Brynäs IF

723775 inlägg · 7956 ämnen

Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08

« · 1094587 Till forumet


Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
rackham: En och annan kvinnlig polis, bevisligen...
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
AVGÅ:

Ja, i tjänsten, ja...
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
rackham: Touché :-D
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
AVGÅ: Ja, att Brynäs ska bli tuffare är något jag skrivit spaltmeter om till Brynäs genom åren. Nu håller de en bra och lagom nivå i serielunken. Härligt att se!

Men Dixon ska ge fan i att göra som kokkofinnen Kankaanperä ofta gjorde, dvs skita "glömma" markeringsspelet och bli utlurad i sarghörnen för att få proppa lite. Okej finnen kanske inte hade vett och förstånd till bättre (spelsinne) men det har Dixon tillräckligt, än att agera så svagt, i egen zon, oavgjort res. på bortaplan och bara några minuter kvar att spela.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
Peja: Ja, självklart.. Trippingen eller vad det var på Skrbek var helt onödig, det har du rätt i. Sådana utvisningar får han sluta upp med att ta.

Ska han ta utvisningar så ska det vara när han står upp för målvakt eller lagkamrater, tycker jag. Då är tvåan förlåten.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
Huge: Ja, alla har väl olika uppfattning om Månsson. Men att han i intervjuer m.m försöker framstå som en riktigt tuffing är ju så löjligt. När det väl hettar till på isen så har han inget att komma med.

Och vill han ha mer närkamper och tacklingar får han väl ge sig in i lite mer närkamper och proppa lite mer och tända till matchen lite. Det gör han ju inte.

Han har sina bra sidor som alla andra.. Men just att han höjer sig själv till skyarna när det gäller fysiskt spel och tuffa tag tycker jag är löjligt. Visa sånt på isen om du ska skryta och vara kaxig i intervjuer m.m.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
MickeB: Dixon skulle ju inte vara i närheten av lika viktig för Brynäs om han slutade spela fysiskt. Då skulle han "bara" vara som nästan vilken svensk tvåvägscenter som helst...
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
Peja: Vem har påstått att han ska sluta spela fysiskt? Så svårt att fatta vad jag menar ska det inte behöva vara, tycker jag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
MickeB: Vad menar du då? Att han inte ska strunta i viktiga markeringar? Trodde det gällde alla spelarna :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
Peja: Japp, du har fattat galoppen, Grattis! Dvs att inte strunta i markeringar i egen zon gäller alla.

Personliga vendettor däremot hålls i offensiv zon, eller i neutral om de bedöms kunna göras riskfritt, eller överellt om matchen är körd redan.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
Eller när det är sin egna gubbe i den egna zonen. Däremot lämnar man inte motståndarna en 2 mot 1 situation i slottet, för att få en två mot en situation övertag i hörnet för att proppa en redan markerad spelare.

Inte bra alls, inte minst med det man mot man försvar, som Brynäs bygger sitt försvarsspel på.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
MickeB: Jag tror nog att Dixon håller med att man inte ska gå bort sig i markeringsspelet... Men man kan väl göra felbedömningar, speciellt i heta matcher, eller hur? Känns lite överdrivet att hålla på lipa om det.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
Peja: En klockren jaget före laget och inget misstag. Börjar Brynäs tumma på detta, är de på den förlorande sidan i de jämna matcherna istället. En gång är en gång för mycket.
Kommentera

Sv: Matchtråd Skellefteå AIK-Brynäs IF 1/12-08
Peja: Jag skulle tro att Cz håller videogenomgång av matcherna och då påpekar Dixons misstag och Wanvigs onödiga utvisning i anfallszon. Sunkens misstag före 1-0 målet lär köras på slow forward flera gånger.
Kommentera

« · 1094587