Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Modo - Brynäs IF 10/1 - 2013

« · 1548051 · » Till forumet

Sv: Modo - Brynäs IF 10/1 - 2013

Zappaholic:

Nej, nu skiter jag i detta innan förnedringen i en viktig match är ett faktum.

God natt.

Kommentera

bradberry: Är vad jag vet hans jobb att väcka dom alt göra sig av med dom. Jävligt dåligt att inte gå ner på folk när trean kom.
Lägg allt på mål och driv på, skapa nått läge i slottet inte bara massa fjös från blå.

Jävlas alibi spel!
Kommentera

Väldigt trist att se sitt älskade lag uppträda såhär pinsamt dåligt. Vi är det laget som tacklar mest i elitserien...idag blir vi utklassade där.

En indikator på att den rätta viljan saknas.

Kommentera

Steenm: Som nån skrev tidigare, det här är det sämsta mästarlag som nånsin stått på isen. Bedrövligt att se, från Honken ändå ut till siste man på bänken. Tack Sveriges bäste sportchef!
Kommentera

Molin dribblar som sista man och tappar pucken... Suck.
Kommentera

Lindström: Dags att bygga nytt! Bort med övrrgödda alibi spelare som Lauritz, Nordan, Widing, Lavander, Hansen etc och in med nytt blod som är villiga att offra en tand för seger. Och Sundlöv ska INTE vara byggmästare!
Kommentera

Jag gillar Tommy Jonsson. Verkligen. Han är en hjälte för vad han var med och åstadkom förra säsongen.

Men snacka inte om att saker och ting är oacceptabla när du gång på gång accepterar vissa spelares upprepade misstag....snacka inte om revanschlusta gång på gång när det bara följs upp av en ännu mer viljelös insats.

Kommentera

sylf: Allt beror bara på otur, vi har Sveriges bästa lag, sådant här händer ibland. När det gäller Brynäs så händer det lite mer ofta bara ;-)
Kommentera

Det roliga är att sundlöv skrev väl kontrakt md sig själv? typ 3 år....
Kommentera

sylf: Var det inte Modo som regerande mästare som missade slutspel 3 år i rad? Men du menar kanske att Brynäs trupp är sämre än Modos de 3 åren?
Kommentera

Peja: Vilken munsbit vi är för lagen på övre halvan...de behöver inte ens tugga. Gapa, svälj och tre nya poäng.
Kommentera

Zappaholic: Snart gäller det inte bara lagen på övre halvan ska du se......
Kommentera

Davey_22: Jag gillar också Tommy, han har det han fått av Sundlöv och försöker trolla med knäna, vilket inte går!
Kommentera

sylf: Håller med dig. Jag tycker det känns otroligt trist särskilt att Sundlöv inte satte högre krav på en starkare backsida.

Den var hyfsat svag när Bertilsson var hel..nu är det helt sjukt att vi som svenska mästare har det vi har.

Snålheten har stått oss dyrt.

Kommentera

Och detta fantastiska HV utan sina stjärnor som förnedrade oss har 2-5 mot FBK i Kinnarps. Säger ju ganska mkt det med...
Kommentera

Davey_22: Snålhet o Brynäs IF har gått hand i hand sedan guldet 99.
Kommentera

Jag ringde just Missing People och efterlyste svenska mästarna i ishockey 2012. Laget är försvunnet sen någon gång i oktober!!!
Kommentera

Davey_22: Jag tycker att det är synd att Brynäs nästan inte värvar från Allsvenskan nuförtiden. Det finns fynd där, men nu har man hamnat i den klassiska fällan att man hellre plockar från AHL/ES pga att ligorna är bättre. Man får hunger när man värvar från Allsvenskan, och det finns mycket talang i den serien. Ekholm, Gunderson, Andersén etc hämtade man ju därifrån.
Kommentera

Davey_22: Att se Hv71-Fbk matchen nu är som att se en annan sport.
Där stänker dom snö när dom ska stanna och hela laget vill vara med i spelet.
Kommentera

Lesky: Hur kan man vara regerande mästare när man missat slutspel året innan? :-P

Dock ska nämnas att när vi faktiskt var regerande mästare så blev vi 3a i tabellen :-)
Kommentera

Lesky: Året efter Modo vann slutade man fyra, men åkte ut mot Timrå i kvarten. Sämsta mästarlaget är Björklöven. Dit har ni väldigt långt.
Kommentera

Zappaholic: Med vår bäste back borta för resten av säsongen, Franson skadad och ett gäng relativt tunna backar kvar att luta sig emot så är det inte speciellt förvånande att det ser ut så här mot ett tungt och hårt jobbande Modo som sätter hög press.
Viljan finns nog men vi räcker helt enkelt inte till för dagen mot lag som har en klart bättre formkurva.
I såna här lägen måste TJ beordra mer grisspel och försöka gå ifrån sin sedvanliga offensiva gameplan som funkar när laget är skadefritt och i normal form.
Om jag nu får leka soffcoach, för vad det är värt...
Kommentera

Huge:Då VÄRVAR MAN.. inte sitter och har det som ursäkt.
Kommentera

Slajsarn: Jag tror Lauritzen gör hattrick i tredje...

Och där kom reduceringen, men inte var det Sebbe.

Redigerad kommentar

Kommentera

Herregud, gjorde VI ett slumpmål. Massa kors i taket.
Kommentera

Zappaholic: Självklart Mr ganjaman :-)
Kommentera

Slajsarn: Precis. Värva nytt vid varje skada låter ju jävligt realistiskt, hörrudu.
Kommentera

Sådär ja, sticker man in näsan franför mål så kan det löna sig.
Kommentera

rafalski: Det ser ut som vi åker skridskor och visar energi...
Kommentera

Är Styrman bänkad?
Kommentera

rafalski: Meeeen Harju...missar öppet mål. Precis som Widing förra matchen.
Kommentera

Zappaholic: Ja har man sovit i 40 min så vore det konstigt om man inte hade lite kräm Kvar i benen..
Kommentera

Lesky: Styrman spelar...Dennis Persson kanske? Nä, Djoos har väl bänkats...

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky: nej men tror Persson är.
Kommentera

Lesky: Nej
Kommentera

Zappaholic: Lite sorgligt är det att det finns massor av alternativ på de som kan tänkas bänkas... hög nivå nu!
Kommentera

Steenm: Varför kan vi inte starta matcherna med denna energi, vilja och fart?
Kommentera

Huge: Varje skada?! Nej, men vid långtidskador då!? Dennis Persson blev skadad i match #2, sades tidigt att det skulle bli en långtidsskada... LJ konstaterades ha en nervsjukdom i efter match #6, med 99,99% säkerhet färdigspelat för hans del sades också tidigt. DÅ värvades Franson in som ersättare... En nyckelback för lite ändå! Sen skadades Bertilsson... Styrman värvas in (SAIK:s sjunde back!!). Så från utgångsbackuppsättningen så är det två spelare minus, spelare som var tänkt för de 3 första backparen. Vilket gör att osäkra kort som Berglind, Djoos och Nörstebö vissa matcher får gå in och ta alltför stort ansvar, vilket dom bevisligen inte är redo för ännu! Så jag håller Sundlöv fortfarande ansvarig för den usla backuppsättningen han börjar med, känslig för skador som fan och samtidigt en ovilja att ersätta långtidsskadade backar!

Luoma som stundtals varit bänkad i HV skulle ta en plats bland 4 backar i Brynäs, alla dar i veckan... T.ex... 

Kommentera

Härligt driv på Lindgren! Ge killen med hjärta och energi större förtroende! Kan ju inte bli sämre.
Kommentera

Zappaholic: Kul att se Lindgren, uträttade mer på ett byte än vissa av de etablerade spelarna gjort sista två matcherna.
Kommentera

rafalski: Släng in en apa och han uträttar mer!
Kommentera

sylf: Med eller utan skridskor? :-)
Kommentera

Zappaholic: Lauritzen e ju kung!

Nära, studspuck mot Honken nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

zigge: Möjligen i baren...
Kommentera

Lindström: Eller på fäktning kanske. Han är ju hemskt förtjust i att bara använda sig utav en hand.
Kommentera

rafalski: Ruskigt kul sätt se han, men hur fan Tommy ska få sina bärande att fatta att dom måste jobba stenhårt är en gåta.

Dags att stämma i bäcken NU om vi ska ha något i ett slutspelet att göra..
Kommentera

Lindström: 35 skott och endast 1 jävla mål, hur fan är det möjligt att misslyckas så kapitalt?
Kommentera

70 Rodrigues: Bra match, vilka lirare. Järnkrok är den enda som har någon form av fantasi. Vad krävs av Modo idag? Absolut ingenting

Kommentera

Zappaholic: Det enda positiva idag var sista 10 (även om Modo till stor del spelade på resultatet), Lindgrens inhopp och att dom fyra sista lagen också torskade.
Inte för att jag tror på nåt ras och oroar mig nämnvärt för att missa slutspel, men det känns ändå bra.
Samtidigt som vi varit väldigt ojämna dom sista matcherna så här vi mött formstarka lag, dagens första 40 minuter var dock bland det sämre jag sett den här säsongen.
Junismisstag gör att vi mer eller mindre skänker bort matchen.
Paradoxalt nog gör vi ändå match av det hela i sista, 2-3 hängde i luften och vete fan om vi inte kunnat sno åt oss nån pinne om vi haft lite marginaler med oss där.
Aja, nu lär det säkert bli lite ändringar i formationerna mot SAIK, Lindgren spelar säkert från start. Thuresson behövs med sin tyngd, även Cody saknas därbak.
Tror på en bra match på lördag, brukar bli mer öppet spel mot SAIK.
Tufft nu att vara motgångsssupporter men medgångarna trivs säkert...  :-)
Kommentera

Kanske är tidigt ute men jag börjar oroa mej för nästa säsong. Om Järnkrok ersätts på samma sätt som Silfverberg då är vi riktigt illa ute. Förmodligen naivt men jag hade hoppats att Brynäs skulle kunna etablera sej som topplag redan nu. Vi får ta det ett annat år?

Kommentera

« · 1548051 · »