Brynäs IF

730591 inlägg · 7961 ämnen

Nåt Positivt!!!

« · 504351 · » Till forumet

Sv: Nåt Positivt!!!
Huge: Vi får inte glömma det här inlägget från dig. Det måste vara ett av decenniets bästa:

P.S

F.ö kommer Jamie Ram att bli årets värvning i ES, alla kategorier.
(kom ihåg var ni läste det först.....)
Huge @ Enskede Gård 2002-09-03 23:48
Kommentera

munkas: Kul att du tagit dig tid att gräva i arkiven. Måste ha tagit hela dagen, minst.
Förutom att du inte kan skilja på en analys och spekulerande, så var det väl inget speciellt uppseendeväckande du lyckats komma upp med.
En analys gör man då man har facit i hand.
Här var det frågan om spekulationer om framtiden. Allt kan ju inte bli rätt, även om en del fortfarande kan försvaras till viss del.

Wågen och Harder skulle bli FÖRMODAT gedigna centrar. Innebörden av ordet "förmoda" kanske du är bekant med, eller...?
Tycker du att t.ex spekulationen om Wahlberg var felaktig?
DÅ försvarade jag Bisset. När Bissett stuckit, började många skrika om att vi aldrig skulle släppt iväg honom. Man saknar inte kon förrän båset är tomt.
Luovi kom ju tillbaka, men utan andningsbesvären hade han säkert kunnat gjort nytta, vilket jag också spekulerade i.

Spekulationerna skall bedömas mot bakgrunden av de förutsättningar man hade vid tillfället. (ekonomi, organisation etc)
Ungefär lika begåvat som att nu anklaga Sverige för vad man inte gjorde under Andra världskriget, då man inte vet hur omständigheterna var just då.

När du ändå grävde i arkiven, varför passade du inte samtidigt på att redovisa alla fall där dysterkvistarna bergsäkert sågat spelare,som senare visat sig bli nyttiga för laget?
Kommentera

munkas: "F.ö kommer Jamie Ram att bli årets värvning i ES, alla kategorier.
(kom ihåg var ni läste det först.....) "

Den sortens uttalanden gör de flesta med ett stänk av att låtsas vara bergsäker, och skall kanske inte alltid tas på så stort allvar.
I detta fall var det nog mer en förhoppning och önskan som tog överhanden.
Vill minnas att jag yttrade exakt samma ord angående Malmström, och där var jag iaf inte helt fel ute.
Även solen har fläckar, som sagt.
Kommentera

Huge: Du behöver inte försvara dina tidigare inlägg. alla här på forumet har vid det här laget redan upptäckt din stora kunskap inom ämnet.

Vet inte om jag håller med om att malmström var årets värvning när han kom.

PS. Att analysera betyder: att utreda i detalj. Alltså inte med facit i hand, du har nog sett på för mycket C.S.I.
Kommentera

Huge: du menar me, myself and huge
Kommentera

Huge: Det är ju svårt att missa dig. Du vet ju det mesta om mycket. Ett riktigt hockeyorakel, vet allt om vem som gömmer sig bakom vissa nicks och vet allt om laget utan att se matcherna.
Kommentera

munkas: Du om någon skall inte ge sig in och gräva i arkiven med tanke på de "transferrykten" som du portionerat ut här på HS. Men don var väl så "tokroliga" att dom inte kunde vara sanna, eller........
Kommentera

Magico: Nejdå jag är mig själv jag. Till skillnad mot många så döljer jag inte vem jag är.
Kommentera

65selander: Exakt, vi vågar ju i alla fall gå ut med bild på oss själva.
Kommentera

Efter SHG-Skandalen ska man kalla in en ny forward istället för Huselius som skall åka hem till Frun o förklara "Den var aldrig inne"..................Kallar man in Dackell nu månne???
Kommentera

Du ska INTE

Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Använda flera signaturer för att få fram din åsikt

Kommentera

Bissett19: Dackell håller inte i landslaget!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo i det landslaget som man tagit ut nu så,så länge Anders Eriksson platsar så,det är ju D.J-nivå på honom!!!
Kommentera

70 Rodrigues: det blev en annan Fd brynäsare som ersättare Micke Samuelsson!!
Kommentera

Bissett19: Han skulle ha varit med från början!!
Kommentera

70 Rodrigues: Skämtar du?
Kommentera

Bissett19: Dackell? Det är nästan så att Myling har bättre form..
Kommentera

Magico:
Jag tycker du/vi skall avsluta denna diskussion nu. I grunden handlar allt om respekt mot sina supporters. Jag har inte brytt mig om att ta upp diskussioner med dig alltför ofta, p.g.a att jag ej känner dig o vi har aldrig möts, tror jag, men det bör vi ha gjort..

Jag respekterar de supporters som öppet står för vem de är.
Rodrigues, Selander, Hong-Kong Tobbe, Lundström 6, GävleLasse mfl har jag respekt för. Håller inte med om allt de skriver, men respekterar dem för vad de står för...

Jag mår väldigt bra att öppet säga vad jag tycker o tänker. Är helt övertygad om att du också skulle höra till den kategorin...
Skulle råda dig att ta bort din anonymitet o behaga komma in i debatterandet med en lite mer personlig prägel...

Det är betydligt enklare o rakare att debattera öppet, så bollen är kastad. Nu är det upp till Er som är anonyma att ta den..
Kommentera

stefan Bskv: Om du vill berätta om dig själv så är det upp till dig. Grattis. Jag anser för egen del, och många med mig, att möjligheten att vara anonym är en av vitsarna med ett publikt forum. Under min synonym står jag för allt jag skriver, det är allt som är intressant. Jag skäms inte för något jag skriver men jag, av någon, vet, genom mitt ihärdiga kritiserade av klubben (i syfte att hjälpa klubben!), hur det är att bli ifrågasatt och framför allt kritiserad. Jag föredrar att ta den kritiken som Magico via detta forum istället för privat med någon som kollat upp vem jag är.

För mig är det ointressant att veta vem du är. Vad är så intressant att veta vem jag är? Jag ser absolut ingen poäng i att berätta vem jag är.
Kommentera

Magico:

Med andra ord så kan du stå för det du säger, men bara om du får vara anonym. Undra om det kan klassas som att stå för det man säger?
Kommentera

Poffa: Magico står för det Magico säger.
Kommentera

Magico: O alltid lika ödmjuk:-)
Kommentera

Bissett19: Alltid!
Kommentera

Magico:
Bra, då vet jag var du tycker om detta. Det är helt upp till dig att avgöra vad du vill göra. Jag känner dock inte igen din åsikt från speciellt många, att du ej vill lära känna dina medsupporters. I mångt o mycket är de supporters man känner ett stöd, särskilt när det går dåligt som nu..Man reser, man skrattar ihop, man hejar på varandra, man gör saker tillsammans..

Baktanken med mitt inlägg kanske du förstår..Genom datans intrång har debatten flyttats från öga mot öga, till en skärm...i många fall.
Detta är skrämmande o jag ser faror med detta inför framtiden...
Accepterar dock ditt beslut...
Kommentera

Tallinder, Huselius och Lilja är friade!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jaså, då kan Linköping pusta ut då..Lite småjobbigt avbräck om Husse å Tallinder skakade galler lagon till slutspelet.
Kommentera

70 Rodrigues: Men jag tror att dem kommer vara skakade ändå,dem har ju erkänt att dem hade sex med bruden,inte kul att komma hem till frun/flickvän o köra Ugglas version då:"Den var aldrig inne":-))
Kommentera

70 Rodrigues: Har dom köpt ut bruden?
Kommentera

Bissett19:
Håller det med "4 sekunder...", tror du?
Kommentera

70 Rodrigues: "Tallinder, Huselius och Lilja är friade!!!!"

I lagens ögon: Ja.
Man måste kunna styrka brott för att kunna fälla ngn.
Dom har medgivit sexuellt umgänge med kvinnan.
Hon har gjort en våldtäktsanmälan.
Finns ingen teknisk bevisning, så måste man gå på vad de inblandade har för uppfattning om händelseförloppet.
Oftast blir det ord emot ord, om båda parter minns ngt.
Om endast den ena parten inte minns ngt, måste man gå på den andres utsaga. Ngt som tydligen var aktuellt i Motala-fallet.
Hellre fria än fälla är ngt man måste acceptera i en rättsstat.
Säger därmed inte att dom är skyldiga, men allmänheten har förmodligen sina funderingar...
Kommentera

rackham: Det räcker nog,hockeyspelare är ju inte kända för att vara uthålliga:-))"Korta byten,Korta byten"
Kommentera

Magico:
"Under min synonym står jag för allt jag skriver, det är allt som är intressant"

Magico, din synonym är Munkas.
Och förståss dagssländan Ove Myling.
Kommentera

Magico: "Jag skäms inte för något jag skriver men jag, av någon, vet, genom mitt ihärdiga kritiserade av klubben (i syfte att hjälpa klubben!), hur det är att bli ifrågasatt"

Antingen är du aningslös, eller så är du bara en oseriös skribent som försöker framstå som seriös.
Båda sakerna är lika illa.

Genom att lägga ut dina raljerande vad-var-det-jag-sa-att-brynäs-är-värdelösa-och-kommer-att-torskatips, bidrar du knappast till att bevisa din tes om att du har som syfte att hjälpa klubben.
Det verkar som att de flesta här på sidan INTE uppskattar detta agerande, och jag tror heller inte att klubben uppskattar det.
Det spelar ju ingen roll hur mkt man försöker raljera, ha ett gott syfte och påstå sig stödja klubben, när budskapet inte går hem hos adressaten.
Kommentera

70 Rodrigues: "Tallinder, Huselius och Lilja är friade!!!!"

När sånt här händer ska vi vara glada att våra Brynäsare inte med i nåt unket landslag. Vi slipper sådana här skandaler i alla fall. Jippi!!
Kommentera

Magico: Ja det är väl det enda som INTE har hänt Brynäs den här säsongen.. "peppar peppar".

Huge har en poäng i sitt inlägg om huruvida de är skylldiga eller inte. Men man får inte glömma bort att det även har hänt att kvinnor gjort sexuella utsvävningar på fyllan och sedan ångrat sig dagen efter...och gjort anmälan.
Jag vill dock tillstyrka att jag inte på något sätt påstår att så är fallet i det som hänt Tallinder, Huselius och Phil...
Kommentera

GävleLasse: Phil...*smack* Såg ni pucken? Jag fick den i skallen.. Lijla menar jag ju förstås *L*
Kommentera

Huge: "..bidrar du knappast till att bevisa din tes om att du har som syfte att hjälpa klubben. Det verkar som att de flesta här på sidan INTE uppskattar detta agerande"

För mig räcker det att några gör det. Hade jag velat tvåla in dig och dina fem, sex internetkompisar hade jag sökt mig nån annanstans. Det kvittar rätt så mycket om mina argument biter på er. Som jag ser det är du, Huge, sorgligt fast i 70-talets glansdagar. Du sitter hellre framför datorn än att gå på matcherna och stödja laget.
Kommentera

Metal Guru: Du tror fortfarande på det där?.. ja, du tror väl fortfarande på slutspel också eller?
Kommentera

Magico: En enkel fråga till herr Magico. Du hade i ett tidigare inlägg en fråga till nån, kommer inte ihåg till vem. Men den gick ut på att hans kulle svara om han visste nått om Brynäs ekonomi. Jag har själv en fråga till dig har du en aning om hur ekonomin har sett ut sen 99/00 och fram till nu. Om du var på förra mötet och har årsredovisningen så har du svaret. Och då kan du säker säga hur utvecklingen har sett ut sen Herr Berg slutade.
Kommentera

Busen: Du kan väl lägga ut lite siffror så att de som inte har varit på mötena kan se vad det är. Det är alltid kul att diskutera...
Kommentera

GävleLasse:
nej, låt Magico bjuda på nuffror!
Kommentera

GävleLasse: Jag kan lägga ut resultatet efter finansiella poster för åren 99/00 och fram till 03/04. Och då ser det ut enligt följande (miljoner). 99/00 = +3,713 00/01 = +4,003 01/02 = -2,122 02/03 = -6,207 03/04 = +3,220 kommentar från magico?
Kommentera

Metal Guru: De enda nuffror han kan bjuda på är sina tips som han så stolt visar upp så fort Brynäs har torskat. Men kan han så är han välkommen...
Kommentera

Busen: Frågan är VAD som hände mellan 00/01 och 02/03 ? Det är ju uppenbart att det hände saker då. Kan detta bero på skuldsanering?

En sak är dock säker, stålbadet förra säsongen gav ju verkligen resultat ekonomiskt hoppas att det fortsätter på inslagen linje.
Kommentera

Busen: Frågan var till Huge som avstod från att svara. Jo, jag har en aning. Jag har sett siffrorna, missade senaste årsmötet men var på förrförra. Det är mer till ekonomi än den balans man redovisar. Det visar sig sedan på isen om inte annat.
Kommentera

Magico:
om jag säger så här - du har samma handstil som Ove 'Jag Lever Bara En Dag' Myling, som trots att han 'var ny här på forumet' visste allt om 'hur illa Magico/Munkas hade behandlats' här.

och - du har bjudit på samma typ av lustiga bildmontage som ett av Munkas kännemärken (till och med smurf-Ove finns där).

Som kunnig i de lägre nivåerna i OSI-modellen, skulle jag tycka att det vore intressant att kika på loggarna på era inlägg för att själv bilda mig en uppfattning om HUR siamesiska ni egentligen är. Man kanske skulle gå och bli Brynäsmoderator...
Kommentera

Busen: Vad exakt vill du att jag ska kommentera? Det visar på det vi diskuterar - hur uselt klubben har styrts, den undermåliga kompetensen, krisen? Att man sedan vackert vände den negativa balansen var absolut nödvändigt, givetvis lyckat att de klarade det. Omorganiseringen som har skett och som kommer att fortlöpa kan förhoppningsvis få Brynäs att gå från halvideell klubb till professionell. Det är bara att hoppas, men som det ser ut, anser jag, får klubben det svårt att hålla sig kvar i den högsta serien. Om så sker får ordet "kris" ny bemärkelse.

Det sportsliga har verkligen varit uselt de senaste åren. Klubben har helt missat att hänga med och har väl i och med den ekonomiska krisen förra året först då insett den olustiga situationen. Resultatet, det sportsliga och det ekonomiska, speglar en katastrofal organisation som inte förstår marknaden. Det är min uppfattning.

Det finansiella säger inte allt. Ärligt talat vet inte jag vilka effekter omorganiseringen har fått/kommer att få förutom misslyckandet i årets elitserie. Ingen av er vet heller och det är Det vi diskuterar i mindre termer. Jag är skeptisk eftersom jag inte tror att kompetensen finns där, vad tror ni?
Kommentera

Metal Guru: "Som kunnig i de lägre nivåerna i OSI-modellen, skulle jag tycka att det vore intressant att kika på loggarna på era inlägg för att själv bilda mig en uppfattning om HUR siamesiska ni egentligen är. Man kanske skulle gå och bli Brynäsmoderator..."

Det hoppas jag att du gör och berättar här. Tala om för mig att mina inlägg kommer från samma IP-adress som munkas och Ove Myling. Fråga en moderator om ett ja eller nej. Du har min tillåtelse.
Kommentera

Metal Guru: Personligen så bryr jag mig inte om magico har varit tvungen att "skapa" kompisar här på HS eller om det är "riktiga" personer bakom dessa nick. Däremot så vill jag välkomna vår nya moderator Huge och önskar honom lycka till i framtiden. Det var ju lite tunt med moderatorer här på Brynässidan ett tag.
Kommentera

Magico: "Du sitter hellre framför datorn än att gå på matcherna och stödja laget."

Nä, jag går hellre på matcherna. Tyvärr blir det inte så ofta jag åker "hem" till Gävle. Av olika anledningar. Saken gällde nu specifikt dina vad-var-det-jag-satips. Jag är bara så fascinerad över att man som supporter går på matcherna och sedan raljerar och hånskrattar när man får rätt i sina tips.
Andemeningen är inte att ta fel på, och det är det som är lite tråkigt tycker jag (och många andra)

"Som jag ser det är du, Huge, sorgligt fast i 70-talets glansdagar."

Inget kunde vara mer fel.
Jag har varit med sedan jag och farsan gick på gamla Isstadion på Nynäs 1964. Dubbla långkalsonger och varm saft i pauserna. Djupfrysta tår när man kom hem till Bomhus efter match.
Jag har sett hur hela hockeySverige har förändrats genom åren. Vi var ett självspelande piano långa tider och det är det som kanske varit vår akilleshäl såtillvida att det har försenat uppvaknandet.
Det var nog först när Percy kom in i bilden som våra problem började på riktigt. Vi var tvungna att hänga på den aktuella trenden med skatteparadiskonstruktioner och annat halvfiffel.
Lätt att säga idag med facit i hand att man gjorde fel, men intentionerna var nog de bästa. Sviterna efter denna period har hängt kvar ändå fram till nuvarande läge. Jag har hela tiden t.o.m många gånger försvarat även Berg & co just med detta argument: man gjorde det man trodde var bäst vid den aktuella tidpunkten och med de förutsättningar man hade.
Den nya ledningen har börjat positivt och lyckats vända siffrorna. Det är en bra start som det inte finns ngn anledning att dissa eller att ifrågasätta, enligt min mening.
JAG har nog hängt med i de olika turerna och inte fastnat i ngt 70-tal.
Har bara insett att det är komplicerat och att allt inte är svart eller vitt.
Tyvärr tror jag att de flesta yngre paradoxalt nog är mer fast i glansdagarna, pga att man glorifierar tiden. Varför snackar man annars om tiden, så fort man vill göra jämförelser?
Utan att reflektera över resp tiders olika förutsättningar?
Kommentera

« · 504351 · »