Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Nyförvärv

« · 635719 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Jompe: Aha du vill veta mer :)

Nästa träff är lördag den 17. Glöm inte kardborrehandskarna!
Har du inga så tillhandahåller klubbens matrialare Knogelina attiraljer.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: :-))
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten, Knogen, Jompe m.fl.: Kan det här vara en rulle att kolla på vid eran nästa träff?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
prosten: Ja, den där är ju inspelad i Orsa med omnejd...dom åker kanot, käkar falukorv och blåser i en näverlur...ehh...nää, nu blandar jag ihop den med en annan Orsafilm ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten:

Med tanke på vad som diskuterats här på slutet kan man ju undra vad man menar med "Nu tar vi knätofs av bara farten" vid omröstningen här ovan :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
någon som har någon länk så man kan se hur Brian Felsner ser ut??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bif_FANS:
Det här blir bara perversare och perversare.
Var skall detta sluta... :-)
Kommentera


Sv: Nyförvärv
Makkan: *Plockar fram hushållspappersrullen*
Kommentera

Sv: Nyförvärv
tack för bilden...=)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Läste precis att Felsner kommer att spela ytterforward, då är det bara att vänta på att Sundlöv värvar en center då, för det måste det till samt en back!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Nån back blir det nog inte,men en klasscenter måste till,just med tanke på att Bäckis lär vara borta minst 5 matcher!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Jag håller tummarna för en back iaf, en spelskicklig sådan som kan hålla i pucken samt slå det viktiga 1:a passet!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: En Custemo m a o:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Om dom är smarta så värvar dom ytterligare en transatlant, så Felsner har nån att luta sig emot när Boorken ryter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: TylerMax??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Brian Felsner kan eventuellt, möjligtvis, kanske, måhända vara ett lyckat förvärv för Brynäs. Som vanligt gäller 3-4 matchers teststräcka. Men det måste till 1-2 nytillskott till av bra kvalité för att jag ska vara nöjd. Och då inkluderar jag ingen D Hermansson däri. Obotligt naiv som man är går man och önskedrömmer om Andreas Johansson just nu. Det vore en spelare som kunde sätta sprätt på laget. Men hur skulle Brynäs kunna landa honom? Som sagt, naiv är man...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: Ähh när Boorken tjatar säger bara Felsner...

"Sorry? Come again.... "
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Något så här kanske, om man får önska :-)

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sundqvist-Ny back Månsson-Lind-Dackell

2:a Casselståhl-Sjödin Malmström-Bäckström-Molin

3:e Lavins-Johansson Felsner-Ny center-B Danielsson

4:e N Andersson-Kuparinen Aarnio-Almtorp-Spets

Extra spelare: Öhrstedt, Hermansson samt Gellerstedt??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Ja kanske det... eller om man eventuellt kör in Almtorp mellan Felsner och Björne.. Det kommer återigen bli konkurrens om forwardsplatserna... ett gott tecken.

Däremot så tror jag att Casselståhl hänger löst i morgon, mitt tips är att N.A tar hans lats.. kommer Sjödda tillbaka så ryker nog örat med...

Få se om jag tar mig upp på värmningen.. det är ju rätt tidigt i morgon så jag är skeptisk...Valet mellan kall Gavlerink och varm säng ter sig ganska enkelt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: För er som är sugna på en pilsner före matchen, så kommer Spiltan på travet ha öppet från ca 13.00. BSKV:s två bussar beräknas dyka upp runt 13.30.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Hong Kong: Shit pomfritt...vad hade mitt inlägg med nyförvärven att göra..=)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Hong Kong: Tack för tipset... vi får se om jag inte tar mig ner nån timme tidigare än vanligt.. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Är överlycklig att han inte kommer ifrån allsvenskan...
Han blir säkert bra...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Altorrp går givetvis in mellan Felsner och Björne om det inte värvas en ny center!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Hong Kong: Nyförvärv eller inte... det kan finnas nya medlemmar ;-)
Brynäs Stockholm kommer att vara där :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Hong Kong:

"För er som är sugna på en pilsner före matchen, så kommer Spiltan på travet ha öppet från ca 13.00. BSKV:s två bussar beräknas dyka upp runt 13.30."

Och vi dyker upp med en buss a 50 st från Mjölby och dess närhet.
De flesta är Brynäsare, och dom som inte är det ska vi omvända med alla olagliga metoder :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Men vid närmare eftertanke så har väl Gella skickats tillbaka till Arboga.. om jag inte minns helt åt skogen..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Det finns inget officeiellt om det ännu,kanske väntar dem in Sundlövs fax.......
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Jag tyckte att jag läste det nånstans i samband med offentliggörandet av Hermanssons underskrift.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Det var bara nån som skrivit det på en blogg som jag fattade det , tror inte hört nå officiellt om det
Kommentera

Sv: Nyförvärv
WarhawK: Ah så kanske det var.. jag tycker att Gella gjorde en helt godkänd insats i gårdagens VINSTMATCH... fan det kändes skönt att skriva det... ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Så här stog det när "Gella" signade........"

Brynäs har beslutat att bredda sin trupp inför den kommande perioden, detta i samband med att Brynäs har kommit överens med Arboga forwarden, Joachim Gellerstedt, om ett avtal för i första hand tidsperioden fram till det kommande juluppehållet"


Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Jo jag såg det...Det hänger välan på om de hittar en annan forward, helst ser man ju att det kommer ännu en forward, helst då en riktigt BRA center.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Typ???.........
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Nu är det inte JAG som har betalt att vaska fram bästa möjliga alternativ... Men jag är hoppfull om att Faxlöv gör det... Faktiskt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Igor Boldin kanske är ledig... ;-) En dröm vore att signa Sachl. Men det verkar gå skapligt för honom i Liberec, så det förblir nog tyvärr en dröm.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Davve17: Ja Sachl satt jag och njöt av idag, jag kollade på sista hemmamatchen mot Modo från förra säsongen...Men som sagt var.. han blir nog svår att få loss.. tyvärr
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Hittade lite info på LHC's hemsida om varför Felsner bröt kontraktet. Han ville förlänga över nästa säsong, men LHC ville avvakta inför en eventuell NHL-konflikt. Så här gick snacket;

"LHC:s båda tränare Roger Melin och Johan Hemlin har ihop med Mike Helber haft långa och intensiva samtal med Felsner de senaste dagarna för att övertala honom att stanna i klubben säsongen ut.

-Ja, det är ju givet eftersom vi redan tappat två forwards under denna säsong i Mikael von der Geest och Ragnar Karlsson.
Brian är ju mycket duktig spelare som dessutom ligger på tredje plats i den interna poängligan. Samtidigt är det ju olyckligt att hans krav kommer nu när transferfönstret är stängt och vi inte kan ersätta honom., avslutar Mike Helber"
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Bra research BanjoJanne!!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Det är tydligen inte bara i Brynäs det "dribblas" ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Förhoppningsvis har han inte tappat allt för mycket i spelkvalitet sedan dess. Port Huron Flags luktar lite nedvarvning...
Men kan FHC värva Witehall från Hanhals i div 3 så kan väl vi värva Felsner från UHL...

Kapacitet finns säkert, frågan är om han kan plocka fram den.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Har hört att Felsner hade svårt att fixa nytt lag innan denna säsong, så han flyttade till Port Huron utanför Detroit där han tydligen har en affär att sköta.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
björne: Ah bra....funkar han inte i laget så kan vi alltid ställa honom i Brynäs shopen i Valbo ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Hehe ja. Men den sär affären i Port Huron verkar ligga risigt till just nu. Fansen är tydligen riktigt uppretade
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Kan han skrapa ihop 10 poäng på 20 matcher och jobba så in i h-e i anfallszon så är jag nöjd. Hans poängsnitt från DEL i fjol ligger i nivå med vad Wahlberg producerade i Kassel. Hans snitt från ES 03/04 ligger i nivå med vad Miettinen producerade det året.

Som sagt, kapacitet finns....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Står på GD sporten att Nikolishin är intressant för Brynäs. Fast detta rykte är nog inte något mer än rykte. För hela artikeln se länk.

Brynäs hoppas på rysk stjärna
Förre Linköpingsspelaren Brian Felsner klar i går - och Nikolishin hett tips från Hammarström

GÄVLE ° ISHOCKEY
Brynäs har planer på att värva en av de största ryska spelarna på senare år - 32-årige Andrej Nikolishin.
- Jag skulle gärna se honom i Brynäs, säger sportchefen Michael Sundlöv.
Klar är förre Linköpingsspelaren Brian Felsner.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander:

--->> Brynäs har planer på att värva en av de största ryska spelarna på senare år - 32-årige Andrej Nikolishin
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Det kan ju bara vara något som dykt upp på mormors önskelista till tomten det??? Nikolishin!!? När hundar får vingar som dom säger;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Hoppsan det försvann text.....jag redigerar.

--->> Brynäs har planer på att värva en av de största ryska spelarna på senare år - 32-årige Andrej Nikolishin
Kommentera

« · 635719 · »