Brynäs IF

726334 inlägg · 7959 ämnen

Oskarshamn-Brynäs 20/3-05

« · 525592 · » Till forumet


Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Leksand spelar helt jämnt mot mif på bortaplan. Säger lite om Elitserielagen.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Tabellen just nu om resultaten står sig:

Matcher V O F + - +/- P
1. Skellefteå AIK 2 1 1 0 9 4 5 4
2. Brynäs IF 2 1 1 0 2 1 1 4
3. IK Oskarshamn 2 1 0 1 4 3 1 3
4. Leksands IF 2 0 2 0 5 5 0 2
5. Malmö Redhawks 2 0 2 0 2 2 0 2
6. Nyköpings HC 2 0 0 2 2 9 -7 0
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
För övrigt så skaffar sig Skellefteå en extrapoäng idag...nånting Brynäs skulle ha behövt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Nu har den tredje perioden kommit igång. Kom igen nu, sätt tvåan snabbt!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Nu är man pirrig. Den här matchen måste vi bara vinna om vi ska tillbaka till ES.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Fan inte bra. Sjödin utvisad i två minuter för holding.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Skönt. Malmö gjorde 2-1 men fick målet bortdömt. Förresten, vad fan har hänt med Nyköping. Ligger under med 7-0 på bortaplan mot SAIK, efter 50 minuter, drygt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken: hur ser matchbilden ut?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Någon som är orolig inför matchen på torsdag. Skellefteå leder just nu med hela 8-0!! Mot Nyköping. Dom har just nu 2-12 på två matcher i målskillnad.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
leek: I Oskarhamn - Brynäs eller Malmö - Leksand. Ser nämligen inte Brynäs-matchen på tv, har ju inte kanalen. Dock så ser jag (kollar lite då och då) på Malmö - Leksand.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken: ok
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
leek: Brynäs har dragit sig tillbaka och verkar som dom spelar på resultatet. Lite stirrigt av brynäs i försvarzon..
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Mr Mitac: Hm, hur långt är det kvar? Cirka fem minuter eller?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken: 18:27 Timeout Oskarshamn
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Mr Mitac: Ok. Kom igen nu Brynäs! Vore skönt om vi skulle göra ett mål i tom bur. Bra för målskillnaden.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Oskarshamn plockar målvakt..
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Oskarshamn plockar ut målvakt..
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lind missar öppet mål
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Mr Mitac: pirrigt...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
19:34 Tekning Brynäs försvarzon
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
SLUT...........
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
SLUT...........
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Mr Mitac: Skönt.

Slutresultat:
Skellefteå AIK - Nyköping 8-0
IK Oskarshamn - Brynäs IF 0-1

Angående SAIK - Nyköping. SAIK vinner skotten med 34-29, och matchen med hela 8-0. Säger ganska mycket om försvarsspelet/målvakten i Nyköping.

Pågående:
Malmö Redhawks - Leksands IF 1-1 (Drygt tre minuter kvar)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
O-hamn bäst i första och tredje, BIF bäst i andra. Brynäs avslut fruktansvärt dåliga. Micke Lind har pucken utanför anfallsblå när O-hamn tagit ut målvakten, öppet mål alltså, och lägger pucken utanför. Finns inte en naturlig målskytt i laget. Phillips bäst både offensivt och defensivt. Inte en chans att det här laget kan rädda Brynäs kvar i högsta serien. Blir vi trea har grabbarna gjort det bra.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Slut på den tredje perioden mellan Malmö - Leksand. 1-1 efter 60 minuter. Bra för oss tycker jag. Hoppas nu bara att det inte blir något mål i förlägningen.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken: Precis :D
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
leek: håller med jag också
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Skönt! Matchen mellan Malmö - Leksand slutade 1-1.

Tabelle ser ut som följande efter två omgångar:

Matcher V O F + - +/- P
1. Skellefteå AIK 2 1 1 0 12 4 8 4
2. Brynäs IF 2 1 1 0 2 1 1 4
3. IK Oskarshamn 2 1 0 1 4 3 1 3
4. Leksands IF 2 0 2 0 5 5 0 2
5. Malmö Redhawks 2 0 2 0 2 2 0 2
6. Nyköpings HC 2 0 0 2 2 12 -10 0
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: Håller med, iofs kan det faktum att ALLA lag suger i KS göra att vi tar en ES-plats.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken:
sjysst jämn serie. glad att inte vara där.
men nog är kvalserien det hetaste inom svensk hockey..?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Gusten: ja tack det hoppas jag på att vi gör det
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Gusten: Lif och saik har en del hockeylirare som fortfarande är aktiva. Därför spelar dom ES-hockey nästa år. Phillips och Honken kan inte spela på alla platser i laget.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: En ovan roll för mig men jag känner ganska positiv. Tycker mig skönja vissa intentioner i spelet. Brynäs breda trupp och farten på skridskorna talar för att Fleming får rätt i att vi kommer bli bättre och bättre ju längre serien sträcker sig.
Vi har fyra andrakedjor känns det som, synd att vi inte har en grym uttalad första bara. Verkar som om Fleming rullar på även i PP.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Tycker att även Soling, Sachl och Miettinen kan anses som aktiva hockeyspelare. Tycker att dom verkar vara på väg mot en formtopp.
Men såklart, det håller ju inte att träffa plexit vid varje målchans...SKOTT-TRÄNING i morgon skulle behövas.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Gusten: Det är många som glimtar till då och då. Men lika många som plötsligt bara försvinner. Och ärligt talat tycker jag skillnaden mot f.F. (före Fleming) och nu är jäkligt marginell och beror förmodligen mest på motståndet. Fortfarande inget PP och dåligt målskytte. Defensiven däremot har fått ett lyft (så här långt).
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: Ja man blir verkligen orolig över att målskyttet lyser med sin frånvaro. Visserligen så storspelade Leinonen i målet, men det ska inte spela någon roll, Brynäsarna MÅSTE träffa mål när chansen finns. Synd att Malmens skott tog i stolpen, men det är väl "Murphy" som är den sjätte spelaren hos alla lag som Brynäs möter. Skönt att det blev oavgjort i Malmö idag, det ger vissa förhoppningar. Men jag saknar mycket av spelet ifrån Brynäs sida. Det skall egentligenvara helt ointressant hur det går i de andra matcherna för Brynäs del. Med de lönerna som de har skall de vinna ALLA matcher i KS.

Skönt att defensiven fungerar nu i alla fall, och Honken, Vilken lirare... Sönt att honom i buren
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Vicken jääääla match,är helt skakis fortfarande,man kunde lixom aldrig slappna av,första o tredje var vi jääligt darriga,andra var det spel OIK:s zon!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Ja det blev riktigt nervöst, speciellt i slutet när Bergeron ÅTER IGEN vinglar och slarvar i egen zon. Det vore lagom å låta honom gå hem...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Det verkar som om Fleming har hittat sin favoritspelare i Bergeron,speciellt i PP, han var ju inne hela tiden i princip,tycker han skulle ha kört lite mera med Philips där!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Det verkar som om Fleming har hittat sin favoritspelare i Bergeron,speciellt i PP, han var ju inne hela tiden i princip,tycker han skulle ha kört lite mera med Philips där!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse:

1-0 borta mot O-hamn, nja det behövs nog lyftas i några kragar om det skall bli besök i Timrå till hösten.

Annars blir det till och åka till Sundsvall i stället.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Helt klart ska Phillips spela mer PP.Bergeron fick inte mycket uträttat.Ett läge framför mål,rena straffsparken,men missade.

3 pinnar är bra,hur dom kommer är fullständigt ointressant.Brynäs behöver en islossning för att komma igång och få självförtroende i målskyttet.Nyköping hemma?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: jo men det satt långt inne ;)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Ja, träffsäkerheten idag kunde ju varit lite bättre.
Tippade ju själv 0-5, men tar gärna 0-1. Bara det blir vinst.
Hade vi fått in tvåan i andra så tror jag att dom vikt ner sig. Nu blev det onödigt spännande tack vare Leinonen som storspelade. Starkt av Honken i en mkt svår match sett ur målvaktsögon. Undrar om han inte fick köldskador i andra.
Oskarshamn var en positiv överraskning som inte bara backade hem utan gick fram när tillfällen gavs. Hade också rätt bra organisation i försvaret, men fick svårt när vi ökade tempot i andra.
Dom kommer nog att ställa till det både för Leksand och Malmö, får vi hoppas.
Fan vad man saknar en rejäl målskytt som kan nypa dit puckarna när chansen dyker upp. Nu har väl iofs Fleming prioriterat försvaret, men ändå.
Sedan märks det att nerverna verkar spela spratt lite då och då.
Bergeron hade ju ett par jättelägen där han försökte skjuta pucken genom Leinonen och nätet, istf att finta skott och vricka sig förbi då Leinonen gick mkt långt ut och täckte av vinklarna.
Visst är det enkelt när man sitter bredvid och tittar på.... :-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Huge: Nog tycker jag att det är en sanning med modifikation när de säger att de prioriterat försvarspelet på träningarna. De har kört en hel del offensivt med, Det ironiska är att då formligen öser de in mål. Så det är nog mentalt som problemet ligger.

Samtidigt så tror jag att den här matchen kan gynna Brynäs på andra sätt. Oskarshamn har fått gott självförtroende och det är inte helt omöjligt att de kan sno en och annan pinne på hemmaplan, detta skulle ju verkligen vara kanon i så fall.

Jag ska ner till träningen i morgon och peppa dem lite och fråga de som lämnar när träningen är slut skall jag på å fråga om de inte skall stanna kvar och köra lite skotträning efter träningen. Det är i stort sett samma killar som stannar kvar. Malmström, Kuparinen (tränar skridskoåkning) Sjögren och J.Andersson, Petrovicky och Sachl är de man oftast sett stanna kvar efter träning.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Mr Mitac:
Slut och äntligen en 3-poängare på bortaplan.Jag har väntat sen i höstas ca ett halvår.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Zettergren: Efter matchen så pratade jag med några bybor från Oskarshamn och önskade dom lycka till i dom kommande matcherna. Enligt honom så gjorde Oskarshamn en av deras sämre matcher den senaste tiden. Så se upp Leksand, Malmö och dom andra.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Surt sa räven...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Nu kan vi ju trösta oss med att man sett Brynäs spela MYCKET bättre även de.

Men det ser bra ut med tanke på att IKO har fått självförtroende efter uddamålsförlusten och de ÄR starka defensivt. De kommer att skrälla, mot vilka vet jag inte, men förhoppningsvis blir det flera skrällar. IKO-MIF ser ut att kunna bli en oavgjord tillställning...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Tror dom kan plocka poäng av både Leksand och Saik.
Kommentera

« · 525592 · »