Brynäs IF

723334 inlägg · 7956 ämnen

Puckat så det förslår....

« · 923382 · » Till forumet


Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Tack för draghjälpen, Poffa! Efter Rundvägen någonstans bor det bra folk:-))
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Givetvis så kommer "MR Facit-i-hand" att hylla det beslutet med. Men han kommer att gråta blod och troligen så kommer han att sluta med att åka på hockey i Gävle EN gång per säsong, hur Brynäs skall klara det ekonomiska bortfallet är en gåta. Men jag funderar på att ställa mig vid Gävlebockenmed min gitarr och spela julsånger i vinter. Pengarna måste ju in. ;)

Som jag skrivit förr så blir man lätt mörkrädd över hur förblindad en person kan bli.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Uno Gordon:
"Huge: Att debattera med dig är som att tala med en vägg. Du ger dig aldrig."

Inte för att jag vill vara taskig, men hur ofta brukar du ge dig?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru:

hehe Tummen på spiken :-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru: "Inte för att jag vill vara taskig, men hur ofta brukar du ge dig?"

Inte för att JAG vill verka taskig men hur ofta brukar du själv ge dig när du anser att du har rätt?

Att jag däremot är djävligt envis och ihärdigt svarar på alla inlägg, sakliga som osakliga, är en helt annan sak.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Hoppa inte gitarren brinner upp då bara! Du får väl brandskyddsimpregnera den, likt läktarflaggorna :-).
Vad jag inte alls förstår, i Er infekterade debatt är, att folk hävdar 'det är redan försent, för många poäng efter för att nå Top-4!" ? VA? STRUNTPRAT! C:a 4 vinster bort "bara".
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Sorry, Huge:
Jag pratade med vår gemensamme vän Uno, och du råkade överhöra.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge:
PS. Jag finner absolut annan anledning att ge mig då jag tycker jag har rätt, än ren och skär utmattning.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
zigge: traditionens makt visar på annat. Men för min del så räcker det gott med att komma topp 8 sen kan allt hända...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Det märks att även du har dålig koll på läget i det här fallet.

Även jag har på ett tidigt stadium deklarerat att Boork inte är mannen att föra Brynäs vidare och denna säsong blir sannolikt den sista, men man vet aldrig. Mkt hänger på hur det går fram på vårkanten.
Du faller bara in i den vanliga populistiska klagokören härinne som i mkt består av rena gnällspikar utan nån som helst förmåga till nyansering eller mer djuplodande analys.
Så här ligger det till:
Inför denna säsong var spelare, ledare och ledning överens om att försöka spela mer offensivt iår vilket alla var överens om. Speciellt spelarna måste ha tyckt detta vara en kick. Nåväl, försäsongen spelades av med det nya tänket och det verkade funka bra. Trots att exakt alla vet att försäsong och allvar är helt olika saker så har dom flesta ändå blåst upp förhoppningarna och trott att vi automatiskt skulle vara ett lag för ex topp 4.
Som tur är så resonerar nog inte vare sig spelare eller ledare i de banorna, även om man självfallet har siktat på en topplacering. Dom vet hur tufft det är.
Och det lustiga är att innan säsongsstart och fram till och med vinstmatchen mot LHC så har man inte hört ett knyst om att upplägget skulle vara fel från början, från de som nu så ivrigt och kortnäst kräver avgång av Boork. Ja, om man inte räkna de tvivel som många hade inför matchningen med 3 femmor, men även där missuppfattades det hela och tolkades som att man skulle gå runt på ett strikt schema med i stort sett 3 femmor i varje match. Vilket inte var fallet utan man deklarerade klart från början att flexibilitet var det som gällde.

Nu kan du och andra läsa länken och bilda er en uppfattning om hur spelare, ledare, sponsorer osv ser på saken.
Att 50 onyanserade supportrar på Svenska Fans eller en bråkdel av det antalet härinne har en annan åsikt är jag inte förvånad över.
Men dom behöver inte ha rätt bara för det.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru: Ok, jag trodde det var rikta till mig men sen såg jag att du avsåg en annan tjurskalle... :-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Metal Guru:
Oj då.
"Jag finner absolut INGEN annan anledning att ge mig då jag tycker jag har rätt, än ren och skär utmattning."
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Poffa: Glömde motiveringen varför jag anser att Boorks avgång öht inte kan komma ifråga, annat än om han själv går eller kräftgången fortsätter utan att det kan skönjas nån förbättring i spelet och resultaten.

Läget är ju sådant att det trygga spel vi hade ifjol nu måste komma tillbaka och det är prio ett. Vore det speciellt klokt att i det läget sparka den som ligger bakom denna trygghet så länge spelarna inte har lessnat på Boork och hans röst?
Vilket det öht inte finns några belägg för om man läser det som står i länken om hur spelare, ledare och sponsorer ser på saken.

Här kommer länken...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Så nu är det som står i tidningen sant helt plötsligt, bara för att det passar dig. Hur Jävla naiv får man bli. Nyans, jo tjena!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Nä, det har föstås inte ens varit nåt möte där alla diskuterat igenom hur man ser på saken.
Och HAR det nu varit ett möte så har GD naturligtvis ljugit ihop en historia om vad man egentligen sa på mötet.

Eller hur?

Apropå naiv...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Så fruktansvärt uppenbart att du har slut på argument, sorgligt men sant!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
"Huge" du är en igel/fästing som klamrar dig fast vid din övertygelse. Vi Brynäsare vill i slutändan samma sak i totalen, nämligen lugn-ro-harmoni samt ära och berömelse åt vår anrika förening. Vi står på oss:-)) 2-4 senare på eftermiddagen..(M)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Med tanke på Boorks ledarstil och vad som händer med spelare som säger vad de tycker så kanske det inte är så konstigt att spelarna håller god min. Det i samband med att Brynäs ledning alltid försöker hålla en enad front utåt in i det längsta kan man ju inte bortse från det faktum att order från KÅE gått ut till spelarna.

Vad vet vi?

- Vi vet att alla spelare vill spela så mycket som möjligt i varje match.
- Vi vet att Boork var överens med Sundlöv om hur upplägget skulle vara inför den här säsongen, åter igen så var spelarna "med på det" iom att ingen ville riskera sin plats i laget genom att opponera sig.
- Vi vet att Boork favoriserar vissa spelare som inte berörs av det nya upplägget. EN spelare har spelat samtliga matcher. Namnet på denne är överflödigt. Han är Boorks gunstling med ett oändligt förtroendekonto Varför berörs inte han av samma upplägg som resten av laget?

Vad vi dessutom vet med säkerhet är att du fortfarande väljer och vrakar med ditt selektiva läsande. Ratar det som kan ses som negativt och hissar det som du tycker är positivt. I din värld så ligger vi väl inte ens sist i tabellen.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Slut? Han har aldrig haft några....
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Sant :-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Ja, att DJ har spelat varje match kanske är det som är mest svårt att förstå med Boorks coaching hittills... Å andra sidan; När en spelare har varit het har han fått vila, så med det i minnet kanske det är logiskt att man spelar varje match om man är iskall.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Peja: Exakt! Det blev jag "fundersam" över när det skedde under försäsongen, men när det inträffar nu när det är tävling är hemskt märkligt. Och högerfattade playmakers från backplats har vi väl flera av än bara DJ; 7din, Hietanen och Angell som förhoppningsvis kommer "Hiet" redan om en vecka.

Alla skribenter: Jag blir imponerad och chockad över mängden inlägg de senaste timmarna. En dryg sida timmen efter midnatt natten mellan fredag och lördag till exempel. Puh!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
20 Lindgren: Boorken får väl krypa till korset o låta spelarna va med o styra o ställa lite.Alla vet ju att om dom öppnar käften kan dom bli avpolleterade för gott.Hockey när den är som bäst då gäller lagspel.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Den här killen kanske kan vara ett alternativ till DJ?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas: En vandrande pinne skulle vara ett alt till DJ.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas: 6 såna som backar och Bantar-Björn i mål!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
sylf: Eller den här...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas: funkade inte så bra.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas:

Nån bantning av Brynästruppen verkar inte vara aktuell för tillfället,det är lite tjurigt i Nybro;)

Nybro söker både på andra sidan Atlanten och bland spelare som inte tagit plats i elitserien, men samarbetet från tidigare säsonger med Brynäs är helt kört.
 – De släpper inget till oss. Jag fattar inte riktigt varför, säger Lasse Johansson.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Bissett19: Kanske kan låna boorken ett tag?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Linan Hermansson-Hauhtonen-Widing ser skum ut. Bättre spela Sundström som center där; Hauhtonen har sett enormt seg ut. Och bättre att ha Mördarn tillsammans med Widing och låta Herman spela med Hansen och Dackell.

Jag förstår att Boork vill röra om i formationerna för att försöka hitta nya kombinationer som fungerar bättre. Men samtidigt är det irriterande att han joxar med formationerna precis lika mycket som förra säsongen. Inga formationer blir samspelta på det här sättet. Jämför det med andra lag som egentligen bara ändrar i formationerna vid skada.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Jompe: Ändrar i formationerna? Men han har ju fortfarande sina par i varje kedja så blir ju inte variationen så stor.

De som ingår i dessa par löper ju även en mindre risk att bli bänkade. Speciellt nu när Boork verkar ha övergivit tre femmorstänket.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Kan de förlora 6 raka så kan de också vinna 6 raka. Lita på Boork och hans boys.

I kväll vänder det !!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
arnio: Spelarna litar jag på iaf, det är Boorken som är problemet.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: den som lever får se.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Med en dåres envishet:-)) 2-4 slutare ikväll! Optimisten har sagt sitt,,))
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Dysterkvist! Boork samlar trupperna och Brendl exploderar i FM i kväll.

Tips 2-5. Brendl 2, Nolander, Hermansson, Hietanen
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Gusten: Har du något tips på när din gullegris i Mora åker ut för CH-B ;-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Gusten: Jag vet att du är kanon packad, så du är förlåten!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Nån som använder webradion? Inte ett ljud i min, men däremot så funkar andra kanaler.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
65selander: Marco Tuokig kör en armbåge på antingen Brendl eller Dackell i första bytet. Kankaan gör flisved av tuoken direkt.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Kung_Sjödin: Min ä stendöd också från Mora just..))
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
VBgr: Nu funkar webradion. Kanske du måste starta om den för att det skall gå.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Kung_Sjödin: Sperrle står, alltid något.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Bissett19: "Nybro söker både på andra sidan Atlanten och bland spelare som inte tagit plats i elitserien, men samarbetet från tidigare säsonger med Brynäs är helt kört.
– De släpper inget till oss. Jag fattar inte riktigt varför, säger Lasse Johansson"

Det dom behöver är en 7-8 gamnackade läktarcoacher med konspirationsteorier som kan gnälla sig igenom en säsong.
Vi har några att avvara...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Patenterad inspel utav Månsson till Widing. Nice
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
65selander: Puh! Nu är det bara att fortsätta och trycka på och åka grillor. Tur att Månsson varit i kylen (eller om det varit frysen) så att han orkade passa.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
65selander: Härligt, men vågar inte tro nåt än. När tog vi ledningen sist?

Följer förövrigt årets misserabla säsong från Sydkorea.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Fubar43:
Nu bidde det 1-1!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tegelsten i glashus?

Keb;
"Ändå kommer det förstås att "gasas" på med krigsrubriker på löpen i sedvanlig stil i kvällsdrakarna om att Boork bara måste avgå."

Senaste ur-skitningarna från Gävlesporten;
"Fans vill att Boork sparkas"
"Ytterligare två förluster och Boork måste gå"


Snälla, kan inte Stisse Åberg eller Björn Widegren ta över skrivandet av krönikor...?
Kommentera

« · 923382 · »