Brynäs IF

724873 inlägg · 7959 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 278724 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
aphac: Läs Bengt Perssons krönika hos AB, den är klockren!!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
aphac: Det var väl ingen nyhet, att det nästa säsong blir kvalserien igen etc. har väl alla riktiga Whiners kraxat om länge redan.
Ska du komma med något nytt får du väl komma med någon het profetia om säsongen 2004-2005 :-]
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gojoh: Vad tror du om kommande säsong då?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Är det inte spelande backar vi behöver i Brynäs!
Det ser faktiskt mörkt ut... just nu iaf.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Återkom med den frågan när lagens trupper är klara och dom har gått på is. Då kan du få ett tips av mig.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gojoh: Du måste väl ha någon uppfattning om hur du tror det kommer att gå för Brynäs, tycker du att truppen ser bättre sämre ut än förra säsongen till ex? Du kan ju läsa dagen Arbetarblad, där kan du se hur dom andra lagen har värvat hittils.Dom flseta av lagen ska värva 1-3 spelare till, förutom HV71 som har värvat klart!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
ruppe: Vi måste ha spelare som SPELAR.De senaste säsongerna har vi haft lite väl mycket (otur?) med porslin i laget. En lika tunn trupp iår och sedan våra standardskador, då blir det ännu värre.Det finns inte mycket utrymme kvar för att höja kvaliteten på laget. 1 målis och 1 forward sen är det nog stopp.Bör vara heta förstärkningar för att vända på steken. Gnäll,gnäll bla,bla.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Det har ju varit ett evigt tjötande hela säsongen på att vi inte har haft några backar som kan hålla rent framför kassen.
Nå...här är dom nu.
Välkomna grabbar.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Rätt rolig diskussion om huruvida materialare, massörer och tandläkare håller måttet. :) garvade faktiskt.
Men jag saknade lite självdistans. Det var ingen som fortsatte med "vad tror ni om supportrarna då? håller de elitserieklass". Kanske för att ingen vågade ta den diskussionen.
Bara en tanke ...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Kessler: Det är ju supportrarna hela diskussionen handlar om ;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss:

P3 kommer inte sitta på någon bänk.
Han kommer att ligga i sjuksängen med sargat knä hela säsongen (med all sannolik).
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gojoh: Brynäs Whiners....den var bra! :-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
lindberg:Har valberedningen hittat några vettiga alternativ?
Ja det kan man fråga sig. Är det någon på detta forum som haft ett vettigt förslag på nya styrelseledamöter ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Är du kanske intresserad? tillsammans med en del "bröder" Gordo, Huge mfl eller någon annan driftig person i din närhet skulle det säkert åstadkommas en hel del i styrelsen.

Det är kanske ingen bra idé att byta ut en hel styrelse på en gång! för då finns risken att en hel del dubbelarbete kommer att utföras i onödan. men att successivt slussa in "nytt blod" bör ge föreningen den "nytändning" som så desperat efterlyses på detta forum.

Så ni som känner att engagemanget och kunskapen finns, ge er till känna här så skall ni få stöd på årsmötet.
Är det någon i detta forum som kan tänka sig vara ”sammankallande” till en lista med kandidater??
Detta bör i så fall göras omgående, för att i god tid före årsmötet delge dessa kandidater till valberedningen

Det bör väl räcka med max 150 röster för att komma in i styrelsen? Och det skall väl inte vara någon omöjlig uppgift, med tanke på det engagemang som visas här på GB’n
Detta under förutsättning att alla som är skribenter här också är medlemmar i BIF

UPP TILL KAMP BRÖDER
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Det är bara att arbeta fram förslag till styrelse för Brynäs,
sedan presentera dom för valberedningen. Om dom inte vill göra som du och många medlemmar vill så är det bara att gå på årsmötet, ta med dej 100 medlemmar så kan nog man få den styrelse som man vill.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Min önskan är att det kommer in ett par pesroner i styrelsen som kan en del om hockey samt att man inte byter ut för många. Att man ska kunna en del om hockey innebär inte att man har diverse teorier som man skriver om i detta forum. Jag tycker själv det är kul att disskutera spelare, taktik, matcher o.s.v. men om man ska vara ärlig så har man inte något hockeykunnande. Tror inte det är många som har agerat tränare eller som har spelat på elitnivå? Det man är rädd för är att det kommer en massa "baksätesförare" som tycker det är fränt att ta över styrelsen. Då är det slut med Brynäs.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
andersp: Det kanske är såna som ska bort...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Kanske Westerlind har några visdomsord....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:

Jag känner tyvärr inte till vilka förtjänster och meriter som varje enskild styrelsemedlem har, därför uttalar jag mig mer generellt - och det här har många av oss redan sagt ett antal gånger förut: Jag vill ha några nya i styrelsen med nya idéer som inte hämmas av att "göra som man alltid har gjort". Minns inte namnet men den gamle börs-vd:n (Ahlgren från Korsnäs?) som nyligen var aktuell verkar vara en mycket bra kandidat. Att han bor i Stockholm är inte en nackdel, snarare ett plus: Många bra kontakter och förhoppningsvis utanför eventuella intriger i Gävle. Vi behöver en person som är proffs på att handskas med företagen.

Troligen har Brynäs IF som de flesta saxade valperioder, dvs halva styrelsen sitter alltid kvar för att förhindra att all kunskap och erfarenheter som byggts upp ska kunna försvinna genom att hela styrelsen byts ut. Det bör innebära att 3-4 ledamöter kan bytas ut.

Förhoppningsvis är det inte bara de nu nyttigaste och driftigaste som står för omval, utan idealet vore att få ersätta de som går på tomgång med nya krafter som brinner för att Brynäs ska komma tillbaka till Sverigeeliten.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Väl talat (skrivet) herr Westerlind.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Ingen av dom kommer heller att ställa sina platser till förfogande,så därför är det av yttersta vikt att rösta bort dom.En del av sponsorerna har dock grejer på gång,även om det verkar ha svalnat lite nu sen Berg fick foten.Han har varit en böld i klubben och skrämt bort tänkta inkomstkällor med sitt agerande.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Vet du med säkerhet att alla i styrelsen som är på tapeten för omval också ställer upp?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Vad jag vet är att dom som sitter där inte kommer att ställa sina platser till förfogande utan kamp.Det har dom sagt på ett flertal s.k sponsorträffar..Således är det dom vars uppdragstid går ut som måste bytas ut först och främst,finns inga andra kandidater så blir dom väl omvalda om dom vill.Vad gäller Henning som klubbdirektör har jag ingen aning,vare sig om han som direktör eller hur hans avtal ser ut.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Ja, jag hoppas att något initiativ kommer. Så mycket som det här diskuterats skulle det kännas pinsamt om alla sitter ner och blygt knyter näven i fickan under årsmötet.

Hoppas ändå att det blir ett seriöst och genomarbetat förslag och att det inte urartar till pajkastning. Som prosten med flera efterlyser även jag namn på bra kandidater. Hade inte t ex gordo några förslag?

Nä, nu måste jag gå, ska se matchen med en kompis.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Henning är inte direktör! Henning är vald ordförande och ingenting annat.
Ordföranden väljs dessutom på 1år.

Självklart är det dom vars uppdragstid går ut som jag menar, dom andra lär sitta sin tid.
Frågan är om dom vars tid går ut kandiderar igen?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Ja,det gör dom med största sannolikhet.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Henning är viseordförande.
Hur det är med vilka som är uppe för val i styrelsen kan kanslit hjälpa till med det är bara att messa dom så får du svar på frågan.
Sedan finns det flera här på HS som vet vilka som är på tur.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tja!
Hur många här inne på HS är medlemar i Brynäs IF?

Frågan är intressant på grund av att årsmötet närmar sig.

Fick någon annan än mig Brynäsaren igår?

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Ta ansvar för klubben i ditt hjärta,bli medlem!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Prosten och LUNDSTRÖM 6: Just det; inget årsmöte har ännu valt Roland Henning till ordförande i Brynäs IF! BIF-årsmöte den 12:e juni 19:00 uppe i restaurangen. Två dagar senare har Brooklyn Tigers årsmöte. Ledamöterna i de båda föreningarna har börjat darra...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tor Karlström: Det kom 2 ex till mej.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
LUNDSTRÖM 6: Förslag till styrelsen...Thomas Di Leva!?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jag minns att förra året lades valberedningens förslag ut på Brynäs hemsida ett par veckor innanårsmötet. Kanske kommer något liknande i år. Där kan det ju finnas förslag på nya namn i styrelsen och ni/vi vill få in sådana.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ulf Lindgren: Likafullt är han nu ordförande.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Har det hörts något nytt angående Mårtensson eller?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tydligen gjorde Henrik M. ett Foppamål i Falun idag.
Det låter väl lovande.:-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Han har teknik alltså, bra, har varit mycket snack om nyförvärvens kilon nu ett tag.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Teknisk OCH kraftfull.....vanurå...:-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Ett sånt fynd ;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Japp :-o
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Jag som såg det live kan intyga att det var snyggt! Jag känner ett litet hopp om en ljusare framtid för BIF nu faktist.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Skönt att VM strax är över. Nu kanske det kan bli lite sprätt på klubbhockeyn och värvningskarusellen igen. Fast hos Brynäs är väl truppen i stort sett spikad redan. Men javisst ja, det var det här med stormålvakten som ska bli klar också. Keepern som inte får fortsatt kontrakt i sin nuvarande klubb men som ska bli given förstemålis i Brynäs.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Du menar, precis som Tellan i landslaget alltså. :-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Om du vill göra denna irrelevanta och mycket naiva jämförelse så, ja. Tellqvist håller den klass en målvakt i Brynäs borde ha!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright:
Min naiva jämförelse är väl i paritet med din naiva bedömning.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Vad är det som är naivt? Att tycka att Mikael Tellqvist är bra? Eller att vilja se hög klass på Brynäs målvakt??
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright:
Jämförelsen med Tellan trodde jag var glasklar.....
Bara för att man inte platsar i ett lag betyder inte det att man inte kan lyckas i ett annat.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Årets supporter!

Kunde det va ett pris att instifta för klubben?
Något att locka med för att t.ex. få igång läktarkulturen lite bättre.
Alla medlemmar kan föreslå namn på pristagare.

X har varit på alla bortamatcher.
X har på egen hand fixat detta tifo.
X har sett till att Foppa nobbar Modo för Brynäs.
etc.etc.

En jury bestående av t.ex. Ordföranden, sportchefen och medlemmar ur spelarrådet kan sen avgöra vem som på årsmötet får utmärkelsen och något symboliskt pris (t.ex. matchtröja med samtliga spelares autografer).

Töntigt?
Uppmuntrande?
Ett bra sätt för klubben att kommunicera med fansen?

Tyck till!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Bra idé. Skulle passa bra att presentera vinnaren på Brynäsdagen, om man någon gång tänker göra något seriöst av den.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Prosten: Brooklyn Tigers har haft "Månadens supporter" där 65 Selander tog den första inteckningen augusti 2001. Min blygsamhet förbjuder mig att berätta vem som tog den andra. Efter den första säsongen tog de initiativrika supportrarna slut.
Men det är klart att det är värt att skänka bort en matchtröja (f-n det är värt hela garderoben på 2x31 original game worn jerseys!) om en supporter lyckas få världens bäste ishockeyspelare att byta en årslön på SEK 100.000.000 för att lira för Brynäs. (Ja, jag förstår att ditt exempel var hypotetiskt och utopiskt.)
Förslaget är allt annat än töntigt. Kommunicera med fansen måste tvärgatuföreningen bli mycket bättre på. Har ni förresten sett att de ska/vill chockhöja medlemsavgiften med 50%? Från 150 till 225. Säg "NEJ!" till detta på årsmötet!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ulf Lindgren: Varför skulle vi medlemmar säga nej till höjningen på 75 ynka kronor som skulle tillfalla en förening i ekonomisk kris?
Ponera att 4000 årsmedlemmar (varför man inte är ständig medlem upphör aldrig att förvåna mig, är tanken att man kanske vill gå med i SSK nästa år eller....) betalar 75 kr extra så har klubben snabbt gjort 300'. Många bäckar små....
Kommentera

« · 278724 · »