Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012

« · 1531757 · » Till forumet

Sv: Rögle Bandyklubb - Brynäs, 30 okt 2012
Peja: Man kan inte få allt antar jag =) Sen blir det lätt att man vill analysera allt och alla efter 5 förluster, det är ju ett tag sen man hade en sån svacka.
Kommentera

Peja:Ja för crosscheckings är ju jättehäftigt när man är så stor. Nej som du säger han är för osäker (dålig) för att våga sätta en propp och spela fysiskt. Vad har han då för nytta av sin storlek?? Svar: Ingen alls. Han är bara orörlig och långsam.
Kommentera

Gurra88: Franson tacklas sällan (antagligen pga att han inte vågar lita på sin bedömning av isytan) men han sysslar med många crosscheckings osv. Särskilt när han har fått en smäll av någon.

Davey_22: Som jag skrev i en annan tråd så tror jag egentligen att Brynäs ständigt svaga backuppsättning beror på att man helt enkelt är mycket bättre på att utveckla målvakter och forwards än backar. Då menar jag överlag inom juniorlagen och inte bara i A-laget. Bertilsson är landslagsmässig och Djoos är okej hittills, men på andra positioner har man fått fram både bättre spets och bredd. Men det är inte A-lagstränarna som ska ha den mesta skiten för det.
Kommentera

Davey_22: Ja och detta trots att vi har värvat en backcoach som inte åstadkommit ett skit såhär långt. Som sagt århundradets onödigaste värvning med pengar man kunnat lägga på en back

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Absolut,Sunken har inte alls känts så stabil. Jag tycker överlag att backsidan har känts lite sådär hitills.

Den enda som kommer undan med ett bra betyg i min bok så här långt är Gunderson.

Kommentera

Peja: Håller nästan med dig i allt. Men här tycker vi verkligen olika:)

Jag har en helt annan bild. Ser bara en stor orörlig och långsam back som inte är fysisk för fem öre.

Kommentera

Davey_22: Det märks att han har problem med isytan. Han missbedömer avstånd och ser osäker ut i positionsspelet ibland. Men jag tycker ändå att han är bäst av Brynäs backar med pucken, framför kassen och på att låsa fast motståndarforwards vid sargerna. Men ingen back har varit prickfri defensivt de senaste matcherna. T.ex Sundqvist har gjort många misstag den här säsongen pga att han försöker ta större ansvar på isen.
Kommentera

Gurra88: Ja, han slår 1-2 icings per match, men han slår även klart flest bra uppspel av Brynäs backar. Sedan tar han ju väldigt stort ansvar på den biten när han spelar med t.ex Löf i och med att Löfs uppspel är obefintliga... Det finns ingen back i Brynäs som slår lika många bra uppspel som Franson. Blindpass är det egentligen aldrig, snarare missförstånd med medspelare. Men passningen till Lindholm var uppenbarligen en felträff.
Kommentera

Peja: Jag är övertygad om att Franson är en klassback,men jag hade nog väntat mig liiiite mer av honom efter 7 matcher.

Tycker han endast visat glimtar av det du säger, dock kan detta säkert bli riktigt bra med lite mer tid.

Andras insatser oroar mig mer om man säger så.

Kommentera

Peja: Där ser vi verkligen saken olika.. Tycker han allt för ofta väntar in i det sista när han får hög press vilket gjort att han tappar pucken onödigt många gånger..Uppspelen, njaa, ibland så, men mest blindpass.. Idag försökte han för övrigt passa Lindholm i knähöjd.. Schysst.
Kommentera

Jag tycker att ni överdriver kritiken mot Franson. Klart han liksom många andra går minus när laget nästan alltid förlorar matcherna i spel 5 mot fem. Johan Larsson hade också massa minus förra säsongen. Fransons uppspel är överlägsna de andra backarnas, likaså hans förmåga att spela sig ur motståndarnas forechecking. Och nu har han börjat producera i PP också. Klart att han inte är världens bästa back, men i Brynäs backuppsättning är han framträdande, vad det nu egentligen säger...
Kommentera

Davey_22: Känns som man stirrat sig blind på att han var kontraktslös, ser inte riktigt hans kvalitéer om jag ska vara helt ärlig.. Jag ger han också några matcher till
Kommentera

Gurra88: Håller med dig angående Franson. När jag såg han i första matchen hoppades jag att hans slöhet och konstiga timing berodde på jetlag.

Jag ser dock inte mycket till utveckling,han har gjort nån bra match, men mest är han stillastående och inte nämnvärt tuff.

Positivt dock att han börjat skjuta mer. I början körde han ju sidledspass oavbrutet.

Jag ger han några matcher till =)

Kommentera

5 raka förluster,då kan man lägga undan snacket om små marginaler. Svackan är ett klart faktum.

Inte ofta man ser fram emot uppehållet..

Kommentera

Slajsarn: Ja Löf är ju faktiskt helt pinsam att se.

Jag tycker Cody tappar puck och slarvar något enormt, så -7 känns relevant med tanke på den tur man haft att hans nonchalans bidragit till mer baklängesmål. 

Än sålänge ser  jag bara en stor orörlig och långsam back som inte använder sin fysik annat än att böka lite i ryggen.. Jag vill se en vägg, jag vill se lite tjurskallighet, lite gruff.. Han känns tyvärr som en av våra snällare killar. Sköt han inte bland de hårdaste i NHL?? Hur ofta har vi fått se det skottet?? 2 gånger?

Det är väl vårat geni till backcoach som ska få igång honom..

Kommentera

Enaranger:Franson spelar med Löf och flera av målen kan inte Franson påveka ett skit i. Som idag tex. Du kan ha en Lidström i toppform utan att man kan rädda stuationen.

Så innan du stirrar dig blind på statsen så måste du se till HUR målen kommer till.

Jag förväntar mig mycket av Franson så jag är inte ute att försöka skylla bort nånting. Men man måste se till verkligheten och inta bara stirra i statsen.

Vid ett tilfälle var det väl Franson, Löf,Lauritz Widing och nån till...

Fan vilken defensivt bra kedja... Kladd kladd kladd

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Löf och Bertilsson är inte helt bra heller...
Kommentera

TomasR: Idag spelar ju dock Cody med en av elitseriens sämsta backar.. Men jag håller med, det är på tok för dåligt. Sen är han så nonchalant och långsam att man får spader
Kommentera

Spelet och produktionen i spelet 5 mot 5 måste förbättras snarast.
Nu börjar vi åter igen få +/- siffror på de flesta spelare, som bottenlag brukar ha.

Cody Franson har -7 på 7 matcher.
Det är ju rejält underkänt.
Är NHL en överskattad liga?
Eller lyckas vi alltid misslyckas med värvningarna därifrån (Greissvarning)?
Nu är nog risken större att han får lämna Brynäs på grund av
uselt spel än på grund av att sticker för att NHL startar.

Men Gunderson startade ju också rätt illa i +/- hänseende förra säsongen.
Och nu tycker jag att han är riktigt stabil i försvarshänseende.

Trots att vi förlorat fem i rad så är vi inte mer än två poäng från tredjeplatsen.
Så det kunde ha varit värre.
Men nu måste en trepoängare tas snart.

Kommentera

Huge: Ett ganska tydligt resultatmässigt tecken på en formsvacka är när förlusterna börjar rada upp sig. Fem raka nu som sagt, om du inte ser det är det dags för glasögon. Periodvis kan även lag i formsvackor spela bra men när motständarna spelar bättre och dessutom vinner, så är det väl inget att tveka om att erkänna eller hur?
Att skylla på domarna, är inte det ett tecken på att man är dålig förlorare?

Redigerad kommentar

Kommentera

TomasR: Var har du hört detta?
Kommentera

Zappaholic: Vädligt tveksamt..
Kommentera

Vi kan väl börja med att dumpa århundradets onödigaste värvning i Gunnar Persson.. Visst är det backarna som han har ansvar för? Märkigt att det är just den del som är största hönsgården..Tror ni han vågar säga till Cody att sluta spela så jävla nonchalant? Knappast..

Ororlig varje gång Cody har pucken, nej inte imponerad för fem öre. 

Nya tag på Torsdag. Vill se Harju eller Widing tillsammans med Lindholm och Järnkrok

Kommentera

Trodde jag aldrig skulle skriva detta:

JAG LÄNGTAR EFTER LJ

Kommentera

TomasR: Vadå missar resten av säsongen?? Det senaste var ju att han snart är tillbaka...

Redigerad kommentar

Kommentera

MÅSTE värva några stabil backar. Det är på tok för tunnt bakåt.. Nu när Bertilsson förmodligen missar resten av säsongen också
Kommentera

Huge: Du kan inte ha alla indianer i kanoten va!
Kommentera

Zappaholic: Har svårt att se nån formsvacka, dom kommer inte så här hastigt. Vi har ju spelat riktigt bra ända fram till idag, så det krävs nog ytterligare en eller ett par liknande insatser för att svackan ska vara ett faktum.
Nä, det såg stressat och oroligt ut, ingen struktur öht.
När våra backar blir hårt ansatta och inte är först på puckarna så att vi kan vända upp och spela bort deras checkare, då går det så här.
Resten av spelet blir förstås lidande, med allmänt rörigt spel som följd.
Som Sunken sa: enda positiva är att vi på ren vilja lyckas kvittera och få med oss en pinne hem.
Inte för att jag vill skylla på domarna, men både tvåorna innan dom gör 4-3 är minst sagt tveksamma.
Berglind tappar klubban och knuffar i röglingen i planket. Både håller i varandera, röglingen ramlar och Berglind får en tvåa.
Varpå Thuresson duttar lite lätt med klubban mot röglingens klubbskaft, med ytterligare en tvåa som följd.
Synd att dom inte höll samma nivå i förlängningen, när Hansen avslutar i slottet och åker på en jättehakning bakifrån.
Får man hoppas att det här var det obligatoriska bottennappet som brukar komma förr eller senare?
Kommentera

Anders Blank: Har full koll på att slutsepelet inte börjar nu ;)
Kommentera

sniper: Visst, men alla lag siktar väl på att bli bättre! Å hur vi slutar i serien har inte ett skit med hur det går i ett ev. slutspel! Är vi "bara" två poäng bättre som Svenska Mästare... Det tycker jag inte är nåt å skriva hem om direkt...
Kommentera

sniper: Bra inlägg, sniper. Det sätter saker och ting i perspektiv :-)
Kommentera

Vi har 2 poäng mer i år efter lika många omgångar förra året. Då blev det Sm-Guld :)
Kommentera

Huge: Åh fy fan va trött jag blir på dina lama inlägg!
Är det det värsta man kan vara det?! Besviken efter en förlust av det här slaget? Då är man medgångssupporter som ska torka tårar å oj oj oj...

Fatta att vi är olika karl! Vissa gräver ner sig mer än andra och efter 4 förluster och en stundande match mot laget som är sopsist i serien hoppas och tror man ju på en vändning. Det kan ju inte saknas tändvätska, för ingen i laget kan ju vara nöjda med de senaste matchernas poängskörd. Åsså blire bara kattskit ändå??! Jag fattar inte hur man kan åka alla jävla mil å sen bara kasta ut skrillorna å tro att det ska gå av sig självt!!?

Om du, Huge, tycker att allt är så jävla bedårande å förlora nere i Ängelholm så varsågod, men då kallas jag hellre medgångssupporter!!

Kommentera

Huge: Brunöga
Kommentera

Huge: *asg*DEt kan nog ha varit det mest förväntande svaret alla kategorier. Dina föräldrar måste vara syskon med varandra :-)
Kommentera

Huge: EN förlust??? Vi pratar om FEM förluster i rad...
Kommentera

Sebastian Wackfelt: Jag ber såååå heeeeemskt mycket om ursäkt. ska fråga dig nästa gång jag skriver om något sådant, som inte hör till "snacket"...
Kommentera

70 Rodrigues: Helt Ok om du inte hittar nåt positivt efter en förslust.
Det brukar nämligen inte medgångssupportrar göra i allmänhet....
Kommentera

70 Rodrigues: En poäng fick vi med oss, trots våldtäkt ;-)
Kommentera

Zappaholic: om de nu var så att du bara undrade hur det skulle gå för dom så var det årets off topic iaf, som inte hade ngt med snacket att göra
Kommentera

Hur i helvete är det möjligt att hitta något positivt rfter den här mstchen, vi blir ju förfan våldtagna av seriens sämsta lag?
Kommentera

micke63: Bertilsson
Kommentera

micke63: Lavander
Kommentera

foppa78: Ja det kanske kan vara så¨att trots att vi spelade som skit så får vi endå med oss en pinne. Men jag läste här också att Widing inte direkt brillierade? Vem var bäst i Brynäs ikväll ?
Kommentera

foppa78: Buhuuuuuuuuuuuuu....   *snyft* *snyft*
Torka tårarna och återkom när vi vunnit igen.
Det brukar alla medgångssupportrar göra....
Kommentera

micke63: Det är lugnt svenska mästarna har bara en liten svacka för tillfället vi får ju komma ihåg att vi möter ett riktigt bra lag ikväll vi ska vara nöjda med en pinne!
Kommentera

Zappaholic: Ja, snacka om årets hittills sämsta insats, men då kom den å andra sidan med besked. Ska man göra nåt så ska det göras ordentligt, inga halvmesyrer.
Starkt att komma igen och kvittera på ren vilja, det enda glädjeämnet ikväll.
Det behövs inte sägas så mkt mer.

Kommentera

micke63: Inget händer offensivt och Löf händer defensivt...tror jag summerade matchen rätt bra där.
Kommentera

Zappaholic: Pga kvällsarbete på kontoret har jag totalt missat matchen, såg bara resultatet!! Vad är det som händer ?? 
Kommentera

« · 1531757 · »