Redigerad kommentar
Peja: Absolut,Sunken har inte alls känts så stabil. Jag tycker överlag att backsidan har känts lite sådär hitills.
Den enda som kommer undan med ett bra betyg i min bok så här långt är Gunderson.
Peja: Håller nästan med dig i allt. Men här tycker vi verkligen olika:)
Jag har en helt annan bild. Ser bara en stor orörlig och långsam back som inte är fysisk för fem öre.
Peja: Jag är övertygad om att Franson är en klassback,men jag hade nog väntat mig liiiite mer av honom efter 7 matcher.
Tycker han endast visat glimtar av det du säger, dock kan detta säkert bli riktigt bra med lite mer tid.
Andras insatser oroar mig mer om man säger så.
Gurra88: Håller med dig angående Franson. När jag såg han i första matchen hoppades jag att hans slöhet och konstiga timing berodde på jetlag.
Jag ser dock inte mycket till utveckling,han har gjort nån bra match, men mest är han stillastående och inte nämnvärt tuff.
Positivt dock att han börjat skjuta mer. I början körde han ju sidledspass oavbrutet.
Jag ger han några matcher till =)
5 raka förluster,då kan man lägga undan snacket om små marginaler. Svackan är ett klart faktum.
Inte ofta man ser fram emot uppehållet..
Slajsarn: Ja Löf är ju faktiskt helt pinsam att se.
Jag tycker Cody tappar puck och slarvar något enormt, så -7 känns relevant med tanke på den tur man haft att hans nonchalans bidragit till mer baklängesmål.
Än sålänge ser jag bara en stor orörlig och långsam back som inte använder sin fysik annat än att böka lite i ryggen.. Jag vill se en vägg, jag vill se lite tjurskallighet, lite gruff.. Han känns tyvärr som en av våra snällare killar. Sköt han inte bland de hårdaste i NHL?? Hur ofta har vi fått se det skottet?? 2 gånger?
Det är väl vårat geni till backcoach som ska få igång honom..
Enaranger:Franson spelar med Löf och flera av målen kan inte Franson påveka ett skit i. Som idag tex. Du kan ha en Lidström i toppform utan att man kan rädda stuationen.
Så innan du stirrar dig blind på statsen så måste du se till HUR målen kommer till.
Jag förväntar mig mycket av Franson så jag är inte ute att försöka skylla bort nånting. Men man måste se till verkligheten och inta bara stirra i statsen.
Vid ett tilfälle var det väl Franson, Löf,Lauritz Widing och nån till...
Fan vilken defensivt bra kedja... Kladd kladd kladd
Redigerad kommentar
Spelet och produktionen i spelet 5 mot 5 måste förbättras snarast.
Nu börjar vi åter igen få +/- siffror på de flesta spelare, som bottenlag brukar ha.
Cody Franson har -7 på 7 matcher.
Det är ju rejält underkänt.
Är NHL en överskattad liga?
Eller lyckas vi alltid misslyckas med värvningarna därifrån (Greissvarning)?
Nu är nog risken större att han får lämna Brynäs på grund av
uselt spel än på grund av att sticker för att NHL startar.
Men Gunderson startade ju också rätt illa i +/- hänseende förra säsongen.
Och nu tycker jag att han är riktigt stabil i försvarshänseende.
Trots att vi förlorat fem i rad så är vi inte mer än två poäng från tredjeplatsen.
Så det kunde ha varit värre.
Men nu måste en trepoängare tas snart.
Redigerad kommentar
Vi kan väl börja med att dumpa århundradets onödigaste värvning i Gunnar Persson.. Visst är det backarna som han har ansvar för? Märkigt att det är just den del som är största hönsgården..Tror ni han vågar säga till Cody att sluta spela så jävla nonchalant? Knappast..
Ororlig varje gång Cody har pucken, nej inte imponerad för fem öre.
Nya tag på Torsdag. Vill se Harju eller Widing tillsammans med Lindholm och Järnkrok
Trodde jag aldrig skulle skriva detta:
JAG LÄNGTAR EFTER LJ
Redigerad kommentar
Huge: Åh fy fan va trött jag blir på dina lama inlägg!
Är det det värsta man kan vara det?! Besviken efter en förlust av det här slaget? Då är man medgångssupporter som ska torka tårar å oj oj oj...
Fatta att vi är olika karl! Vissa gräver ner sig mer än andra och efter 4 förluster och en stundande match mot laget som är sopsist i serien hoppas och tror man ju på en vändning. Det kan ju inte saknas tändvätska, för ingen i laget kan ju vara nöjda med de senaste matchernas poängskörd. Åsså blire bara kattskit ändå??! Jag fattar inte hur man kan åka alla jävla mil å sen bara kasta ut skrillorna å tro att det ska gå av sig självt!!?
Om du, Huge, tycker att allt är så jävla bedårande å förlora nere i Ängelholm så varsågod, men då kallas jag hellre medgångssupporter!!
Zappaholic: Ja, snacka om årets hittills sämsta insats, men då kom den å andra sidan med besked. Ska man göra nåt så ska det göras ordentligt, inga halvmesyrer.
Starkt att komma igen och kvittera på ren vilja, det enda glädjeämnet ikväll.
Det behövs inte sägas så mkt mer.