Gusten:
Tommy Jonsson svarar dej:
"Klart är att Jacob Markström kommer att stå i mål. Björn Danielsson är skadad i ljumsken och spelar inte, däremot kommer Mads Hansen att vara tillbaka från sin skada."
Inga större odds på att linorna ser ut enligt:
Widing-Lind-Dackell
Herman-Dixon-Vas
Molin-Hansen-Alcén
Granis-Sundström-Sandin
MickeB: Man blir lite orolig när man läser hur du resonerar. Varför skall man inte köra bäst för dagen står? Att ens tänka tanken på att låta Lindbäck fortsätta baserat på att han kanske blir knäckt av en petning låter så jävla dagis. Brynäs har stora problem med att locka publik till sina matcher och är inte i position att köra nån social inrättning. Brynäs har en bra målvakt som backarna trivs med, Markström. Han är dessutom en gryende publikfavorit som publiken vill se. Därför skall man hela tiden ställa bästa tänkbara lag på isen alltid alltid a l l t i d!
Anders Lindbäck VET vad som krävs av en målvakt i ES och blir han "knäckt" av en petning, ja, då är han helt enkelt inte ett ämne för ES.
Nu vill jag inte skylla förlusten på Lindbäck, absolut inte. Det var LAGET som torskade mot Persson och SAIK. Men jag tycker att backarna agerar lugnare när de har Markan bakom sig.
MickeB: Visst respekterar jag din åsikt men håller inte med. Vad drar du för slutsatser av starten på säsongen? Är Brynäs verkligen så här bra eller har det berott på andra faktorer. Att se så långt fram som i vår tycker jag är totalt felaktigt. Det är NU vi styr mycket av vårt öde i vår...Skall vi vara med däruppe i fortsättningen så måste man spela det bästa laget för SÅ jävla bra är inte Brynäs att man kan dribbla runt för mycket för då kan en osäkerhet och ett missnöje sprida sig i laget. Händer det så kan vi mycket väl hamna i trångmål och till och med KS... Är det värt att sätta föreningens framti och ekonomi på spel för att inte göra en målvakt missnöjd, ledsen eller vad som helst.
Det bästa sättet att rusta för framtiden är att smida medans järnet är varmt och ta de poäng vi kan nu i början för det kommer att bli tuffare. Snart börjar artisterna att droppa in och de flesta lagen kommer att få förstärkningar...