1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1048361 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander: En bra låt det där:)
Kommentera

Huge: Var det Jamie Ram han hette??
Kommentera

70 Rodrigues: Näe. Simon Skoog var det visst:-))

Ja, jag undrar om vi inte gjort ett riktigt klipp här.
Har för mig att skoog gjort bra ifrån sig i HV tidigare.
Ett perfekt objekt för Boorken att forma till en fullfjädrad toppback...
Huge @ Enskede Gård
Kommentera

sylf: Haha..

"Ja, jag undrar om vi inte gjort ett riktigt klipp här.
Ett perfekt objekt för Boorken att forma till en fullfjädrad toppback..."

"Ja, jag undrar..."
Tyder de orden på att jag var säker eller att jag var osäker?

"Har för mig att skoog..."
Tyder de orden på att jag visste eller att jag var osäker?

"Ett perfekt objekt för Boorken att forma till en fullfjädrad toppback..."

Dvs: forma ett oskrivet/osäkert kort till ngt bättre.

Tack för att du visade upp din brist på läsförståelse.
Fast den bristen har ju varit bekant sen länge... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Var det Jamie Ram han hette??"

Ja, det var den målvakt jag hoppades och trodde skulle passa bra.
Och det baserat mer på en förhoppning än kanske på en grundlig och seriös bedömning.

Du däremot VET vad Thoresen uträttade i Djurgården, du VET att bl.a flera svenska toppklubbar är ute efter norrmannen och vi VET att han är en hårt arbetande tvåvägscenter, en spelartyp vi är i skriande behov av.

Med dessa fakta i ryggen kallar du honom en norsk halvfigur.

Jag överlåter åt resten av HS-skribenterna att betygsätta dina hockeykunskaper i det här fallet.
Kommentera

Huge: Det är ingen 1:e center, så enkelt är det. Kasta inte igelkottar i gummibåt med tanke på hockeykunskaper och noll koll, när man hela tiden försvarar allt som Brynäs gör, oavsett vad det gäller, då har man noll koll. Du har hyllat och försvarat spelare som dom flesta skribenter här har sågat och velat ha bort från klubben, när dom sedan får lämna då är det ett rätt beslut, hur tänker man då(eller inte)? Finns det enligt dig någonting som Brynäs har gjort/beslutat som du anser varit helt åt helvete, skulle vara jävligt intressant att få veta det isf, då du aldrig skriver ett enda negativt ord om Brynäs?
Kommentera

Huge: ""Ja, jag undrar om vi inte gjort ett riktigt klipp här.
Ett perfekt objekt för Boorken att forma till en fullfjädrad toppback..."

"Ja, jag undrar..."
Tyder de orden på att jag var säker eller att jag var osäker?

"Har för mig att skoog..."
Tyder de orden på att jag visste eller att jag var osäker?

"Ett perfekt objekt för Boorken att forma till en fullfjädrad toppback..."

Dvs: forma ett oskrivet/osäkert kort till ngt bättre.

Tack för att du visade upp din brist på läsförståelse.
Fast den bristen har ju varit bekant sen länge...    :-)"

Vad du menade var alltså att du inte hade någon åsikt överhuvetaget? Varför ens skriva när du inte kan stå för det du skriver? Hade Skoog blivit nåt så hade du helt klart haft en annan tolkning på vad du skrivit...

Mes!
Kommentera

Jonas Almtorp har ritat på ett try-out kontrakt med Luleå
Kommentera

Hence: Skönt, då slipper vi få honom!!
Kommentera

GävleLasse: "Vad du menade var alltså att du inte hade någon åsikt överhuvetaget?"

Ja, i princip så är det faktiskt så, om man ska hårddra det hela.
Men isf saknar vi väl ALLA en åsikt så fort vi försöker oss på ett antagande?
Det väsentliga är dock vilket underlag man har, vilket osökt för in oss på sakfrågan i just det här fallet: Thoresen.

Med det faktaunderlag vi har, (jämfört med ex Ramfallet): tycker du att norrmannen är en halvfigur (läs: en värvning vi inte bör befatta oss med)?

Det som förvånar mig en aning är Tonys okunskap i just det här fallet eftersom han normalt sett brukar ha rätt så bra koll annars (enligt min mening och för vad min bedömning i det fallet nu kan vara värd).

"Hade Skoog blivit nåt så hade du helt klart haft en annan tolkning på vad du skrivit..."

Troligen.
Men det ligger nog sas i sakens natur att vi alla slår oss för bröstet och tycker att vi gjort en korrekt bedömning när förhoppningen/antagandet slagit in.
Liksom att vi alla säkert använder en aning mindre bokstäver när det visar sig att antagandet var felaktigt.
Vare sig du, jag eller nån annan är nog unika i det fallet.
Kommentera

70 Rodrigues: Precis vad jag tänkte. :)
Kommentera

70 Rodrigues: Saxat ur GD.

"Gävle: Brynäs nya klubbdirektör är nära att tillsättas – endast ett fåtal kandidater återstår. Däribland Hans-Göran Karlsson som vad Sporten erfar ligger bäst till att få jobbet. "

Näee, är det sant??
Kommentera

sylf: Vilken surprise, kompisklubben Brynäs såklart, dom kunde ju ha gett honom jobbet direkt, snacka om ett spel för galleriet, så jävla pinsamt!!
Kommentera

70 Rodrigues: Japp, ryggdunket når nya höjder!
Kommentera

70 Rodrigues:
bara try-out...han kan fortfarande drabba Brynäs....
Kommentera

tjugo8: Ja, det är ju tyvärr sant!! Men inte ens Sundlöv kan väl vara så puckad???
Kommentera

Nils Ekman på väg hem till ES igen, LHC, HV 71 och Djurgården är dom hetaste alternativen.
Kommentera

70 Rodrigues: Tror inte det. Sundlöv vill ha en förstecenter ingen center dom ska spela i 3 eller 4:e kedjan. Nog för att han inte är den vassaste kniven i lådan men så dum är han nog inte.
Kommentera

70 Rodrigues:

ekman borde vara alla elitserieklubbars dröm.
Kommentera

mattias - 74: Äh bättre att köpa "Leftovers" för billig pennig ;-)
Kommentera

65selander:

Är det det som Sundlöv gör ?? :)
Kommentera

Huge: Det bästa hade varit att helt enkelt bekänna sig fel och gärna motivera varför man tyckt som man gjort. Inte komma med bortförklaringar av novellformat
Kommentera

GävleLasse: Jag hade hellre sett att du visade prov på dina egna hockeykunskaper genom att uppmana Tony att bekänna sig fel, när han trots ett digert faktaunderlag vad gäller Thoresens meriter, kunskaper samt kölistan av svenska toppklubbar som vill ha honom, ändå lyckas betygsätta honom som varande en "norsk halvfigur".

Eller du kanske håller med honom i bedömningen?
Kommentera

Brynäs med i matchen om Thoresen

Brynäs IF är ett hett alternativ för Patrick Thoresen. Anledningen: landsmannen Mads Hansen. – De känner varandra väldigt bra, säger norrmannens agent, Patrik Aronsson.

Sporten berättade i gårdagens tidning att Brynäs visat intresse för ex-djurgårdaren Patrick Thoresen. Nu har klubben även varit i kontakt med hans agent.
********************************************************************************

Tror att resten av Pavelkosingen läggs på Norsken. Fast det finns ju även andra intressenter.

Kommentera

Huge: Jag skrev inlägget enkom för att få igång dig, du är så förutsägbar så det är löjligt. Jag är väl medveten om att Thoresen är en bra hockeyspelare men det är ingen 1:e center. Och när det gäller hockeykunskaper så ska du bara hålla igen snattran, du som hyllat Spets, Skoog och DJ.
Kommentera

Vilket lag vinner SM-guld 2008/09
HV71 4.25

Färjestad 5.50

Frölunda 6.00

MODO 6.50

Linköping 6.50

Timrå 8.00

Djurgården 11.00

Södertälje 15.00

Brynäs 36.00

Skellefteå 51.00

Luleå 61.00

Rögle 101.00

Odds från bet365.
Kommentera

70 Rodrigues: Förutsägbar?
Haha...
Är det skönt i glashuset?
Dig behöver man ju inte ens provocera.
Det räcker att sista matchen för säsongen blåsts av så börjar du automatgnälla och klaga på allt och alla inför nästa säsong...

Du har ju själv föreslagt spelare som Vesce, Slaske, Taske, Fiske eller vad dom nu heter.
Videovärvningar som du annars brukar kritisera Sundlöv för att göra.

Rent sportsligt och om man ser till de spelartyper vi saknar i vårt nuvarande lagbygge så är Thoresen ett utmärkt val.
Man måste vara realistisk och se till vår ekonomi. Tyvärr så verkar hans lönekrav vara lite för höga vilket sannolikt gör honom till en ointressant spelare när det kommer till kritan.
Men du får gärna komma med nåt realistiskt förslag på nån annan bättre center som har lägre lönekrav än Thoresen.
Lycka till...
Kommentera

Huge: Jag kommer iaf med förslag tillskillnad mot dig Mr Facit som tycker att allt som Brynäs gör är bra oavsett.

"Det räcker att sista matchen för säsongen blåsts av så börjar du automatgnälla och klaga på allt och alla inför nästa säsong..."

Vad gör man inte för debatten?

SEn så har du valt eller glömt bort att svara på min fråga från gårdagen, ser ut som följer:
Du har hyllat och försvarat spelare som dom flesta skribenter här har sågat och velat ha bort från klubben, när dom sedan får lämna då är det ett rätt beslut, hur tänker man då(eller inte)? Finns det enligt dig någonting som Brynäs har gjort/beslutat som du anser varit helt åt helvete, skulle vara jävligt intressant att få veta det isf, då du aldrig skriver ett enda negativt ord om Brynäs?
Kommentera

Huge: Att man varit negativ dom senaste åren är ju inte så konstigt då 80% har varit skit, men det ser man väl inte med huvudet uppkört i mörkret? Tro mig, när det finns positiva saker att skriva så gör jag det och kommer så att fortsätta med.Det som är så löjligt med dig är att du aldrig kommer med negativ kritik.
Kommentera

70 Rodrigues: "Du har hyllat och försvarat spelare som dom flesta skribenter här har sågat och velat ha bort från klubben, när dom sedan får lämna då är det ett rätt beslut, hur tänker man då(eller inte)?"

Haha..
Underbar debattlogik.

Ta en spelare som Danne.
En back som jag försvarat mot alla onyanserade och överdrivna påhopp.
Inget annat. Har aldrig hävdat att han är nån stjärnback utan bara att han varit en viktig pusselbit i vårt lag under den tid han varit här.
När han sedan fick konkurrens pga värvningar så föll det sig helt naturligt att han självmant eller i samförstånd med klubben valde att gå.

Likadant med en spelare som Spets och flera andra.
Bara för att du och några andra (onyanserade och okunniga) skribenter sågar en spelare så betyder det tyvärr inte att ni har rätt så fort den spelaren flyttar på sig.

Nu till den betydligt intressantare SAKFRÅGAN: ditt förslag på en bättre center än Thoresen och som kostar mindre pengar.
Och skona oss från alla videocentrar typ Vesce eller Torske....
Kommentera

Huge: Så jag ska bevisa mina hockeykunskaper genom att antingen hålla med eller såga Roddans inlägg. Så ligger alltså där och Tonys nya roll här på HS är alltså värdemätare?

Personligen så tycker jag att Thoresen skulle vara ett intressant namn för Brynäs och som jag sagt till din "värdemätare" Rodrigues så skulle Thoresen, Widing och Vas bilda en intressant formation. Någon halvfigur är han inte men den kommentaren är så "Tony" att till och med du borde ha sett vart han ville komma med den ;)

Men Thorsesen känns ändå inte som den givne förstecentern som Sundlöv flaggat att han ville värva. I sina bästa stunder är han en väldigt bra spelare men han är lite för ojämn för att kunna ses som en given etta.

Det får visa sig hur det blir. Att skylla på den dåliga ekonomin känns mer än lovligt lamt. En spelarbudget utan tunga poster som Angell och Brendl torde borga för att man har råd att skaffa i princip vad som helst på den Europeinska marknaden. Lägg därtill med Månsson som hade en ganska hög lön eftersom han fick påökt så snart han fått landslagsmeriter. Så har man inte tänkt sig att återigen spara på fel ställen för att betala sin onödigt dyra organisation så måste det finnas pengar.

Och finns det inga pengar så får man skaffa fram pengar. Eller skall man strunta i sina uttalade mål för sjunde året i rad?

Kommentera

Huge: Torske tror jag på, han skulle passa in i klubbens filisofi...
Kommentera

Huge: Skulle vara trevligt om du kunde svara på HELA SAKKFRÅGAN som jag skrev i går och har upprepat idag, men som vanligt så väljer du att saxa hej vilt?
Kommentera

70 Rodrigues: Problemet är ju att du inte tycks vilja tala om sakfrågan:
Thoresen.
Det var DU som först betygsatte honom som en "norsk halvfigur" som vi öht inte borde ta i ens med tång.
Sen fick du kalla fötter alt vaknade upp och förklarade att han faktiskt är en bra hockeyspelare men ingen förstecenter.
Fine.
Då undrade jag vilka andra realistiska och bättre förstecenteralternativ som du kunde tänka dig och som har samma eller lägre lönekrav som Thoresen?

Du väljer istället att börja käbbla om Danne, Skoog och annat ointressant.
Saker som inte har med sakfrågan att göra men som jag nödgas svara på av ren artighet, som det känns.
Kommentera

Huge: " Någon halvfigur är han inte men den kommentaren är så "Tony" att till och med du borde ha sett vart han ville komma med den ;)"

I rest my case!!!
Kommentera

sylf: "Gävle: Brynäs nya klubbdirektör är nära att tillsättas – endast ett fåtal kandidater återstår. Däribland Hans-Göran Karlsson som vad Sporten erfar ligger bäst till att få jobbet. "

- Brynäs ekonomiska besparingsåtgärder bär frukt! Nu har man anlitat ett bemanningsföretag för ett halvårs uppdrag för att i slutändan förlänga en befintlig anställning...

Snacka om att "kasta pärlor till svin..."
Kommentera

bradberry: "Kompisklubben" Brynäs IF i ett nötskal.
Kommentera

bradberry: Ja, dom vet hur en slipsten ska dras.

Undrar om dom kollat upp så att han egentligen inte är Svartenbrant eller John Ausonius? Med tank på tidigare val av klubbdirektör,ekonomiansvarig etc...
Kommentera

bradberry:

Det vanliga i den branschen är betalt per avrapporterat uppdrag och inte per arbetsdag...

OM Hansa får jobbet så visar det att han bland 35 sökande varit lämpligaste kandidaten. Att han blev tillförordnad klubbdirektör i jan/februari väger säkert in men han får inte jobbet om han bedöms som olämplig för uppgiften.

Det vore konstigare OM han fick jobbet och det skedde utan rekryteringsprocess. Det har ju förekommit tidigare under Bergs och Hennings tid och det var inte bra.

Men eftersom man inte vet vilka som sökt får man lita på professionaliteten hos Proffice som gör sorteringsjobbet och styrelsen i Brynäs som tar beslutet.
Kommentera

sylf:

Du får fråga Proffice hur de jobbar!
Kommentera

rackham: Antar att dom jobbar exakt som uppdragsgivaren önskar.
Kommentera

sylf:

Du menar rensa bort alla bra kandidater och presentera bara skräpet?
Kommentera

rackham: Har inget emot Karlsson. Bara rädd om kronorna.... :-)
Kommentera

rackham: Önskade uppdragsgivaren det??
Kommentera

rackham: "Men eftersom man inte vet vilka som sökt får man lita på professionaliteten hos Proffice som gör sorteringsjobbet och styrelsen i Brynäs som tar beslutet."

Du kan inte ha professionalitet och Brynäs styrelse i samma mening, hua :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Nä, jag tänkte mest på Proffice... och bara för din skull.. = )
Kommentera

rackham: Puh, tack :-)
Kommentera

rackham: Det är bara ett spel för galleriet, dom kör proffice racet bara för att inte bli anklagade för svågerpolitik, vilket dom blir ändå :-) Dom pengarna hade behövts till något bättre isf, varför hyckla??
Kommentera

sylf:

"bradberry: Ja, dom vet hur en slipsten ska dras.

Undrar om dom kollat upp så att han egentligen inte är Svartenbrant eller John Ausonius? Med tank på tidigare val av klubbdirektör,ekonomiansvarig etc..."

Ingen aning, men om du nämner Ausonius, Svartenbrandt och tidigare val av klubbdirektör + ekonomiansvarig i samma inlägg så känns det som att din förtroenderibba är låg...
Kommentera

« · 1048361 · »