Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1485205 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013
sylf: Innan säsong och utan skador platsade inte Wännström och Rohdin var väll ännu längre från en start plats. Även om jag gärna hade sett Rensfeldt i laget nu tror jag han tog rätt beslut med det han visste då.
Kommentera

sylf: Sant, men Luddes tyngd hade varit riktigt bra att ha i det här slutspelet. Dessutom, vad är det för fel på killar som vågar sticka ut hakan lite? Det känns som det är mer ett hockeyfenomen att det är förbjudet.
Kolla in fotbollen med Guidetti, Zlatan m.fl.

Den här killen skulle jag vilja se i Brynäs tröja, synd att vi inte lyckades snärja honom när det skar sig mellan honom och DIF.

Kommentera

sylf: Håller med till 100%. Denne yngling är inget att lägga tid och kraft på. Det finns i så fall bättre alternativ i egna organisationen, både vad det gäller prestation på och utanför isen.

Kommentera

70 Rodrigues: Om TJ hade velat ha Ludde kvar hade han haft det.
Kommentera

sylf: Han har nog kommit ner på jorden rätt rejält därborta, samtidigt som jag är övertyga om att TJ kan de yngre killarna mycket bättre än Czarnecki.
Kommentera

Peja: Ludde=Storhetsvansinne
Kommentera

70 Rodrigues: Jag hoppas att den här killen värvas som ersättare till Lauritzen. Bättre och billigare!
Kommentera

Peja: Nu är ju som tur är Czarnecki borta. ska bli väldigt intressant o se vad Sundlöv kan åstadkomma i värvningsväg, det blir fan inte lätt!!
Kommentera

70 Rodrigues: Rensfeldt bortprioriterades av Brynäs. Man gjorde helt enkelt inte plats för honom. Innan säsongen skrev jag att man borde ha satsat på Rensfeldt och skeppat iväg Rohdin till allsvenskan, jag har fortfarande den åsikten.
Kommentera

Peja: Varken Rensfeldt eller Rödin kom till sin rätt i Czarneckis lallarhockey.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag skulle älska att se Rensfeldt i Brynäs. Känns trist att han åkte över utan att ha fått en ärlig chans i A-laget. En duktig spelare som kommer att bli en riktig klasspelare sooner rather than later.
Kommentera

Tror även att Rödin hade gjort sig jävligt bra i dagens Brynäs när det är mycket skridskoåkning som gäller.
Kommentera

Hade varit jävligt intressant o se vad Ludvig Rensfeldt hade kunnat göra i dagens offensiva Brynäs. Tror att han hade passat in perfekt.
Kommentera

På tal om Dixon så har jag för mig att han erbjöds det bästa kontraktet någonsin i SM-liiga.
Kommentera

Peja: Thuresson skulle inte vara helt fel, kanske en ersättare för Lauritzen eller Silfverberg??
Kommentera

Horace76c: Aj då, inte bra alls..!! Hoppas Sundlöv bjuder emot.
Kommentera

Peja: intressant
Kommentera

Stratan:
Vad jag hört så är det tyvärr Dansbandet :(
Kommentera

70 Rodrigues: Han som söker nytt... ..vad har han tänkt sig egentligen? Han kan väl inte få det så mycket bättre än han har det. Måste handla om att han vill ha upp sin lön.

I BIF får han ju emellanåt spela i producerande linor, spela PP etc.

Att BIF tvekar på den andre kan jag förstå (hockey/krona), men det vill ju till att man hittar bra ersättare oxå.

Kommentera

arnio: vad du tror är det ingen som bryr sig i.
Kommentera

Nordquist är bra men har jävligt hög lön...
Kommentera

Horace76c: Japp!!
Kommentera

70 Rodrigues: jag tror nog båda stannar jag.
Kommentera

70 Rodrigues:
Då fick jag mitt rykte "bekräftat" med, tråkigt för han har varit jäkligt nyttig (han som söker nytt)..
Kommentera

Huge: Kan säga så här, en söker nytt och en är Brynäs själva tveksamma till en förlängning då det kostar mer än det smakar. Det är den infon jag fått. Vi lär få alla papper på bordet när säsongen är slut.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Om du nu inte sitter inne med nån insideinfo som jag inte känner till så skulle jag bli mkt förvånad om dom inte blir erbjudna nya kontrakt på sportsliga grunder.
Och som sagt: om dom själva vill prova nåt nytt så är det nog inte mkt Sundlöv kan göra.
Har du nåt motiv till varför dom annars skulle lämna/ej få nytt kontrakt?
Kommentera

sylf:

Att inte Granström skulle erbjudas nytt kontrakt finns nog inte på Sundlövs karta,där ser vi nog en förlängning när som helst.
Nordqvist är ju lite mer tveksamt med.

Sundlöv har ju sagt att han vill behålla så mycket som möjligt i truppen.
Brynäs satsning på kontinuitet tillsammans med våra "Youngsters",det är ju det som håller på att bära frukt just nu.

OT:Bertilsson tränar idag,så då tog nog inte Hyvvönens tackling så farligt ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Exakt!
Kommentera

Huge: Bli inte förvånad om varken Nordan eller Granström lämnar/ej får nytt kontrakt.
Kommentera

Edit: femtecenterroll för Lindholm, glömde att Enterfelt redan är klar...

Kommentera

Bissett_19: En självklarhet att Sundlöv gör klart med Nordan så fort som möjligt. Dega upp det som krävs, rutinerade skickliga centrar i hans ålder växer inte på träd.
Märks att det är slutspel, då lyfter sig just såna som Nordan och Hansen.
Komplettera med Järnkrok till nästa säsong, återstår Lindholm som är lovande och får nöja sig med en fjärdecenterroll (än så länge...)
Sen kan ju alltid Granis vikariera vid behov.
Sundlöv kan skicka ett par laxar till mig som tack för att jag gjort en del av hans jobb...   :-)
Kommentera

IronHook: japp kroken stannar. 
Kommentera

micke63:

Det stämmer att Dixon ritat på för Ässät ytterligare en säsong,angående Nordqvist så håller jag med Zzz i hans resonemang.
Nordan har varit bra i slutspelet.
Kommentera

Zzz:

Om du tänker på vad Boork sa om Enterfeldt i chatten så blandade han ihop honom med Lauritzen.

Kommentera

Vill inte att Brynäs förlänger med Nordan.
Kommentera

mattiaskarlgren: Tror han precis förlängde med sin klubb i Finland.
Kommentera

Peja: Jag vågar inte räkna in Enterfeldt än, enligt Boork har även Färjestad ryckt i honom. Nu står det ju överallt att han är klar men det är många spelare som enligt media har varit klara för 2-3 klubbar.

70 Rodrigues: jag tycker Brynäs ska förlänga med Nordqvist om han går med på en rimlig lön.

Kommentera

Stannar Järnkrok så tycker jag att vi har centersidan klar om vi skriver med Nordan.
Kommentera

Känns som att Stephen Dixon efter en riktigt bra säsong i Finland borde och kan vara en vass förstärkning som en andre center?!

Eller är han under ett svårt kontrakt så det kanske inte går?

Kommentera

Peja:

Järnkrok, Enterfeldt, Nordan, Hansen, Lindholm

Ser hyffsat ut tycker jag.

Kommentera

Peja:Säker att kroken stannar?
Kommentera

Zzz: Du glömde Enterfeldt. Kroken blir kvar.
Kommentera

arnio:
Nordan har varit ok, men Hansen har fått nån jädra pånyttfödelse i slutspelet... Jäkla vad bra han varit!  Nästan i Ollasklass för bövölen!!
Kan dom uppvisa samma spel i serielunken nästa år ska dom definitivt bli erbjudna nya kontrakt...
Kommentera

Zzz: Tror inte att Brynäs förlänger med Nordan.
Kommentera

arnio: Nu har ju Nordqvist inget kontrakt och det jag menade var att ha 3st relativt klena centrar kanske inte är optimalt. Sen har ju alla tre även offensiv läggning. Så Sundlöv kanske har tänkt till där. Hoppas nu bara att Järnkrok stannar.
Kommentera

Zzz: Nordan och Hansen har du glömt.
Kommentera

Bissett_19: Karlsson hade jag gärna sett i Brynäs. Men samtidigt kanske det hade blivit för klent med Järnkrok (om han stannar) , Lindholm och William Karlsson på center sidan.
Kommentera

Bissett_19: $$$$€€€€
Kommentera

Elias Fälth och William Karlsson hamnade båda i HV 71.
Kommentera

« · 1485205 · »