1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 2012/2013

« · 1506223 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013

Enaranger: Jag vill verkligen att Sundlöv ska satsa på att få Kukkonen till Brynäs och han lär ju vara rätt dyr.

Kör på Dahlberg som man ändå vet har en bra nivå och som Pecka får utveckla! Lär ju inte vara lika dyr som Backlund.

Får vi in Kukkonen på backplats så har vi för jävla bra backsida :)

Kommentera

Slajsarn: Håller med. Jag får redan ångest hur mycket detta kommer att ältas genom hela säsongen.

Det enda sättet jag tycker detta kan vara intressant är om Brynäs tror långsiktigt på Rahm och signar honom på två år men lånar ut honom till allsvenskan år ett. Men är tanken att Rahm ska vara tvåa bakom Honken så har vi en skadebänägen Honken tillsammans med en målvakt som inte spelat på två år. Det skulle vara en chansning som känns riktigt onödig i det läge Brynäs är i.

Kommentera

Det är ju fint och stort att ge folk en andra chans så se det så ;) Och vad nu Finnen heter som knarkat osv så verkar inte klubbarna gått i konka han lirat för + lira ju landslaget efter det och aldrig vad jag vet har det blivit upplopp i Finnelandet för det :)

Kommentera

KevinNa :

Det spelar inte så stor roll om han avtjänat sitt straff.
Om media, sponsorer och publik inte gillar det, så har vi tappat all den goodwill
vi byggt upp de senaste åren. Vi tar då flera steg bakåt när det gäller detta.

Det finns så lite att vinna på detta och desto mer att förlora.
Jag tror till exempel inte att det här kommer få fler företag att bestämma
sig för att sponsra Brynäs. Däremot är risken överhängande att det får
ett antal företag att sluta sponsra Brynäs.

Dags för PR-avdelningen inom Brynäs att sätta stopp för detta, om det finns någon.

Det här är en risk som en klubb med mycket små ekonomiska medel
kan tänkas ta till. Men tack och lov befinner vi oss inte i en sådan
ekonomisk sits längre. Då är det definitivt inte dags att leka med elden.
För då kan man bli bränd, och i värsta fall bränna ner det goda vi lyckats
bygga upp de senaste säsongerna.

Det är trots allt ingen värlsmålvakt det handlar om.
Utan en målvakt som spelat en knapp säsong i elitserien.

Dahlberg var bra en säsong i Skellefteå.
Så där borde det finnas minst lika mycket potential, minus risken
för negativ publicitet som kan sabba så mycket.

Kom ihåg mediadrevet när Boork ställde över ett antal spelare mot SSK.
Det tog mycket energi den säsongen. Det här kan bli en västanfläkt
jämfört med detta.

Kommentera

Huge:Hur kan en spelare som tagit till dopingmedel ha en bra inställning? Han ville ta genvägar och valde otillåtna preparat.

Nej, jag tror att Brynäs skall välja en annan målvakt. Så slipper vi höra detta eviga tjat inför varje match. för det kommer, inte minst från kommentatorerna på canalplus.

Kommentera

Linus Wickman: Jag också!
Kommentera

Jag håller med Jocke lundström!
Kommentera

Enaranger: Förstår din synpunkt men han har samtidigt fått sitt straff så han förtjänar en andra chans. Sen om det blir i Brynäs eller inte får framtiden berätta...

Jag tror absolut att Rahm kan vara ett fynd men jag skulle hellre se att vi försökte få in en målvakt som kan ansluta direkt och som man inte behöver vänta på tills mitten av augusti.

Har sagt Backlund förut och tycker fortfarande att han är det bästa alternativet med tanke på Honkens skadebenägenhet.. Om han är svindyr så finns Dahlberg också, kan absolut utvecklas...

Kommentera

Ex-brynäsare tycker till:
Kommentera

Huge:

Att han skulle vara ett större kap än en allsvensk målvakt, vet jag inte
om jag kan hålla med om. Han har bara spelat på högsta nivå i en säsong.
och då fick han stå 19 elitseriematcher och 7 slutspelsmatcher.
Han är ännu rätt oprövad där, skulle jag vilja säga.

Den lilla rutinen från spel i elitserien och sm-slutspel som han då skulle
ha, som en allsvensk målvakt eventuellt skulle sakna, uppväger ju den
allsvenska målvakten med råge, genom att ha tränat och spelat ishockey
de senaste två säsongerna.

Vi kan ju bara se hur "rostig" Nihlstorp såg ut mot oss i match 5 för Färjestad,
efter att ha varit borta från träning och spel betydligt kortare tid.

Den negativa publiciteten ska inte föraktas. Det var ingen "misstagsdopning"
han höll på med. Det är trots allt publik och sponsorer som ger Brynäs inkomster.
Vi vill ju inte vara med om att den delen åter hamnar i en nedåtgående spiral.

Kommentera

Huge:

Vad gäller dopingen så var den klart överlagd, men det kvittar ju. Han fick sitt straff och har snart avverkat det, ser inga problem med att ge grabben en ny chans efter det.

Däremot är ju frågan hur hans fysiska status är efter två år utan hockey och ett ännu större aber, han är avstängd till någon gång i Augusti och får därmed inte ens skriva kontrakt med någon före det, Brynäs börjar träningsmatcha 9:de och European Trophy drar igång 17:de Aug. Är det då verkligen rätt att plocka in en kille som inte gjort en match på över två år och knappt hinner med att träna med laget innan allvaret börjar?

Jag är tveksam till det.

Kommentera

Enaranger: Nja, vet inte om det blir så mkt mer chansning än att ta in en allsvensk målvakt. Iom att flera ES-lag och även KHL-diton varit/är intresserade så tycker jag det räcker som bevis på hur man ser på Rahms kapacitet och potential.

Vad beträffar ev negativ publicitet så tycker jag att man överlag oroar sig för mkt för vad andra (sponsorer, allmänhet osv) ska säga.
Han har gjort en tabbe som dessutom inte känns sådär jätteöverlagd och allvarlig, om man nu ska gradera övertramp när det gäller dopning.
En värvning kan tvärtom vändas till nåt positivt: vi är en klubb som inte fördömer övertramp på ett kategoriskt och benhårt sätt utan istället väljer att ge straffade spelare en andra chans efter avtjänat straff.

Att pengarna skulle vara en viktig faktor, dvs att han är billig, tror jag heller inte mkt på även om det förstås inte är nån nackdel om det nu blir affär.
Nä, jag tror helt enkelt att Rahm kan vara ett jättekap ur alla aspekter, sportsliga som ekonomiska: Rätt ålder, hög motivation, verkar ha bra psyke och rätt inställning. Får vi honom dessutom för en relativt billig penning så begriper jag inte varför nån öht kan tycka att värvningen känns fel.
Kommentera

foppa78:Men VAD tycker du, förutom att det är så typiskt Sundlöv? Som du också gärna får utvidga.
Kommentera

Huge: Så tycker du men så tycker inte jag!!!
Kommentera

Huge:

Det bli ju en rejäl chansning med Rahm.
En större mycket chansning än att ta in en allsvensk målvakt, som jag ser det.

Dels har han inte spelat alls på två säsonger.
Sen har han enbart spelat 19 elitseriematcher och 7 slutspelsmatcher.
Så han har inte så mycket större elitserierutin än en allsvensk målvakt
att falla tillbaka på.

Sen får vi väga in all negativ publicitet det kan innebära.
Är det verkligen värt det?

Han kan ju troligen vara väldigt billig.
Men i och med att vi nu inte längre är på ruinens brant,
ska vi då ta in spelare bara för att de är extremt billiga?

Kommentera

foppa78: " hoppas jag drömmer men så jävla typiskt Sundlöv ifall detta är sant:-("

Varför tycker du så?
En hockeymässig motivering kanske vore på sin plats.

Personligen och utifrån min lekmannasynvinkel låter valet mkt intressant.
En förmodat högmotiverad målvakt, bra ålder och bra storlek rent fysiskt.

Så jävla typiskt Sundlöv att återigen vaska fram ett guldkorn som är lite bortglömd och som Alcén säkert kommer att göra underverk med.

Kommentera

Inte för jag tror att Rahm kommer stå i Brynäs. Men om nu så är fallet så är det bara att acceptera det. Han har tagit sitt straff med sin 2 årsavstängning och då är den skulden betald. Det är alltid tragiskt att vissa unga människor måste göra ett stort misstag för att lära sig nått. Nej jag ger han en chans att visa att man kan bättra sig och komma tillbaka från en dumhet. Men det är klart vissa människor gör ju aldrig misstag eller har några fel överhuvudtaget. Det är lika jävla tragiskt att vissa människor har så dålig självkännedom att dom inte ens vet om sina egna mindre bra sidor. Men man får acceptera att så är fallet tragiskt ja unikt NEJ.
Kommentera

adrenalinerush: För mig så får han gärna komma, det jag reagerade på var arnios snack om tidningsanka och att Sundlöv aldrig skulle ta in en killa som dopat sig.
Kommentera

adrenalinerush: aa precis. Grabben lär ju vara sjukt taggad. Han var väldigt bra i Färjestad. Sen så är han billig.
Kommentera

70 Rodrigues: Hellre en grymmt super taggad och motiverad 25 åring som Rahm är än en trött 30+ målvakt som bara är ute efter pengar?
Kommentera

70 Rodrigues: hoppas jag drömmer men så jävla typiskt Sundlöv ifall detta är sant:-(
Kommentera

arnio: fast tror du sponsorer bryr sig spec mycket så länge han sköter sig i Brynäs? Varför orka tjata om sånt som har hänt för 2 år sen lixom. Förhoppningsvis har han lärt sig nånting och förtjänar en chans till
Kommentera

arnio: sundlöv är kapabel till att plocka in vad som helst, det har vi ju sett mer än en gång ;-) Skulle inte alls bli förvånad om Rahm står i Brynäs kommande säsong.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker bara att det låter helt osannolikt att Sundlöv skulle ta in en spelare som tagit Anabola steroider och dessutom inte spelat hockey på två år. Vad tycker tex. sponsorerna om Brynäs skulle kontraktera en sådan spelare? Nä jag tror inte på det där.
Kommentera

arnio: Varför måste det vara en tidninganka???
Kommentera

KevinNa :det måste vara en tidningsanka
Kommentera

Robin Rahm påväg till Brynäs? Hade för mig han var överens med örebro till nästa säsong...

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/mastarna-vill-varva-skandalmalvakten/

Kommentera

KevinNa : Jag hoppas verkligen Bertilsson blir kvar, men jag skulle bli förvånad om inget lag lade ett sent draftval på honom och risken är då att dom vill ha över honom direkt. Men jag hoppas du har rätt.
Kommentera

Zzz: Tror Bertilsson blir kvar. Antingen utlånad till oss eller så fullföljer han kontraktet!

Som sagt innan.. Ryktet om Kukkonen är nog jävligt löst men man kan ju hoppas att Sundlöv satsar på honom för han är en rikitgt bra back.

Kommentera

KevinNa: Bertilssons ersättare kanske?
Kommentera

hockeysverige.se/article/13235836/dansk-supertalang-p-vag-till-sverige

Skulle gärna se denna kille i Brynäs, borde väl också kunna tala lite för oss i och med att vi är svenska mästare och har många unga spelare som åkt över. Men känns väl mest som att det är Modo eller Frölunda han lär hamna i?

Kukkonen låter ju intressant och verkar ju vara precis en sån back vi behöver? :o
Kommentera

Jajjen: Helt klart är det inte Sundlövs stil att försöka värva denna typ av etablerade spelare. Jag tycker truppen ser bra ut men en spelare som Kukkonen kan verkligen styra upp försvaret och det behövs.

Håller dock med om att ryktet är väldigt tveksamt även om Madhawk brukar ha rätt jävligt ofta...

Kommentera

KevinNa : Inte likt Sundlöv att buda på en så meriterad spelare som Kukkonen. Tveksamt rykte. Att Modo gör det känns däremot helt i linje med deras strategi. 
Kommentera

Den här killen borde Sundlöv kolla upp.

Kommentera

KevinNa : Ja, det kunde vara spännande...

Nån som sett tidigare att Sundlöv sagt att en yngre back kan komma att lånas ut, eller är det ett , iofs rimligt, antagande som görs av Madhawken....

Kommentera

Enligt http://mrmadhawk.se/ så är Brynäs och Modo intresserade av Lasse Kukkonen.

Defensivt stark back som jag gärna skulle se i Brynäs även om hans namn är rätt lustigt :)

Trevlig midsommar!  

Kommentera

sylf:"arnio: mongo!"

Gylf!

Kommentera

atilla:Snorunge? Jag e 46
Kommentera

arnio: mongo!
Kommentera

hahii: Mejla det har jag gjort!
Kommentera

atilla: Grattis på tolvårsdagen!!!
Kommentera

Slajsarn:

Men snälla..... om en Brynäsvän frågar efter en länk?????  vaknat på fel sida? inte blivit bjuden på nåt dansa med grodorna runt stången? .......... ditt inlägg blev visst borttaget, slappna av och njut av guldet.

Kommentera

Tycker det är jävligt tråkigt att man inte får följa genom webbtv deras träningar. Dom lägger ju inte upp något på webben!
Kommentera

Slajsarn: Men efterblivna lilla snorunge. Bara för att jag inte tänker betala för aftonbladet plus för att kunna läsa de 1-2 intressanta sakerna som skrivs per månad så betyder det att jag lever helt plötsligt på socialt bidrag. Hyfsad idiot
Kommentera

Känns som ganska mycket nu verkligen är "Off-Topic" ??

Kommentera

Paddan: Nope faktiskt inte, har betalat för alla brynäs matcher senaste 4-5 åren. Betalar gärna för saker, men då ska det ju som sagt användas mer än en gång i månaden också
Kommentera

atilla: Men låt bli att läsa då. Du är säkert en sån som sitter och febrilt letar gratisstreamar för "inte fan ska jag betala något till C+ bara för att jag vill se hockey".
Kommentera

atilla:Hahaha. Men läsa det ska du? Snålfan!
Kommentera

Paddan: Som om jag skulle betala för något som aftonbladet skriver? Är du dum eller?
Kommentera

atilla: Köp plus om du är nyfiken. Varför sitta och snylta på andra?
Kommentera

« · 1506223 · »