Slajsarn: Håller med. Jag får redan ångest hur mycket detta kommer att ältas genom hela säsongen.
Det enda sättet jag tycker detta kan vara intressant är om Brynäs tror långsiktigt på Rahm och signar honom på två år men lånar ut honom till allsvenskan år ett. Men är tanken att Rahm ska vara tvåa bakom Honken så har vi en skadebänägen Honken tillsammans med en målvakt som inte spelat på två år. Det skulle vara en chansning som känns riktigt onödig i det läge Brynäs är i.
Det är ju fint och stort att ge folk en andra chans så se det så ;) Och vad nu Finnen heter som knarkat osv så verkar inte klubbarna gått i konka han lirat för + lira ju landslaget efter det och aldrig vad jag vet har det blivit upplopp i Finnelandet för det :)
KevinNa :
Det spelar inte så stor roll om han avtjänat sitt straff.
Om media, sponsorer och publik inte gillar det, så har vi tappat all den goodwill
vi byggt upp de senaste åren. Vi tar då flera steg bakåt när det gäller detta.
Det finns så lite att vinna på detta och desto mer att förlora.
Jag tror till exempel inte att det här kommer få fler företag att bestämma
sig för att sponsra Brynäs. Däremot är risken överhängande att det får
ett antal företag att sluta sponsra Brynäs.
Dags för PR-avdelningen inom Brynäs att sätta stopp för detta, om det finns någon.
Det här är en risk som en klubb med mycket små ekonomiska medel
kan tänkas ta till. Men tack och lov befinner vi oss inte i en sådan
ekonomisk sits längre. Då är det definitivt inte dags att leka med elden.
För då kan man bli bränd, och i värsta fall bränna ner det goda vi lyckats
bygga upp de senaste säsongerna.
Det är trots allt ingen värlsmålvakt det handlar om.
Utan en målvakt som spelat en knapp säsong i elitserien.
Dahlberg var bra en säsong i Skellefteå.
Så där borde det finnas minst lika mycket potential, minus risken
för negativ publicitet som kan sabba så mycket.
Kom ihåg mediadrevet när Boork ställde över ett antal spelare mot SSK.
Det tog mycket energi den säsongen. Det här kan bli en västanfläkt
jämfört med detta.
Huge:Hur kan en spelare som tagit till dopingmedel ha en bra inställning? Han ville ta genvägar och valde otillåtna preparat.
Nej, jag tror att Brynäs skall välja en annan målvakt. Så slipper vi höra detta eviga tjat inför varje match. för det kommer, inte minst från kommentatorerna på canalplus.
Enaranger: Förstår din synpunkt men han har samtidigt fått sitt straff så han förtjänar en andra chans. Sen om det blir i Brynäs eller inte får framtiden berätta...
Jag tror absolut att Rahm kan vara ett fynd men jag skulle hellre se att vi försökte få in en målvakt som kan ansluta direkt och som man inte behöver vänta på tills mitten av augusti.
Har sagt Backlund förut och tycker fortfarande att han är det bästa alternativet med tanke på Honkens skadebenägenhet.. Om han är svindyr så finns Dahlberg också, kan absolut utvecklas...
Huge:
Att han skulle vara ett större kap än en allsvensk målvakt, vet jag inte
om jag kan hålla med om. Han har bara spelat på högsta nivå i en säsong.
och då fick han stå 19 elitseriematcher och 7 slutspelsmatcher.
Han är ännu rätt oprövad där, skulle jag vilja säga.
Den lilla rutinen från spel i elitserien och sm-slutspel som han då skulle
ha, som en allsvensk målvakt eventuellt skulle sakna, uppväger ju den
allsvenska målvakten med råge, genom att ha tränat och spelat ishockey
de senaste två säsongerna.
Vi kan ju bara se hur "rostig" Nihlstorp såg ut mot oss i match 5 för Färjestad,
efter att ha varit borta från träning och spel betydligt kortare tid.
Den negativa publiciteten ska inte föraktas. Det var ingen "misstagsdopning"
han höll på med. Det är trots allt publik och sponsorer som ger Brynäs inkomster.
Vi vill ju inte vara med om att den delen åter hamnar i en nedåtgående spiral.
Huge:
Vad gäller dopingen så var den klart överlagd, men det kvittar ju. Han fick sitt straff och har snart avverkat det, ser inga problem med att ge grabben en ny chans efter det.
Däremot är ju frågan hur hans fysiska status är efter två år utan hockey och ett ännu större aber, han är avstängd till någon gång i Augusti och får därmed inte ens skriva kontrakt med någon före det, Brynäs börjar träningsmatcha 9:de och European Trophy drar igång 17:de Aug. Är det då verkligen rätt att plocka in en kille som inte gjort en match på över två år och knappt hinner med att träna med laget innan allvaret börjar?
Jag är tveksam till det.
Huge:
Det bli ju en rejäl chansning med Rahm.
En större mycket chansning än att ta in en allsvensk målvakt, som jag ser det.
Dels har han inte spelat alls på två säsonger.
Sen har han enbart spelat 19 elitseriematcher och 7 slutspelsmatcher.
Så han har inte så mycket större elitserierutin än en allsvensk målvakt
att falla tillbaka på.
Sen får vi väga in all negativ publicitet det kan innebära.
Är det verkligen värt det?
Han kan ju troligen vara väldigt billig.
Men i och med att vi nu inte längre är på ruinens brant,
ska vi då ta in spelare bara för att de är extremt billiga?
foppa78: " hoppas jag drömmer men så jävla typiskt Sundlöv ifall detta är sant:-("
Varför tycker du så?
En hockeymässig motivering kanske vore på sin plats.
Personligen och utifrån min lekmannasynvinkel låter valet mkt intressant.
En förmodat högmotiverad målvakt, bra ålder och bra storlek rent fysiskt.
Så jävla typiskt Sundlöv att återigen vaska fram ett guldkorn som är lite bortglömd och som Alcén säkert kommer att göra underverk med.
Robin Rahm påväg till Brynäs? Hade för mig han var överens med örebro till nästa säsong...
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/mastarna-vill-varva-skandalmalvakten/
Zzz: Tror Bertilsson blir kvar. Antingen utlånad till oss eller så fullföljer han kontraktet!
Som sagt innan.. Ryktet om Kukkonen är nog jävligt löst men man kan ju hoppas att Sundlöv satsar på honom för han är en rikitgt bra back.
Jajjen: Helt klart är det inte Sundlövs stil att försöka värva denna typ av etablerade spelare. Jag tycker truppen ser bra ut men en spelare som Kukkonen kan verkligen styra upp försvaret och det behövs.
Håller dock med om att ryktet är väldigt tveksamt även om Madhawk brukar ha rätt jävligt ofta...
KevinNa : Ja, det kunde vara spännande...
Nån som sett tidigare att Sundlöv sagt att en yngre back kan komma att lånas ut, eller är det ett , iofs rimligt, antagande som görs av Madhawken....
Enligt http://mrmadhawk.se/ så är Brynäs och Modo intresserade av Lasse Kukkonen.
Defensivt stark back som jag gärna skulle se i Brynäs även om hans namn är rätt lustigt :)
Trevlig midsommar!
Slajsarn:
Men snälla..... om en Brynäsvän frågar efter en länk????? vaknat på fel sida? inte blivit bjuden på nåt dansa med grodorna runt stången? .......... ditt inlägg blev visst borttaget, slappna av och njut av guldet.
Enaranger: Jag vill verkligen att Sundlöv ska satsa på att få Kukkonen till Brynäs och han lär ju vara rätt dyr.
Kör på Dahlberg som man ändå vet har en bra nivå och som Pecka får utveckla! Lär ju inte vara lika dyr som Backlund.
Får vi in Kukkonen på backplats så har vi för jävla bra backsida :)