1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 2012/2013

« · 1506960 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013

Örebro skulle ju aldrig släppa honom utan ersättning.
Så med största säkerhet så har vi betalat en övergångssumma
för en målvakt som inte tränat eller spelat match på två år.
Det är ju så dumt så att man blir mörkrädd. Vilket slöseri.
Det finns bättre saker att lägga pengarna på.

Till på köpet så får vi en massa negativ publicitet, som med
största säkerhet minskar våra sponsorintäkter. För när "skiten
träffar fläkten" (som de säger i amerika), hur många sponsorer
tror ni då står opåverkade?

En helt obegriplig värvning.

Han får inte träna en sekund tillsammans med Brynäs innan
avstängningen gått ur. Gör han det så bryter han mot reglerna
för dopningsavstängningar, och riskerar bli avstängd i två år till.
Skulle han få träna i hemlighet med Brynäs, och det sen kommer
fram. Ja då skulle det bli ett mediadrev utan dess like.

Den mest obegripliga värvningen sedan Jesper Björck.
När vi värvade honom så var vi fattiga som kyrkråttor
och ett notoriskt bottenlag. Nu är vi regerande mästare
med rätt god ekonomi. Det gör värvningen totalt obegriplig.

Att vi är regerande mästare hindrar oss tydligen inte från
att fortfarande bete oss som ett desperat bottenlag.

Kommentera

Det här gillar jag inte alls måste jag säga...Min första känsla är att vi drar klubbmärket i smutsen.
Kommentera

foppa78: Ja, jag vet att det är lite svinigt att skriva sådär, men för 2 dagar sedan fick jag tydliga signaler om att en målvakt var i stort sett klar. Igår blossade Rahm-ryktet upp igen och idag uppges han ju vara klar. I och med min lilla post kanske du var mer på din vakt iaf :)
Kommentera

Slajsarn: Har inget emot den här värvningen, varken kanon eller kalkon. Visst hade jag hellre sett tex Mattsson. Jag räknar verkligen med att Sundlöv och gänget har tänkt igenom det här värvningen med all publicitet som kommer komma.
Kommentera

BIF96: Fan, det suger! :-(
Kommentera

tobhund: om du läser så skrev jag förhoppningsvis Väldigt få av er som skulle göra en sån sak. Sen hur du vänder och vrider på det det är ditt problem.
Kommentera

micke63: Jag har alltid ståt bakom sundlövs värvningar. Men den här kan jag inte acceptera. Även om man bortser att rahm dopade sig, så har inte killen spelat hockey på två år!! Enligt mig är det ett jävla skämt! Fyfan vad pinsam den här värvningen är....
Kommentera

Linus Wickman: Det är konstigt hur snabbt det vänder. Det var ju inte länge sedan vi hyllade Sundlöv , och nu skall han alltså tjäras & fjädras ??

Att komma med en massa utkast om "Avgå Sundlöv" är bara barnsligt.
Vi kan ju låta Brynäs få börja spela först tycker jag.
JAg har fullt förtroende för Sundlöv & Co.

Forza Brynäs och välkommen Robin.

"Vi vinner tillsammans & förlorar tillsammans "

Kommentera

Linus Wickman: Kan bara hålla med om det stämmer.
Kommentera

AVGÅ SUNDLÖV!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Han var tydligen klar för Örebro för 1 vecka sedan. Undrar hur Örebro ser på det att han skall spela för Brynäs ;)

Kommentera

dacke72: Ytterligare en nickedocka och JA-sägare :-)
Kommentera

Intressant att hederskulturen är så stark här inne. Om någon gjort något fel ska den straffas, men inte av samhället, utan av privata hämndregler. Tack och lov följer Brynäs samhällets regler. Det gör sponsorerna också. Välkommen Robin!
Kommentera

arnio: Tyvärr tror jag att det är sant att man gjort klart med Rahm. Vi ska naturligtvis inte vara taskiga mot killen som kommer att få dra på sig Sveriges snyggaste tröja. Men i min bok har Rahm en lång startsträcka innan jag kommer lita på honom. Det handlar trots allt om en kille blev testad före midsommar och som inte säger ett ljud till sin arbetsgivare trots att han vet att han veckorna innan han testades hade stoppat i sig stora mängder piller och även injicerat otillåtna medel.

När reultatet av testerna kom till FBK i augusti nekade han och hävdade att det måste vara fel på testet.

Med tanke på att han medvetet fuskat och sedan hållit tyst hela sommaren trots att alla med ett IQ som överstiger amöba borde ha insett det ohållbara i situationen gör att jag inte har lätt att lita på honom.

Han satte FBK i en hemsk situation först genom att fuska och sedan genom att inte berätta när han måste ha insett att han skulle åka dit!

Om Brynäs skulle få för sig att värva en målvakt som dömts för att ha tagit mutor för att förlora med tidigare arbetsgivare skulle jag inta samma hållning!

Min förhoppning nu är att Honken håller sig pigg och kry och står alla omgångar.

Kommentera

Roger Ramkvist: Klart att vi inte ska vara taskiga mad Rahm om han signar för oss men jag tror som sagt inte på detta innan Sundlöv bekräftat.
Kommentera

Roger Ramkvist: Förstår inte varför du börjar svamla om att slänga ägg och hänga upp döda djur. Tror inte att tanken ens slagit någon mer än dig. Du skriver att du tror att du är en av de få som inte tänker starta nåt sånt. Jag tror snarare att du är en av de få som ens tänkt att något sådant skulle vara aktuellt. Somna om, please!

Kommentera

tobhund: Om detta nu stämmer så är det bara att acceptera det. Även om jag tycker det är ett konstigt val. Eller ska vi göra som idioterna i DIF och AIK. slänga ägg, måla om huset, hänga upp döda djur, och hota dom till livet osv. Vissa av er kanske vill det, förhoppningsvis väldigt få av er. Då är det bättre att ni byter klubb. Hade dom tagit in han som tredje målvakt och lånat ut han en säsong så hade jag varit nöjd och lugn. Men om detta är sant ja då får jag väl acceptera det och hoppas på att dom vet vad dom pysslar med, även om det gör mig förbannat orolig. Sen vill jag inte se saker man sett i DIF och  AIK en massa skitsnack, hot och annan skit. Får han kontrakt är han Brynäsare och skall behandlas som en sådan. Men jag är rädd för att jag är en av dom få att tycka så.
Kommentera

tobhund: De måste nästan ha förankrat detta bland de större sponsorerna först. Väntar nu bara på alla rubriker.

Sedan vet man ju inte vart han står spelmässigt heller.

Kommentera

Rahm är klar, presenteras inom kort....
Kommentera

Dr Spec: Tyvärr tror jag du har rätt. Expressen sitter på något som förmodligen släpps snart. Jag håller fullständigt med nån som skrev att det här kunde man väntat sig för några år sedan när man dansade på kvalstrecket och hade undermåliga finanser.

Men om man i dagens läge som regerande mästare med goda finanser tycker att det är ett bra beslut att signa fuskpellen Rahm och riskera en otrolig massa negativ publicitet måste jag säga att jag förvånad. Jag hoppas att det inte finns någon eld bakom röken...

Kommentera

Peja: Tror inte det är någon gammal förstasida!?
Kommentera

Huge: Blir du nervös? Att Rahm ska bli klar och du redan vänt kappan åt andra hållet. Ska bli intressant att höra dig dissa den värvningen. Måste vara första gången i världshistorien. Eller nej. du hittar nog nått hål att försöka krypa ut ur - men fastnar som vanligt
Kommentera

Huge: Aftonbladet och Expressen uppdaterar väl normalt sett ca mellan 09.30-10.30?
Kommentera

Zzz: Om du har svårt att hitta en artikel som säger att Rahm är klar för Brynäs, ja då är det förmodligen en gammal artikel där Expressen drog förhastade slutsatser i samband med att ryktet dök upp första gången.

Man har liksom lite svårt att se Expressen gömma undan en så pass braskande nyhet uppe i ena hörnet på nätbilagan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan:

Håller med.

Fästän vi är regerande mästare så beter vi oss som en desperat nykomling.

Skulle det sen visa sig att vi betalat pengar till Örebro för detta,
så måste det vara en av de sämsta ekonomiska beslut som tagits
i klubben.

Som sagt, stämmer detta, så har jag inte varit så besviken över en
värvning, sen vi betalade 400 000 kr i övergångssumma för att
få Jesper Björck från SSK.

Kommentera

Enaranger:I mitt tycke ett oerhört korkat beslut om det nu stämmer. Dopingdiskussionen kommer att pågå hela säsongen. Klart det blir en börda för laget att bära.
Kommentera

Slajsarn: Och exakt NÄR har jag förnekat att ett antagande är en spekulation?
Vi sitter ju och spekulerar/antar allihop härinne, eller tror du nåt annat?

Det är ju när du skriver så här som det blir löjeväckande:

""Att som du bygga spekulationer baserade på rykten är löjeväckande."

Hur kan du skriva nåt sånt och samtidigt själv sitta och bygga dina egna spekulationer på rykten?

Om du från början hade haft lite läsförståelse så hade du sluppit trassla in dig i ditt eget nät av motsägelser och JAG hade sluppit förklara nåt som de flesta med normal läsförståelse begripit redan första gången.
Att det sen finns dom som medvetet vill missförstå är en annan sak, och såna personer kan man inte göra så mkt åt.
Man får ta det goda med det onda....

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz:

Se bilden i övre vänstra hörnet (av Sportexpressens framsida).

Kommentera

Enaranger: Det låter ju som något som vore lätt att hitta, men jag misslyckas tydligen. Kan du inte lägga upp länken?
Kommentera

Zzz:

De har lagt ut en bild av framsidan på Sportexpressen på nätet.
Det man kan se med extremt stora bokstäver är dopningsdömd
och Brynäs i samma rubrik. Så nu lär mediacirkusen dra igång.

Att de ansvariga i klubben aldrig kan lära sig.
Är det värt att få dessa skriverier i media för en målvakt som
vare sig tränat eller spelat match på två år? Självklart inte.
Han har dessutom endast en säsong på högsta nivå bakom sig.
Att då ta denna risk är för mig helt obegripligt. Dessutom när det
finns bättre alternativ.

Vi tar ett beslut som man hade kunnat vänta sig för 3-4 säsonger
sedan, när ekonomin var i botten.

Kommentera

Enaranger: Står det i papperstidningen? Hittar inget på nätet.
Kommentera

Enligt Expressen så är tydligen Rahm klar för Brynäs.

Så det måste då vara helt uppenbart att Brynäs saknar en pr-ansvarig.
Vi kommer nu att tappa en del av den goodwill vi byggt upp de senaste åren. Hur mycket kommer det att kosta i tappade sponsorintäkter?

I Expressen så är det nu en stor rubrik med orden dopningsdömd och
Brynäs i samma mening. Det kommer vi att få läsa om ofta denna säsong.
Även ord som skandalmålvakten och Brynäs kommer att stå rätt ofta.

Det kommer inte att locka nya sponsorer kan jag säga.
En sponsor vill ju förknippas med något positivt.
Något vi hade byggt upp de senaste säsongerna.
Men ett korkat beslut och vi tar återigen flera steg bakåt.

Att vi aldrig kan lära oss.

Kommentera

Huge:Ja det blir som det blir, själv så har jag alltid fel när jag tror något så jag tror inget. Jag trodde mycket på Greiss men väldigt lite på Svedberg så där ser man lite av hur mitt hockeykunnande ser ut. Eller så är det så att det ibland är omöjligt att spå framtiden? Dock står jag fast vid att det vore trisst om vi fick en målis som tuggat anabola till Brynäs även om han skulle vara duktig.
Kommentera

Huge:Utifrån Antagandet. Och ett antagande är alltså ingen spekulation?

Nu börjar du vända och vrida på ord, precis som altid.

Kommentera

Ola Svanberg nära Hästen....Nu är det bråttom ;-)
Kommentera

Gurra88: Ja, vad tror du?

Eftersom jag hela tiden förordat Mattson när denne blev ett alternativt rykte till Rahm så skulle det förstås kännas surt om man istället väljer Rahm ur ett strikt sportsligt perspektiv, dvs vilken typ av målvakt jag helst vill se.
Problemet är ju att det kanske inte alltid är det sportsliga som avgör, mkt annat ska ju också stämma innan det blir affär, sas.

Det säger sig väl nästan självt att man hellre föredrar en lite yngre och större målvakt, speciellt om denne heller inte är behäftad med ex doping, som är fallet med Rahm.
Säger inte att Rahms historik bara kan viftas bort, men varför välja en sån kille och chansa om man slipper och när det dessutom finns ett bättre sportsligt alternativ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Hur känns det om det blir som ryktet säger att Rahm skriver på? Ditt andrahandsval av de som varit på tapeten..
Kommentera

Slajsarn: "Personligen och utifrån min lekmannasynvinkel låter valet mkt intressant.
En förmodat högmotiverad målvakt, bra ålder och bra storlek rent fysiskt."

Mitt första inlägg när det blev klarat Rahm ryktades till Brynäs.

Därefter kan jag inte hitta nånting i inläggsväg där jag skulle ha påstått att Alcén vill ha Rahm.
Jag har däremot skrivit utifrån ANTAGANDET att han vill(e) ha Rahm, eftersom denne ryktades hit

Men du kanske kan hjälpa mig och plocka fram raderna där jag påstår att Alcén hela tiden velat ha Rahm.

Kommentera

Peja: Man måste ju hänga med och se vad som händer, jag hänger i tråden för att se vad som pågår inte för att läsa om rykten. Sen är det ju kul att läsa vad mina brynäsbröder har att säga om saker och ting som sker eller som ryktas ske. Eller anser du att en tråd kallad silly season bara ska läsas av dem som tror att det inte finns rök utan eld?
Kommentera

arnio: För att vara någon som inte tror på rykten spenderar du sjukligt mycket tid i en silly season-tråd.
Kommentera

Huge:Det skrev du inte alls. Du skrev att Alcén ville ha Rahm. Vart har du fått den informationen?
Kommentera

mattias - 74: Jag tror fortfarande inte på rykten även om vissa ryktesspridare visar sig få rätt ibland.
Kommentera

Slajsarn: Och JAG skrev att risken för negativa reaktioner kanske är nåt man räknar med men att det sportsliga/ekonomiska ändå överväger.
Du anklagar mig för att spekulera samtidigt som du själv spekulerar.
Märker du inte det?
Kommentera

arnio:

Madhawk skall du tro på, han har allt som oftast rätt och skall absolut tas på allvar.

Kommentera

mattias - 74: Jag tror inte på rykten.
Kommentera

arnio:

Madhawk har väl jävligt bra koll på sina källor.

Kommentera

Huge: Spekulerade? Jag skrev att risken finns att det kan komma negativa reaktioner. Hur får du det till en spelulation?
Kommentera

Linus Wickman:Äh lösa rykten bara, Sundlöv har annat på G.
Kommentera

« · 1506960 · »