Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1466537 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013

Jag tycker Brynäs ska göra en liten satsning på spelare född -88. Vi har Andersén och Carlsson just ni, sen ska vi plocka in:

Simon Hjalmarsson från Luleå (utgående kontrakt)

Joakim Hillding från Färjestad Ingen succé i FBK kanske kan släppa han?

Tony Lagerström Södertälje SK kontarkt till 2013 men kanske ES klausul?

Kristoffer Berglund Färjestad (utgående kontrakt)

Sen finns det en Tysk i AHL som verkar intressant:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9275 
Marcel Meuller hans kontrakt går också ut i sommar.

Vad säger ni om 88 satsningen? ;) Har vi nått att bygga på för framtiden.. Vi köper in äldre spelare som står för rutin plockar upp juniorer och så har vi en stomme på dessa spelare! :D

Kommentera

HappyX3: Gurra som coach då kanske?
Kommentera

HappyX3: Tysken ser intressant ut dock får man inga bra vibbar av tyska nyförvärv.. ;) 
Kommentera

HappyX3: Som jag tycker...

Hjalmarsson - duktig spelare men vill inte ha aset som förstörde Kokkos Brynäskarriär.

Hilding - njae, typ William Karlsson vore bättre.

Lagerström - njae, behåll Granström istället.

Berglund - ja, absolut. Skulle passa in i Brynäs spel.

Ingen aning om tysken.
Kommentera

HappyX3: Jag tycker Brynäs ska göra en liten satsning på spelare född -88"

Aa fatta grymma dom kommer vara eftersom dem e födda på samma år, speciellt tysken som du har sett spela?

Kommentera

HappyX3: Är väl inte direkt nån hemlighet att 88 är den bästa årgången..
Kommentera

Peja: Wille Karlsson kommer att blir riktigt bra, tror inte Anaheim skulle ha draftat honom annars. JAg skulle gärna se Dixon nästa år i Brynäs. Han ångar ju på i Finland och tror han skulle passa in bra.
Kommentera

Mikael Karlsson: är du Willes brorsa eller?
Kommentera

Mikael Karlsson:

William är ju center och en bra sådan,men frågan är om det inte är bättre att ge Elias en centerplats redan tills nästa säsong.Ge grabben ett förtroende tidigt som Järnkrok fick.Elias får vi säkert behålla ett par tre år till.

C1 Calle Järnkrok
C2 Jonas Nordquist
C3 Elias Lindholm
C4 Mads Hansen

Redigerad kommentar

Kommentera

Enligt Henrik Sjöberg på Expressen så är det klart att Sebastian Enterfeldt inte förlänger med Luleå och att Simon Hjalmarsson ryktas till LHC.
Dessutom väljer Niklas Olausson att utnyttja sin klausul att på 1+1 att bryta sitt kontrakt.
Är dom trötta på Rönnqvists hockey?

Olausson vore ju en klockren ersättare för Johan Larsson.
Men han hamnar nog i KHL.
Kommentera

Bissett_19:

Är det 100 att Larsson sticker då?

Kommentera

mattias - 74:

Ja,han har sagt det i alla fall.
Tveksamt om han är redo dock...
Kommentera

Bissett_19: kan hoppas att han får/gör en deal som Ekholm att han provar därborta men kan komma hem om det inte funkar. Iofs leder väl det till att ingen ersättare värvas innan säsong och ingen kan värvas under säsong om det behövs då marknaden är död ;-).......

Pratet om att han inte kommer att välja Brynäs vid en återkomst till svensk hockey, var kommer det ifrån? Nåt att ta på eller bara lösa spekulationer?

Kommentera

Tommy: Ingen som vet vart Larsson tar vägen efter NHL. Logiskt om han spelar där man betalar bäst. Och det gäller nog alla oavsett varifrån man kommer. Dvs, om man inte har hunnit tjänat ihop en förmögenhet redan. Då kan klubbhjärta spela roll. Alltså, spelar han i Brynäs nåt mer så är det efter en lång och framgångsrik karriär, framåt 2027. Bra svar, va?
Kommentera

Jajjen:Självklart vet ingen vad som händer i framtiden. Hade bara för mig att jag läst nån kommentar om att han aldrig kommer att återvända..undrade då om det fanns nån substans i det eller om det var skrivet av nån som gillar att måla fan på väggen typ....men men, bara att vänta och se...

Kommentera

Tommy: Ska förtydliga att jag läst en kommentar från en skribent på HS som innehöll tankar om att Larsson inte ville tillbaka..men släpper det nu och ser fram emot resten av den här säsongen :-)
Kommentera

Sverige leder med 4-2 mot tjeckerna i J18-turneringen.Djoos 1 mål, Lindholm 2 pass en bit in i tredje perioden. Vad är det med svenskt målskytte? Sverige har 65-19 i skott.

Tommy: Du menar Nostradamus och hans profetior. Ja, Clarence alltså.

Kommentera

Svensk 4-2 vinst. 4 mål på 81 skott! Djoos 1 mål, mest istid av alla svenskar, i särklass. Lindholm 2 ass, bäste tekare. Dansk båsöppnare.

Kommentera

Jajjen: Faktiskt ingen aning och orkar inte scrolla igenom historiken, men det kan det ha varit...

Tony: Alltid spännande läsning om hur tränare tänker och fungerar.

Kommentera

Jajjen: dax för Djoos och Lindholm i A-laget snart, mumma.
Kommentera

arnio:

Mitt lag nästa säsong.

MV:

Johan Holmqvist - Niklas Svedberg

Oscar Dansk

Backar:

Simon Bertilsson - Ryan Gunderson

Jusso Hietanen - Niclas Andersén

Daniel Fernholm - Jörgen Sundqvist

Robin Jacobsson - Victor Berglind

Christian Djoos

Forwards:

Elias Lindholm - Calle Järnkrok - Emil Molin

Nicklas Danielsson - Niklas Olausson - Jonas Andersson

Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Daniel Widing

Mats Lavander - Mads Hansen - Jonathan Granström

Joachim Rohdin - Martin Johansson 

Kommentera

Pettisbif: 9 kontrakterade backar och Lasse Jonsson köps ut eller? Du, vi är inte Detroit Red Wings! =)
Kommentera

Pettisbif: Efter att ha sett Oddset Hockey Games så förstår jag inte varken varför du eller någon annan vill se Fernholm i Brynäs-tröjan?
Kommentera

Pettisbif: Satt du uppe vid fyra och gjorde detta?:P
Kommentera

.....Så blir det ingen comeback av Dackell imorgon.
Han meddelade det vid dagens träning.

Fel tråd..

Redigerad kommentar

Kommentera

mattiaskarlgren:""Efter att ha sett Oddset Hockey Games så förstår jag inte varken varför du eller någon annan vill se Fernholm i Brynäs-tröjan?"

Förmodligen för att han anses i alla fall lite bättre än någon back i nuvarande brynäslag

Kommentera

Hoppas Dackell inser att han definitivt nu gjort sitt som spelare efter den här säsongen. Brynäs kan inte fortsätta med att   "uppehålla" en plats i sin trupp för en spelare som aldrig är disponibel mer än högst 25 matcher per säsong. 

Kommentera

Mycket spekulationer och önskelistor förekommer vid den här tiden på säsongen, det är trevligt. I slutänden är det Sundlöv som sitter där med facit. Ska bli intressant att se hur han tänker täcka luckorna som uppstår efter säsongen. Man kan ju hoppas att han lyckas knyta till sig Nicklas Danielsson. Jonas Almtorp är en annan som det ryktats om, trots att han har ett år kvar på kontraktet med Djurgårn. Den som lever får se.
Kommentera

Clarence: "Brynäs kan inte fortsätta med att   "uppehålla" en plats i sin trupp för en spelare som aldrig är disponibel mer än högst 25 matcher per säsong."

Du menar denna säsong? Tidigare har Dacke inte missat speciellt många matcher. Förra året var han skadad fem slutspelsmatcher pga bruten arm men spelade totalt 53 av 61 matcher. Du har lika bra koll som vanligt...

Kommentera

Anders Berg:

IN:

Jonas Andersson

Nicklas Danielsson

Sebastian Enterfeldt

Niklas Olausson

Daniel Fernholm

Jusso Hietanen

Elias Lindholm(från J-20)

Emil Molin (-||-

Christian Djoos(-||-)

UT:

Lasse Jonsson (kontraktet bryts liknande lön som Ferna)

Mattias Ekholm (han tsm med Jonte har samma lön som Hietanen, som jag ej kräver sån jätte lön, då han trivdes bäst i Brynäs utav alla klubbar han vart i)

Robin Jacobsson (om han nu inte är klar för luleå, en bra sjunde back ist för Löf)

Jakob Silfverberg, Sebastian Wännström, Emil Sandin (som lämnade tidigt), Johan Larsson går jämt ut med Danielsson

Dackell har något mindre lön än vad Jonas Andersson kräver, dock har Sundlöv sagt att det ska ersättas med BRA spelare

Lauritzen lika som Enterfeldt

Nordquist lika som Olausson samt lite lön från Basse eftersom jag tror att Sebbe Enterfeldt inte har riktigt lika lön som Basse

Så varför skulle inte detta laget kunna vara möjligt???!!!

Ferna är en grymt stabil elitserie back med defensiva egenskaper som vi saknat så länge!

Sen lägger Sundlöv ner mycket krut på att behålla, Andersén, Sunkan, Hansen och Granis!

Kommentera

Pettisbif: Tänkte du att Danielsson skulle ersätta silver, larsson och wännström samtidigt? Känns inte så realistiskt...
Kommentera

Pettisbif:

"Lasse Jonsson (kontraktet bryts liknande lön som Ferna)"

Vem ska betala Lasses lön då?

Kommentera

Expressen är roliga är det nån som har trott nått annat när det gäller Ekholm och NHL nästa säsong. Men att sätta rubriker med nån sans i är inte Expressens melodi....

http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/het-igen-han-spelar-som-ett-nhl-proffs/

Kommentera

Zzz: Ok, jag kanske var lite orättvis mot Dackell. Men med all respekt så tycker jag nog varken att klubben eller han själv ska satsa vidare. Det står trots allt 1972 i födelseattesten.
Kommentera

atilla:

Men som du ser så skrev jag på 

IN:

Emil Molin och Elias Lindholm som jag tror blir ordinarie nästa säsong... rent lönemässigt så tar Nicke D upp Silver,Johan och Wännas löner eftersom dom tre tsm har liknade vad Nicke D kräver.. ND kanske kräver mer.. men som sagt avr det skulle ju sattsas!!!

Tänk till själv.... :S

Kommentera

arnio:

Ja, jag tror att Lasse har alla möjligheter att få bra med andbud i Alperna.. kan Åkerman lira där o vara dominant med sin lön så kan ju LJ de oxå,, det kan jag lova!

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Ja lönemässigt kanske dom går jämt ut men inte alls spelmässigt. Och man kan inte begära av Molin och Lindholm att dom ska täcka upp för larsson och wännström ex...
Kommentera

Pettisbif: Men vill Lasse till Alperna då? Han älskar ju att lira för Brynäs
Kommentera

Nu uttalar sig även M Ekholm (Expressen) om att det givet blir Nashville och NHL till hösten.

Än en gång blir man påmind om att Brynäs den här säsongen verkligen är ett lag i lånta fjädrar.

Vad blir det egentligen för lag vi får nästa säsong? Uj uj, man vill inte tänka på det...

Kommentera

Clarence:

HGK säger i dagens GD att Brynäs kommer ha ett minst lika bra lag de kommande säsongerna och att det nu finns ekonomiska muskler till att värva.

Så sitt still i båten och njut av dagens Brynäs istället för att oroa dej för vad som skall komma...
Kommentera

Bissett_19: Det borde gå att fixa en betydligt bättre backuppsättning. Om man skaffar sig det behöver man inte ha lika bra forwards för att få ett lika bra lag.
Kommentera

Bissett_19: Vi får hoppas  Karlssons ord blir verklighet då. Jag tror honom när "de bra" värvningarna skrivit på och finns på plats.

Kommentera

Bissett_19:Var hittar man den artiklen om det HGK säger...?

Länka gärna..

Kommentera

teddykgb:

Vi ska vara minst lika bra säsongerna framöver och har ekonomiska muskler för det. Visst, det kanske inte kommer upp någon ny Johan Larsson eller Jakob Silfverberg från den egna organisationen nästa säsong, men då får vi lösa det med spelare utifrån, säger Hans-Göran Karlsson.

Kommentera

Clarence: "Det står trots allt 1972 i födelseattesten."

Ja, tänk om det alltid vore prästbetyget som avgjorde när en spelare borde få spela eller inte, vad enkelt allting vore.
Det står trots allt 1992 i Johan Larssons födelseattest, och med all respekt: är han inte lite för ung för att spela i ES?

Kommentera

för tillfället är det fyra spelare vi har på Lån från NHL, Ekholm, Larsson och Silfverberg kommer sticka över. Men kvar har vi (får jag förmoda?) Wännström, Järnkrok har kontrakt med BIF en säsong till och både han och Detroit pratar om att han ska stanna en säsong till. Så tappet är alltså tå på Tre spelare. Ekholm går att ersätta, Silvferberg måste självklart ersättas med en/två riktigt bra ytterforwards Larsson där emot kanske inte behövs ersättas? Finns ju redan en fin bredd på Centersidan som ABSOLUT håller bra ES klass.

Järnkrok, Nordquist, Granström, Hansen och Lindholm . (Mot att både Nordan och Granström förlänger). SÅ det som behövs värvas är tre backar och 4 forwards.   7 spelare in var av 2-3st lär komma från AS.

Fyra tänkbara forwards, Rödin(VAN), Cehlin(DIF), Persson (BIK-K), Danielsson (MoDo).Tre tänkbara backar,  Hietanen (Novorgod), Jacobsson (TAIF),Berglund (FBK). 

Detta r inte mitt drömlag utan spelare jag ser rimliga som kan hamna i BIF.  Tycker det är kul att många fans här KRÄVER superstjärevärvningar, kolla på vårat lag i år, det bästa laget BIF haft på många många år, här är inga stjärnor här är ett kollektiv, lagen som har stjärnor (Modo, LHC, FBK) går inte så jävla bra. Bättre att värva smart, få tag i spelare som passar in i modellen och producerar och inte vilken spelare som är dyrast.

Med dessa spelare skulle en möjlig trupp se ut så här (mot att spelarna förlänger sina kontrakt)

Rödin-Järnkrok-Wännström
Danielsson - Nordquist - Ollas
Cehlin-Lindholm-Molin
Widing-Granström-Lavander
Persson-Hansen-Rodhin

Johansson

Andersén - Gunderson
Jacobsson - Hietanen
Berglund-Bertilsson

Djoos, Löf, Carlsson?

Holmquist, Svedberg, Dansk.

Jag vet inte jag bara svamlar men detta är ett lag som känns som ett lag Sundlöv skulle kunna bygga, spelare som har Fart och Finess och skulle passa in i modellen.

Kommentera

Huge: Nej, vi kan väl köra med Dackell tills han blir 50. Absolut...
Kommentera

HappyX3: Enligt Aftonbladet så är Jacobsson klar för Luleå.
Kommentera

Jo jag såg det men Gunderson var väl klar för Modo också så än finns det chans haha :D
Kommentera

HappyX3: Och Holös var klar för oss i stort sett. Så finns fortfarande chans ;)
Kommentera

« · 1466537 · »