70 Rodrigues: Jag tycker att Sundlöv ska ge honom ett bra bud men ingen budgivning med överlön. Men eftersom vi riskerar att tappa så många producerande spelare så hade det varit skönt om någon stannade. Lämnar Silfverberg, Järnkrok, Larsson och Laurizen så har Sundlöv 160 poäng att ersätta. Nu kanske någon stannar men annars känns det lite tröstlöst. Det är 4st 40 poängsspelare...
70 Rodrigues: "Kan ju inte säga att jag gråter floder direkt, låt han dra. Han kommer dock inte att lyckas i FBK, det är jag övertygad om. Han kommer inte att få all den istid som han haft hos oss."
Nej han är inte så jätteviktig för oss tycker jag. Han har ju varit skadad titt som tätt också
70 Rodrigues: Ja, det blir inte lätt på den konstant döda marknaden....Skämt åsido så blir man ororlig över att för många lämnar, men kanske för tidigt att ta ut eländet...
Bara att hoppas att vi går så långt som möjligt i år och genererar pengar samt goodwill till klubben. Attraktivare att skriva på för en mästarklubb :-)
Redigerad kommentar
Zzz:"Ännu en spelare som Brynäs plockat upp från soptippen som ger klubben långfingret så snart det finns möjlighet. Vill han lämna så får han göra det, det är ingen spelare som Sundlöv ska tömma kassakistan för."
Vad är problemet då?
Vad har ni för önskemål ang spelrtyper till nästa säsong, ni kanske har några namn som ni skulle vilja se i laget(realistiska) :-)
Silfverberg, Larsson och Ekholm vet vi försvinner vad gällande Wännström så är det bara vänta o se likadant när det gäller Lauritzen.
Har en känsla av att vi kan förlora ytterligare ett par tongivande spelare.
Brynäslegenden:
jag har min önskespelare väldigt liten men förvånadsvärt bra checkare och en poängspruta http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6667
Sen hur dyr han skulle bli vetefan.
70 Rodrigues:
Johan Wiklander, Örebro. Stadig poängplockare i Allsvenskan, vore kul att se hur han skulle lyckas i Elitserien nu.
Brynäslegenden: Jepp Ryssland kanske inte är det bästa stället att få sin första kontakt med europa sen var han i Alperna med. Tror dock att han skulle passa som hansken med järnkrok. Tycker det är förbannat underligt att han inte får chansen i Caps i år men det har nog med storlek att göra då Hunter är väl inte känd för små kortväxta lirare :)
Redigerad kommentar
Enterfeldt verkar ju klar så det låter bra!!
Chelin är en spelare jag tjatat om hela säsongen så han får gärna komma, tror han skulle må bra av et miljöombyte.
Wännström-Järkrok-Chelin i en andra kedja?
Skrev för nån vecka sen Harju och Fleury men Harju sticker utomlands och Fleury vet faktiskt inte riktugt hur jag tänkte där ;)
Men andra spelare som jag vill se i BIF är Brodin (DIF), Lagerström (SSK) och Hillding (FBK). Gärna också Heitanen på backen samt en riktigt sniper framåt (A'la Brendl eller nån AHL spelare i Jason Krog Kaliber?).
Min känsla säger att Nordquist och Lauritzen lämnar, sen gör det mig väldigt orolig att Andersén inte förlängt sitt konrakt ännu! vill gärna ha kvar honom nästa säsong!
Finns ju en tydlig spelartyp som vi behöver till nästa år om man bortser från ersättare till J.Larsson samt Silfverberg.
Vi måste ha in minst en riktigt stabil defensiv back. Och då menar jag med den pondus som Frögren tex har. Det ska vara en riktig klippa. Det ska inte vara så svårt att hitta.
HappyX3: ska vi snacka silly season så kan jag ju bara nämna att Växjö ratat min favorit i deras lag nämligen Anders Eriksson. Han är en spelare som jobbar grymt hårt och kan användas både som forward och center. Bra spelsinne och och bra teknik (bra på straffar dessutom). Ingen stor poängmaskin men bra på allt.
Om jag var i Sundlövs uniform så hade jag i alla fall faxat
arnio:Så att det var storstädning hos Hv.
Skulle Rahimi plats som 7é? Jonte lär väl inte bli kvar som bänk värmare eller?
Lindström: Vi ska väl inte värva spelare till bänken.
Måste ju värva spelare som går rakt in i laget, självklart måste sundlöv leta efter.
Defensiv backklippa, bra PP Back , Målskyttar, hårt jobbande spelare o.s.v
Nu förstår jag. Och tackar för lektionen."
Ja, det var ju svårt att räkna ut.Huge: " Ironi, tror jag visst att det kallas för, när Sundlöv i det här fallet snackar om att råna en bank för att ha råd med Persson.... "
För min del tycker jag Sundlövarn inför hockey-Sverige är väldigt bra på att göra dålig reklam för Brynäs med sina återkommande påminnelser om att klubben inte har råd.Bådar inte direkt gott inför hans stundande mastodontuppgift med att upprätta en spelartrupp värd namnet inför nästa säsong...
Huge: Om det är ironi så är den använd i fel sammanhang tycker jag. Skulle ju kunna tolkas som att ett nedvärderande av Gunnar som tränare.
Jag tycker rent allmänt att det ger ett konstigt intryck att alltid köra med just den kommentaren. Att Brynäs ekonomi är förhållandevis stabil vet ju alla. Inget konstigt att en sportchef svarar intetsägande mot media innan något är klart, men denna typen av svar förstår jag inte riktigt vitsen med.
Nu låter det som jag har en jäkla hang-up på detta.. ..det har jag inte. Det var bara en liten reflektion. Jag tycker för övrigt att Sundlöv (med scouting-gruppen) gjort ett bra jobb de senaste åren.
Ikväll gäller det - taggad som satan!!