1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1686228 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
dAVydov: Det borde ju bli klart någorlunda snart. Å andra sidan värvades svett och skott under sommarmånaderna så det finns godbitar att plocka sent in på försäsongen.
Kommentera

Lindström: Inte helt oväntat. Hade gärna sett honom här igen, men som sagt...inte oväntat om det blir Malmö

Kommentera

Malmö Redhawks närmar sig sin drömvärvning: svenske VM-forwarden Andreas Thuresson, 27.
– Vi har en positiv dialog. Det verkar öppna sig, säger Patrik Sylvegård, sportchef och vd i Malmö Redhawks, till Sydsvenskans hockeyblogg.
Den här säsongen spelade Thuresson i KHL och gjorde 25 poäng på 47 matcher för två klubbar (Severstal och Sibir).
Thuresson spelade i Malmö mellan 2003–2007.
/PeO Larsson, redaktionen

Jaha vad tycker vi om det då?!
Kommentera

kennys: Kom ihåg att man "försvarade guldet" genom att trycka upp lite trycksaker.

Det finns kunnigt folk däruppe på sätraåsen.

Glöm inte det för då kommer vår busschaufför och självutnämnde allvetare.
Kommentera

Hmm, tror vi kanske skulle behöva ett nyförvärv snart ändå. Inte för att det är bäst att värva tidigt, utan att det kanske skulle skapa mer intressanta diskussioner.
Kommentera

Jaken: Haha, du klagar på att Huge sågar andra genom att såga Huge.

Bra jobbat😂😂👏👏
Kommentera

Huge ! Det bästa du kan göra för dig själv och andra är att lämna sidan.
Tror du själv skulle må bättre då. 99% av dina inlägg går ut på att såga andra- tyder på en rätt svag personlighet och brist på självinsikt.
Kommentera

Lunkan: Det finns inte någon som helst garanti för att man vet bäst bara för att man har ett förtroendeuppdrag i Brynäs. För mig som supporter är de sportsliga framgångarna viktigast. Vilket man har totalt misslyckats med de 3 sista säsongerna. mycket beroende på att man helt enkelt inte haft ett tillräckligt bra lag. Så någonting är helt uppenbart fel i dagens Brynäs jämfört med storhetsperioden. Och detta måste supportrarna få ha åsikter om

Kommentera

SWEATT: Word !!  Kan inte hålla med dig mer.
Kommentera

Wesley: Låter intressant, äntligen nåt konkret.
Låt det inte vänta för länge bara...😉
Fast du är ändå en av skribenterna jag respekterar mer än en del andra, förstås enbart utifrån det du skriver och hur jag personligen uppfattar din grad av kunskap och erfarenhet.
Kan tänka mig att du i nån form har erfarenhet av det vi ofta diskuterar härinne.
Kommentera

Huge: Men inte ens du kan ju ens tro att någon här inne ens försöker få sig själv att tro sig veta mer än någon bland dessa personer som ingår i kunnigt yrkesfolk.
Att man har åsikter om lag, förening osv är en sak - absolut. MEN OM någon här inne på fel sätt uttrycker sig angående något i och runt föreningen som du tolkar, kan ju från deras håll isåfall menas på ett helt annat sätt?

Jag har enormt mycket åsikter om Brynäs. Både föreningsmässiga men framförallt hockeymässiga.
90% av mina åsikter är dock inget jag framför här inne. Ingen annanstans heller för den delen.
Dock har jag min hockeysyn likt många andra men som innan, jag uttrycker knappt inga av mina åsikter kontra alla andra.

MEN att folk hela tiden oavsett tid och dag ska få uttrycka exakt vad dom vill är i min bok helt ok då detta är ett hockeyforum med NOLL anknytning till Brynäs som förening.
Därför börjar t.om jag tröttna på ord som "läktarcoach, okunnig" osv osv.
Låt folk få ha sin åsikt OAVSETT hur jävla fel ute du tycker att de är då det som sagt är ett forum där folk får tycka vad fan dom vill om vad som helst.
Att du inte skickar mail och åsikter till BZ privat eller någon annan i Brynäs privat det är något helt annat.
Kommentera

Zappaholic: Bara hoppas att hans mål inte har gått in i "stealth mode"
Kommentera

Varför kan ni inte ta dom här personliga diskussionerna i PM eller A proposito de nada?
Kommentera

Lunkan: Vad händer nu?
Tja, om jag fick bestämma så råder jag dig att gå en kurs i ämnet "Läsförståelse".
Borde vara lätt att hitta några potentiella kurskamrater härinne också.
Kommentera

Undrar jag vilka spelare BZ har på sin radar?
Kommentera

Lunkan: Ett "hån" är att mot bättre vetande och utan att vara i ex BZ:s skor, tvärsäkert tala om för alla hur fel han gör och att man själv (underförstått) vet bättre.
Ja, utan kunskaper eller insyn förstås..

Går utmärkt att ha en egen åsikt utan att man måste veta bättre. 543:e gången jag förklarar det bu, ändå har vissa svårt att fatta.
Sen beror det på vad saken gäller, vissa saker MÅSTE man ju själv ha kunskap och insyn kring för att någorlunda kunna bedöma om en ansvarig har tagit ett beslut som känns vettigt eller felaktigt.
Svårare är det inte.
Kommentera

Huge: Hittills har ingen såvitt jag vet redogjort för sina kunskaper, sin insyn och sin ev erfarenhet av att vara i nån ledande position i klubben eller i övrigt ha meriter från liknande uppgifter i andra sammanhang och klubbar.

En dag ska jag berätta för dig Huge :-)

Kommentera

Huge: Fram tills idag, idag och för all framtid har och kommer Brynäs IF s kunniga yrkesfolk alltid ta rätt beslut, det går inte att ifrågasätta av läktarcoacher och annat okunnigt folk.

Sådär svart på vitt! Huge vad händer nu?
Kommentera

Huss: Hittills har ingen såvitt jag vet redogjort för sina kunskaper, sin insyn och sin ev erfarenhet av att vara i nån ledande position i klubben eller i övrigt ha meriter från liknande uppgifter i andra sammanhang och klubbar.
Då tvingas man anta saker och ting utifrån det som skrivs, och då känns det så härlångt som att jag har mkt på fötterna och att det "djupa vattnet" du talar om bara når till skosulorna ungefär. Som högst....
Kommentera

Huge: hmm kan det vara så att man har en åsikt som inte stämmer överens med sportchefens utan att man anser sig veta bättre än densamma? Ska man då kunna skriva det här utan att få ditt standardsvar (hån) rätt upp i ansiktet? Och hur förtydligar man det? Måste man förtydliga varje gång? Kan inte du lägga upp reglerna så vi slipper missförstånd?
Kommentera

Huge: "Fattar du trögt?
Det är inte rätten att ha en egen åsikt i sig jag klagar på.
Det är när åsikten uttryckligen kombineras med att man underförstått och som oinsatt okunnig lekman anser sig veta och kunna bättre än insatt kunnigt yrkesfolk.
Hur många dar ska jag vänta innan polletten ramlar ner?"

Så det innebär att du har kollat CV't hos samtliga skribenter här?

Nu är du ute på djupt vatten utan dina rosa armpuffar igen.
Veckans boktips är en saga av HC Andersen som skall passa din personlighet utmärkt. Är inte helt säker på att du skulle förstå andemeningen dock.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Hehe...
Isf blir väl omdömet om många andra härinne i den där lagliknelsen att man är man är slarvig med pucken, gnäller på tränaren men ofta kommer till avslut och dessutom gör många mål.
Tyvärr bara självmål, men ändå...👊😆
Kommentera

http://www.expressen.se/kvp/sport/karlskrona-hk-varvar-duo-fran-konkurrenter/ blir intressant att se om dom hänger kvar efter säsongen . laget ser ju faktiskt helt ok ut.

Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Läs mitt senaste svar till Powerfade så kanske din pollett också ramlar ner....
Kommentera

Powerfade: Fattar du trögt?
Det är inte rätten att ha en egen åsikt i sig jag klagar på.
Det är när åsikten uttryckligen kombineras med att man underförstått och som oinsatt okunnig lekman anser sig veta och kunna bättre än insatt kunnigt yrkesfolk.
Hur många dar ska jag vänta innan polletten ramlar ner?
Kommentera

Zappaholic: Haha, bra argumenterat.
Med Lunkans logik är det ju isf ingen som har en egen åsikt.
Dom som inte håller med MIG och ansvariga i en viss fråga uttrycker ju bara en del andras åsikter och som heller inte håller med mig.
Häpp!!😎
Kommentera

Huge:"Men härinne sitter gladeligen ett helt gäng utan kunskap eller insyn och talar om för insatt yrkesfolk hur dom borde göra.
Utan att du verkar tycka att det känns märkligt.
Märkligt...."

Inte ett dugg märkligt med tanke på att du sitter på ett forum JUST för dina antagonister. Det är hela grejen med HS. Så du får väl söka dig till ett annat forum där viktigpettrar diskuterar empiriska frågor mrd fakta huggna i sten.
Kommentera

Zappaholic: Att lägga sig platt för någon annans val, åsikter är inte att ha en åsikt. Även om vederbörande har "Erfarenhet".

Huges "åsikt" är mer att klanka på andra som har en EGEN åsikt. Visserligen baserad på lekmannamässiga kunskaper men främst på vederbörandes värderingar och förhoppningar. Men han gör det inte med egna argument utan förlitar sig blint på att det hela tiden görs rätt från Brynäshåll. Detta helt utan insyn för att göra den bedömningen.
Kommentera

Huge: Du tycker dig kunna såga andras åsikter men att ifrågasätta exempelvis sportchefens, klubbdirektörens eller styrelsens åsikter eller handlingar, det ska man inte som utomstående kunna göra? Är det inte det som är själva fundamentet i yttrandefriheten - att det står var man fritt att ifrågasätta alla (och allas) tankar och idéer, hur geniala eller urbota dumma de än kan tyckas vara?

Du verkar tro att yrkesmänniskor är mer eller mindre immuna mot felbedömningar, omdömeslöshet och grumlat sinne pga sin närhet till verksamhet. Du förutsätter också att alla utomstående saknar den kompetens som du anser krävs för att kunna göra korrekta bedömningar. Vad vet du egentligen forumets skribenter?

Har hellre en egen åsikt än känner av vart föreningens vindar blåser och vänder kappan efter vinden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: MIN åsikt är att den här tråden spårat ur!

Om det nu skulle skrivas om ett nytt förvärv här, skulle det drunkna i allt övrigt svammel! 
Kommentera

Lunkan: så om jag säger att min åsikt är att du har rätt, så har jag ingen egen åsikt?

Är det så jag ska tolka det du skriver?
Kommentera

Lunkan: Men uppmana då för fan även alla småtrista tjatiga upprepande gnällspikar att sluta tala om för yrkesfolk vad dom gör för fel, så slipper jag tjata på dom som tror sig veta bättre och gärna låter alla veta det också...
Kommentera

Zappaholic: Nej, nej, nej.
Härinne härskar en speciell variant av vad som är "eget" eller inte.
Håller man INTE med kunnigt fackfolk, då har man en egen åsikt.
Håller man med kunnigt fackfolk så är det ingen egen åsikt.
Du måste köra dig HS-logikens konstiga lagar....👊😳
Kommentera

Zappaholic: Det är att ha någon annans åsikt, vilket man gärna kan ha men det blir lätt lite småtrist när det upprepas till förbannelse i ett forum för läktarcoacher. Lite av idén är ju att vädra sina egna åsikter.
Kommentera

Powerfade: Det du inte fattar trots att jag typ 564 ggr har förklarat, är att åsikter får alla ha. Men då får man väl vara beredd att åsikterna kan bli ifrågasatta, eller vad menar du?

Sen är det inte åsikten i sig jag vänder mig emot, det är när den kombineras med ex tvärsäkra konstateranden att fackfolk gör fel och att man själv förstås hade tagit ett annat och korrekt beslut.
Mao: det handlar om vem eller vilka jag litar mest på och vem som känns mest trovärdig när det gäller att ta beslut som förhoppningsvis blir bra.
För så länge jag själv inte har kunskaper och insikter för att kunna bedöma om en ansvarig tagit ett beslut som känns vettigt utifrån förutsättningarna, så kan jag ju varken hålla med eller opponera mig mot beslutet ifråga.
Men härinne sitter gladeligen ett helt gäng utan kunskap eller insyn och talar om för insatt yrkesfolk hur dom borde göra.
Utan att du verkar tycka att det känns märkligt.
Märkligt....
Kommentera

Powerfade: Men Huges ÅSIKT är ju att en sportchef och andra som jobbar i föreningen kan ta bättre beslut än oss som står utanför. Det är väl att ha en egen åsikt?

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Du har så rätt!!
Kommentera

Huge: Men det finns väl ingen sportchef som ggör som fansen säger. Däremot så är det fullt i sin irdningvatt fans, trots "bristande erfarehet" har synpunkter. Att man sedan inte har all info spelar ingen roll. En åsikt harman all rätt till. Och att vädra denna här hör till hela sajtens idé. För om vi ENDAST skall "diskutera", eller snarare visa sitt bifall till den lilla information som finns att tillgå på brynas.se så blir det tråkigt.

Att ha en åsikt behöver inte betyda att man är kunnig. Det visar våra politiker varje dag. Man behöver inte ens ha fakta för att ha en åsikt. Men döremot så räcker inte argumentet med kunniga, eäfarna kan bättre. För kunde de det så skulle saker och ting inte gå fel. I alla fall inte i den utsträckning som det gör. Både i Brynäs och i den stora vida världen.

Så möt dessa "okunniga läktarcoacher" med ARGUMENT, DINA ARGUMENT baserade på DIN uppfattning istället för att lita på att tex BZ hela tiden gör det rätta.
DET min vän, är att ha en EGEN åsikt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Haha, spot-on där!
Kommentera

munkas: Forumet är som hockeylag, vissa tillför mycket och andra mindre. Huge kanske kan liknas vid en lite för puckkåt anfallare som besitter tekniska färdigheter men aldrig riktigt kommer till avslut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Nu är du ute och cyklar igen.
Det är väl självklart att det ALLTID är bäst om truppen spikas så tidigt som möjligt, det gällde under Sundlöv och det gäller naturligtvis även idag och för all framtid.

Nu gäller diskussionen om truppen ska spikas tidigt bara för spikandets skull eller inte.
Några sitter ju och gnäller över att det inte händer nåt, efter 18 april görs det inga större värvningar och annat trams.

Både BZ och Sundlöv vill självfallet spika sina trupper så fort som möjligt under förutsättning att man hittar de spelare man vill ha och som vill komma hit.
Så jag kan mao hylla båda två för att man hellre väntar och får det man vill ha, än agerar snabbt bara för att tillfredställa otåliga fans.
Kommentera

mk: Då får väl JAG citera en annan kändis, Ingemar Stenmark:

"In´t  lönt att förklar´ för en som in´t  begrip...."

Sen kan jag tala om för dig att "besserwisser" och "läktarcoach" inte är några tillmälen, det är snarare att beteckna som målande beskrivngar på personer som tror sig veta bättre än andra (besserwisser), ex läktarcoacher som tror sig veta bättre än utbildat fackfolk.
Eller såna som du och jag (läktarcoacher), som tror att dom är bättre lämpade att coacha ett lag från soffan eller läktaren än en utbildad och erfaren elitcoach i båset.

Att kalla nån för "idiot", är däremot att använda ett tillmäle.
Kommentera

Huge: För att spinna vidare på läkarjämförelsen.

När min fru väntade barn och hade problem med sitt bäcken sjukskrev hennes läkare henne under resterande graviditet och skickade in dokumentation till Försäkringskassan. Vi fick kort därefter tillbaks ett meddelande om avslag och något upprörd gick jag till läkaren och ifrågasatte hans beskrivning av tillståndet.
Efter viss argumentation fick jag beskedet "Skriv själv då, så undertecknar jag!!"

Sagt och gjort, jag skrev ett nytt utlåtande som läkaren läste igenom och undertecknade och..... Försäkringskassan godkände.

Kan väl kanske kalla mig läkarcoach efter detta ;-) 

Kommentera

Huge: "Tycker faktiskt att det låter vettigt att inte värva första bästa bara för att man ska spika laget så fort som möjligt, bättre att vänta in rätt spelare så långt det nu är möjligt förstås."

Intressant. För något år sedan var det tvärt om. Du underströk du hur viktigt det var att man fickbtruppen klar tidigt. Fast det är klart. Då hade ju Sundlöv gått ut med just den informationen. Nu får det ta tid så man hittar precis rätt spelare.

Så...nu har vi 2 insatta, kunniga etc etc sportchefer med två vitt skiljda strategier. Vilken är rätt?

Du kan ju inte hylla båda ;)
Kommentera

Huge: Nä nu skiter jag i den här diskussionen. Den leder ingen vart.
Säger som GW sa i diskussionen med Lambertz: det går inte att diskutera med en idiot:)

Kalla inte oss andra för besserwisser, läktarplats, och andra tillmälen. I så fall har jag ett par ord om spinna som dig..
Kommentera

mk: Det stora problemet är att du saknar läsförståelse och blandar ihop äpplen med päron som den värsta frukthandlare på Stortorget i Gävle.

Vem har förnekat nån en åsikt?
Har jag förbjudit dig eller nån annan att tycka vad ni vill?  Nä.
Har jag påstått att en åsikt är mer rätt än en annan?  Nä.
Har jag förbjudit nån att spekulera?  Nä.

"Nästan allt du tycker står ju på hemsidan. "

Inte så konstigt. Nästan alla beslut som tas av fackfolk är sannolikt mer korrekta och väl underbyggda än de förslag som ofta kommer från okunnigt och oinsatt läktarfolk härinne och som inte känner till förutsättningarna som beslutsfattarna har.

Sen stämmer det heller inte att jag aldrig har några egna åsikter.
Eller menar du att det inte är en egen åsikt när jag håller med om det som kunnigt fackfolk beslutar?
Och att det bara räknas som en egen åsikt när man INTE håller med?

I övrigt och i allmänhet är det sällan jag orkar sitta och ha åsikter om laguttagningar och andra i mitt tycke ointressanta saker.
Jag uttalar mig när jag tycker att nån diskussion är intressant och jag har nåt att tillföra, svårare är det inte.
Kommentera

mk: "Jämförelsen med en läkare är väl inte helt korrekt eller? "

Jaså?
På vilket sätt är jämförelsen felaktig då?

I båda fallen handlar det om outbildade amatörer som försöker tala om för utbildat fackfolk hur dom borde göra.

Återkom isf när du själv har skaffat dig kunskap och erfarenhet från att leda ett hockeylag, ett företag eller nåt annat vi talar om.
Då kanske din ev kritik och dina synpunkter får lite mer tyngd, svårare är det egentligen inte.
Kommentera

Huge: Men problemet med dig Huge. Är ju att du har ju väldigt få egna åsikter. Nästan allt du tycker står ju på hemsidan.

Hur kan du då tycka att du skriver självgoda besserwissrar på näsan?
Vi har ju bara en personlig åsikt. Sen om den är rätt eller fel. Det vet inte du inte jag. Det kallas att spekulera.

Man skulle tro att du röstar kpml(r) och köper proletären:)

I den ideologin vet ju alltid de styrande bäst..

Såg att rödskägg skrev ungefär samma sak.:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Vilken diskusson talar du nu om?
Har just redogjort för min åsikt när det gäller värvningarna.
Tycker faktiskt att det låter vettigt att inte värva första bästa bara för att man ska spika laget så fort som möjligt, bättre att vänta in rätt spelare så långt det nu är möjligt förstås.
Där fick du en alldeles egen åsikt från min sida på köpet också, den bjuder jag på.
Men i princip håller jag med dig: har man inget vettigare att skriva än att BZ borde spika laget så fort som möjligt, skit i vilka spelare man värvar bara laget blir spikat, så kan man lika gärna ge fan i att skriva nåt.
Kommentera

munkas: Ja, dom flesta har nog ett litet helvete i valtider skulle jag tro, om man nu inte har nån sorts grundfilosofi som styr valet.
Sen älskar jag som sagt att sätta tvärsäkra okunniga besserwissrar på plats, sån som tror att dom vet bättre än kunnigt fackfolk.
Själv vet jag inte så mkt om förutsättningarna för BZ, Bulan och spelarna i stort.
Därför avstår jag hellre från att komma med pekpinnar kring den biten, än att bara framstå som en kaxig läktarcoach som tror att han vet allt.
Har vi inte nog med såna härinne tycker du?
Förstår att det måste vara ett helvete för dig att nån skriver dig på näsan när du hade hoppats på att få husera härinne själv tillsammans med dina övriga sektmedlemmar i gnällklubben...
Kommentera

« · 1686228 · »