1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1686228 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
dAVydov: Det borde ju bli klart någorlunda snart. Å andra sidan värvades svett och skott under sommarmånaderna så det finns godbitar att plocka sent in på försäsongen.
Kommentera

Zappaholic: Håller med helt och hållet. Tänkte mer på debattklimatet här inne, det känns extremt rått för tillfället. Någon slags nyhet kanske skulle lyfta nivån lite :)
Kommentera

Alla får tycka vad de vill och det gäller även någon som tycker som Huge. Ni alla måste förstå att här är ordet fritt o det gäller alla. Vill man int älta så låter man bli att replikera på allt och tar de lit lugnt istället.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: "Hittills har ingen såvitt jag vet redogjort för sina kunskaper"...

Nej, varför skulle någon göra det? Det är nog ytterst få som tar dig seriöst. 24 305 st inlägg har du mäktat med och 99,9% av dessa handlar om andra skribenters kunskaper, vilka du saknar kännedom om. Likt en grammofonskiva som hakat upp sig, snurrar du varv efter varv men kommer aldrig fram. Det går inte att ta dig på allvar så bemöda dig inte att bemöta detta inlägg.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Det viktigaste är inte hur många som tar mig seriöst, utan vilka som gör det.
Att såna som du INTE gör det, tar jag snarare som en komplimang.
Då vet jag att jag är rätt ute i mina åsikter.

"Nej, varför skulle någon göra det?"

Nä, precis.
Varför vore det intressant att få läsa nåt inlägg från en skribent som själv har erfarenheter av det som diskuteras, ex hur det är att arbeta in nån ledande funktion inom ett elitlag, det som oftast debatteras härinne.
Då skulle man ju få en lite mer nyanserad debatt och bild av hur mkt fungerar, istället för att tvingas läsa skribenter som iaf framstår som jävligt okunniga och oinsatt och som man inte tar på allvar.
Såna som du, ex.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: "24 305 st inlägg har du mäktat med och 99,9% av dessa handlar om andra skribenters kunskaper, vilka du saknar kännedom om."

Precis.
Och inte EN enda gång har nån av alla dessa skribenter som jag saknar kunskaper om, redogjort för vilka ev kunskaper och erfarenheter dom har av att ex leda ett hockeylag eller i övrigt jobba aktivt inom en förening på elitnivå.
Märkligt, eller hur?
Visar på 2 alternativ: antingen vill man av nån oförståelig och obegriplig anledning inte avslöja sina kunskaper eller så har man inga kunskaper.
Nåt säger mig att det senare alternativet råder i typ 99.9% av fallen.

Kommentera

Huge: Hur skall man kunna hitta en ny klubbdirre? Man vill ju helst ha en sån som har erfarenhet från näringslivet.

Kommer du att godkänna att vederbörande troligen saknar erfarenhet från att driva en förening på elitnivå.

Sitt nu kvar i ditt hörn tills färgen har torkat. Fast risken är stor att du hela tiden lägger på ny färg 😉
Kommentera

Powerfade: Tja, eftersom jag saknar både kunskaper och erfarenheter från att sitta i nån valberedning eller i övrigt nåt sammanhang där man ska vaska fram en slutlig kandidat som man bestämmer sig för, så måste jag ju lita på att kunnigt och erfaret yrkesfolk sköter den biten.
Så därför kommer jag självfallet godkänna valet, utifrån det i sammanhanget väldigt ringa underlag jag själv har att tillgå.
Men du behöver nog inte oroa dig så mkt.
Kan garantera dig att många läktarcoacher härinne i sedvanlig ordning kommer att berätta hur fel man valt och att man själv borde ha fått bestämma.
Ja, naturligtvis i sedvanlig ordning utan att själv ha några som helst kunskaper eller insikter när det gäller att välja en person till en ledande post i föreningen.
Undrar vem eller vilka det är som egentligen målat in sig i det där hörnet...
Kommentera

Huge: Då återstår frågan. I och med att du djälv säger att du inte har några egna erfarenheter från varesig valberedningar eller headhunting.Vem är du att göra bedömningar på andra skribenters lämplighet i frågan?
Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

Bästa jag läst på länge. 

Kommentera

Powerfade: Allvarligt, kan ni inte föra denna oändlighetsdiskussion i någon annan tråd? Förslagsvis i www.hockeysnack.com/brynas-if/a-propsito-de-nada/index.php, för det här är ju rent ut sagt pinsamt!
Kommentera

Huge: ...Då var vi tillbaka på första varvet på skivan igen. Enligt dig är alltså de enda som kan uttala sig om rekrytering av ledare, spelare de som har högre kompetens än de som sitter på posterna i Brynäs? Alla andra ska acceptera allt som sker inom föreningen och nicka instämmande? Vilket roligt forum det skulle bli... Om det mot förmodan skulle finnas någon skribent här i krokarna som besitter denna kompetens skulle hen nog behöva bra många fler nick än Farbror Barbro för att få igång en diskussion på det forumet.
Kommentera

Huge: Ja, en sak är säker. Du saknar både kunskaper och erfarenheter om du tror att en klubbdirektör tillsätts av en valberedning....
Kommentera

Min katt heter Måns. Han är snart 8år. jag kör en vit bil och en grå bil. Min fru ser helt ok ut. Jag har två barn. zzz zz zzz zzzz

Kommentera

KulaShaker: Kan inte Admin "döda" den här tråden så börjar vi om på ny kula ?

Fast det är ju klart då gäller det ju att samma människor inte börjar om igen med samma saker....

Kommentera

brynäs08: Nödvändigt att skriva det på BZ silly debut?
Kommentera

Huss: Svårt att läsa innantill?
Så här skrev jag: "eftersom jag saknar både kunskaper och erfarenheter från att sitta i nån valberedning eller i övrigt nåt sammanhang där man ska vaska fram en slutlig kandidat som man bestämmer sig för"

Vad betyder "eller i övrigt i nåt sammanhang där man ska vaska fram...."?
Jo: valberedning var exempel på ETT sätt att rekrytera till poster i föreningen men att man nödvändigtvis och sannolikt inte använder sig av den metoden när man ska tillsätta en klubbdirektör.
Och det var därför jag lade till "eller i övrigt nåt sammanhang..."

Men du tyckte väl det var roligare att märka ord än att se andemeningen, förstår jag..

Kommentera

Snälla ge er nu det räcker!!!
Kommentera

Huge: vill inte lägga mig i...men 1) märka ord brukar vara synonymt med dig 2) du replikerade på en fråga om tillsättning om klubbdirektör. Ditt senaste inlägg tar bortförklaringen som form till nya höjder, imponerande!
Kommentera

Silfver: Är det i väntan på att Calder Cup tar slut som vi får nöja oss med att njuta av Huge och hans antagonister?

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: Hur långt gånget är calder cup?
Kommentera

MEN FÖR FAN NU GÅR VI VIDARE OCH DISKUTERAR HOCKEY!!!!

Ursäkta att jag skrek...
Kommentera

gevalia: Det är väl dags för "semi"-finaler. Går finalen över sju matcher är det klart den 3/6.

Markström är suverän!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Vilken jävla bomb denna lirare vore att landa för BZ.
Kommentera

Pettisbif:

att Oscar Lindberg skulle skriva på för er känns ungefär lika troligt som att Niklas Bäckström skulle skriva på för oss

Kommentera

Pettisbif: spännande! Hur tror du laget skulle formeras med honom i truppen ?
Kommentera

Pettisbif: Något som pekar på det?
Kommentera

Brynäsgubbe:

Finns det något tecken på att BZ arbetar över huvudtaget?

Kommentera

kennys: Finns det ngt tecken på att han INTE arbetar?
Kommentera

eltifoso:

jag skulle sätta honom i den här kedjan:

Mannberg - Oscar Lindberg - Olden

Eller så kan ha gå till Skellefteå AIK och spela med typ Pesonen, Holmström, Calof 

Kommentera

Sven Sewage: Ja, håller med.
Oscar skulle förmodligen ta en plats hos oss i fjärde mellan Mannberg och Olden.
Men i SAIK skulle han sannolikt ta en plats i första eller andrafemman.
Kommentera

Sven Sewage: Humor direkt från avloppet!
Kommentera

StefanMedS: som du kanske förstod skrev jag något lika intressant som den dagliga snoppmätningen. Jag tycker det vore kul att disskutera just bz:s debut. Men det går helt uppenbarligen inte på det här forumet.
Kommentera

Huge:

Ja. Men vår förstafemma är bättre än er fjärdefemma!

Näe, nu blev det fel igen! ;-)

Kommentera

brynäs08:

Nu har det ju vart några väldigt intressanta utläggningar så det kanske blev lite trångt om utrymmet ;-) ..... om du lägger ut seriöst menade funderingar och tankar kring den tid BZ har tillbringat i Brynäs så tror jag nog att du får igång en diskusssion. Efter omständigheterna så tycker jag för min del att det gått ganska bra för han, det var ju inget drömläge med alla skador och dåliga resultat.... ser fram emot hösten!

Kommentera

något liten i rocken annars vore han en munsbit för SB och Brynäs på center positionen

www.eliteprospects.com/player.php?player=23324
Kommentera

Bissett: Små spelare brukar väl inte ha det SÅ svårt i SHL?
Kommentera

Bissett: Har du sett han spela eller är det EP scouting?
Kommentera

Bissett:  Intressant ,  skicka den till BZ  Bissett  :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: just EP scouting just nu dock.
Kommentera

Bissett: Det är honom vi ska ha!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Skulle gärna se Dennis i Brynäs dressen men blir det SHL blir det Småland för honom.

Jordan youtu.be/ovitlOiVxWg
Kommentera

Bissett: Vi år se hur det blir med den saken.
Kommentera

Vore han inte något för Brynäs ?

Kommentera

micke63:Det vore han förstås.
Kommentera

micke63: Vore inte han något för Brynäs?
Kommentera

Carl Lejonkräk: MrMadhawk skrev att Luleå är intresserade av Rasmussen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Naturligtvis! :-/
Kommentera

Forsberg 1978: Får väl hoppas att Lulä värvar färdigt snart så vi kan se vilka smulor som finns kvar att slåss om :-)
Kommentera

Tommy: Jag får mer och mer avsmak av Luleå! Har dom verkligen någon riktig idé bakom alla värvningar för det verkar som dom bara tokköper?
Kommentera

« · 1686228 · »