Johan Norrström:
Visst är det så, mycket spelar ju in hur en spelare lyckas.... att han får va hel på sommarträningen, vilken omgivning han får, rollen han tilldelas. Tycker det ser ut att kunna bli en spännande säsong!
Johan Norrström:
Förstår inte varför det näms 7-8 back, det får väl visa sig efter försäsongen vem som skall spela var..... dessutom har det ju hänt att spelare blir skadade. Han vet säkert sin status när det börjar och kommer att kämpa som de andra.... tror det blir bra med bredd som höjer konkurensen!
Clarence:
Jag får ingen logik i dina inlägg.... Idag på förmiddagen skrev du om Bz "jag tycker vi skall vara lite reserverade med ett betyg på det" (Första året med Bz) 12 timmar tidigare skrev du i samma ärende "vi är några som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen"
Ja, hur var det nu? Saknar dina åsikter vad han skulle gjort annorlunda..... fast du kanske missade min fråga till dig inatt.
Clarence: Citatet " Det är en spelare som passar in som åttonde back." är för mig även det helt obegripligt. Att uttala sig så om Zanetti kan knappast vara särskilt motiverande för Zanettis del.
Jag gillar sportchefer som pratar, men ibland undrar jag om han inte ska tänka sig för lite mer. Risken är att det blir en ny Tommy Salo, vilket är underhållande, men den historien slutade ju minst sagt dåligt.
Clarence: Personligen tycker jag backsidan ser bättre ut än förra året. Backarna tycker jag hittade mer rätt i sitt agerande när Bulan tog över, och med Sjödins hjälp i båset tycker åtminstone jag att det ser stabilt ut.
Vad gäller forwardssidan ser den definitivt komplett ut efter nästa värvning.
Sammanfattningsvis har vi ett intressant lag på papperet. Får Bulan och Sjödda ihop det på isen så kan vi räkna med en klart bättre säsong än förra.
Nu förstår ju inte jag riktigt varför Bengtzén "bara" har ambitionen att som sista defensivvärvning ta in en "8:e-back". En kompletterande spelare. Tycker han verkligen, och förresten ni som kommenterar här inne, att försvarssidan är tillräckligt bra redan?
Sen - jag kanske är dålig på att räkna men forwardssidan, anses den verkligen komplett med, som det sägs komma att bli nu, en enda ny spelare till? Nån kanske kan försöka hjälpa mej få ihop det. Jag får det till att så många fler anfallare lämnat än de två nya det då totalt blir med Johnson + den vakante...?
mk: Precis. Riktig bredd och djup i laget är nyttigt. Sen får vi väl se,kan ju bli en annan back.
Clarence: Det får vi se. Men ett öga för att bygga lag med mindre medel är ju en talang. En talang som troligen tog honom till Brynäs.
Sen får vi väl se hur han lyckas,det vet ju ingen ännu. Jag tycker han har startat bra iaf.
Johnson,Porseland och Pudas känns alla som bra värvningar. Han har dessutom inte slentrianförlängt kontrakt med spelare som år efter år presterar lite i underkant.
Carl Lejonkräk: Zanetti bör nog vara en bättre/mer utvecklad spelare just nu,ja. Av förklarliga skäl. Jag tycker tänket är rätt från BZ,det är ju inte precis så att vi avvecklat juniorsatsningen i och med detta.
+20 Poäng av en back som dessutom spelat i bottenlag,klart det finns bra egenskaper då.
Både i Bofors och kanske främst Karlskrona."
Jo,fast nu jobbar han på högsta nivå, i SHL. Uppfyller han också den seriens kravbild? Tycker vi ännu ska vara lite reserverade med ett betyg på det.
Redigerad kommentar
Bifbiffen: ...och hur har resultaten varit de senaste åren (2012 undantaget)?
Ska vi vara nöjda med att vara en talangfabrik?
Skrubben: På kort sikt är det kanske det bästa, det säger jag inget om. Men det stärker knappast vår ungdomsverksamhet och skickar fel signaler när framtida storstjärnor väljer vart de ska få sin hockeyfostran. Brynäs har i allra högsta grad varit profilierade de senaste åren med sin framgångsrika ungdom/juniorverksamhet, när man inte kan vara med och bjuda på de största namnen av ekonomiska skäl.
Bz har förmodligen någon form av plan, men jag börjar bli orolig vart detta barkar hän.....
Säsongen när Zanetti hade -29 i tyska ligan verkar ha varit ett katastrofalt år för klubben.
Hela laget har ju urusla siffror. -38 på en spelare t ex.
Hans -4 i Oskarshamn lugnar mig en del,OIK slutade ändå 11:a.
Johan Norrström: Otroligt märklig värvning isåfall. Förstår inte vad han ser i honom men inte i den stora utvecklingpotential som finns i Deutsch.
Deutsch en komplicerad kille eller vad är problemet..
Clarence: På sättet han kommunicerar med media och fans måste han vara unik med jämfört med alla andra SHL-sportchefer. Om en journalist ställer en rak fråga ger han ett rakt svar. Han kör sitt spår, utan att han verkar bry sig så mycket om vad andra tycker. Sedan behöver ju inte detta alltid vara en fördel. T.ex. tycker jag att han gick lite väl hårt åt Sundlöv när det gick som tyngst i vintras. Dom uttalandena tjänade ingen på, utan det hade varit bättre om man höll de sakerna internt.
Sedan finns det, som du nämner, antydningar att han i en klubb med mer pengar än Karlskrona, skulle kunna göra ett bra jobb här. Dock kan du inte beskylla honom för att han inte visat det hittills i Brynäs. Silly season är inte ens över, och nyförvärven måste få bevisa vad dom kan göra på isen innan man kan göra några bedömningar.
Sedan tror jag att du (och säkerligen många andra) har missförstått vad det är som gjort honom till en bra sportchef i hans tidigare kubbar. Han har sällan värvat stjärnor som på förhand recenserats som bra värvningar (vilket skulle krävas för att göra bl.a. dig glad på förhand). En majoritet av hans värvningar har inte alls varit några större namn, utan snarare väldigt okända spelare som getts utrymme att blomma ut under säsongens gång.
Där tror jag knappast att du eller någon annan kan bedöma om han hittills gjort rätt eller fel.
Redigerad kommentar
Clarence:
"vi är några st som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen"
När Bz kom för ca ett år sen fick han ta över ett helt lag av Sundlöv, skulle han börjat med att byta ut 4-5 spelare i det läget tycker du?
Hanteringen av Tommy Jonsson kan diskuteras, men jag tror knappast att det är så lätt att komma in och ändra på viktiga poster direkt innan han stämt av läget så att säga.
Skadorna duggade tätt samtidigt som publiken svek.... extrakostnader samtidigt som intäkterna minskade.
Allvarligt talat, är det läge att klandra BZ för hans första år? I så fall.... ge några förslag på vad han skulle gjort annorlunda!
Clarence: Bengtzéns Cv visar väl tvärtemot,han har uträttat mycket med små medel.
Både i Bofors och kanske främst Karlskrona.
Skrubben: "Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren"
Vad får dej högakta honom så? Vi är några st som inte är fullt lika imponerade över hans första år i föreningen. Men visst, jag tycker det finns antydningar om att han i en mer penningstinn klubb skulle kunna vara rätt handlingskraftig. Att han inte direkt visat det i Brynäs får väl kanske skyllas på den begränsade ekonomin här.
Huge: Hallå där broder. Ja, det var väl tid på att börja hacka på mej och mina inlägg nu igen va´? Ett tag sen sist,menar jag. Om du anser var och en av de tre nyförvärven som inkommit på drygt två och en halv månads jobb som "mycket imponerande2 så har du all rätt till den åsikten. I sådant fall tar jag för givet att övriga lags sportchefer, som till övervägande del värvat minst lika många nya spelare till antalet, också då gjort ett prima arbete i dina ögon?
Men - bara för att jag har en mer modest hållning till det han åstadkommit som ansvarig den här första silly season får - märk väl - Bengtzén för min del jobba i precis vilken takt och på precis vilket sätt han vill.
Sen tar jag mej friheten att åndå anse att detta lagbygge, som det så här långt ser ut, inte kommer räcka till mer än en placering kring 11-12 kommande säsong.