Huge:
"då det faktiskt är skillnad på uttrycken åttonde back och åttondeback"
Det märks att du, som jag levt större delen av våra liv på förra årtusendet. Med alla underbara särskrivningar som översvämmar media idag så är det nog många som inte hör o läser nån skillnad på åttonde back och åttondeback. ;-)
"– Det är en spelare som passar in som åttonde back. "
En mening som lämnar väldigt lite för fri tolkning."
Tvärtom.
Det är svårt att veta vad BZ verkligen menar, då det faktiskt är skillnade på uttrycken
"åttonde back" och "åttondeback"
Det första känns som en objektiv numerär ranking, inget annat.
Dvs: Zanetti är den åttonde backen som värvas.
Det andra känns mer som en värdering, dvs att Zanetti är tänkt som just en åttondeback, i motsats till ex en försteback.
Så nog fan går det att tolka BZ:s uttalande lite som man vill, även om jag tror mest på värderingsvarianten. Zanetti är till att börja med tänkt som en kompletterande back som isf i första hand ersätter Deutsch och som sannolikt dessutom är relativt billig och har utvecklingspotential och framförallt den hårdhet och rutin som Deutsch i det läget saknar än så länge. Annars hade man förmodligen satsat på Deutsch eller nån annan juniorback.
Sen tror jag att den ev backrankingen isf är mer tydlig när det gäller dom bästa backarna och att det blir lite mer flytande och obestämt längre ner i hierarkin sas.
Det viktigaste är väl ändå att Zanetti är fullt medveten om vad som gäller och att han har lika stor chans som nån annan back att konkurrera om istiderna.
Sen kan man kalla honom för åttondeback, kompletterande back, utvecklingsbart ämne eller vad fan som helst.
Kopparjimmie:
Även om Westlund säkert hade en, med SHL-mått mätt, låg lön.
Så räcker nog bara de insamlade pengarna till att bekosta 3-4
månadslöner för den nya backen.
I och för sig kanske en kanadensare kan innebära lägre
sociala avgifter? För det finns väl någon slags lägre skatt
för utländska experter. Men jag har för mig att månadslönen
då måste överstiga någon viss summa. Och jag tror inte att
vi har så mycket budgeterat för den sista backen.
Det är nog så att den back som ska in, kommer att vara den
som har åttonde högst lön, bland backarna. För det är ju i
princip den lön som Westlund hade, som Bengtzén har att
erbjuda den back som ska in. Många verkar ha glömt det.
Johan Norrström: Jag läser innantill, det är väl den stora skillnaden.
En mening som lämnar väldigt lite för fri tolkning.
Sen att det landar i att han är en av 6 backar,det kan ingen veta. Men att värva en åttondeback känns skevt. Det är snarare något man blir när man inte presterar det man förväntat sig.
Huge: De du och Powerade nämner. Bengtzens sätt att kritisera Salo osv.
Han har rätt i mycket, men jag kan tycka att det blir lite oseriöst och tanklöst vissa tillfällen. Men han bjuder helt klart på sig själv. Och gällande påhoppet på Sundlövs lagbygge har han helt rätt. Men ser än så länge inte att han gjort några radikala förändringar så det utlåtandet faller lite. Det man isåfall kan hoppas på är en bättre fingertoppskänsla. Vilket vi inte kan svara på ännu.
Davey_22: Ja, det är klart att BZ har sina skäl. Som t.ex. att han tonar ner förväntningar både för Zanetti och fansen. Speciellt om du sitter i en förhandlingssituaion där Zanetti tidigare uttalat att han har SHL som ambition och han kanske är beredd att ta en låg lön för att nå dit.
Jag tror uttalandet om "åttonde back" är lite av en felsägning eller ett missförstånd.
Det känns konstigt i min värld att man skulle värva en 24årig kanadick som uttalat inte ska ha med top 6 att göra.
Det är iaf vad jag tror.
Bifbiffen:
Vi önskar oss såklart en mer skadefri säsong, men samtidigt vet vi ju av erfarenhet att några skador/ sjukdomar blir det. Då har man tydligen tänkt att ersättaren i första hand skall va lite mer erfaren än de vi plockat upp från J-20 tidigare år..... Vad det kommer att resultera i får vi reda på i mars-april -16.
Redigerad kommentar
Huge: Absolut inte. Du får särskriva eller inte hur mycket du vill. Men oerhört svårt att se varför han skulle passa bra att bli värvad som just nr 8 av alla backar. Om han värvats som nr 7, hade han passat sämre då?
Här snackar vi ranking av backarna vilket är väldigt märkligt. Som jag sa, fjärde backpar alternativt bänknötare är något man blir om man inte lever upp till förväntningar, knappast något vi ska värva hit. Att Zanetti sen kan överraska absolut, men att gå in med de förhoppnigarna på en värvning från BZ sida känns skev..
Menmen, är så ofantligt nöjd att slippa Sundlöv så man får väl leva med detta