Brynäs IF

731202 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1687588 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Zappaholic: Jaken vet att Wilson blev för dyr därför att han antingen är Wilsons agent, Wilsons hustru/man/pojkvän/flickvän eller i övrigt suttit med vid förhandlingarna.
Visst är det skönt att ha så många krafter härinne, som har den insyn som Jaken uppenbarligen har.
Hur skulle vi annars få reda på vad som händer i stängda styrelserum, omklädningsrum, spelarförhandlingar osv....
Kommentera

kennys: Alla svartmålande tvärsäkra läktarcoacher som inte har en aning om vad som sker i turerna kring värvningar är alltid övertygade om att det alltid berott på nåt fel, inkompetens eller annat från Brynäs sida, så fort en spelare som ryktats hit väljer ett annat lag.
Tanken att en spelare kanske valt ett annat lag av ekonomiska, sociala eller spelmässiga skäl är fullständigt otänkbart för dessa "experter"
Det svartvita svartmålande resonemanget är nåt som ingår i sjukdomsbilden.
Kommentera

kennys: "show me the money"
Kommentera

Bifbiffen: bz kanske vet att modo högg i Wilson och för att trissa upp priset på honom går han ut och säger att Wilson är ett av huvudspåren. Vem vet? ;)
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag är helt överygad att Brynäs förlorade budgivning vilket man i precis alltid gör. Jag var nöjd med att Sundlöv försvann. Brynäs stora problem är att man i princip aldrig har ett tillräckligt bra lag för att ta sig upp från bottenträsket, vilket också många ledare i Brynäs bekräftar. Det BZ har visat hittills känns bara som en stor besvikelse. Vi kan inte diskutera 8:e backar, vi behöver 1.e forwards och 1:a backar för att kunna lyfta.

Kommentera

Brynäsgubbe: Ja. Dom har inga spelare från förra säsongen som redan kostar mycket. Dom skulle dessutom höja sin spelarbudget.
Kommentera

Jaken: För dyr? Tror du på allvar att Modo kan bjuda mer? 
Kommentera

maddog1970:
Just där blev Wilson bättre än Crosby
Kommentera

Får anta att Bz har ett annat huvudspår som han inte går ut med. Vet inte av vilken anledning han ska bekräfta att han försöker värva Wilson dock. Kan ju lätt väcka andras nyfikenhet. Glad att han gick till Modo. Vi ska ha nått bättre än så
Kommentera

Jaken: Blev han för dyr? Säger vem?
Kommentera

Jaken: Inte osannolikt nej...
Kommentera

Monno: Kul rubrik. "Kupp". Jo för Svarten lär ju suttit å planerat likt en delta force action hur han skulle fira ned sig från taket och byta ut Brynäs kontrakt mot Modos!

Tottenham håller på så här mot Liverpool i PL, så svarten kanske har gått i samma "skola" som de som sköter värvningarna i Tottenham :-)

Kommentera

Ingen Wilson- han blev för dyr han och oxå☺
Snart kommer väl informationen att man inte värvar utan satsar på en junior istället.
Kompletterar gör man senare- kanske. Och det brukar ju gå bra.
Kommentera

maddog1970: Kul rubrik. "Kupp". Jo för Svarten lär ju suttit å planerat likt en delta force action hur han skulle fira ned sig från taket och byta ut Brynäs kontrakt mot Modos!
Kommentera

maddog1970:

Så mycket för den omtalade övertalningsförmågan. Men det är ju inget som säger att Wilson var BZ huvudmål och andra sidan.
Kommentera

Huge: lata och bortskämda HV-spelare som inte orkar träna och klarar av en tuffare ledarstil. Övriga ledare också på väg bort, riktigt.. Om det blir så är det riktigt illa
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det spelar ju ingen roll huruvida han har engelskt pass eller ej - hur många i exempelvis Växjö Lakers har europeiskt pass...
Kommentera

Bellman 6,0:Gamla meriter har inte sällan påverkat tränarnas syn på en spelares position i hierarkin.
Kommentera

Bifbiffen: Vore ju kul om du länkade till nån sorts info om Davidsson och HV, eller sitter du som vanligt och drar tvärsäkra slutsatser av dina egna gissningar om HV:s interna angelägenheter?
Vad säger att inte Davidsson och Hult håller på att rädda/sanera HV och att det är andra krafter som håller på att "gräva föreningens grav"?
Kommentera

Bifbiffen: Men det är ju DIN egen personliga uppfattning att BZ har rangordnat Zanetti som vår sämste back iom uttalandet om "åttondeback".
Säger ju inte ett skit om att det verkligen är på det viset.

Sen måste man skratta när man riktigt ser scenariot framför sig utifrån din tolkning av uttalandet.

Zanetti sitter hemma i soffan och funderar över sin framtid. Helt plötsligt ringer BZ och visar intresse, berättar för Zanetti om hur Brynäs tänkt sig använda honom osv osv.
Zanetti tänker: hmmmm, låter intressant. En SHL-klubb vill ha en åttondeback som kompletterar truppen, ungefär vad jag normalt sett måste räkna med att bli erbjuden i min situation. Jag slår till och tackar ja i morgon.

Nästa dag och innan Zanetti hunnit skriva på: Zanetti läser i GD att BZ sagt att "han borde passa in som åttonde back".

Vad i helvete!!!! Sitter karln och rankar ner mig som deras sämsta back??
Nä, fy fan vilken typ!!
Nu tappade jag all lust och motivation att skriva på, dom får se sig om efter nåt annat.
Dom är inte värda att få en så otroligt skicklig, meriterad och överkvalificerad åttondeback som jag i laget!!!!

Kommentera

Stende89: ja tack till Jordan Weal men något orealistiskt!:) men drömma får man
Kommentera

Lite komiskt att Mr. Hv71 Johan Davidsson, tillsammans med Johan hult håller på att gräva HV:s grav. Inte mig emot. Hoppas att grävandet fortsätter ett bra tag framöver!:)
Kommentera

Stende89: Wilson är en nödlösning. Hoppas med på nått mer spännande från AHL
Kommentera

Huge: förslagsvis inte rangordna honom alls. Trodde det budskapet gått fram
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo visst gör de det! Van med stor is från College (likt Sweatt) helt OK med poäng. Större spelare också :) vet dock ej vad hans största egenskaper är? krigar han i alla zoner? 

Börjar bli otålig på att vänta nu!

Wilson är ett helt OK namn för Brynäs. Hoppas dock på någon yngre från AHL :)

Kommentera

Bifbiffen: Och när tänker du svara på frågan om vad BZ borde ha sagt om Zanetti istf "han borde passa in som åttondeback"?
Nu vet jag, han skulle förstås sagt "försteback".
Säger som Snowking: vill eller kan du inte svara?
Kommentera

Stende89:Nick Dowd låter mer som en kille för Brynäs, engelskt pass och allt.
Kommentera

Stende89: Du kan vara någonting på spåret här.
Kommentera

Huge: klart det spelar roll. Du hade ju fel, ännu en gång. Alltid lika roande
Kommentera

Tror inte nån sportchef rankar spelare innan de visat vad de kan på isen så vad han än kallar nästa värvning spelar ingen roll. Det är ändå Bulan och Sjödda som i slutändan rankar dom... Och då efter prestation och inte gamla meriter .
Kommentera

Stende89: Statistiskt sett ser han otroligt bra ut. Att han dessutom är så pass ung gör honom extremt intressant. Och därmed är han säkerligen också riktigt eftertraktad hos många andra klubbar i Europa, säkerligen inklusive KHL-klubbar. Att Brynäs kan knäppa dessa klubbar på näsan, genom att erbjuda honom en plats som andracenter ser jag som ytterst osannolikt.

Men man kan ju alltid drömma. Bengtzén tycks vara riktigt bra på att övertala människor :)
Kommentera

I brist på nyheter dök EP-scouten upp och började leta! ;)
Det rykten vi hört hittills är att han har tre alternativ till den offensiva positionen där en han tittar på är Wilson från KHL. Återstår alltså två spelare där. I detta forum har det ryktats om att BZ har koll på två AHL spelare (OBS! detta rykte finns ej någon källa till!). Ryktena matchar med varandra således!

OM det nu är killar i AHL han tittar på, varför har dom inte presenterats? En anledning kan ju vara att han fortfarande spelar.

Manchester Monarchs mot Utica Comets i finalen.
En spelare i Mancherster som är helt klart intressant är:

Jordan Weal: www.eliteprospects.com/player.php?player=23324 

Beskrivs som en center med bra syn för spel och och bra speluppfattningsförmåga. Arbetar hårt över hela isen och spelar med en hel del intensitet.

Han är född -92 och har spelat tre hela säsonger i AHL för Monarchs.
12/13 - 63 matcher 33 poäng
13/14 - 76 matcher 70 poäng
14/15 - 73 matcher 69 poäng

Representerade canadas U18 lag i U18-VM 09/10, gjorde då 9 poäng på 6 matcher. Han blev också uttagen till andra allstarlaget under säsongen!

Vi söker en center som ska stå för kreativt spel och bulanhockey innebär hårt jobb över hela isen. Killen låter bra! Han är 176cm lång och väger 78 kg så kan hända att han väger lite lätt för NHL spel. Kanske sugen på Europa?

Somsagt, denna kille har jag ej sätt spela. Endast läst via bloggar, forum och EP.
Men visst låter det intressant? ;) 

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, i dom flestas hockeyvärld är det fullt logiskt.
Speciellt när det gäller en relativt oprövad back från ett mittenlag i AS som ska konkurrera med redan etablerade SHL-backar.
Ja, förutom Pudas då förstås.
Men i vissas hockeyvärld låter det jättekonstigt att BZ klargör för Zanetti att han till att börja med får ses som åttondeback och sen konkurrera med övriga backar på samma villkor om istiden.

Kommentera

Huge: Fullt logiskt att nyförvärv från en lägre division får börja från botten för att slå sig fram.
Kommentera

Clarence:

Jag vet inte vad ni andra på HS tycker om svar o frågor...... men om nån har åsikter om mina inlägg så försöker jag svara så gott det låter sig göras.

Clarence.... jag har ställt frågor till dig de senaste två dagarna som du inte har berört, har du inte sett dom?

eller kan/vill du inte besvara min fråga?

Kommentera

mk: Det har vi eller iaf jag redan spekulerat i.
Att Bulans spelidé kräver hårt jobb i 60min varje match, vilket gör att man sannolikt kommer att använda alla 8 backar, där de som normalt sett hade fått mindre istid nu kommer att få betydligt mer av den varan.
Ett antagande så gott som nåt annat...
Kommentera

Clarence: Ja, jätteintressant påpekande hörrudu.
Ungefär lika ointressant för sakfrågan som när Bifbiffen fick glädjefnatt när han upptäckte att jag i hastigheten rubricerade Pudas som en SHL-back, trots att det inte ändrade nåt som helst i sakfrågan.

"Så du får nog försöka smälta att Bengtzén faktiskt menade/menar Zanetti som en åttondeman statusmässigt i backbeståndet."

Dags att vakna, käre vän.
Så här har jag redan skrivit om den saken:

"Så nog fan går det att tolka BZ:s uttalande lite som man vill, även om jag tror mest på värderingsvarianten."

Så varför skulle jag smälta att BZ faktiskt menar Zanetti som en åttondeman statusmässigt, när jag redan påpekat det?

Sen är väl frågan min käre vän, om din kolsvarta världsbild kring laget kommer att rasa, om Zanetti värvas och det visar sig att han blir en riktig tillgång?
Kommentera

Clarence: Är det klart hur Brynäs ska spela i vinter?
Kan det vara så att man ska spela med fyra backpar?
Isf är ju denna diskussion om Zanetti meningslös.
Kommentera

Huge: "Det är svårt att veta vad BZ verkligen menar, då det faktiskt är skillnade på uttrycken

"åttonde back" och "åttondeback"

Det första känns som en objektiv numerär ranking, inget annat.
Dvs: Zanetti är den åttonde backen som värvas."

Men nu är det ju bara det att Zanetti de facto inte är den åttonde backen som värvas till Brynäs. Utan tredje, om vi hänger med Silly Season någorlunda väl. Så du får nog försöka smälta att Bengtzén faktiskt menade/menar Zanetti som en åttondeman statusmässigt i backbeståndet. 

Men låt ine hela din rosa världsbild kring Brynäs rasa för detta, käre vän...

Kommentera

Bifbiffen: "Intreesant för övrigt att Pudas blivit SHL-meriterad utan att spelat en endaste match i SHL! Imponerande helt klart!"

Mer intressant att du väljer att påpeka ett litet sakfel, som inte ändrar nämnvärt på sakfrågan. Även om Pudas nu inte har några SHL-meriter så tror jag inte att konkurrensen blir så mkt lättare för Zanetti om backplatserna. Han har likt förbannat 6 SHL-meriterade backar och Pudas att konkurrera med.
Men som sagt: kul för dig att du hittade ett litet sakfel att slå ner på.
Det var väl intressantare än själv sakfrågan, förstår jag.
Brukar  vara så när man inte har nåt svar i sak...

Kommentera

Bifbiffen: Men du svarar ju inte på frågor som för diskussionen vidare, som den jag nyss ställde:
vad skulle BZ ha sagt istället om hur han ser på Zanettis ev roll, så att denne inte deppar ihop och tappar motivationen?
Du verkar ju oroa dig mkt för det, menar jag...
Kommentera

Bifbiffen: Så länge diskussionen lever?

Du menar att du absolut måste ha sista ordet. Jag förstår.

Vad barnsligt.
Kommentera

Zappaholic: Nu blir nog Huge besviken efter den dissen. Gulligt att ni håller varann om ryggen ialllafall!

Jag svarar sålänge diskussionen lever. Om du sen somnar, hur drabbar det mig, inte särskilt mycket.

Kommentera

Bifbiffen: Min bästis är inte hockeyintresserad eller registrerad på HS så varför skulle jag fråga honom?

Fortsätt skriva samma svar om och om igen för all del...om du tycker det för diskussionen framåt.

Zzzzzzz
Kommentera

Zappaholic: Sålänge frågan diskuteras så svarar jag. Varför ställer du inte samma fråga till din bästis?
Kommentera

Bifbiffen: Vi har fattat din poäng om BZ:s ordval "åttonde back". Varför harva vidare i samma fåra när alla begripit din ståndpunkt?
Kommentera

Huge: JAG övertolkar?? Haha!!

Intreesant för övrigt att Pudas blivit SHL-meriterad utan att spelat en endaste match i SHL! Imponerande helt klart!

Kommentera

Det var ett jävla tjat om åttondeback hit och dit. Bengtzén har nog en plan i huvudet hur han rankar spelarna, men det är trots allt Bulan som tar ut laget så småningom. Exempelvis var Ekholm värvad som "påläggskalv", men fick en drömstart på sin första säsong i brynäströjan vilket gjorde att han sedermera blev vår försteback den säsongen. Nu säger inte jag att Zanetti kommer göra en likartad succé, men det är trots allt spelet under försäsongen som kommer avgöra vilken roll han får i laget när serien startar i september.
Kommentera

Bifbiffen: Du övertolkar BZ och har snöat in på ordvalet.
Vad tycker du isf att BZ borde ha rubricerat värvningen som, för att vara nöjd?
Zanetti måste väl inledningsvis och rimligen räkna med att få börja som just åttonde back, när konkurrensen består av 7 redan SHL-meriterade backar som visat att dom håller på den här nivån.
Du är bra naiv om du tror att han inte är fullt medveten om sin roll och hur Brynäs inledningsvis har tänkt sig att han ska användas.
Kommentera

« · 1687588 · »