Brynäs IF

731197 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1687663 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Carl Lejonkräk: Helt riktigt. Är Svartvadet intresserad av samma spelare så ska man ta sig en funderare. Blir inte alls förvånad om han inte är kvar när säsongen är slut alternativt väldigt låg produktion.
Kommentera

70 Rodrigues:

Nä men god morgon. ;)
Kommentera

Huge: "Wilson hade varit en bra ersättare för Nordan."
Har du ens sett Wilson spela??
Kommentera

modomille: Så du menar att Svartvadet kommer att göra ett bra jobb nu eftersom att han gjorde ett dåligt jobb förra säsongen? Konstig retorik.
Kommentera

Johan Norrström:Riktigt trist om det blir så...Återstår att se hur det går för de andra återvändarna...
Kommentera

modomille: Absolut. Har ni tur kanske han dubblar sin målskörd i år till 2 mål. 
Kommentera

Carl Lejonkräk: varför det? Han var ny i rollen förra säsongen och hade en liten plånbok ingen bra kombination,nu har han lärt sin läxa och är mer bekväm med rollen, sen så hade han ingen tränare som samarbetade med honom och det verkar Huras göra, jag hade också blivit sur om nån annan klubb hade värvat en spelare som vi (supporterns) hade hoppats på till exempel Welch, då hade jag också blivit sur.
Kommentera

Enterfeldt ser ut att missa inledningen av säsongen på grund av den armskada han ådrog sig under förra säsongen. Trist!
Kommentera

Huge: "Vet du ens vad uttrycket "komma till skott eller handling" betyder?"

Ja, men det är väl tur - och antar jag huvudsaken - att herrn vet det då...

Ska jag kanske använda ordet "resultat" i stället då, för det var liksom andemeningen i vad jag försökte uttrycka. Om nu Bengtzén, vi säger väl det då så du blir nöjd, kom till "skott och handling" så gav det ändå inte "resultat" i slutändan vad gäller Wilson. Ett nytt tillkortakommande kan konstateras i "dragkampen" om spelare med en eller flera konkurrentklubbar. För Bengtzén har ju verbalt konfirmerat att han faktiskt ville ha kanadensaren till Brynäs så finns ingen anledning betvivla sanningshalten i det, som en del här inne  tar till för att försöka trösta sig efter den nya smäleken på spelarfronten... 

Kommentera

Carl Lejonkräk: Tvärtom, tror att Svartvadet gjort ett bra kap.
Wilson hade varit en bra ersättare för Nordan.
BZ är dock en klok general och har förstås flera alternativ att bolla med. Förhoppningsvis bättre sådana.
Kommentera

Huge: Att Svartvadet värvat Wilson gör att han med största sannolikhet blir en megaflopp så vi ska nog inte deppa över detta.
Kommentera

Clarence: Nu hänger jag inte med.
Om BZ nu sträckt sig så långt han kunnat och gett Wilson ett kontraktsförslag så har han väl kommit till både skott och handling, även om Modo uppenbarligen lagt ett bud som passade honom bättre.
Vet du ens vad uttrycket "komma till skott eller handling" betyder?
Verkar inte så...
Kommentera

Clarence: Lite underligt att BZ så klart bekräftade intresse angående Wilson till blaskorna. Min gissning är att BZ är en luring för när han värvat Jonson, Porseland och Pudas så har det kommit som blixtar från klar himmel.
Kommentera

Bifbiffen:Klart ni ska vara besvikna, lika besvikna som om vi istället landat honom, det är väl ändå det det går ut på!?
Kommentera

Clarence: Tror inte vi ska vara helt besvikna över att ha missat honom.
Kommentera

Huge: Ja men ang Johnson då om det var så då överräcker jag gärna en fjäder till BIF´s sportchef att sätta i kepsen. Sämre karl är inte ens jag. Johnson är ett bra förvärv. Det som gnager alltmer påtagligt för varje dag, vecka och månad som börjar gå är att Bengtzén verkar ha så jättesvårt med att landa ytterligare helt nödvändiga forwards. Det senaste tillkortakommandet är ju dagsfärskt. I ett nafs var Kyle Wilson Modos spelare för att där kom man, till skillnad mot i Brynäs, till skott och handling och inte bara prat...
Kommentera

Börjar mer och mer tro att BZ hade något taktiskt bakom avslöjandet att man tittar på Wilson. Vill iallafall tro det, för annars är det ju rent ut sagt korkat att gå ut med vem man är intresserad av.

Tror och hoppas på en liten, ung, vindsnabb (sweatt), målskytt som inte fixar sista steget till NHL tack vare sin storlek.

Wilson blir årets flopp (önsketänkande)

Kommentera

Jaken: de stora tänkarna finns ju härinne. De som tänker ut hur jävligt allting är hela tiden. Känner du igen dig?
Kommentera

Huvudet på spiken där Hugo, Hugo menar jag.
Dina talanger/ kunskaper har du förstås utvecklat i/på Kastvallens katakomber☺
Där föds de stora tänkarna samt hockeyfilosofier.
Kom igen när vi vunnit ytterligare ett SM guld.
Kommer inte att ske igår iaf!
Kommentera

Zappaholic: Den med dom bästa svartmålande meriterna och största gamnacken måste väl isf bli ordförande i det gänget.
Mitt grundtips: Clarence får jobbet.
Vice ordförande: Bifbiffen
Bubblare: Jaken och kennys.

Munkas är diskvalificerad. Som moment22 säger: han har ändå glimten i ögat och är alldeles för optimistisk i jämförelse med dom andra...
Kommentera

Clarence: Hänvisar till Skrubbens länk och svar.
Räcker det att Johnsons agent säger att även flera internationella klubbar var ute efter Nick?
Om du vill ha mer bevis på vilka andra klubbar som varit intresseradeå så rekommenderar jag att du frågar Bifbiffen, Jaken eller kennys. Mkt trovärdiga soffkällor, som har god insyn i andra lags interna affärer...
Kommentera

Clarence: I denna artikel säger Johnsons agent att flera klubbar var ute efter Johnson. Både i Sverige och utomlands.
Kommentera

BIF96: Vi får väll snuva Linköping på den här spelaren då!!! ;)

Eller så passar vi på nu när det är kaos i HV71. BZ ring fort som fan......

Erik Christensen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10880

Kommentera

Zappaholic: Måste ändå ge Munkas att han har glimten i ögat, klart roligaste dysterkvisten i boken! De andra är det värre med:-)
Kommentera

Zappaholic:

Igår var det hagelstorm i Gävle. Förmodligen talande för resten av sommaren... :)
Kommentera

Clarence: Hur tänker du kring den svenska sommaren? Blir det lite sol eller bara regn regn och åter regn?
Kommentera

Clarence:

Växjö bland annat som ville behålla Nick.
Kommentera

Clarence: Det inlägget hade du kunnat skriva själv, eller hur? Du, Jaken, kennys, munkas och några till borde snart ha dysterkvistarnas årsmöte. Vem är ordförande?
Kommentera

Brynäsgubbe: get over it? Nu var det inget problem för mig. Snarare bara lite skoj.
Kommentera

Clarence: Jag håller med. BZ bör ha som ambition att värva alla världens bästa spelare. Alla ska vara ettor. Kosta vad det kosta vill liksom.

Jag tror även du har rätt i att Växjö skänkte Johnson till oss i brist på intressenter.

Nyanserad analys.

Kommentera

kennys: "Jag är helt överygad att Brynäs förlorade budgivning vilket man i precis alltid gör. Jag var nöjd med att Sundlöv försvann. Brynäs stora problem är att man i princip aldrig har ett tillräckligt bra lag för att ta sig upp från bottenträsket, vilket också många ledare i Brynäs bekräftar. Det BZ har visat hittills känns bara som en stor besvikelse. Vi kan inte diskutera 8:e backar, vi behöver 1.e forwards och 1:a backar för att kunna lyfta"

Mycket bra skrivet!

Kommentera

Huge: Vilka fler var intresserade av Nick Johnson?
Kommentera

Zappaholic: Man kan inte alltid tillfredsställa alla. Get over it.
Kommentera

Zappaholic:

Jag gillar Bengtzens öppenhet. Kanske främst sågningen av Murray. :)
Kommentera

SnowKing:

Det är ju ingen hemlighet att Brynäs letar en center till sin andraformation. Något man varit öppen med en längre tid. Sedan har ju BZ bara kommenterat att Wilson var ett av de namn man jobbade med. Vart på prioriteringslistan han befunnit sig har vi ingen aning om. Vi vet ju inte ens om BZ gett Wilson något kontraktsförslag.

Sedan är ju inte spelare dummare än att de förstår att lagets sportchef inte kan bestämma i vilken formation en spelare ska husera.
Kommentera

Det är lite kul läsning här emellanåt. Å ena sidan klagas det när det är tyst om nyförvärv. Å andra sidan klagas det när BZ ger information.

Det är inte hel lätt att tillfredsställa alla på detta forum :-)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jag anser att sportchefen aldrig skall nämna ett namn på spelare man vill värva hur mycket än otåliga fans gråter o gnäller i mail o på forum. Spelare presenteras när det är signat och klart!

Kommentera

Carl Lejonkräk: kan nog ligga någonting i det :)
Kommentera

Huge:

Dessutom vann man ju budgivningen om Pudas i konkurrens med bland annat Skellefteå. Vilket förmodligen tyder på att allt inte hänger på lönechecken när en spelare väljer klubb.
Kommentera

modomille: Felet var nog att BZ gick ut med att han var tänkt som andracenter, varför säga så när det inte bestäms av BZ hur leget formeras? Det är Bulan som tar ut laget och bestämmer vem som är andre, förste. tredje och fjärdecenter. Jag blir så trött på att BZ snackar så mycket så att spelarna vi jagar skriver på för andra klubbar istället (-;
Kommentera

Vi får väll snuva Linköping på den här spelaren då!!! ;)
Kommentera

Huge: Precis, vi kan ju sitta här och spekulera kring alla tänkbara varianter som vi inte har en aning om de överhuvudtaget är relevanta. Men det är väl en följd av att det inte händer något konkret på värvningsfronten och att de flesta suportrar vill så mycket.....
Kommentera

KulaShaker: Nja, tror nog att BZ varit intresserad och lagt bud, men bara till en ekonomisk gräns där Modo kunde gå längre.
Shit happens, rollen i Modos lag kan ju också ha passat Wilson bättre, vem vet.
Kommentera

modomille: Brynäs kanske inte var intresserade av att överhuvudtaget ge ett bud. Det är trots allt en spelare som efter att ha blivit skadad inte visat något speciellt. Om det är en konsekvens av skada, vantrivsel i nya klubben eller något annat lär väl kanske visa sig.
Kommentera

Skrubben: Ja, Modo bör rimligtvis ha gott om pengar kvar att handla för. Iaf lite mer än BZ, som förlängt med Rödin och signat Johnson. Känns inte som att Modo har den "ryggsäcken" att bära på när lagen bjudit på Wilson.
Synd, känns som en bra spelare som vi hade behövt.
Sen är det väl inte osannolikt att Foppa och hans rykte/övertalningsförmåga är det som till viss del avgjort om det stått och vägt mellan lagen för Wilsons del.
Man ska inte underskatta gamla världsstjärnors förmåga att locka till sig spelare, speciellt inte om dom efter karriären har nån funktion i sin gamla hemmaklubb.
Kommentera

Johan Norrström: BZ har siktet inställt på en annan spelare kan jag tänka. Jag tror att siktet är inställt högre.
Kommentera

Brynäsgubbe: brynäs var nog inte villiga att ge han den lönen han ville ha om han skulle vara andra center.
Kommentera

kennys: Jaså, vi förlorar precis alltid budgivningar?
Fan, med den insyn du måste ha i förhandlingarna så har du ändå missat att vi vann dragkamperna om både Rödin och Nick Johnson. För att nämna ett par rykande aktuella fall.
Märkligt att du missat det....
Kommentera

kennys: Vi kanske förlorade budgivningen men inte för att Brynäs har det sämre ställt rent ekonomiskt än Modo. Antagligen ville Wilson ha mer än vad Brynäs var villiga att ge honom. Förhoppningsvis har vi något bättre på gång. Nu vet vi åtminstone vilken "skicklighetsnivå" Bengtzén letar på. 

Kommentera

« · 1687663 · »