Brynäs IF

731077 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1689785 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
bifhjärta: Och när Modo gjort exakt samma sak ett par år fast med Foppa själv som initiativtagare har det varit ett tecken på desperation. Det vänder fort i branschen.
Långt ifrån alla har gnällt såklart, men det är uppenbart vad fans kan vara enögda.
Kommentera

Johan Norrström: Haha. Precis. När det är lite schysst stämning och lite muntra tongångar härinne så ska det alltid dyka upp någon och daska alla hårt i ansiktet och skrika:

"Det är förbjudet att se positivt på nästa säsong. Ingenting är bra. Har ni glömt att det är Brynäs vi håller på? Amatörförening och lallare överallt."
Kommentera

Vilken företagsamhet Brynäs visar just nu..smarta idéer som går hand i hand med projektet En bra start. Stolt över Brynäs IF!!
Kommentera

ellis:

Thats the spirit! Tyckte jag också att dagens inlägg så här långt varit för positiva. Rögle och Malmö har alltså på papperet bättre lag än Brynäs? Motivera gärna..,

Redigerad kommentar

Kommentera

Så här tror jag grundserien slutar 2015/16:

1)   Skellefteå

2)   Luleå

3)   Växjö

4)   Färjestad

5)   Frölunda

6)   Djurgården

7)   Linköping

8)   Modo

9)   Örebro

10)  HV 71

11) Malmö

12) Rögle

13) Brynäs

14) Karlskrona

Kommentera

Någon som vet status på Henrik Tallinder? 
Kommentera

Johan Norrström: Man får vara nöjd om det blir ett knallskott åtminstone:)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Du menar väl puffen? Det är ju faktiskt Brynäs vi talar om här.
Kommentera

När släpps bomben?

Kommentera

Johan Norrström: Sant sant. Näslund lyckades värva en av de mest eftertraktade spelarna någonsin från AHL (Hensick). Började med ett jäkla beröm och slutade med något helt annat...
Att han skulle vara tjock och lat var väl inte vad Macke tänkt sig.
Kommentera

Monno:

Skillnaden mellan att bli geniförklarad eller idiotförklarad är hårfin. Gäller både sportchefer och spelare.
Kommentera

Skrubben: Hurvida vi betalade överpris för Wilson eller inte vet vi ju först i slutet av säsongen (om vi inte betalt hutlösa pengar för honom). Om Bengtzen gjorde rätt som "gav upp" å Wilson är ju omöjligt att veta på förhand. Om han gör succé eller floppar påverkar ju rätt friskt.

Men sitta och vara efterklok är ju mycket lättare än att vara sportchef i nuet. =)

Kommentera

modomille: Lova? Du kan inte lova ett smack såvida du inte heter Bengtzén och det håller jag för osannolikt. Jag tror inte heller vi värvar Thomas, men vad man tror är en helt annan diskussion.

Lovar? Hahaha😂
Kommentera

Skrubben: Överpris eller ej, BZ ansåg tydligen att det blev för mycket med tanke på vad man fick, det tyckte tydligen inte Modo. Är övertygad om att BZ hittar en bra lösning:)
Kommentera

modomille: Det var mycket det att Wilson ville till ett vinnande lag som avgjorde, inte enbart pengarna.
Kommentera

modomille:

Brynäs har höjt sin spelarbudget till den här säsongen. Svaret angående Wilson som jag fick från Bengtzen, var att man bedömde att han inte var värd de pengar som det slutligen landade på.
Kommentera

modomille: ja de gick back nästan 7 miljoner, men inte i spelarbudgeten.
Kommentera

Skrubben: vet inte till 100% om Modo överbetalade Wilson,men tror inte att Brynäs hade råd med Wilson som en andra center,Brynäs gick ju ändå back 4,2 miljoner va?
Kommentera

modomille: Och det vet du för att du har full insyn i Bengtzéns arbetsrum? 😂

Nej, lite högre nivå på inläggen än sådär vore välkommet.
Om vi återgår till argumenten jag skrev: Hur kan du med 100% säkerhet påstå att Modo inte betalade ett överpris för Wilson?

Det är liksom ingen högoddsare att Svartvadet är desperat för att uppgradera er allsvenska trupp till SHL-duglig nivå. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: jag lovar dig att inte Brynäs värvar Thomas.
Kommentera

modomille: "hade inte råd" eller att Modo betalade överpris för honom? Om det bara var Brynäs och Modo kvar i budgivningen om Wilson, så kan man lika gärna dra resonemanget att Modo betalade Wilson mer än vad han egentligen var värd. Om Brynäs inte hamnar i budgivning med en lika desperat klubb som Modo, så kan inte jag se varför vi inte skulle kunna vinna dragkampen om Thomas.
Kommentera

modomille: Men Kyle valde ju MoDo för den fina publiken och att hamna i ett vinnande lag... ;-D
Kommentera

BIF96: Utanför budget antar jag
Kommentera

Skrubben: om ni inte hade råd med Kyle wilson så borde ni inte ha råd med Bill thomas, tror det kan vara Örebro.
Kommentera

Bill Thomas ska vara klar för en SHL-klubb. Förvånar mig inte om det är Brynäs.
Kommentera

Ja, Andy Miele skulle vara en riktig klassvärvning!!!!

ANDY MIELE
ANDY MIELE
Kommentera

bradberry:

Jag har för mig att det var kommunalarbetarna som strejkade.
Och att alla ishallar som drevs i kommunal regi då inte fick användas
under strejken. Och eftersom Gavlerinken då drevs av kommunen
fick Brynäs inte träna där.

Det kan ha varit några lag i elitserien som hade "fördelen" av att
deras ishall inte drevs av kommunen, och därmed hade bättre
förutsättningar att träna under strejken.

Kommentera

KulaShaker: Tim Brent kanske men det lär kosta mer än vad Sweatt kostat att behålla.
Kommentera

gevalia: Skulle vara Andy isåfall, han lär väl aldrig få en seriös NHL-chans pga sin storlek. Francis har ju kontrakt för nästa säsong redan så han blir knappast aktuell.
Kommentera

gevalia:...........Men gärna denna center Eliteprospects.com - Andy Miele eller

Eliteprospects.com - Francis Paré , som nu har haft en säsong på stor rink i KHL

Kommentera

BIF96:........  Eliteprospects.com - Alex Grant   -17 på 58 matcher den här säsongen

som var.   NEJ, skulle inte tro det   ;-) 

Kommentera

Nästa vecka tror jag att det kommer att hända saker, eller hoppas på det iallafall ;)

här några förslag på några centrar och backar som jag tror på!!

Kommentera

Carl Lejonkräk: eller hur..läste det nu igen, imponerande måste jag säga=) blir som en skrivmaskin när jag druckit..med inbyggd autocorrect! Uppe med tuppen också..med rejäl skallevärk
Kommentera

bifhjärta:Full? Va fan inte ens ett stavfel. Jag är skeptisk.
Kommentera

Satan vad full man kan bli på en spontanresa till HBG under midsommar..Varför gick jag in på HS nu för?? Antar att jag saknar hockeyn..får bjuda på detta fylleinlägget. Älskar Brynäs av hela mitt hjärta.
Kommentera

bradberry: Undrar också vilken strejk det snackas om:)
Kommentera

Enaranger: Åkerblom hette han, men inte Björn. Det var en annan Åkerblom.

Ove spelade 11 matcher den säsongen så jag vill hävda att det var i början av säsongen han försvann.

Sen... Vilken jävla strejk är det ni snackar om? Det var ingen NHL-lockout den säsongen. Var det vaktmästarna som strejka eller vad menar ni???? Tror ni är ute å hojjar här...
Kommentera

Lunkan: Första matchen spelades har jag för mig mot Leksand (0-0) och redan då minns jag att en vik Brian Rafalsky imponerade stort.
Kommentera

Jajjen: Bengt Åkerblom.

Björn spelade med Brynäs i början av 80-talet.

Kommentera

dreamland: Yes, Björn Åkerblom.
Tror Sandlins morsa dog på hösten vilket gjorde att han inte hade hundra fokus på hockeyn. Sjukt hur mycket som jävlades det året. En snöstorm gjorde att jag missade första 5 minuterna (?) av matchen mot SSK hemma. Stod 3-0 när jag kom in. Brynäs var ett par klasser bättre än alla. Det bästa lag som spelat allsvensk hockey. Dom slog alla rekord som fanns i den tidens allsvenska.
Kommentera

Lunkan:

De fick ju inte träna i Gavlerinken under strejken.
Har för mig att de var tvungna att träna i Ljusne.
Så träningen kan ha blivit lidande under strejken.
Eftersom de säkert fick dra ner på antalet träningar.
Plus att de fick resa en del mil fram och tillbaka vid varje träning.
Det gjorde säkert att träningarna också blev kortare, eftersom
onödig tid gick åt till resorna fram och tillbaka till träningarna.

Kommer inte ihåg hur länge strejken pågick.
Om det var uppemot en månad?
Och en månad med dåliga träningsmöjligheter kan nog ha satt sina spår.
Plus de andra orsakerna som nämnts här tidigare.
Kommentera

bradberry:Dom lirade kanon fran till strejken, under den lirade de en träningsmatch mot DIF i Globen, jag tror aldrig jag sett Brynäs lira så bra, tror det blev 8-1 till Brynäs . När serien drog igång kändes det som guldet bara skulle liras hem, då började allt kuka ur. Spelarna glömde att hockey är en kampsport.
Kommentera

bradberry: Ove skadades i slutet av serien har jag för mig (kan ha fel där) Vet att det var snack om att han skulle komma tillbaka till slutet men så blev det inte. Har för mig att vi hade nånstans runt 12 spelare i olika landslag vid Rysslandsturneringen före jul vilket måste vara nåt slags rekord för ett lag som kommit överlägset sist i serien.
Tror olyckan mot Mora satte djupa spår i spelarna och när sen Ove åkte med nacken före in i sargen och höll på att bli förlamad så var det nog kört. Fredrik Modin har sagt efteråt att han inte kunde sluta tänka på Moraspelaren under säsongen (hette han Björn Åkerblom?)
Kommentera

Glad Midsommar Brynäsvänner!!

Skål för Brynäs IF
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det var väl under den säsongen Sandlin fockades? Flygis tog över. Var GP med på ett hörn oxå?

Man har i efterhand pekat på en del detaljer som bidrog. Försäsongsmatchen i Mora när en Moraspelare fick en skridsko över halspulsådern och avled. Den upplevelsen med allt blod, utgången samt ev. skuldkänslor etc. Sen blev väl Ove nackskadad tidigt och missade större delen av säsongen. En skada som var nära att gå åt helvete.

Trots allt började man säsongen bra och ledde serien efter tre-fyra omgångar. Krossade Björklöven borta i premiären med 7-1 tror jag... Minns man benämnde Peter Larsson som "Sveriges Wayne Gretzky" i kvällstidningarna. Sen hände något... Mentala spöken....krampaktighet...dalande i tabellen... Så till slut: Hopplöst sist. Unikt för ett lag som på förhand sågs som en guldfavorit...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Var inte Sandlin coach, fick sparken och ersattes av Flygas? Eller är jag helt fel ute nu?
Kommentera

Peja: grymt spelarmaterial helt klart men vem var coach det året?
Kommentera

Det blev KHL för Mattias Karlsson nämligen Severstal Tjerepovets
Kommentera

tjugo8: Hehe, jag var på varje hemmamatch 95/96. Brynäs har nog inte haft bättre spelarmaterial efter det, men man fick verkligen inte till det som lag. Det laget innehöll otroligt många klasspelare.
Kommentera

« · 1689785 · »