Brynäs IF

730970 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1689866 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Powerfade:

Det där svarade ju inte på min fråga. Men vi tar det på PM istället. Där den här typen av spörsmål borde avhandlas.
Kommentera

Powerfade: Fler än dig som moderator måste ju få ha en åsikt om ett inlägg är ett påhopp eller ej. Jag fattar inte varför du replikerar på mitt inlägg som du gör. Släpp detta nu och vill du inte ha en diskusion så ta det direkt med berörd i en bubbla kan jag tycka.
Kommentera

Powerfade: Bra. Swinga åt båda håll:)
Kommentera

mk:Det är därför jag försöker att lägga ribban nu under lågsäsong. Och tro mig, jag kommer inte att dra mig för att dela ut konsekvenser för saker och ting. Går man över gränsen så blir det konsekvenser ;-)
Kommentera

Powerfade: Jag fattar och håller med. Jag har själv kastat massa sand i sandlådan men försöker skärpa till mig. Svårt ibland för det är grymt provocerande att ständigt läsa skit om sitt lag från somliga, oavsett vad Brynäs gör.

Men vi som skriver har ett jäkla ansvar i att hålla saker och ting sakligt.
Kommentera

Powerfade: Med den ambitionen så kommer du att få jobba 24/7 när säsongen börjar. Då kommer det att hagla påhopp på både skribenter och spelare/ledare.

Men absolut så måste det bli en bättre nivå på inlägg här till hösten.
Där har du mitt, och nog mångas stöd.

Så stå på dig Powerfade!!
Kommentera

Zappaholic: Jag förstår dig precis. Men förstå mig. Att skriva ett inlägg  där man i olika ordalag ironiseringar förlöjligar och mellan raderna idiotförklara dem/honom. Sånt kan bara rendera i en sak. Då kommer en hämnd från nån/några och sedan är det igång.

Jag har en ambition att få en diskussion utan sånt. Det känns som en eufori och nåt som knappast kommer att uppnås.

Men det finns en klick skribenter som anser sig som nyanserade och som gärna  gaddar ihop sig och skriver samma sak. Den ena värre än den andre.

OM man nu anser sig som nyanserad och "bra" som skribent så rimmar det illa att skriva saker som enkom är till för att reta upp en eller flera skribenter.

Förstår du mitt tänk?

Kommentera

Powerfade: Måste vara en svår balansgång som moderator. Det ligger ju en viss skillnad i att kritisera/raljera/hoppa på det någon skriver, mot att attackera personen i fråga. Och ibland är skillnaden hårfin.

Jag menar, i min värld är det ok att skriva att någon uttrycker sig korkat i forumet. Däremot att skriva att någon är korkad som skriver på ett visst sätt, är ju mindre ok.

Du förstår säkert hur jag menar...

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Den bedömningen gör JAG som moderator. Gör jag en bedömning så uppskattar jag om DU som utomstående tredje part inte gör kommentarer på min bedömning. 

Kommentera

Johan Norrström: Att skriva ett helt inlägg där man inte för fram en åsikt alls utan fokuserar helt på att ironisera och förlöjliga en annan skribent är att hoppa på densamme.

Jag tror att det är viktigt för klimatet här inne att vi respekterar varann och VISAR detta genom det vi skriver. Det har framgått flera gånger att du tycker att skribenten är negativ och i dina ögon okunnig. Så det inlägget jag stötte mig på tilförde ingenting. Det enda som skulle komma ut av det var en hämd genom ett liknande inlägg tillbaka.

Jag har varit med här på HS väldigt länge nu, och kastat ur mig skit till höger och vänster. Det är inget jag hymlar om. Men nångång måste man tänka om och ändra sitt sätt.

DET är min ambition som moderator. Att göra plats för en vettig diskussion UTAN en massa påhopp. Detta gäller ALLA, OAVSETT ÅSIKT.

Redigerad kommentar

Kommentera

ellis: Japp och jag litar på BZ och tar med hans ord som gav mig ett lugn! :-)
Kommentera

Powerfade:

Jo om jag hoppat på någon speciell person på HS verbalt de senaste dagarna, tror jag nog att jag vetat om det.
Kommentera

Powerfade: Du måste lära dig skillnaden mellan att bli påhoppad och bli förlöjligad, mycket viktigt så att du vet exakt vad du blivit utsatt för.

Kommentera

Johan Norrström: Vet du inte det själv?
Kommentera

Johan Norrström: Vet du inte det själv?
Kommentera

Powerfade:

Vem har jag utsatt för ett påhopp menar du?
Kommentera

ellis: Håller med dig jag.
BZ handlar (spelare).
Och du bara pratar (till synes utan att veta vad du pratar om...)

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström/Bellman 6.0: Alla har rätt till en åsikt och man ska kunna vädra den utan att bli påhoppad. Bemöt med argument. Inte en massa påhopp!

Redigerad kommentar

Kommentera

Det här är så jävla dåligt. Allt är skit. Fan vad seg BZ är. Fast Pudas värvade han för fort. Det va inte heller bra. Vi skulle inte värvat Johnson. Eller Porseland. Inget är bra!!!!
Kommentera

ellis:

Naturligtvis. Klart Bengtzen ska buda och värva helt oscoutat på första bästa spelare som erbjuds i hans inkorg. Det viktiga är att det går fort så att alla obotligt negativa dysterkvistar på de sociala medierna blir nöjda. Ja eller nöjda? Då börjar det kraxas om att BZ värvat för fort och att han borde ha gjort som alla andra sportchefer som avvaktat.
Kommentera

ellis: Ja eller hur, men om du var det minsta insatt så borde du väl veta vad de flesta sportcheferna väntar in nu??!
Kommentera

Forsberg 1978: Prata är prata. Handling handling.
Kommentera

BIF96: Ska jag vara helt ärlig så gav dom orden från BZ mig ett gött lugn, det känns jävligt bra😀👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Kommentera

Carl Lejonkräk: jamen helst
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du tog ut kärnan där ja :)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vilken jävla tur det. :p
Kommentera

BIF96: "PS. det kommer fler spelare"
Kommentera

Sportchefen har ordet!!!!!
Kommentera

munkas: När dessa ord kommer från dig Munkjävel, så blir det lixom lite extra tryck i dom...😂👍
Kommentera

HitTheLights: Välkommen till HS!
Kommentera

mk: Njaa springa naken efter ett guld ser jag knappast som ett straff. :)
Kommentera

mk:han har blivit feg på gamla dar
Kommentera

Lunkan: Det kanske är Tony som skaffat ett alterego. Vågar kanske inte lova nått i eget namn:)
Kommentera

Jajjen:

Eller som vår egen nr 70

Vi väntar fortfarande på att han ska springa naken runt rinken.

"Vinner Brynäs SM-guld 2012 ska jag...."

Kommentera

Jajjen: Exakt så! :)
Kommentera

HitTheLights: Du menar som Linus Norberg på Aftonbladet som sa ungefär likadant om att AIK och SSK aldrig skulle kunna missa att klara det allsvenska kvalet i våras.
Kommentera

kennys: Hamnar Brynäs efter Rögle lovar jag att genomföra en Svensk klassiker med ögonbindel och bakbundna händer...
Kommentera

kennys: Det är inte helt kört än! Får vi in två bra spelare, Ollas och Enter håller, junisarna tar ytterligare kliv och Westerholmarna tar vid där de avslutade så kan det bli en bra säsong. Jag inväntar de återstående värvningarna innan jag delar ut nån käftsmäll..
Kommentera

ellis: Brynäs placering känns helt realistisk. I princip alla lag har gjort satsningar så att man kan vara med i den övre halvan. Det har knappast Brynäs gjort den här gången heller.
Kommentera

Brynäsgubbe: Riktigt kul! Längtar till den kommer :)
Kommentera

ellis: inte lönt att tippa innan trupperna är klara.
Kommentera

Podd med Cahling om några dagar.
Kommentera

Lindström: lööke, Sandström och Ölund borde gå! Carlsson och Brodecki har stor chans :) Skrällen är alltså Brodecki i 7e rundan! :)
Kommentera

Lindström:

Så här slutar det såklart. :)

1) Färjestad
2) Skellefteå
3) Luleå
4) Frölunda
5) Växjö
6) Djurgården
7) Brynäs
8) Linköping
9) Modo
10) HV71
11) Örebro
12) Malmö
13) Karlskrona
14) Rögle
Kommentera

J F K: Äh, det är väl en supporters roll att vara enögd? Särskilt under matcherna :)
Kommentera

dAVydov: Nu skrev jag väldigt generellt. Kul att du tog åt dig ändå.
Kommentera

J F K: Gillar när modofans kommer in och pratar enögdhet. Fin humor framåt kvällskvisten.
Kommentera

Min tabell efter grundserien 2015/16

1) Luleå
2) Färjestad
3) Växjö
4) Örebro
5) Frölunda
6) Malmö
7) Skellefteå
8) Djurgården
9) Linköping
10) Brynäs
11) Modo
12) Karlskrona
13) HV 71
14) Rögle
Kommentera

Vad tror ni om draften i morgon 01:00? Några skrällar från Bif?!
Kommentera

ellis: Skulle nog byta plats på Modo och Brynäs.
Kommentera

« · 1689866 · »