Brynäsgubbe: Om man inte får skriva om före detta Brynässpelare borde det inte få skrivas om Bäckström heller. Eller Silverberg. Eller lulefödde Elias Lindholm.
Bulan är för övrigt kung. Kommer att fixa Brynäs på övre halvan.
Albert Hall: Orka bry sig om nån som Bill Sweatt.. En bra säsong och en godkänd för oss. Inte lyckats spela nån avgörande roll i nåt slutspel,även om han var duktig mot Skellefteå innan "skadan".
En sån spelare får som högst en liten notis i våran fina historia.
Pettisbif:Reflektioner:
Som fjärdelinja kanske Blomqvist-Olden-Brodecki. BOM-Kedjan, skapar mycket men missar oftast
Backparet Porseland-Pudas känns givna i PP
Bertilsson-Bell
Porseland-Zanetti
Kilström-Pudas
extra, Sundqvist och Nörstebö
Carl Lejonkräk: Moget att försöka förlöjliga andra när man inser att man förlorat diskussionen.
Nåja, du får fortsätta spekulera...
Carl Lejonkräk: Jösses vad stingslig man kan bli.
Jag skrev att det kan vara svårare för nordamerikanska backar än forwards att spela på stor rink. Då tar du Sweat och Scott som exempel på nordamerikaner som anpassat sig snabbt, vilket fick mig att undra vad det hade med backar att göra.
Jag undrar hur det är med läsförståelsen.
Huss: Har BZ sagt något annat än det här?
– Det är två olika utländska spelare som vi jobbar på.
Carl Lejonkräk: Och både Scott och Sweat spelade back menar du?
Det är stor skillnad för forwards jämfört med backar. Backar i NHL/AHL får inte alls lika mycket tid med pucken, utan det är mycket oftare sarg ut istället för att spela back-back. Dessutom är det längre till sarghörnen från målet, vilket verkar göra det mycket svårare för de backarna att bedöma när man ska vara aggressiva eller inte.
Det borde även finnas ett antal europeiska backar som petas ned till farmarlaget som kan vara intressanta. Frågan är om inte Brynäs väljer den vägen...
Carl Lejonkräk: Kan vara kinkigt att ta in en transatlant sent om inte denne spelat i europa tidigare. Omställningen från liten till stor rink brukar vara mycket svårare för backar än forwards.
HitTheLights:
Om man bara bedömmer det Djoos fick ut av förra säsongen är det förstås lite märkligt med de rykten som går. Men ny säsong, nya förutsättningar med Bulan o Sjödda vid rodret gör ju kanske att BZ är beredd att ge nytt förtroende.
Helt klart är ju att unge Djoos inte orkade bära det förtroendet han fick av T J.
Dessutom, som nån redan nämnde igår kanske pengarna till Vrana gjorde att backförvärvet får bli lite billigare för att ekonomin inte skall äventyras.
Jag har fortsatt förtroende för BZ i.v.f.!
Djoos är ju inte alls spelartypen vi behöver i dagsläget. Med Andersén borta borde valet falla på en mer försvarsstark och lite tyngre spelare tycker man.
munkas:Sett till +/- så var Kilas sämst med sina -6 så nån katastrof var det inte i spel 5 mot 5. Det statsen inte talar om är hur många BP vi drog på oss i onödan efternbackslarv. Vilket var vanligt förekommande. Och i BP var vi allt utom bra...
Speciellt i slutspelet.
Pettisbif:"Ibland fattar jag inte hur vissa "fans" tänker!!"
Nä, samma säger jag - åt motsatt håll. Och inkluderar en sportchef dessutom.
Sen är jag nog mera fan än vad du är. Såvida du inte höll på Brynäs redan före 1980?