Zappaholic:
grattis till Daniel Mannberg. Två plumpar i protokollet i år på 22 matcher i SHL, en 2 minutare och en andraassist.
Mannberg lirade ju i Tre Kronor ifjol. En storspelare!
På fritiden har jag hört att Daniel gillar att... beeeeep... folk
Powerfade: Syftningsfel. Jag kallade inte Mannberg smart. Jag påpekade att värvningen kanske var billig och smart med tanke på att han är inkörd i spelsättet.
;)
70 Rodrigues: " Dom har alltså myglat med ekonomin igen jävla Lyxfällans IF?"
- Hörde dom sålt en vägskylt till kommunen. Det var visst en vägskylt kommunen länge sneglat på och velat ha. Nu skall man troligen vara oerhört nöjd med denna uppgörelse. 15 millar... Tror det var en sån där skylt som varnar för ras...
Powerfade: Ja,spetsar till truppen gör vi ju knappast med denna värvningen. Jag är lite besviken faktiskt. Men men,vi får se om Bulans tankar kan bli bra,för jag antar att han till stor del ligger bakom denna värvning.
Som du säger,alldeles för många etablerade spelare som inte bidrar tillräckligt.
Blomman och Norda speciellt,men även Eklund,Kilström mfl.
Zappaholic:
Nej, jag tror inte han är värvad för att göra poäng. "Plumpar i protokollet" skriver jag ju. Jag tror att han är värvad för att lira 0-0 i sin match i matchen, likt Bulan vill att andra andra i laget ska göra.
Holloway... han är "a lover and not a fighter"... otroligt trevlig kille faktiskt. Vi är tacksamma till hans bidrag till genpolen i Skellefteå = bra hockeyspelare även i framtiden! ;-)
SH: Kan hålla med om att både Eklund och Kilström blivit mer stabila. De har båda två haft ett åtminstone varsin rejäl svacka (kanske mycket p g a omständigheter inte bara de rår för).
Zappaholic:
problemet som jag ser det är när tränaren vill att alla spelare i laget ska spela 0-0. Då blir det 0-0-dyrkan. Slutar man sedan med uppspel och sen bara dunkar pucken i sargen... nu hurvas och kväljes jag... då blir det ingen rolig eller framgångsrik hockey, milt sagt!
Hellre ett dagslände-lag, än ett dagselände-lag.
Jag ser inte världen svart och vit, nej. Svart och gul, ja
Kul att du är positiv till Mannberg och har en mer nyanserad syn på hockey. Jag tänker "100% värdelös spelare och tråkigt för Brynäs att köpa in en sådan sopa när Leksand på plats 10 plockar in Cehlin". Du måste nog tänka något i stil med "En 98.5% värdelös värvning eftersom han ibland kan spela 0-0"?
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Okej då, de är ju samma ålder så varför inte.
Mannberg
År Lag och Liga Matcher Mål Ass Poäng
10/11 Fuleå SHL 28 0 1 1
11/12 Fuleå SHL 41 1 2 3
12/13 Fuleå SHL 28 1 3 4
13/14 Fuleå SHL 54 6 4 10
14/15 Fuleå SHL 22 0 1 1
Cehlin
10/11 Djurgårn SHL 55 5 12 17
11/12 Djurgårn SHL 56 10 4 14
12/13 Milwaukee AHL 74 10 23 33
13/14 Milwaukee AHL 40 7 19 26
14/15 ECHL / AHL 13 3 1 4
Alltså, Mannberg har snittat 0.1 poäng per match de senaste 5 åren!
14 matcher kvar av grundserien. Om han spelar alla matcher, mäktar han med ett till poäng? Ska bli spännande att följa.
Redigerad kommentar
Mannberg uttalar sig:
– Han ("Bulan") spelar en hockey som jag vill spela och som jag gillar att spela. Det känns jävligt skönt att man vet vad som förväntas och hur det ser ut rent hockeymässigt.
Vad säger du om säsongen så här långt?
– Det är klart man inte är nöjd, så är det. Det känns knappt som att man har spelat något och jag tycker det är en liten blandning av att jag inte har presterat mitt bästa och att jag inte riktigt har fått chansen till det heller. Det har varit frustrerande för jag har känt mig starkare och snabbare och jag vet ju vad jag kan prestera
Carl Lejonkräk: Det låter väldigt lovande det där.
Jo faktiskt. ju mer jag funderar på saken, desto mindre negativ blir jag.
Alexander Larsson var lika sågad förra året när han kom från Timrå. Men jag tyckte att han tillförde mycket bra energi på isen.
Så vi får ge Mannberg en chans innan vi plockar fram motorsågen och startar den.
Zappaholic:
Jag försöker inte jävlas eller förstöra eller så, men enligt mig så är han en av botten 3 av SHLs sämsta spelare. Jag skriver bara vad jag tycker. En offensiv spelare som snittar 0.1 poäng per match. Totalsämst.
Ni misslyckas med att ta in SHLs sämste tränare. Då plockar ni in SHLs näst sämste tränare, och troligtvis den sämste spelaren.
MoDo på plats 12 plockar in Perra, Smolarek och Haataja.
Ett Leksand på uppgång plockar in Guter och Cehlin.
Bottenkonkurrenten Fuleå tokköper in Harju, Malte Strömwall, Ekarv, Hoivinen, Billins och Signalet, och lyckas mot alla odds dumpa Mannberg till en bottenkonkurrent.
Jag vill absolut inte att Brynäs ska åka ur, men vad i helvete sysslar er ledning med?
Sven Sewage: Jag vill absolut inte att Brynäs ska åka ur, men vad i helvete sysslar er ledning med?
Enligt min analys så plockar ledningen in spelare för kvalspel. Dvs spelare, tränare som har psyke och moral för att spela mot AS motstånd. Jag kan inte se något annat i o m värvningen av tränar duon, Honken och Mannberg.
Om BIF klarar kvalet så får Bengt(zen) renovera truppen som han vill. Om inte kvalet klaras, så är det i stort sätt bara en första femma pluss två skadade spelare? som riskerar att försvinna till andra klubbar. Kvar i BIF finns i stortsätt habila AS spelare som har kvar moralen att försöka ta sig tillbaks till SHL igen. Min spåkula har talat tyvärr.
Treklövern1912: Spåkulan verkar vara lite grumlig ;-)
Nejdå, bara besviken, sårad och pessimistisk just nu.
Kan det vara så att Mannberg var en billig och ganska smart spelare att ta in med tanke på Bulans taktik och att Bz försöker få in Schremp också ?
Nu tror ju inte jag det,men drömma måste man nu.