Brynäs IF

731077 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1656646 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Kan det vara så att Mannberg var en billig och ganska smart spelare att ta in med tanke på Bulans taktik och att Bz försöker få in Schremp också ?

Nu tror ju inte jag det,men drömma måste man nu.

Kommentera

70 Rodrigues: Just att han redan kan spelsystemet! Lyckas han vara en varböld i röven på sina motspelare har han lyckats bra. Han är ju värvad som bredd.

Vi får se!
Kommentera

Eftersom våra kostnader för den sportsliga delen har varit för höga under den första delen av året, var det en förutsättning att vi kunde finansiera detta genom externa medel, säger klubbdirektör Kjell Kruse. Dom har alltså myglat med ekonomin igen jävla Lyxfällans IF?
Kommentera

70 Rodrigues: av den anledningen hoppas man än mer att han floppar.
Kommentera

hade ju gärna sett en mer defensivt inriktad forward. Tycker vi har överskott på offensiven. Men det kanske kommer mera
Kommentera

Vi måste ha en sniper. Nr 44 har inte producerat som det var tänkt. För klen och långsam.
Kommentera

Zappaholic:

grattis till Daniel Mannberg. Två plumpar i protokollet i år på 22 matcher i SHL, en 2 minutare och en andraassist.

Mannberg lirade ju i Tre Kronor ifjol. En storspelare!

På fritiden har jag hört att Daniel gillar att... beeeeep... folk

Kommentera

Davey_22: Schremp väljer nog modo han har spelat där förut 😋.
Kommentera

Davey_22: Använd inte "smart" på en kille som åjt dit för misshandel. Det rimmar liksom inte ;)
Kommentera

modomille: Mycket möjligt. Men om hamnar i Modo beror det på att ni har mer pengar kvar. Schremp följer pengarna. 
Kommentera

Powerfade: Syftningsfel. Jag kallade inte Mannberg smart. Jag påpekade att värvningen kanske var billig och smart med tanke på att han är inkörd i spelsättet. 

;)

Kommentera

Davey_22: ah ;)
Jag är inne på samma linje. Manny är bekant med spelupplägget så han kan hoppa in och köra på en gång.
Sen om hans kvaliteer räcker för att lyfta laget en smula återstår att se.

Hur man än vänder och vrider på det. Sundlöf har plöjt ner väldigt mycket pengar i ett lag som innehåller oroväckande många spelare som inte tillför.
Kommentera

Davey_22: det är synd att dom flesta spelarna väljer pengarna istället för vilken klubb det är.
Kommentera

70 Rodrigues: " Dom har alltså myglat med ekonomin igen jävla Lyxfällans IF?"

- Hörde dom sålt en vägskylt till kommunen. Det var visst en vägskylt kommunen länge sneglat på och velat ha. Nu skall man troligen vara oerhört nöjd med denna uppgörelse. 15 millar... Tror det var en sån där skylt som varnar för ras...

Uppladdat:

450x600-image_62.jpgimage_62.jpg

Kommentera

Powerfade: Ja,spetsar till truppen gör vi ju knappast med denna värvningen. Jag är lite besviken faktiskt. Men men,vi får se om Bulans tankar kan bli bra,för jag antar att han till stor del ligger bakom denna värvning.

Som du säger,alldeles för många etablerade spelare som inte bidrar tillräckligt. 

Blomman och Norda speciellt,men även Eklund,Kilström mfl.

Kommentera

modomille: Visst är det trist att pengarna styr så mycket. Men det är väl oundvikligt antar jag..
Kommentera

Zappaholic:

Nej, jag tror inte han är värvad för att göra poäng. "Plumpar i protokollet" skriver jag ju. Jag tror att han är värvad för att lira 0-0 i sin match i matchen, likt Bulan vill att andra andra i laget ska göra.

Holloway... han är "a lover and not a fighter"... otroligt trevlig kille faktiskt. Vi är tacksamma till hans bidrag till genpolen i Skellefteå = bra hockeyspelare även i framtiden! ;-)

Kommentera

Davey_22: Fast Eklund/Kilström har sett rätt ok ut sen dom hamnade i samma backpar... undrar hur deras +- är under den tiden?
Kommentera

SH: Kan hålla med om att både Eklund och Kilström blivit mer stabila. De har båda två haft ett åtminstone varsin rejäl svacka (kanske mycket p g a omständigheter inte bara de rår för).

Kommentera

Sven Sewage: Finns inget konstigt i att spelare har som uppgift att spela 0-0. Finns spelare i alla lag som främst har den uppgiften. Även i ditt dagslände-lag.

Det trista är hur svart och vitt du ser saker. Tragiskt.
Kommentera

Zappaholic: Det som är tragiskt är att du o två till gillar värvningen av Mannberg😂😂😉
Kommentera

70 Rodrigues: Kan inte du då ta och redogöra för var jag sagt att jag gillar värvningen. Gärna med citat.

Tar fram popcornen och läsken och väntar...
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är tragiskt så missköt BIF har blivit sista åren. Nu är vi inte ens 2:a valet för spelare längre.. något som märkts på alla dåliga värvningar som kommer in. Tror inte det finns några större ambitioner längre, tyvärr👎
Kommentera

Zappaholic:

problemet som jag ser det är när tränaren vill att alla spelare i laget ska spela 0-0. Då blir det 0-0-dyrkan. Slutar man sedan med uppspel och sen bara dunkar pucken i sargen... nu hurvas och kväljes jag... då blir det ingen rolig eller framgångsrik hockey, milt sagt!

Hellre ett dagslände-lag, än ett dagselände-lag.

Jag ser inte världen svart och vit, nej. Svart och gul, ja

Kul att du är positiv till Mannberg och har en mer nyanserad syn på hockey. Jag tänker "100% värdelös spelare och tråkigt för Brynäs att köpa in en sådan sopa när Leksand på plats 10 plockar in Cehlin". Du måste nog tänka något i stil med "En 98.5% värdelös värvning eftersom han ibland kan spela 0-0"?

Kommentera

Zappaholic: Det är d du inte säger som gör saken klockren. Skål😃
Kommentera

70 Rodrigues: Nu var du feg. Du klarade inte att hitta något.
Kommentera

Sven Sewage: Positiv? Var har jag sagt att jag är positiv????

Att jag tror mer på Mannberg än Cehlin i Brynäs i det läge vi befinner oss betyder väl inte för i helvete att jag gillar eller är positiv till värvningen. Mannberg lyckas bättre för Bulan är tränare. Fattar du?

Dessutom kan du väl visa hur duktig Cehlin varit de senaste åren och varför han skulle lyckas bra? Du drar ju upp mannbergs stats så ta då och titta på Cehlins? Imponerad?

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Du kan vara feg, du har ju inte ens kommenterat förutom att hålla med😉😂
Kommentera

Zappaholic: Jag vet precis vad andra skriver, men vad du, Huge och Lejonkräk vräker ur er är det inte många som fattar(nej, det är inget bra betyg).
Kommentera

Zappaholic:

Okej då, de är ju samma ålder så varför inte.

Mannberg

År     Lag och Liga     Matcher   Mål   Ass Poäng

10/11 Fuleå SHL        28          0     1     1

11/12 Fuleå SHL        41          1     2     3

12/13 Fuleå SHL        28          1     3     4

13/14 Fuleå SHL        54          6     4     10

14/15 Fuleå SHL        22          0     1     1

Cehlin

10/11 Djurgårn SHL    55          5     12     17

11/12 Djurgårn SHL    56          10     4     14

12/13 Milwaukee AHL  74          10     23   33

13/14 Milwaukee AHL  40           7     19   26

14/15 ECHL / AHL      13           3      1    4

Alltså, Mannberg har snittat 0.1 poäng per match de senaste 5 åren!

14 matcher kvar av grundserien. Om han spelar alla matcher, mäktar han med ett till poäng? Ska bli spännande att följa.

Kommentera

Sven Sewage: Alla spelar skall ju givetvis inte bidra med poäng och det fattar ju alla utom du.
Kommentera

Sven Sewage:

Mannberg är en gnuggare.
Cehlin ska producera.

Är du fortfarande imponerad?
Kommentera

Zappaholic: Mata inte trollen ;)
Kommentera

Sven Sewage: vad är du?
Kommentera

Zappaholic: Jag vill inte kasta bajs iaf😂😂😂
Kommentera

Zappaholic: Jag vet att jag inte är korkad, skillnaden är att vi är överens om att inte vara överens😂

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Här är jag inte polis. Bara en sur jävla supporter som är frustrerad över att det ska gå åt helvete mest hela tiden med Brynäs.
Kommentera

Mannberg uttalar sig:

– Han ("Bulan") spelar en hockey som jag vill spela och som jag gillar att spela. Det känns jävligt skönt att man vet vad som förväntas och hur det ser ut rent hockeymässigt.

Vad säger du om säsongen så här långt?

– Det är klart man inte är nöjd, så är det. Det känns knappt som att man har spelat något och jag tycker det är en liten blandning av att jag inte har presterat mitt bästa och att jag inte riktigt har fått chansen till det heller. Det har varit frustrerande för jag har känt mig starkare och snabbare och jag vet ju vad jag kan prestera

Kommentera

Wesley: Det låter väldigt lovande det där.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det låter väldigt lovande det där.

Jo faktiskt. ju mer jag funderar på saken, desto mindre negativ blir jag.
Alexander Larsson var lika sågad förra året när han kom från Timrå. Men jag tyckte att han tillförde mycket bra energi på isen.
Så vi får ge Mannberg en chans innan vi plockar fram motorsågen och startar den.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Alldeles för obegripligt formulerat. Du måste skriva lite enklare, så att även Rodrigues och hans gäng förstår vad du vill säga...   :-)
Kommentera

Zappaholic: Då är vi överens alltså😂
Kommentera

70 Rodrigues: Inte det minsta😊
Kommentera

Wesley: Känns som vi ersatte Emil Lundberg med Daniel Mannberg och skickade den spelare som förmodligen var mest lämpad att spela Bulans variant av hockey till Norge.
Sen måste jag välkomna Westerholmarna till SHL också, Tog dem nästan 40 omgångar men nu är de snart där. Kommer vara ett grymt tillskott i kvalserien.
Kommentera

Zappaholic:

Jag försöker inte jävlas eller förstöra eller så, men enligt mig så är han en av botten 3 av SHLs sämsta spelare. Jag skriver bara vad jag tycker. En offensiv spelare som snittar 0.1 poäng per match. Totalsämst.

Ni misslyckas med att ta in SHLs sämste tränare. Då plockar ni in SHLs näst sämste tränare, och troligtvis den sämste spelaren.

MoDo på plats 12 plockar in Perra, Smolarek och Haataja.

Ett Leksand på uppgång plockar in Guter och Cehlin.

Bottenkonkurrenten Fuleå tokköper in Harju, Malte Strömwall, Ekarv, Hoivinen, Billins och Signalet, och lyckas mot alla odds dumpa Mannberg till en bottenkonkurrent.

Jag vill absolut inte att Brynäs ska åka ur, men vad i helvete sysslar er ledning med?

Kommentera

Sven Sewage: Vilken ledning ;-)

Kommentera

Sven Sewage: Noooooooooo, nu kommer Huge att jiddra hela natten😂😂😂.
Kommentera

Sven Sewage: Jag vill absolut inte att Brynäs ska åka ur, men vad i helvete sysslar er ledning med?

Enligt min analys så plockar ledningen in spelare för kvalspel. Dvs spelare, tränare som har psyke och moral för att spela mot AS motstånd. Jag kan inte se något annat i o m värvningen av tränar duon, Honken och Mannberg.

Om BIF klarar kvalet så får Bengt(zen) renovera truppen som han vill. Om inte kvalet klaras, så är det i stort sätt bara en första femma pluss två skadade spelare? som riskerar att försvinna till andra klubbar. Kvar i BIF finns i stortsätt habila AS spelare som har kvar moralen att försöka ta sig tillbaks till SHL igen. Min spåkula har talat tyvärr.

Kommentera

Wesley:Spåkulan verkar vara lite grumlig ;-)
Kommentera

Treklövern1912: Spåkulan verkar vara lite grumlig ;-)

Nejdå, bara besviken, sårad och pessimistisk just nu.

Kommentera

« · 1656646 · »