Brynäs IF

731153 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1656796 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Wesley: Vem är inte det, utom några få utvalda här på HS ;-)
Kommentera

Treklövern1912: Vem är inte det, utom några få utvalda här på HS ;-)

Du har så rätt.

Kommentera

Sven Sewage: Smolenak och Haataja är inte mycket att vara avundsjuk på, inte Perra heller för den delen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nä, våra 0 poäng med Bulan och värvningarna av Niinimäki och Mannberg ger nog ett jävla eko i hockeysverige! Brynäs i SHL känns mer och mer som Somalias medverkan i Bandy-VM. Så jävla irriterad just nu så skiter i matchen imorgon. Livet förkortas med ett år för varje match som man ser live just nu, otroligt nervöst.
Kommentera

Haha Brynäs vill gärna vara en del av det gamla Luleå!
Tränare som spelare.

Modo är gamla Timrå!
Hoppas man inte går samma väg tillmötes.

Tungt i botten och tyngre kommer det bli när HV71 vinner idag!! Forza modo!!
Kommentera

Wesley: Larsson var bra i BP vilket var viktigt.. Någon som har koll på om Mannberg brukar spela BP och göra det bra isåfall ?
Kommentera

Zappaholic: cehlin skulle jag valt om han är hel,men dom två senaste säsongerna har han varit långskadad,en otrolig energispelare som skulle bidragit mycket..för hans skull hoppas jag han blir skadefri..
Kommentera

Jonas Johansson lånas ut till Almtuna resten av säsongen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Framförallt inte Perra.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Det var inte fint sagt, att hålla på att spy galla över andra det hör inte hemma på ett forum som detta. I fortsättningen så tvätta din mun innan några uttalanden.
Kommentera

hanzon: Vad menar du?
Kommentera

tycker backsidan ser stabil ut så länge vi är skadefria. Skulle gärna se en defensiv klippa dock på forwardssidan. Kan bz ha nåt ess i ärmen tro?
Kommentera

krobbe: Visst har Djoos spelat upp sig också sedan han fick stänka in ett mål?
Kommentera

Konstigt att inte någon annan klubb hugger på Jessi😄
Kommentera

Rossa:
Det är bra mycket konstigare att säga sej vara en sann Brynäsare. Men det ända man gör att klaga och vara missnöjd.

Åter igen. Gå till dig själv. Vad gör du som Brynäs fan för att ställa klubben och föreningen på stabila fötter?? Visst ska man få visa sitt missnöje som supporter. Men oftast är den väldigt obefogad och också väldigt korkad då man som fans inte har allt svart på vitt!

Stötta vårat Brynäs.
Inte bara spy galla och vara otrevlig mot klubben. Det blir ingenting bättre utav.
För annars ser iaf inte jag er allesammans som klagar oavbrutet som en sann Brynäsare.

Gör om gör rätt gäller även många Brynäs fans och till synes väldiiiiiigt många här inne på HS.

Redigerad kommentar

Kommentera

krobbe: Backsidan är stabil sålänge vi är i anfallszon ;)
Kommentera

Nej men på pappret har vi en rätt bra Backsida gäller bara att få ut det på isen också som lag

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Mycket bra skrivet. Bengtzén inser naturligtvis också att Pesonen är en bättre forward än Mannberg, men man måste inse att han sitter med en begränsad budget. I synnerhet i jämförelse med t.ex Skellefteå.

"Skitkastandet" som somliga sysslar med saknar helt mening och konstruktivitet. Det enda positiva som möjligtvis kan medfölja är att personerna i fråga kan få ut aggressioner, men jag tror att de flesta skulle föredra om allas syfte med att besöka hockeysnack var att diskutera och inte använda sidan som klagomur.
Kommentera

har hört rykten att en till spelare är på väg,vet inte om en back el. Forward!
Kommentera

Peja: Begränsad budget tycker jag är rent skit snack, istället för att kasta bort pengarna på 2st mediokra forwards skulle BIF satsat på en riktigt bra spelare typ Pesonen. Men det här felet med att värva många billiga som inte tillför ngt är det som kostar pengar och kanske i längden en SHL plats. Så ser iallafall jag på BIF värvnings strategi de senaste åren.
Kommentera

Rossa:  inte bara pengarna som är avgörande utan även andra faktorer som tex sportslig framgång när spelare väljer klubb

Redigerad kommentar

Kommentera

Gäller att smida medans järnet är varmt .. Och skapa en positiv snöbollseffekt där olika variablar påverkar varandra ömsesidigt i rätt riktning

Redigerad kommentar

Kommentera

Kortsiktigt klarar de flesta klubbar av detta , långsiktigt så blir det genast svårare
Kommentera

Bratwursten: Mannberg uppsatt som extra ikväll!
Kommentera

Rossa:I det här läget tror jag att två tre mediokra spelare är bättre en en fullblodare,man skapar en bredare trupp vilket innebär att träningar blir bättre då man måste kriga ge 100 i varje läge annars får man inte spela,den som är het på senaste träningen ska spela thats it!
Kommentera

faceoff: Vad hoppas man egentligen mest på för nyförvärv? En skridskostark center och/eller en stabil back vore bra i detta läge. Ju mer spets desto bättre, förstås. Hade inte tackat nej till en spelare som Schremp heller av den uppenbara anledningen att han skulle kunna göra att Brynäs får en till producerande kedja. Spännande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:Självklart,men ingenting säger att de nya spelarna inte kommer producera,vi får avvakta med bedömning efter ngn match!Inget säger att en spets producerar.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:  Hoppas det ! Bengtzens handlingskraftighet och raka kommunikation är otroligt uppfriskande !

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:säkert en målis från Lule 😂😂😂
Kommentera

Bratwursten: mannberg är en kreativ spelare så att du vet,ni ska inte tro att han kan höja erat defensiva spel.
Kommentera

faceoff: Ja vi verkar vara ett farmarlag till luleå;-) bryleå
Kommentera

faceoff: Är du seriös nu eller ironisk? 
Kommentera

modomille: du kan vara lugn vi har redan placerat honom i SG83
Kommentera

TobiasR:på vilken kommentar?
Kommentera

faceoff: Att Brynäs är ute efter en till spelare.
Kommentera

Lunkan: Holy shit, SG 83, vi börjar komma upp i åldern😂😂
Kommentera

TobiasR:Säger ju att jag hört rykten!
Kommentera

70 Rodrigues:Jepp de var ju inte så långt från att ta sig upp i elitserien, förlorade i play off 3 mot HV71 som istället tog sig upp. Se länk
Kommentera

Bratwursten: Jag blir lite full i skratt när jag läser hur man sågar nyförvärven i parti och minut.
OK, Manny är ingen stjärna men väl en energispelare och breddspelare. En spelare som dessutom är bekant med spelsystemet.

Många skriker efter klasspelare. Men ligger våra problem där? Är tanken att vi ska vinna matcherna med 8-7 eller?

Det känns lite som att en bonde skulle köpa en porche för att plöja åkern.
Kommentera

Lunkan: Jo jag vet, det var mest SG 83 jag tänkte på, det var ju liksom inte igår😃
Kommentera

SM-GULD😂😂😂

Redigerad kommentar

Kommentera

En bollande fråga mitt i..Varför blir inte en domare dömd till böter å avstängning efter ett sånt tjänstefel......kan inte släppa leksandsmatchen......
Kommentera

faceoff: Det skulle aldrig fungera. Det enda man kan göra är att försöka gå vidare och hoppas att domaren lär sig av sitt misstag.

Kanske man kan hoppas på lite "återbetalning" av honom i framtiden.

Det som måste stävjas är allt gulligull med Lyxfällan
Kommentera

De missar en HV-utvisning men tar en på Andersén direkt. Bra start.
Kommentera

Powerfade: Håller med till viss del men faktum är också att vi har haft för få producerande spelare i laget hittills denna säsong , det finns slumrande kapacitet i vissa spelare men det börjar bli kniven mot strupen nu och samtidigt ser vi bottenkollegor som värvar mer "etablerade" namn så jag kan förstå frustrationen också! Det räcker inte med endast en riktigt producerande kedja , Vi blir för lättlästa , förhoppningsvis får vi fart på flera kedjor i slutet av säsongen men det innebär också en stor risk att avvakta för varje dag som går eftersom grundseriens slut snart närmar sig .. Gäller att riskminimera och förhoppningsvis i detta besvärliga läge få in någon mer spetsspelare eftersom ändå ninnimäki var tänkt som en producerande spelare och mannberg inte värvats av den anledningen , en liten förlust nu kan innebära en stor förlust i framtiden (tänk alternativkostnaden) genom att hamna i ett ovisst kvalspel.. Därmed sågar jag inte Mannberg och framförallt inte Bulan som tror på denna spelaren förrän båda fått en ärlig chans.. Vi behöver spelare som köper spelsystemet och gör det hårda jobbet i detta besvärliga läge och eftersom Mannberg är familjär med Bulans sätt att spela är det möjligt att han också kan föregå med gott exempel ute på isen för nu har Brynäs valt denna vägen och det finns inte mycket annat att göra än att stötta den , man kan kritisera såklart men känns ändå som det är dags att sluta leden och stå upp för märket tillsammans nu och dra åt samma håll , även vi fans
Kommentera

Skriver på telefon blir lite knas med styckesindelning etc ni får ursäkta
Kommentera

Bratwursten: Va fan, komma med ett inlägg du knåpat på hela em.... Ha, ha vem har tid;-)
Kommentera

KulaShaker: hehe jag är ju student ;)
Kommentera

Bratwursten: Du vet att matchen startat va? ;-)
Kommentera

« · 1656796 · »