Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
dreamland:
BZ värvar dom han tror skall passa in i lagbygget, budgeten tillåter väl inte vilka usvävningar som helst. Men hittills fick han Pudas som även SAIK ville signa, Nick med bäst +/- i hela SHL, färsk guldmedalj har han också runt halsen. Porseland har väl lärt sig nåt efter sina år i KHL..... dessutom skall det ju in ytterligare spelare. Som vanligt vill jag se laget med sina nyförvärv på isen innan några säkrare omdömen kan ges.
Förstår inte hur folk kan varaså negativa mot Porseland....
han skjuter stenhårt! Det har vi saknat i PP.
tre av tre värvningar är på förhand riktigt intressanta. porseland är bättre än eklund. johnson är likvärdig sweatt och pudas har hög potential.
BZ:s värvningar har hittills varit riktigt bra!
Redigerad kommentar
Clarence: Du skriver "inte mycket som lockar komma till brynäs"
Pudas valde ju bort mer lön för att få komma till just Brynäs? Titta på vilka spelare vi fostrat senaste 5-6 åren. Du är en minusparasit som frodas i ditt eget whine :)
Kan det vara så jävligt att BZ försöker bygga ett välkomponerat lag som ska fungera bra tillsammans?
Vilken idiot när det finns eliteprospects där man kan se stats, spelare för spelare.
Mathias Porseland känns som en nykter värvning. BZ vet nog vad han gör.
Och Djoos ut, Porseland in i PP. Uppgraderingen är astronomisk.
Jag tycker trots allt att vår backsida ser intressant ut inför kommande säsong. Pudas och Porseland är två fina värvningar till en redan (på pappret) intressant uppställning.
Kilström ska förhoppningsvis börja prestera på den nivå han kan.
Nörstebö verkar ha tagit ett kliv i utvecklingen, och kan nu konkurrera på allvar.
Sunken kan inte vara sämre än under de senaste säsongerna (eller?).
Bertilsson – håll dig hel!
Andersén – vår fältherre.
Kan bli bra detta. (oj, är jag för positiv här i Brynäsboken?) :)
Peja: Håller med. Dessutom ligger nog SHL och SM-liiga ganska nära varandra i kvalitet, medan KHL är en betydligt bättre liga. Att Porseland överlevde utan att få kicken i KHL kan väl betraktas som ett kvitto på att han har gjort ett dugligt intryck där.
Det är inte kattskit att få den här utmärkelsen. Vem som helst lär ju inte få den.
Så man ska nog inte dömma ut Porseland ännu.
http://www.eliteprospects.com/awards.php?award=KHL Defenseman of the Week
Redigerad kommentar
Wesley: Den här spelaren ska vi försöka få från Kärpat. Sweatt typ fast kan även trolla med pucken och sätta straffar.
Joonas Donskoi http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16039
Redigerad kommentar
SWEATT: Han är alltså inte center och han har kontrakt!
Jo, jag vet att han inte är center och att han står under kontrakt. Men i Finland kan och brukar vissa lag som missar slutspel eller som har för dyr lönepost släppa spelare till andra lag runt jul. Och är han en av dom så bjuds ut, ska vi vara där och hugga. det finns något som stavas framtid också :-)