Brynäs IF

731187 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1685365 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Skrubben: Så där ja! 
Kommentera

Skrubben: Skratta eller gråta ???? Jag säger gråta. Nuff said
Kommentera

Rumpelstiltskin: en Spets back eller , 4 mål på 3 säsonger i Ryssland , blir bra nu ??
. När fan ska det komma en back som producerar? ??
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Jag litar på bz! han har haft honom i bik, så han vet nog vad han får! Sen har han väl utvecklas under tiden i finland/KHL. Väldigt intressant spelare!
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: "Moves the puck well. Has a good point shot and some grit. Solid size. Can be physical at times. Inconsistent in his defensive coverage and discipline. Prone to lapses and turnovers".
Hoppas vi hittar en lämplig backpartner till honom. Andersén lär få ägna sig åt defensiven i år.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Sluta gnäll så förbannat! BZ vet nog vad han gör.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Jag håller med dig fullständigt. En intressant spelare heltklart.
Men folk gnäller oavsett, det ända som skulle duga är Gunderson eller Hietanen i mångas ögon.
Kommentera

Huss: jag såg det med , men statsen var inte något att lyfta på ögat för ,
Är ribban lagt vid att dom ska ha varit i närheten av BZ förr ?? Både pudas å porse
Är det ett kvitto på kvalité? Någon som vet , ?
Kommentera

StefanMedS: Har med förväntningsnivån att göra. När de med höga förväntningar läser att Brynäs jagar en duktig offensiv back så tänker de Gunde/Hietanen.
Nu fick vi en spelare på "Oscar Eklund" nivå istället. Det känns som en kortsiktig lösning med Porse med tanke på hans ständiga klubbyten och 1 års kontraktet.
Jag tvivlar inte på att han kommer bidra men nja...
Kommentera

Bra värvning helt klart men är han den offensiva spetsen vi verkligen har behov av? Men tror ändå att han kommer bli en viktigt pusselbit.
Kommentera

Rumpelstiltskin: han var i bik för 8 år sen är det samma spelare nu ?
Kommentera

Skrubben: Fan jag blev besviken!!! :-( Men får hoppas det blir bra?

Redigerad kommentar

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Det spelar ingen roll, det kommer ändå sluta med att det blir Djoos som står och skjuter slanbella från blå i 98% av PP. Jag tror Porse lätt går in som topp-4 av backarna i Brynäs.
Kommentera

TobiasR: porseland kontrakt ett år, gunderson kontrakt ett år. Coincidence? I think not.
16/17 spelar gunderson i brynäs, kom ihåg vem som sa det först!
Kommentera

Porseland är på förhand en bra värvning!

29 poäng sin sista säsong i Finland. Förmodligen har han fått mindre förtroende i PP i Ryssland.

Redigerad kommentar

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Och du tror inte att han har utvecklas under dessa år? Om du hade hoppats på någon spelare i Gunde klass, så är du bara naiv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kollar man hans produktion så har han 6, 15 och 15 på 3 säsonger i KHL och tot. +12 på de säsongerna så det känns som han haft en defensiv roll där.
I Finland hade han tot. 54 poäng och -6 på två säsonger.
Spontant känns det som ett lyft från Eklund sen har vi ju även Nörstebö som tar stora kliv för tillfället som vi inte får glömma
Kommentera

Porseland ja..högerskytt..har vi inte förbannat många högerskyttar nu?
Kommentera

Rumpelstiltskin: Gunde kommer aldrig ske igen , senaste tiden hoppades dumma mig på kolan
Men den det blev en porse i stället . Besviken ? Ja ,, Realist? Ja . Inget annat att
vänta sig .
Har sagt det förr å säger det igen , Brynäs If är inte intressant för dom flesta kvalliet
spelarna , sad but true ,
Kommentera

bifhjärta: Vad jag kan se, så är det tio lefts och tio rights.
Kommentera

Ge grabben en chans innan ni sågar honom!!!

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Du glömmer ekonomin! Brynäs har ingen kommun som skyfflar över pengar, likt andra kommuner i SHL. Så att ingen vill spela i Brynäs, har mest med lönerna att göra.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Nick Johnson är en spelare med hög kvalité å han valde bannemig Brynäs.....
Kommentera

Rumpelstiltskin: 8/13 anfallare är rightare, mpste väl vara ovanligt ändå? Menar inte att det är negativt på något sätt :) tvärtom, blir som att möta en tennisspelare som är vänsterhänt..mardröm;-)
Kommentera

dreamland:

BZ värvar dom han tror skall passa in i lagbygget, budgeten tillåter väl inte vilka usvävningar som helst. Men hittills fick han Pudas som även SAIK ville signa, Nick med bäst +/- i hela SHL, färsk guldmedalj har han också runt halsen. Porseland har väl lärt sig nåt efter sina år i KHL..... dessutom skall det ju in ytterligare spelare. Som vanligt vill jag se laget med sina nyförvärv på isen innan några säkrare omdömen kan ges.

Kommentera

Förstår inte hur folk kan varaså negativa mot Porseland....

han skjuter stenhårt! Det har vi saknat i PP.

Kommentera

SWEATT: Bjussar väl upp med en finsk intervju med Porse, med lite highlights. Observera målet i slutet, de vill jag se mer av i brynäs.
Kommentera

SWEATT: Dax att lära dig att här kan folk konsten att vara besvikna, big time!
Kommentera

tre av tre värvningar är på förhand riktigt intressanta. porseland är bättre än eklund. johnson är likvärdig sweatt och pudas har hög potential. 

BZ:s värvningar har hittills varit riktigt bra!

Kommentera

Tråkigt att få rätt med vilken värvning som skulle komma!
Huge har säkerligen ytterligare kommentarer ☺
Kommentera

h4llon: johnson är också bättre än sin företrädare. Nästa säsong gör han 40-50 poäng
Kommentera

Jaken: Kan inte minnas att du nämnt Porseland, inte heller att du förväntat dig en stabil och lovande spelare som nästa nyförvärv
Kommentera

Jaken: Enkelt att kommentera: en 6-åring utan större hockeyintresse fattar att Porseland är en bra värvning.
Nog med kommentarer, det räcker för den här gången....
Kommentera

Clarence: "Och den truppen, som den just nu föreligger, är du tillfreds med?"

Japp, tycker det ser betydligt bättre ut än för 1 år sedan. Visst har Brynäs någon enstaka värvning kvar att göra, men hur många har egentligen spikat sin trupp redan nu?

Porseland istället för Djoos i PP blir en bra rockad för Brynäs. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Du skriver "inte mycket som lockar komma till brynäs" 

Pudas valde ju bort mer lön för att få komma till just Brynäs? Titta på vilka spelare vi fostrat senaste 5-6 åren. Du är en minusparasit som frodas i ditt eget whine :) 

Kommentera

Skrubben: Får lita på Bengtzén, men hade väntat mig någon med lite bättre poängproduktion. Spännande är det i alla fall.
Kommentera

Kan det vara så jävligt att BZ försöker bygga ett välkomponerat lag som ska fungera bra tillsammans?

Vilken idiot när det finns eliteprospects där man kan se stats, spelare för spelare.

Kommentera

Lunkan: Ja, haha. Det är väl bara att gå in och sortera efter poäng från högst till lägst, sen kontakta dem i turordning. Det är väl så man skapar lagkemi? 
Kommentera

Jag tycker det känns sjukt naivt att döma ut Porseland för att han gjort relativt lite poäng i KHL. Har ni som dömer ut honom en blekaste aning om vilken roll han haft i sina lag där? Har han inte spelat powerplay är det inte alls konstigt att poängskörden ligger runt 10 poäng.

Jämför man sedan med tiden i Finland, är hans poängskörd betydligt bättre. Knappt 30 poäng per säsong. Då hade han förmodligen en större roll och fick möjligheten att producera.

Jag är helt övertygad om att Bengtzén vet vad han värvar. I Brynäs får han rollen som uttalad förstaback i PP1. Då får han helt andra förutsättningar att producera poäng jämfört med tiden i KHL.
Kommentera

Bengtzén byggde Karlskrona med liten budget och gick upp med ett bottentippat lag. Bengtzén vet vad han gör.
Kommentera

Skrubben: Platsar han som back i KHL så tror åtminstone jag att han platsar i Brynäs. Men jag har väl fel...Jaken och Clarence vet säkert bättre än mig. Dessutom vet de bättre än Bengtzén, som inte har den blekaste hur man sätter ihop ett lag.
Kommentera

Mathias Porseland känns som en nykter värvning. BZ vet nog vad han gör.

Och Djoos ut, Porseland in i PP. Uppgraderingen är astronomisk.

Kommentera

Skrubben: Håller med. Dessutom ligger nog SHL och SM-liiga ganska nära varandra i kvalitet, medan KHL är en betydligt bättre liga. Att Porseland överlevde utan att få kicken i KHL kan väl betraktas som ett kvitto på att han har gjort ett dugligt intryck där. 
Kommentera

Jag tycker trots allt att vår backsida ser intressant ut inför kommande säsong. Pudas och Porseland är två fina värvningar till en redan (på pappret) intressant uppställning.

Kilström ska förhoppningsvis börja prestera på den nivå han kan.
Nörstebö verkar ha tagit ett kliv i utvecklingen, och kan nu konkurrera på allvar.
Sunken kan inte vara sämre än under de senaste säsongerna (eller?).
Bertilsson – håll dig hel!
Andersén – vår fältherre.

Kan bli bra detta. (oj, är jag för positiv här i Brynäsboken?) :) 

Kommentera

Peja: Håller med. Dessutom ligger nog SHL och SM-liiga ganska nära varandra i kvalitet, medan KHL är en betydligt bättre liga. Att Porseland överlevde utan att få kicken i KHL kan väl betraktas som ett kvitto på att han har gjort ett dugligt intryck där. 

Det är inte kattskit att få den här utmärkelsen. Vem som helst lär ju inte få den.
Så man ska nog inte dömma ut Porseland ännu.

http://www.eliteprospects.com/awards.php?award=KHL Defenseman of the Week

Redigerad kommentar

Kommentera

Wesley: Den här spelaren ska vi försöka få från Kärpat. Sweatt typ fast kan även trolla med pucken och sätta straffar.

Joonas Donskoi http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16039

Redigerad kommentar

Kommentera

Wesley: Han är alltså inte center och han har kontrakt!
Kommentera

Steenm: ser väl inte helt fel ut :) och med bulan o sjödda från start så kan det nog bli en spännande säsong får vi hoppas :))
Kommentera

SWEATT: Han är alltså inte center och han har kontrakt!

Jo, jag vet att han inte är center och att han står under kontrakt. Men i Finland kan och brukar vissa lag som missar slutspel eller som har för dyr lönepost släppa spelare till andra lag runt jul. Och är han en av dom så bjuds ut, ska vi vara där och hugga. det finns något som stavas framtid också :-)

Kommentera

Mike Iggulden kanske, han är center

Kommentera

« · 1685365 · »