1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1686073 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
70 Rodrigues: Undrar när Brynäs presenterar nästa. Känns som det kommer ett nytt namn per månad ungefär.
Kommentera

Brynäslegenden: Åfan, 2-årskontrakt för Wänna. Kul för honom, kan bli en bra förstärkning för Brynäs om 2 år!
Kommentera

Clarence:

Så länge det är bra värvningar kvittar det väl hur långt det är i mellan?
Kommentera

Johan Norrström: Exakt. Varför är det så viktigt att det går snabbt? Viktigare att det blir bra...
Kommentera

Johan Norrström: Jo, det kan väl vara sant. Tycker du alla ä r bra då - hittills?
Kommentera

Clarence: Nej du kan vara lugn, allt hittills är skit!
Kommentera

Clarence:

Har väl möjligen mina funderingar kring om Mathias Porseland verkligen är den vassa PP-back vi efterlyst. Jag är dock beredd att ge honom chansen och bilda mig en uppfattning utifrån det jag sett med egna ögon.
Kommentera

Lunkan:Det omdömet var ditt. Dom orden var dina...
Kommentera

Clarence: Nä, det var DINA ord som Lunkan lyckades få fram mellan raderna i ditt inlägg.
Inte speciellt svårt iofs, men ändå....😀
Kommentera

Huge: värvning idag????? ELLER är marknaden DÖD??? (-;
Kommentera

Bellman 6,0: Självklart skapar det ett lugn i laget om truppen spikas tidigt
Kommentera

Carl Lejonkräk: Stendöd. 18 april var som bekant sista datum för att göra några större värvningar för Brynäs del.
😀
Kommentera

Kommer det ingen värvning innan tolvslaget kan vi lika gärna lämna WO och lägga ner verksamheten. 
Kommentera

kennys: Precis.
Så vi får hoppas på ett par snabba skitvärvningar så att truppen blir spikad och vi får lugn i laget.
Hellre det än att vänta in ett par klassvärvningar och ha oro i laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström: Hade vi värvat Wännström så hade det gnällts om B-värvning härinne. Nu gick han till Rögle och då missade BZ en jätteförstärkning.

HGK har valt att gå vidare, då måste det förstås bero på nåt fel i ledningen. Hade han valt att fortsätta ett par år till så hade det gnällts över svågerpolitik, brist på förnyelse i ledningen osv.

Intet nytt under solen mao....
Kommentera

Huge:Det är nog bäst att det inte kommer några värvningar på ett tag för så fort truppen är spikad så firsvinner ju allt hopp för dem som går och hoppas på storstjärnor..Så ska man behöva dras med deras domedagsprofetior hela sommaren. ;-)
Kommentera

Powerfade: Precis. Tur iaf att BZ har gott om tid på sig.
18 april är ju först om 11 månader och innan dess borde han ju ha hittat nåt....👊😊
Kommentera

Johan Norrström: Sa aldrig att vi ska ta hand om alla gamla Brynäsare men just Wänna hade jag tagit alla dagar i veckan.
Kommentera

Brynäslegenden: spela bottom six i Brynäs eller top six i rögle? Tror han utvecklas bättre i rögle :) sen kan han komma till Brynäs om två år :)
Kommentera

Brynäslegenden: Jag fattar inte vad ni ser hos Wännström ( förutom att han är Brynäsare) han är ju rent ut sagt dålig!

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäslegenden: Begriper inte vad du grundar det på...? Wännström har inte visat tillräckligt för att ta en tröja i Brynäs. Skulle han in istället för Lööke då eller? -Never!

Perfekt med Bandyklubben för honom. Har hört han byggt på sig muskler så kanske kan han nå någon nivå upp nu. Nu får han chansen att visa upp sig. Om d blir succé får väl Brynäs vara med å slåss om honom om två år då...

Kommentera

Huge: Undras vad som ska till för att få dej avstängd (helst på livstid) på detta forum med dina sjukliga personhån. Vad har du egentligen för effektiv hållhake på the Moderator? Mutor?Du borde varit bortplockad här inne för flera år sen...
Kommentera

Clarence: På vilket sätt är det ett personhån att påminna dig om "18-april-regeln"?

Det är ju trots allt något du skrivit. Eller står du inte för sakerna du skriver här?
Kommentera

Brynäslegenden:

Du svara ju inte på min fråga. Du säger dig vill ha Wänna i Brynäs alla dagar i veckan. Vilken av de lediga forwardplatserna tycker du han skulle fylla? Ytterforward i Brynäs förstafemma eller som center i andra femman?
Kommentera

Huge:

Rögle är en perfekt klubb för Wännström att börja om i. Det fanns helt enkelt ingen plats, eller en passande roll för honom i Brynäs. Sebbe har potential, och det var klokt av honom att välja Rögle där han kommer få mer istid och förtroende.
Kommentera

Johan Norrström: Som lagbygget ser ut just nu så är det svårt att få in Wänna för han går inte in i någon av de 2 första kedjorna. Hade hellre haft honom än Jacke B, Mannberg eller PoW.
Kommentera

När jag tänker efter så är föresten Mannberg ett skämt till nyförvärv. Förstår inte den värvningen alls ju mer jag tänker på det.
Kommentera

Brynäslegenden:Som nödlösning då vi hade mycket skador så var ju Mannberg ett billigt och fungerande alternativ. Att kontraktet skrevs även över nästa säsong är lite märkligt kan tyckas men det återstår att se vad utfallet blir.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Tog vi inte bara över hans kontrakt som han hade med Luleå? 
Kommentera

Davey_22:Jo vi tog över kontraktet..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja,då skrevs ju ingenting..Vi tog helt enkelt över befintligt kontrakt. Troligen ett villkor från Luleå.
Kommentera

Davey_22: Det lär ju ha skrivits ett kontrakt på att vi tog över kontraktet. Att BZ gick med på det är för mig en gåta (fast jag har förstås inte kompetensen att bedöma saken).
Kommentera

Detta inlägg är till Huge och Clarence i första hand:

För ett par år sen när Cz var boss, så behövde Brynäs förstärka mitt i säsong.
Men det ville inte Cz, för det skulle störa "gruppdynamiken".

Huge var (som vanligt) försvarare av det. Fackfolk vet ju bäst.

Clarence ville ha ny spelare. Som många, inkl mig.
för vi ansåg att det klarar man om man är professionell.

Det är kul att se att nu har bägge svängt 180 grader.
Nu är Huge förespråkare för att vänta med värvning. Och Clarence tvärtom.

Jag har en undran till er båda.

Står ni inte för vad ni tycker. Utan svänger ni som en vindflöjel?
Kommentera

mk: Fast nu är det försäsong, då var det mitt i säsong.
Kommentera

mk:herregud, du kan ju inte jämföra två olika säsonger med olika förutsättningar med varandra. Har man halva laget på skadelistan måste man värva för att ha ett lag att ställa på isen, gruppdynamiken kommer då i andra hand.
Kommentera

mk: Nu hänger jag inte med. Var och när har jag förespråkat att BZ bör vänta med att värva?
Jag har förespråkat att BZ bör värva den eller de spelare som han och Bulan anser behövas, sen får det ta den tid det tar.
Clarence och en del andra anser uppenbarligen att snabba värvningar är viktigare än att dom blir rätt.
Så vore det inte bättre om du istället hade frågat hur DOM tänkt? Om dom nu öht gjort det....

Och du: CZ och BZ vet fortfarande bättre än du och jag, och jag kommer fortsätta hävda att kunnigt och insatt fackfolk är bäst lämpade att ta så korrekta beslut som möjligt.
Clarence kommer sannolikt att fortsätta gnälla oavsett vilken coach eller vilka spelare vi har, så ditt yrande om vindflöjlar framstår faktiskt som obegripligt...
Kommentera

Alexander Sahlin och Henrik Tegel Teghel klar för Södertälje enligt dragskott.se

#Brynäskollen
Kommentera

Carl Lejonkräk: Om vi inte kan jämföra säsonger så vad har vi en diskussion här för?

Vitsen med denna sida är ju att diskutera olika år eller?
Enligt ditt menande så kan man aldrig jämföra lag från olika säsonger?

Min poäng var mer att folk ändrar åsikt efter vad som passar dom bäst.

Det var samma snack när Sundlöv spikade truppen tidigt. Några ansåg att det var bra, andra att det var skit.
Kommentera

Huge:mk: Nu hänger jag inte med. Var och när har jag förespråkat att BZ bör vänta med att värva?
Jag har förespråkat att BZ bör värva den eller de spelare som han och Bulan anser behövas, sen får det ta den tid det tar.

Utan att gå in på hårklyverier, så är det enligt mig att stödja att man "väntar" med att värva.

Men att du håller med vad Brynäs gör är inte så konstigt. Det gör du alltid.

Jag håller inte alltid med dig Huge.
Men ha det gott:)
Kommentera

Brynäslegenden:

Precis. Det är därför jag inte får ihop ditt resonemang om att Brynäs skulle ha slösat bort en av sina egna talanger. Det måste ju ha varit Sebbes eget beslut att pröva lyckan i NHL/AHL. Att han nu väljer flytta tillbaka till Sverige vid ett tillfälle där Brynäs inte har plats för honom kan du ju inte lasta Brynäs för.
Kommentera

mk: "Utan att gå in på hårklyverier, så är det enligt mig att stödja att man "väntar" med att värva."

Det är inte ens hårklyverier vi talar om, du är bara tokfel ute och verkar inte ha fattat vad saken gäller.
Självfallet är det ett stöd för att vänta, eftersom jag inte har en aning om vilka spelare som BZ hittills jobbat med, vilka som velat komma hit, kraven från spelarna och Brynäs osv osv.
Jag stödjer däremot INTE det som många uppenbarligen vill se: snabba värvningar enbart för värvandets skull, bara för att man som läktarcoach är otålig och orolig för att det inte händer nåt. Så lär dig att skilja på saker och ting, då blir debatten så mkt enklare.
Tycker du att det låter konstigt på nåt sätt, eller....?

"Men att du håller med vad Brynäs gör är inte så konstigt. Det gör du alltid."

Ja, så länge jag själv saknar både kunskaper och erfarenheter när det gäller att sköta en elitförening i ishockey, så kommer jag att hålla med kunnigt och insatt fackfolk. Om det sen visar sig att dom gjort fel så ändrar det väl inte på faktum: dom är lik förbannat bäst på att ta så korrekta beslut som möjligt och därför är det bättre som oinsatt läktarcoach att hålla med, än att sitta och tala om för dom hur dom borde göra.
Hur gör du själv när du kommer till läkaren och han ordinerar en viss behandling?
Börjar du argumentera emot och påstå att läkaren har fel, trots att du inte har nån som helst medicinsk kunskap?

Kan isf tänka mig att läkaren säger nåt i stil med: Jag som fackkunnig läkare håller inte med dig mk, men ha det gott....   :-)

Kommentera

Huge: En liten passus, men blind tro på ledarskapet ställt till med en hel del problem genom historien, i stort och smått.
Som chef vet jag också att man ibland sitter för nära problemets kärna för att kunna se obeoende och klart. Om du har CZ som exempel så satt han under en rejäl press också och då finna alltid en risk att de låser sig mer än att du finner lösningar.
Kommentera

Ska bli intressant att se hur Westerholmarna utvecklats av en försäsong med Bulan med tanke på deras starka avslutning? 
Kommentera

Forsberg 1978: Verkligen! Skall också bli intressant att se vem som blir tredje länken i kedjan.
Kommentera

Forsberg 1978: Verkligen, och jag hoppas Bulan får sätta sin prägel på träningen också och att det inte bara är Ågren som sköter den.
Kommentera

Huss: Visst är det så, går aldrig att gardera sig mot undantag och där det av nån anledning visar sig att det blivit fel.
Min poäng i det här fallet är ju att man själv måste ha lite kunskaper och erfarenheter av att leda ett lag, för att själv kunna bedöma om ex BZ gör rätt eller fel.
Annars blir det ju lika tragikomiskt som exemplet med läkaren: jag sitter som okunnig och oinsatt läktarläkare och talar om för en utbildad och erfaren professor i medicin hur han borde göra.
Kommentera

Huge: Jämförelsen med en läkare är väl inte helt korrekt eller?
Det är väl ingen raketforskning Bz håller på med?
Utan vanligt företagskedande.
Sen är det väl var och ens rätt att tycka att nått är fel. Facit får man ju när säsongen är över.
Kommentera

Huge:Men läkarreferensen är inte helt hållbar i sportens underbara värld. Inom läkaryrket krävs det x antal års utbildning + praktik innan du släpps in i yrkeskåren.
Samma krav gäller inte riktigt inom hockeyn där det vimlar av lekmän, på gott och ont. Men ja, jag köper din poäng i stort.
Kommentera

Huge: Den stora frågan i debatten är väl varför du huserar i ett forum om du inte har några egna åsikter? Min gissning är att du njuter lite av att sätta folk på plats genom att alltid hänvisa till kunnigt fackfolk alternativt komma med pekpinnar ang språket. Hur gör du förresten när det är val? Då vimlar det ju av kunniga politiker från mängder av olika partier som försöker pracka på folket sin ideologi. Det måste vara ett helvete för dig...
Kommentera

Huge: Om du inte har något vettigt att tillföra diskussionen, eller ens har en egen åsikt (bortsett från att hänvisa till att andra vet bäst), kan du väl undvika att skriva? Det här är inte Nordkorea.
Kommentera

« · 1686073 · »