Brynäs IF

731178 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1687998 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Powerfade: Håller med, och den förbättrade bredden i backuppsättningen borde leda till att coachen får bättre möjligheter pga hårdare konkurrens. Jag har en känsla av att norrbaggen kan bli bra nästa säsong, det är någonting med hans skridskoåkning och känsla för spelet som jag verkligen gillar. Brynäs verkar ha värvat 3 spelande backar som är duktiga framåt, kanske kan typ Sundqvist spela upp sig om han kan fokusera mer på defensiven och inte behöver ta (onaturliga) offensiva initiativ? Samma sak med Kilas etc.
Kommentera

Peja: ja Sunken har en hel del att bevisa. Mitt stora orosmoln är fortfarande Bertilsson som inte brukar hålla en hel säsong. Anderssén brukar även han kunna gå sönder. Inte för att han är gjord av socker men för att han får väldigt mycket speltid. Så ska det här gå vägen så vill det till att samtliga backar höjer sig.

I mina ögon så är backsidan vår akilleshäl.
Kommentera

Peja: Dock gör vi nog klokt i att inte ha för höga förhoppningar om vem den resterande centern blir. Kommer knappast vara nån från nån mer renommerad liga.
Kommentera

Powerfade: Det saknas kilon och längd på Bifs backar i år IGEN.
Vilken/a ska orka hålla rent runt kassen?
Kommentera

Clarence: Och resonemanget bakom det är?...
Kommentera

Lindström: ja jag har funderat lite på det med.
Kommentera

Skrubben: Tja, tror du på det själv innerst inne? Och vem skulle det kunna vara då?
Kommentera

Powerfade: Inte heller imponerad. Dock tror jag Bz har bättre fingertoppskänsla än Sundlöv.
Kommentera

Clarence: Tror på det själv? Vad är det jag tror på?

Bz har bevisligen sonderat marknaden i KHL. Att han gjort detsamma i AHL är ingen högoddsare. Således känns det mest troligt att vi värvar från någon av dom ligorna.

Vad tror du på? Division 1? I så fall vore nog ingen gladare än dig, så du kan fortsätta smutskasta föreningen du påstår dig heja på.
Kommentera

Skrubben: Ja, du tog orden ur min mun.
BZ var ute efter Wilson från KHL.
Så det är väl en ev indikation på vilken nivå vi förhoppninsvis kan förvänta oss att den nye centern  kommer ifrån.
Även om det mest troliga är AHL då BZ verkar vurma lite extra för hårt jobbande transatlanter.
Att du sen fick en irrelevant motfråga när du krävde en motivering från Clarence (som han som vanligt aldrig ger i sina resonemang...) är sånt ju bara komiskt och nåt du får räkna med i hans fall.
Om vi så värvade en toppcenter från NHL i Bäckisklass så skulle Clarence hitta nåt att gnälla på...

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Härmed kan jag lugna dig och din spefulle beskyddare Huge med att jag i och med detta skriver mitt absolut sista inlägg här på HS. Jag finner inget som helst "nöje" längre med att emotta beskyllningar som att jag "smutskastar" och "hånar" och egentligen inte håller på Brynäs bara för att jag, när jag tycker det är berättigat, framför kritik mot laget och klubbledningens sätt att jobba. Kör vidare ni med er oreserverade medstrykarstrategi - men den kan ni fr o m nu sluta rikta mot mig. Trevlig sommar.
Kommentera

Clarence: Nej ge inte upp!!! Bara för att Clarence inte alltid tar upp det positiva så betyder det ju inte att han inte är Brynäsare, kan sätta min högra hand på att han är lika mycket Brynäsare som vi andra så ni som kör med det snacket lägg ner!
Kommentera

Clarence: Bye bye Clarence!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är ju samma visa dag efter dag. Jag orkar heller inte skriva vidare. Tjafs och gnäll från ena, eller andra sidan lägret. Trist och dumt.

Men ha så kul i ert alldeles egna lilla forum!

Kommentera

Thuresson klar för Malmö, ingen större bomb men synd för brynäs ögon sett :(
Kommentera

BIF96: Thure var det väl ingen som förväntade sig? En skåning med hjärta för Brynäs, jo tjena. Bra värvning för Malmö förstås.
Kommentera

BIF96: Det tog inte många säsonger för lag som t ex Växjö och Örebro att gasa förbi Brynäs. Jag gissar att 1 säsong räcker för Malmö.
Kommentera

kennys: Precis. Örebro har 2 säsonger i SHL och har som bäst avancerat till kvartsfinal 1 gång. Vips, så har dom enligt dig passerat Brynäs i meriter, tradition och juniorframgångar.
Låter ju väldigt seriöst och nyanserat, hörrudu....

Redigerad kommentar

Kommentera

kennys: Och samma gissning gjorde man om Malmö också under Percy, när dom tog två raka guld på nittiotalet.
Och den gissningen stämde ju jävligt bra....
Kommentera

Huge:

Nu antar jag att han menar att de gått förbi oss ekonomiskt.
Vilket de har. 

Kommentera

Enaranger: Det är ju inte så otroligt egentligen.

En "ny" sport. Liten arena skapar sug, svårt att få biljetter, vilket skapar ett drag att köpa biljetter. Plus att man har varit duktiga i värvningarna.

Kontra med Gävle. Där ska det klagas på allt som Brynäs gör. Så har du en betydande del i "nya" lags framgångar.

Man kan även kolla på Färjestad. Ett par år sen så hade man fullt hus året runt ca 8500?
Det skapar en ekonomi att bygga på. I år hade man bli som Brynäs i publik?

Jag tror att går Brynäs bra i vinter kommer publiken tillbaka.

FORZA BRYNÄS!!!!!
Kommentera

kennys: Du ska se att verkligheten kommer ikapp även dessa rookies:)
Kommentera

Våran backbesättning oroar mig inte. Samtliga nyförvärv känns spännande,ingen oro där heller. Starky och Sandström känns helt ok.

Det enda orosmolnet för mig är Ollas och Enterfeldt. Just nu känns det som att statusen på de två är skillnaden mellan en rolig säsong och en mindre rolig säsong.

Kommentera

Davey_22: Klockrent. Är isf mest orolig för Enterfeldt, utan att veta mer exakt hur Ollas skada och diagnos ser ut.
Ledskador i armbågar och handleder brukar ha en tendens att vara extra komplicerade och få ordning på, när det gäller att rehaba för att återfå full styrka och normal rörlighet igen.
I Ollas fall vete fan vad man ska tro, där har man verkligen mörkat och lagt locket på, som det känns.
Det värsta är väl att om båda fortsätter vara borta så finns det inte mkt kvar att handla för när centern är klar, om man vill ersätta de både sjuklingarna med nåt likvärdigt.
Kommentera

BZ kanske satsar på ett budget alternativ ....när han tänker fylla sista center platsen ?

...rysningar .....

Kommentera

Antar att vi rätat ut det frågetecknet då.

Johan

Hur seriöst var ert intresse för Wilson som till slut valde Modo? Erbjöd ni honom kontrakt?

Stefan Bengtzén

Hej Johan. Absolut så var det. Han var ett hett alternativ för oss där det till slut visade sig att MODO betalade betydligt mer i lön.
Kommentera

Johan Norrström: Kul, kul
Kommentera

Carl Lejonkräk: Om hur många år?

Emil Har du haft någon kontakt med Ryan Gunderson?
Stefan Bengtzén Hej Emil, ja det har jag. Jag har pratat med Ryan ett par gånger under säsongen. Han var här och tränade i vårat gym här under maj eftersom hans flickvän är från Gävle. Jag har varit tydlig mot honom och sagt att om han ska tillbaka till Sverige så är det Brynäs som gäller ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Bra av BZ att klargöra för Gunderson att det är Brynäs som gäller när/om han återvänder till SHL. Då var det frågetecknet uträttat det också :-)
Kommentera

Zappaholic: Undrar var den ekonomiska smärtgränsen går beträffande centervärvningen? Har vi ekonomiska muskler nog att konkurrera med alla andra som också vill ha offensiva och producerande centrar av en ganska hög nivå?
Kommentera

Hahaa. Ponthus Westerholm är vår nya Granis :)

Hej Stefan. Vi tror på dig,gillar din öppenhet och syn på energirik hockey. Vilken forward i dagens trupp är den "oborstade" som går innanför huvud o hud på motståndarna? Tycker det verkligen saknas,nått på väg in? FORZA BRYNÄS!
Stefan Bengtzén Hej Tomas, jag tycker inte att vi saknar sådana spelare utan vi har bland annat Ponthus Westerholm som har de kvalitéerna. Plus att vi har några till i laget som vi håller på att lära upp.
Kommentera

Zappaholic:

Smart att snärja honom vid en tjej från Gävle. Alla vet ju vem som bestämmer i ett förhållande. 😄
Kommentera

Skrubben:

Fan vet. Han kanske har ett riktigt giftigt munläder. :)
Kommentera

Johan Norrström:Synd bara att det var en tjej som inte ville annat än bort från Gävle
Kommentera

Johan Norrström: Jo, tyvärr... Fast kan vara till en fördel här ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Var det?
Kommentera

Johan Norrström: Hon skrev det på sin blogg när de skulle flytta till Finland, någonting om att hon äntligen skulle gå lämna Gävle.
Kommentera

KulaShaker: Jamen vem trodde något annat? 😎
Kommentera

Skrubben:
Inte svaret jag hoppades på när jag ställde frågan.
-"Vi kommer skicka POW efter er!!!"
Kommentera

Idag tar man studenten så en lyckad kväll väntar och sen är det bara att blicka fram mot nästa säsong! Skål på er! #krig
Kommentera

TobiasR: Grattis och skål, Tobbe!
Sov försiktigt sen ;-)
Kommentera

Pow och Paw är ju mer retstickor. Det är väl ok, snackar mycket och knuffas lite. En ren fysisk faktor i stil med typ Hedman har vi ju inte.

Men herrar som Bertilsson,Andersén,Kilas,Johnson,Enterfeldt,Zanetti och Sunken är inte rädda för att vara fysiska.

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Hmm, jag uppfattade aldrig Johnson som en fysisk spelare i Växjö men kanske har fel? 

Det som jag saknar är en skräckinjagande spelare som kan "köra över" motståndarna. Bertilsson kan i och för sig göra det när han är i toppform. Brodin var en retsticka och jobbig att möta, helt klart en tapp i den bemärkelsen. 
Kommentera

Peja: Jag tycker Johnson är fysisk i det avseendet att han vinner närkamper och gräver ut puckar ur trånga situationer. Han kan gå i närstrid och "vinna kampen".

Men det är ju bara det intrycket JAG fått.

Kommentera

Peja: Skulle också viljat ha en Hedman-typ i laget. En som får motståndarna att tänka en gång extra ute på isen och som kan vara god för några baljor typ.

Kommentera

Davey_22:

Det jag far efter är en relativt billig rollspelare o forward som inte har huvudet helt under armen utan kan väga "våldet"/situationerna

Måste finnas nån sådan i AS el nordamerika som kan gå in o ta 5+ min i speltid/match

Det är en kille som ska juste ska tackla backarna så de snabbt tvingas spela pucken el bara önskar åka o byta.

En Granis fast med fart under rören och bra tacklare

Eller helt enkelt en Aarnio

Kommentera

tjugo8: Vi har ju haft uppe den spelaren till diskussion här tidigare.

Andreas Jämtin.
Men då blir det ju tilt hos de flesta.
Men jag tycker att det vore en bra värvning. Han har lugnat sig betydligt senaste åren. Är nu inblandad i mer konstruktivt än negativt.
Kommentera

mk:

Ska vara en rollspelare, i en fjärdekedja som kan slängas in för att förändra matchbild, ställa frågor...va fan vill du?-hockey för att använda Wiken språk

5-10 min per match

Max 80'/mån (snittlönen i shl), gissar att Jämtin kräver 200'+

Kommentera

tjugo8: Snittlönen är chockerande nog 130 000 enligt Sundlöv.
Kommentera

tjugo8: Rollspelaren i en fjärdekedja ska ha en lön som är snitt för alla spelare i just en fjärdekedja.
Kommentera

« · 1687998 · »