Brynäs IF

727958 inlägg · 7962 ämnen

Sjödda på väg bort?

« · 869321 · » Till forumet

Sv: Sjödda på väg bort?
Huge: Så nu är cirkeln sluten...Man börjar skylla på ekonomin.

Då kanske det finns belägg för all den kritik jag skrivit angående marknadsavdelningen.

Konstig egentligen att Lag som t ex Timrå har råd, även fast de har mindre kapacitet arenamässigt. Detta gällde även innan LA byggdes.
Kommentera

Peja: "Kul att du nämner Frölunda... LHC, FBK, HV och Modo hade/har också meriterade lag 06/07 - hur gick det för dom? Semifinal eller final, uppenbarligen"

Ja, och Frölundafallet visar ju bara på det som arnio ville få fram: att det inte finns några garantier bara för att man har ett på papperet meriterat lag. Även LHC kan räknas hit, när man ser på hur pass nära det var för dom att det blev KS istället för SM-final.
Och det var ju det som diskussionen gällde.
Det man dock måste tänka på i sammanhanget är att topplagen fortfarande är stabilare, både vad gäller själva laget men framförallt vad gäller ekonomin. Det är ju det sistnämnda som grundlagt framgångarna, och vi har nyss bara börjat försöket att komma ikapp.

Hur du än vrider och vänder på saken så finns det alltså fullt logiska och vettiga förklaringar till samtliga lags insatser, både vad gäller det som hänt och det som kan tänkas hända i framtiden.
Kommentera

GävleLasse: Bakom de gamle finns ju talangerna som kompletterar..
Kommentera

Huge: Man skall ha ett lag där unga talanger KOMPLETTERAR den befintliga truppen. Det har inte Brynäs idag. Speltiden på Dackell,. lind, DJ, Sjödda Angell talar för att satsningen på unga talanger endast är ett spel för galleriet.
Kommentera

Huge: Boork boork booooork...

Håller du på Boork eller på Brynäs? Inse att Boork var en nödlösning för att få ordning i en förening i kris. Det lyckades han med. Det långsikitiga arbete skall alltså pågå i EN säsong till.. Sen då? För du har ju själv sagt att han kan vara kvar en säsong till.

Vad händer nästa säsong och nästa? Du gör det så jävla enkelt för dig när du svarar precis lika luddigt som herrarna på sätraåsen.

P.S
Jag ville även jag, ha honom kvar den här säsongen av två skäl.
1. Jag visste inte vem alternativet var om han skulle sluta. Därför var det bättre att "tro" på den man hade.

2. Under förutsättning att man körde på med utvecklingen. Den har helt avstannat.
Kommentera

Peja: Fråga SAMTLIGA juniorer i världen om vilka ambitioner dom har, och du får exakt samma svar: NHL.
Enda sättet att isf komma bort från problematiken är väl att isf totalförbjuda juniorer öht, som företeelse betraktat.

Så du menar att vi inte ska satsa på juniorer bara för att dom ev kan tänkas gå till ngn annan klubb när dom ev återvänder, och det eventuellt ngn gång i framtiden?
Menar du att vi BARA ska värva spelare mellan 24-27 år?
Isf kommer vi nog att bli ett unikum inom hockeyn, det kan jag garantera.
Risken finns även där att dom drar både till NHL, någon annan liga eller ngt annat ES-lag, så du kan aldrig gardera dig.
jag förstår vad du vill ha sagt, men är ändå lite förvåna över att du tycks ha missat att vi redan har många spelare i denna kategori, och att mixen inte känns speciellt felbalanserad i övrigt.
Kommentera

arnio: Ok, Saida Andersson...
Kommentera

Peja: Ta en valium.
Kommentera

arnio: Och hur vet du att Brynäs spelar i elitserien och Leksand i allsvenskan om några år när Andersén återvänder? Leksand åker som en jojo mellan seriesystemen och Brynäs kan sluta hur fan som helst.
Kommentera

Peja:" Ja, men vart tror du att Andersén kommer att dra när han återvänder till Sverige från NHL? Jo, antagligen till Leksand, där han har sitt hjärta. "

Kanske han vill spela i eliteserien........
Kommentera

arnio: Kul att du nämner Frölunda... LHC, FBK, HV och Modo hade/har också meriterade lag 06/07 - hur gick det för dom? Semifinal eller final, uppenbarligen.
Kommentera

arnio: Båda har uttalade ambitioner om att dra till NHL. I Sundströms fall kommer han antagligen att signa för New Jersey nu och lånas ut till Brynäs eller Björklöven nästa säsong.

Huge: Ja, men vart tror du att Andersén kommer att dra när han återvänder till Sverige från NHL? Jo, antagligen till Leksand, där han har sitt hjärta.

Brynäs måste värva spelare på 24-27 år som inte försvinner till NHL. Antingein för att de har blommat ut sent eller för att de redan har varit där.
Kommentera

Peja: "Timrå har redan signat mer meriterat folk än vad Brynäs kommer att göra under hela silly seasonen, tyvärr."

Jasså det är redan klart det jaha där ser man.

Meriterade spelare hit och dit men kan det garanteras att de som värvar de mest meriterade spelarna blir det bästa laget?

Frölunda hade tex. ganska många meriterade spelare i sitt lag denna säsong, Malmö med faktiskt.

Som sagt Sundlöf startar snart faxen ska du se.
Kommentera

Peja: Ett evigt dilemma, att satsa på yngre förmågor som förr eller senare ändå förmodligen försvinner.
Laget stärks på längre sikt genom en kombination av yngre och äldre förmågor. Risken att dom yngre drar får man ta, och den gäller alla lag.
Kommentera

Peja: Föregående inlägg skulle vara till Peja det med.

Peja:"Hur stärker spelare som Andersén och Sundström Brynäs på längre sikt? Om de gör bra ifrån sig sticker de till Los Angeles resp. New Jersey"

Vad vet du om att de sticker till NHL? Finns massor av spelare i elitserien idag som är riktigt bra och som som sagt spelar i elitserien.
Skulle de trots allt dra till NHL så kanske vi har en bra chans att få dem till Brynäs igen.
Kommentera

arnio: Finnarna med fina statsen är redan klara för LHC resp Mora nu. Timrå har redan signat mer meriterat folk än vad Brynäs kommer att göra under hela silly seasonen, tyvärr.
Kommentera

Peja:

Vad har Brynäs värvat och vad har Brynäs på G?

Det har ju pratats om Sundström, Kankenpärkele och han den där från Leksand så visst har vi lite som det ryktas om i alla fall. I GD eller Arbetarbladets nättidning för ett tag sedan så stod det om två finnar med fina stats som det ryktades om. Dessutom så har vi ju Gynge som kommer att få sin chans.
Kommentera

Huge: Hur stärker spelare som Andersén och Sundström Brynäs på längre sikt? Om de gör bra ifrån sig sticker de till Los Angeles resp. New Jersey.
Kommentera

GävleLasse: Ok, låt oss tala om TENDENSER.
Sen Boork tog över, hur har tendensen varit tycker du, om man ser till de målsättningar och ambitioner som förelegat?
Det har ju alltid varit en uttalad ambition att stärka laget och föreningen på lite längre sikt och att kampen med dom stora knappast kan tas upp på ett realistiskt sätt än kanske om ett par år.
Sett till läget för dagen och det som hittills uträttats så ser jag ingen större anledning att kasta yxan i sjön.
Bara för att vi inte spikat truppen redan idag.

Fast egentligen så borde man ju inte bry sig speciellt mkt om allt gnäll.
Det har ju varit samma visa varje SS: alla andra lag ligger alltid hästlängder före oss och dom lyckas dessutom alltid knipa dom absolut bästa spelaren mitt framför näsan på oss.
Och när vi ngn gång mot förmodan på ett turligt sätt lyckas kapa åt oss en bra spelare, ja då är det mest ett avskrap som ratats.
Det är ju på den nivån som diskussionerna ligger, lite överdrivet.
Som sagt: man får sig iaf ett par goda skratt emellanåt...
Kommentera

Peja: En back som inte tar plats i allsvenska Leksand. ;)
Kommentera

arnio: Inget som skrämmer? T.ex Timrå har värvat två landslagsspelare (Hynning och Marttinen) och har en till finsk landslagsspelare på G. Vad har Brynäs värvat och vad har Brynäs på G?
Kommentera

arnio:

Vilka lirare tappar Brynäs? Bicek, Bäckis, ev. Angell, ev Sjödda. Vem vet kanske Dackell får nog han med.

Ponera att ryktet är sant. Sjödda drar. Vem skall fylla ut de 20-25 minuter speltid som han spelar?

Det är bara att inse. Bara det faktum att detta rykte kommer ut, ett rykte som dessutom INTE förnekas av Sundlöv gör att det är illa.
Kommentera

Jag är tvärsäker på att inte Sjödin går till Timrå, ett rykte är ett rykte.

Vad har de andra lagen värvat då? Jo:

Djurgården:

Nyförvärv - klara:
Mark Owuya mv Djurgården J20
Oscar Eklund b Djurgården J20
Dick Axelsson f Huddinge
Niklas Anger f Basel

Frölunda:

Nyförvärv - klara:

Johan Andersson f Växjö
Tuukka Mäntylä b Tappara
Philip Larsen b Frölunda J20

Färjestad:

Nyförvärv - klara:
Fabian Brunnström f Frölunda
Ero Somervuori f Ambri
Rickard Wallin f Lugano

HV71:

Nyförvärv - klara:
-

Linköping:

Nyförvärv - klara:
Sebastian Lauritzen f Bofors

Luleå:

Nyförvärv - klara:
Niklas Hjalmarsson b HV71

MODO:

Nyförvärv - klara:
Tobias Forsberg f MODO J20
Magnus Wernblom f Skellefteå
Fredrik Warg f Timrå
Per Hållberg b Zug

Mora:

Nyförvärv - klara:
-

Skellefteå:

Nyförvärv - klara:
Erik Forssell f Björklöven

Södertälje:

Nyförvärv - klara:
Stefan Gråhns f AIK
Pär Arlbrandt f Rögle

Timrå:

Nyförvärv - klara:
Sebastian Erixon b Timrå J20
Fredrik Hynning f Luleå
Jyri Marttinen b Malmö
Robin Jonsson b Färjestad

Inget som skrämmer tycker jag, möjligen att Modo fått några fina namn men de lär samtidigt tappa ett helt gäng lirare. Slappna av Sundlöf startar snart faxen,
Kommentera

GävleLasse: *ASG*
Kommentera

70 Rodrigues: Det är svårt att slicka när man har hela huvudet uppkört.
Kommentera

Huge: Hellre gnällspik än rövslickare!
Kommentera

Huge: Ändå är det bara 14 dagar kvar till sommarträningen börjar...;)

Fast de skall vara du som fortsätter att förneka. Att vara positiv i dessa dagar krävs rejäla mängder av receptbelagda substanser..

Givetvis så handlar det om TENDENSER.... och inget annat. Tycker du att tendenserna ser lovande ut?????
Kommentera

Huge: Ge mig ett ex på att någon har krävt eller tycker att det är konstigt att truppen inte är spikad redan?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, vilka tror du jag syftar på?
Just det svartmålande otåliga gnällspiksläkte som bl.a du tillhör...
Kommentera

Huge: Vem/vilka tycker att det är konstigt att truppen inte är spikad redan nu?
Kommentera

GävleLasse: "Det känns ganska uppenbart att Boork har styrt in föreningen på ett spår som inte leder framåt"

Bara för att ett gäng otåliga svartmålande gnällspikar tycker att det är djävligt konstigt att inte truppen är spikad 14 dar efter sista kvartsfinalmatchen?
Kommentera

GävleLasse: Falsk säkerhet=Boork
Kommentera

70 Rodrigues: Det verkar som att det måste gå åt helvete innan de inser. Man borde blivit skrämd av de täta vändorna i KS, men tydligen så är man invaggad i någon slags falsk säkerhet.
Kommentera

Kan ju alltid göra följande på årsmötet

www.break.com/index/when_pta_meetings_go_bad.html
Kommentera

Om han drar tar jag fan tag i det här med egna händer!
Kommentera

GävleLasse: " Ja alla är trevliga och omtyckta i laget. Vinst eller förlust spelar ingen roll bara man har mysigt på resorna till match."

"En bra förlorare kan ALDRIG bli en RIKTIG vinnare"
Kommentera

GävleLasse: Eh jaha dom. Jo jag kan också surfa.
Kommentera

Teppo: Ja, ett riktigt svar hade man ju inte räknat med att få. Är jävligt tacksam över att anonyma halvfigurer inte tänker på mig.
Kommentera

70 Rodrigues: Att du diskuterat honom är nog inget som höjer honom till skyarna direkt. Tänker gör jag gärna men helst inte på dig.
Kommentera

Teppo: Det tog inte lång stund att leta fram nuffrorna. Se länk

Sen har vi det där med "pissig poängskörd" Ser man till statsen så har han ju i alla fall gjort en bra säsong. Han skulle inte göra bort sig om man ser till sällskapet Spets, Hermansson osv....

Sen handlar det om rollspelare. Stor och fysisk. Något som Brynäs behöver.
Kommentera

Teppo: Nu är det ju så att jag och flera med mig har diskuterat Valtonen långt innan han nämnts i något annat lag. Tänk innan du skriver nästa gång!
Kommentera

Alltså jag är heller inte helnöjd med de noll värvningar som presenterats hittills men det är ju ganska lätt att piska upp stämningar härinne.

Ärligt talat - hade denne valtonen varit klar för Brynäs hade hans pissiga poängskörd de senaste åren lyfts fram rejält. Några vuxenlandskamper hittar inte jag, men han kanske har lirat tjeckoslovakia cup med janne nonamen ;-)
Kommentera

GävleLasse: Marknaden död = Dåligt med utvecklingsbara halvmesyrer i AS
Kommentera

Gusten: Marknaden död = "Paper out" på faxen...
Kommentera

sylf: Tomek Valtonen är en stor o tuff spelare som offrar sig för laget över hela isen samt att han gör poäng, 16 mål och 19 ass på 54 matcher den gångna säsongen.
Kommentera

GävleLasse: Äh Sundlöv trodde marknaden var död. Han har lagt krutet på att måla påskägg tillsammans med Herman och Sunken.
Kommentera

sylf: Pakaslahti är en defensiv center och en ruggigt bra tekare och fick spela mycket i det finska landslaget under förra VM:et. Fast han gör även en hel del poäng. Han är klasser bättre än Lind.
Kommentera

70 Rodrigues: Dom namnen säger mig ingenting.
Kommentera

GävleLasse: SSK värvar två finländska landslagsforwards - Petri Pakaslahti och Tomek Valtonen. Det kan City avslöja i dag. - Inga kommentarer, säger Stefan Nyman, värvningsansvarig i SSK till City.
Kommentera

Gusten: Ja alla är trevliga och omtyckta i laget. Vinst eller förlust spelar ingen roll bara man har mysigt på resorna till match.
Kommentera

« · 869321 · »