Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Sjödda på väg bort?

« · 869321 · » Till forumet

Sv: Sjödda på väg bort?
Huge: Så nu är cirkeln sluten...Man börjar skylla på ekonomin.

Då kanske det finns belägg för all den kritik jag skrivit angående marknadsavdelningen.

Konstig egentligen att Lag som t ex Timrå har råd, även fast de har mindre kapacitet arenamässigt. Detta gällde även innan LA byggdes.
Kommentera

Sjödin och Kent Norberg (sportchefen i timrå) är ju friends så vi får se vad som händer...timrå har en backplats kvar
Kommentera

GävleLasse: "Så nu är cirkeln sluten...Man börjar skylla på ekonomin.

Då kanske det finns belägg för all den kritik jag skrivit angående marknadsavdelningen.

Konstig egentligen att Lag som t ex Timrå har råd, även fast de har mindre kapacitet arenamässigt. Detta gällde även innan LA byggdes."

Cirkeln är väl inte sluten förrän vi kommit ikapp topplagens ekonomiska siffror eller iaf börjat komma i närheten av desamma.
Och ja: jag skyller isf på ekonomin när vi i nuläget inte alltid kan delta på samma villkor.
Det intressanta är ju hur ekonomin utvecklats de senaste säsongerna och det är mkt möjligt att marknadsavdelningen gjort ett värdelöst jobb som bara lyckats åstadkomma en vinst på 15 miljoner under första året med LA.
Jag vet inte riktigt vilket resultat som isf borde ha varit normalt?
50 miljoner plus?
100 miljoner?

Att lag som tex Timrå haft råd är väl inte konstigare än att olika lag har lyckats olika, beroende på hur man jobbat och vilken organisation man haft.
Timrå har ju sakta men säkert byggt upp både laget och organisationen, ungefär på samma sätt som vi nu börjat göra sedan ett par säsonger tillbaka. Bara det att dom har hållit på betydligt längre med samma process och detta kan kanske ge en fingervisning om hur långt tid det kan ta. Och detta trots att dom enligt många "experter" genom åren värvat mkt bättre än vad vi gjort.
Kommentera

GävleLasse: "Håller du på Boork eller på Brynäs? Inse att Boork var en nödlösning för att få ordning i en förening i kris. Det lyckades han med. Det långsikitiga arbete skall alltså pågå i EN säsong till.. Sen då? För du har ju själv sagt att han kan vara kvar en säsong till."

Jag håller på båda, eftersom Boork är navet i nysatsningen och den person man ansett vara bäst lämpad för restaureringsjobbet, sas.
Eller menar du att Boork kör ngn sorts enmansshow där han bara tar hänsyn till sig själv och inte föreningen?
Ngt annat motiv till frågan vem jag håller på kan jag annars inte se.

Det viktigast är att vi kan etablera oss som ett stabilt lag och förening.
Det kan mkt väl dröja till x antal år efter att Boork försvunnit, så jag ser i dagsläget inget större skäl till oro över vad som kommer att hända sen.
Det man genom Boork och nysatsningen försöker åstadkomma är ju en plattform för att gå vidare, och diskussionen om vem som senare ska ta över som tränare känns i dagsläget mindre aktuell.
Den är iaf inte så akut som du vill ha det till men ska naturligtvis heller inte skjutas alltför länge på framtiden.
Diskussioner och förslag på framtida lösningar ventileras säkerligen redan nu, och man får väl utgå från att en seriös ledning hela tiden har denna fråga på agendan i en eller annan form.
Kommentera

Huge: "Det intressanta är ju hur ekonomin utvecklats de senaste säsongerna och det är mkt möjligt att marknadsavdelningen gjort ett värdelöst jobb som bara lyckats åstadkomma en vinst på 15 miljoner under första året med LA."

Så nu stämer det tidningarna "spekulerar" om?

Precis som jag skrivit förr. Goda nyheter svärljer du med hull och hår.

OM man nu har gjort en så stor "vinst" samtidigt som man fick ca 15 miljoner mer i det nya TV avtalet så borde det ju kunna tolkas som att man gått plus minus noll om man bortser från det nya avtalet. Tycker du att det är ett bra jobb?

Om man nu räknar på ett annat sätt och bortser från dessa 15 miljoner man fått iom TV avtalet så borde man ju rimligen ha 30 miljoner att förstärka laget för. Fast en C-hall ska ju byggas. Den skulle kosta ca 10 miljoner. Så vi landar på 20 miljoner...

Ja tänk om vi alla hade siffrorna... ;)

Ekonomi hit och ekonomi dit. Det är ju uppenbart att någonting är fel när spelare som Sjödda funderar på att sticka. Motivationen att spela finns ju uppenbart. Det är bara det att han inte vill spela i Brynäs.

Varför?
a) Han vill avsluta sin karriär i sin moderklubb...
b) Han vill avsluta sin karriär med en rejäl chans att vinna SM-guld...
Kommentera

GävleLasse: "Man skall ha ett lag där unga talanger KOMPLETTERAR den befintliga truppen. Det har inte Brynäs idag. Speltiden på Dackell,. lind, DJ, Sjödda Angell talar för att satsningen på unga talanger endast är ett spel för galleriet."

Vore vi ett etablerat topplag med en stabil stomme av lite äldre spelare så vore det ju isf det ultimata, men nu är vi inte i det läget ännu och följaktligen så blir också satsningen på unga talanger därefter.
Det är en svår och komplicerad balansgång att avgöra när och hur många man ska släppa fram.
Problemet har ju varit att vi hittills inte haft några juniorer som riktigt ansetts hålla måttet, och därigenom inte heller fått mer än några sporadiska inhopp här och där.
Men du verkar glömma att i juniorsatsningen måste väl även spelare som ex Sebastian Karlsson, Gynge, Spets och Salmonsson inräknas?
Bortsett från Gynge som varit utlånad och det helt korrekt då han innan säsong ansågs vara lite för grön ännu, så har ju dom andra jag räknar upp fått så pass mkt speltid att man borde betrakta den som fullt normal.

Jämför med lag som ex FBK och HV, där man trots ett stabilt lag i övrigt ändå inte släppt fram några horder av juniorer direkt.
Kommentera

Huge: "Men du verkar glömma att i juniorsatsningen måste väl även spelare som ex Sebastian Karlsson, Gynge, Spets och Salmonsson inräknas?
Bortsett från Gynge som varit utlånad och det helt korrekt då han innan säsong ansågs vara lite för grön ännu, så har ju dom andra jag räknar upp fått så pass mkt speltid att man borde betrakta den som fullt normal."

Ja Sebastian Karlsson fick ju rejält med speltid under slutspelet. Ett solklart bevis på att man verkligen vill satsa på unga talanger. Spets och Salle behöver inte ens ta med i resonemanget då de båda var skadade. Fast skall man se på säsongen i stort så fick samtliga du nämner mindre speltid mot slutet så det kanske ger en ganska bra indikation ändå.

Så vad är "Normal". Är det jämfört med andra lag eller vad har du för riktlinjer? Som jag tolkar det så måste man göra sina jämförelser med de andra lagen i ES.

Boork och Brynäs skall ju vara klubben som verkligen GER talangerna chansen. Gör man det om man är "normal" jämfört med andra lag.

Vad gäller att jämföra sig med andra lag. FBK kan man knappast jämföra sig med för de har ett helt annat upplägg än Brynäs. De har nämligen inget J20 lag utan lånar ut sina talanger till lag som Skåre, Borfors etc. Men de har ju i alla fall lyft fram spelare som Motin.

HV har fått fram spelare som Ersberg, Svanberg, Hjalmarsson och Erik Andersson, för att nämna några. Många fick dessutom en hel del speltid även i slutspelet.

Är det inte jobbigt att endast jämföra sig med lag när det passar en. Borde man inte jämföra ALLT rakt av i så fall?
Kommentera

GävleLasse: "OM man nu har gjort en så stor "vinst" samtidigt som man fick ca 15 miljoner mer i det nya TV avtalet så borde det ju kunna tolkas som att man gått plus minus noll om man bortser från det nya avtalet. Tycker du att det är ett bra jobb?"

Vet som sagt inte om det är ett bra jobb eller inte, då måttstocken först måste fastställas.
Är en vinst på 100 miljoer normalt, så har man ju kanske inte gjort ett speciellt bra jobb.
Men det handlade ju om en faktisk vinst på, som det ser ut, 15 miljoner.
Såvida man inte försöker dölja några siffror och mixtra med begreppet "vinst" så får man väl utgå från att det enligt redovisningskutym handlar om en vinst på detta belopp.
Vart pengarna från reklamavtal tagit vägen eller hur dom räknas in i det hela är väl rätt så oväsentligt, så länge som det inte handlar om ett försöka att dribbla med siffrorna rent bokföringstekniskt.
Och jag har ju svårt att se oberoende revisorer godkänna ett bokslut som fejkats i ngn form.
Kommentera

Huge: Men det handlar ju inte om det.... Det handlar ju om att det finns resurser till spelarinköp.

Det är viljan som saknas.
Kommentera

GävleLasse: En annan viktig detalj är att TIK är skuldfria.
Kommentera

Ambroo: Ja det är en ganska avgörande sak, men samtidigt så har ni väl planer på att bygga ut er E.On och då kommer lånen.
Kommentera

GävleLasse: Absolut, men det fläskas inte på och satsning som är och som har gjorts känns onekligen sund.
Kommentera

Ambroo: Klart den är sund, det sitter sunda människor i Timrås organisation.
Kommentera

70 Rodrigues: Glöm heller inte Oscar Sundh...
Kommentera

GävleLasse: "Så vad är "Normal". Är det jämfört med andra lag eller vad har du för riktlinjer? Som jag tolkar det så måste man göra sina jämförelser med de andra lagen i ES.

Boork och Brynäs skall ju vara klubben som verkligen GER talangerna chansen. Gör man det om man är "normal" jämfört med andra lag."

Självfallet så menar jag "normal" i jämförelse med övriga ES-lag.

Och då menar jag att vi inte är speciellt mkt sämre än ngt annat lag, på att ge juniorer chansen.
Att spelarna jag talar om inte fick så mkt speltid under slutspelet behöver inte alls vara ngt "solklart" bevis på att man inte menar ngt med sin afagra ord om juniorsatsning.
Det handlar väl till största del om ren självbevarelsedrift sas, dvs att man kanske måste prioritera lite när det blir allvar i ett slutspel.
Kommentera

70 Rodrigues: Skulle vart trevligt få se Brynäs vinna ett SM igen lagom till 100-årsjubiléet 2012. Men det märks allt tydligare hur skrämmande låg framtidstro klubben egentligen har - trots att man försöker ge sken av det motsatta. Jubiléet "firas" nog mycket mer troligt i allsvenskan än i elitserietoppen. Sundlöv borde absolut bort nu. Han är kanske en till naturen sympatisk och trevlig man - men absolut inte rätt person som sportchef/värvningsansvarig i en elitförening med ambitioner i nådens år 2007...
Kommentera

Huge: Boork och Brynäs har själva satt sig i den situation de befinner sig i. Detta genom att hela tiden skrävla om att man minsan satsar på talanger.

Något andra lag gör även de. Skillnaden är att i de andra lagen så har man en stomme av etablerade spelare som drar det tyngsta lasset. I årets upplaga så låg det mesta på en 41 årings och en 19-årings axlar.

Att sedan 34-årige Dackell klev fram och var den gigant man hoppats på att han skulle vara sedan han kom hem igen är ju ett ljus i mörkret.

Men vart är resten. Vart är stommen i lagen.. Den stommen är på tok för tunn.
Kommentera

Clarence: Ett är iaf säkert: innan vi fått se ett nyanserat inlägg från din sida så visar nog almanackan på år 3012.
Tidigast...
Kommentera

Huge: Samma år som Brynäs tar sitt nästa SM guld alltså...
Kommentera

Huge: "Ett är iaf säkert: innan vi fått se ett nyanserat inlägg från din sida så visar nog almanackan på år 3012.
Tidigast..."

Ungefär samtidigt som Brynäs tar sitt nästa SM-GULD!
Kommentera

GävleLasse: Ja, eller tar sig tillbaka till elitserien...
Samma år gör Sjödin sin sista match i elitserien, i timråtröjan....
Kommentera

Huge: En fråga bara? Har NÅN annan än du skrivit ett nyanserat inlägg de senaste 5 åren? Förklara gärna vad du menar med nyans ? Är det när man är oliktänkande eller på något sätt kommer med kritik som i DINA ögon är obefogad. Om så är fallet så undrar jag vem fan som är onyanserad här inne.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf: Jag skrev väldigt nyanserade inlägg i helge. :-(
Kommentera

sylf: "En fråga bara? Har NÅN annan än du skrivit ett nyanserat inlägg de senaste 5 åren?"

Det finns ett par stycken, men du behöver nog själv inte oroa dig för att bli klassad som nyanserad... :-)
Kommentera

GävleLasse: "Det är ju uppenbart att någonting är fel när spelare som Sjödda funderar på att sticka. Motivationen att spela finns ju uppenbart. Det är bara det att han inte vill spela i Brynäs."

Apropå citera media när det passar ens egna syften.... *host host*

"Varför?
a) Han vill avsluta sin karriär i sin moderklubb...
b) Han vill avsluta sin karriär med en rejäl chans att vinna SM-guld..."

Du måste iaf inneha ngn sorts världsrekord i att dra slutsatser av i stort sett ingenting eller åtminstone ganska tunna underlag.

Såvitt jag vet så var det väl samma visa förra året kring Sjöddas påskrift av en ev förlängning. Det blev inte klart förrän han kommit hem från semestern.
Det behöver nödvändigtvis inte betyda att samma sak gäller nu, men ska vi inte försöka få lite mer kött på benen än ett utslängt påstående av Anrell och Wennerholm i en skvallerbetonad artikel?
Kommentera

Huge: Ja, jag måste erkänna att det känns lite tungt att vara en, av ytterst få, som skriver nyanserade inlägg på detta forum. Undertecknad har ju som bekant även ett sjätte sinne gällande stora scoop ang. värvningar också.
Kommentera

Kommer aldrig att förlåta klubben om man slarvar bort Sjödda införa hans sista säsong som aktiv, det är något som inte stämmer, luktar unket....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu har jag inte läst källan till att Sjödda ev lämna BIF. Tror ni själv att han lämna r den hand som skall föda honom...
Kommentera

Huge: En länk är ju alltid en länk.
Kommentera

Huge: "Det behöver nödvändigtvis inte betyda att samma sak gäller nu, men ska vi inte försöka få lite mer kött på benen än ett utslängt påstående av Anrell och Wennerholm i en skvallerbetonad artikel?"

Den har jag inte ens läst. Jag läste i GD som jag tycker håller en lite mer verklighetsnära vinkel.

Det är inte svårare än att man tagit Sjödda för given och på den vägen är det...

Ibland så biter verkligheten en i arslet...
Kommentera

GävleLasse: Vad är det isf i GD:s artikel som får dig att tolka ryktet som ngt mer verklighetsnära?

Innan vi vet ngt mer av vikt så skulle jag vilja säga att ibland så vill man kanske se det man VILL se....
Kommentera

Huge: Med tanke på att du svalde det som GD skrev angående vinsten på 15 mille med hull och hår så borde väl sanningshalten vara densamma på den här artikeln. Det är ju samma redaktion som skrivit den....
Kommentera

GävleLasse: "Med tanke på att du svalde det som GD skrev angående vinsten på 15 mille med hull och hår så borde väl sanningshalten vara densamma på den här artikeln. Det är ju samma redaktion som skrivit den...."

Jag håller ingenting öht för osannolikt, vare sig det gäller ryktet kring Sjödda eller snacket om vinsten på 15 miljoner.
Jag försöker bara att se motivet till att föreningen isf medvetet skulle försöka släppa siffror om en fejkad eller totalt felaktig vinst, när siffrorna ändå måste komma fram vid bokslutet?
Jag ser heller liksom ingen poäng i att GD medvetet skulle försöka ljuga om siffrorna.
Och jag har definitivt inte hört ngt om att vinstsnacket skulle vara rykten?
Vilket det däremot handlat om när det gäller Sjödda, så vitt jag vet.
Men jag kan säga att även här så utsluter jag ingenting.
Kommentera

Huge: Vart har du hört att det skulle vara rykten? Källa?

När det gäller det ekonomiska så lär det visa sig. Jag tror inte att vinsten är så stor som GD ville göra gällande.. Men det lär visa sig.
Kommentera

GävleLasse: "Vart har du hört att det skulle vara rykten? Källa?"

Det finns säkert siffror nånstans på hur många av Anrells rykten som visat sig vara sanna.
Oaktat detta så förbehåller jag mig rätten att kalla snacket om Sjöddas ev övergång till Timrå som enbart ett rykte.
Källa till detta rykte är följaktligen Anrells krönika i Sportbladet.
Om du nu har något mer substansiellt att peka på, så varsågod, eftersom jag inte fick ngt svar på exakt vad i GD:s artikel som du anser vara mer verklighetsnära än Anrells skriverier.
Kommentera

Huge: Sluta klaga på Sjödda-ryktet, det är sant att han har pratat med TIK.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Peja: En sak är säker och det är att "sola int skin i möra" Tycker det låter fruktansvärt konstigt men den enda som vet sanningen är Sjödda själv. "Så länge skutan kan gå, så länge hjärtat kan slå" Så tror jag att Sjöddas sista match görs i en Brynäs tröja. Om inte så är det hans val. Det finns större problem i världen. Typ att BSKV måste köpa sina biljetter via BT. Detta medför ju även att Stocjholm måste köpa sina biljetter via BT om man vill vara med i dom överrenskomna priserna för supporterklubbarna.
Kommentera

65selander: Jamen det behöver inte betyda speciellt mycket att Sjödda har pratat med Timrå. Han gör det förmodligen för att sätta lite press på Brynäs; han vill ha ett jobb i klubben efter karriärens slut. Och han börjar väl se slutet...
Kommentera

Peja: eller också vill han vara "spionen som kom in från kylan", 
hoppas!!!
Kommentera

"Får vi se dig nästa höst också?
– Det vet man aldrig, men omöjligt är det inte. Men jag måste känna att jag är en av de ledande spelarna i laget om jag ska fortsätta.
Just nu är du en av elitseriens bästa backar i alla fall.
– Det som nästan är roligast är att jag har hängt med i utvecklingen. Hockeyn har förändrats något oerhört på 20 år.
Lika roligt i dag som då?
– Ja, fast på ett lite annorlunda sätt. När man var ung var man mer egoistisk och tänkte bara på att komma vidare i karriären. Nu vet jag att Brynäs är min stopp-
station och kan glädjas med laget. Jag blir glad av att se andra lyckas."

Tommy Sjödin i Aftonbladet 2007-01-20
Kommentera

Huge: "Om du nu har något mer substansiellt att peka på, så varsågod, eftersom jag inte fick ngt svar på exakt vad i GD:s artikel som du anser vara mer verklighetsnära än Anrells skriverier."

Mycket enkelt. Jag har inte läst det som Anrell skrivit utan jag har ENDAST läst det i GD.

Och den källan måste ju vara tillförlitlig då Artikeln om ekonomin verkar stämma, i alla fall enligt dig.

Det kanske är bäst att du bestämmer dig om vad som är en tillförlitlig källa innan du börjar selektera vilka artiklar som har substans och inte. Man kan inte välja att tro på de som är positiva och förkasta andra bara för att de inte faller en i smaken.

Arnio: Visst kan Sjödda ha sagt detta i januari. Men nu är det april och man vet inte vad Sjödda fått för bud från Timråhåll.
Kommentera

GävleLasse: "Mycket enkelt. Jag har inte läst det som Anrell skrivit utan jag har ENDAST läst det i GD.

Och den källan måste ju vara tillförlitlig då Artikeln om ekonomin verkar stämma, i alla fall enligt dig."

Hur vore det om du försökte hålla isär alla frukter du kastar omkring dig, min bäste frukthandlare?

Sjöddaryktet först.
Du påstår att GD:s artikel är mer verklighetsnära utan att ens ha läst Anrells artikel. Bara det är ju lite anmärkningsvärt men spelar egentligen ingen större roll. Anrell skrev bara att "det ryktas om Sjödin och att han skulle vara på väg till Timrå". Ja, nåt i den stilen.
När du nu fått info om vad Anrell skrivit så frågar jag återigen: exakt VAD i GD:s skriverier är mer verklighetsnära i jämförelse med vad Anrell skriver?
Kan du peka på ngt i GD:s artikel som skulle göra deras uppgifter mer trovärdiga?
Det var det jag frågade om, eftersom du ju påstår att deras skriverier är mer verklighetsnära.

Vad ekonomin beträffar så påstår jag att Brynäs IF knappast har ngt att vinna på att försöka bluffa om vinsten.
Och därför så känns det väl som att GD:s skriverier om vinsten har större trovärdighet än skriverierna om Sjödda.

"Det kanske är bäst att du bestämmer dig om vad som är en tillförlitlig källa innan du börjar selektera vilka artiklar som har substans och inte. Man kan inte välja att tro på de som är positiva och förkasta andra bara för att de inte faller en i smaken."

Och ändå så är det inte jag, utan DU som har bestämt dig för att GD:s skriverier om Sjödda är mer verklighetsnära än Anrells skriverier.
Och det trots att du inte ens har läst vad Anrell skriver och därmed kan göra en jämförelse.

"Visst kan Sjödda ha sagt detta i januari. Men nu är det april och man vet inte vad Sjödda fått för bud från Timråhåll."

Nä, man vet aldrig vilka bud som kan dyka upp den 1:a april.... :-)
Kommentera

Huge: nu var det ju inte jag sopm drog in Arnells påståenden utan du. Det som skiljer GD's artikel från Arnells är att GD's frågade Sundlöv om sanningshalten. Min teori är att GD noterade ryktet som Arnell skrev och följde upp det genom att prata med Sundlöv. Sundlöv kan bevisligen varken styrka eller förneka ryktet. Sett utifrån den informationen så tycker jag att det finns utrymme för en viss oro. Kombinationen med att Sjödda blivit blåst på rollen som Sportchef och den hittills väldigt magra "satsning" som Brynäs gör att det finns belägg för det jag oroar mig för. Sjödda är säkert jävligt sugen på att kröna sin karriär med ett Sm guld innan han lägger rören på hyllan.

När det gäller ekonomin så har den aldrig bekräftats av brynäs utan de hänvisar till bokslutet vid årsmötet. De har ingen som helst anledning att kommentera detta i nuläget utan ger en prognos om att det kommer att bli en vinst, inget mer.

Att du väljer att tolka det som du vill kan jag inte göra någonting åt. Jag konstaterar endast att du är jävligt selektiv när du ratar vissa saker och hissar andra saker som skrivs även fast källan är densamma.
Kommentera

GävleLasse: "Jag konstaterar endast att du är jävligt selektiv när du ratar vissa saker och hissar andra saker som skrivs även fast källan är densamma."

Nu är det ju så att jag vare sig ratat eller hissat ngt av ryktena (Sjödda och vinsten). Jag har bara haft funderingar om vad som verkar vara mest trovärdigt, baserat på vad som framkommit i artiklarna.
Ang Sjödda så tycker jag inte att det som GD fått fram, är mer än fullt normala saker som kunde gällt vilken spelare som helst i ett förhandlingsläge om ev förlängning.

Ang vinstartikeln däremot, så handlar det visserligen också i viss mån om gissningar, men att dom ändå måste ligga bra nära sanningen iom att det går att göra en ungefärlig beräkning på hur stor vinsten borde bli.

Angående selektivitet, så skriver du så här:

"Det är ju uppenbart att någonting är fel när spelare som Sjödda funderar på att sticka. Motivationen att spela finns ju uppenbart. Det är bara det att han inte vill spela i Brynäs"

Denna slutsats har du alltså baserat på en artikel i GD, där det öht inte framkommit ngt substansiellt, mer än att Sjödin känner Norberg och att man fört samtal med Sjödin (vilket jag utgår från att man gör med ALLA som det ska förhandlas med).

Jag har fortfarande inte riktig fått kläm på hur du kan dra slutsatsen att Sjödda inte vill spela i Brynäs, baserat på det som står i GD:s artikel?
Thats all....
Kommentera

Har någon någonstans läst att Sjödin säger att han funderar på att gå till Timrå? I GDs artikel säger dessutom Sundlöf att han inte vet någonting om detta.

Slappna av...
Kommentera

"Tommy Sjödin, just nu på semester i Florida, är medveten om att han är ryktenas man hemma i Sverige. Till Sporten säger han: - Brynäs är fortfarande mitt förstaval. "
Kommentera

Jag hörde ett rykte i går om att Sjödda har sökt barnomsorg i Timrå, men även att annat däe han skall vara på väg att skilja sig och att han därför vill flytta hem...

Men själv tror jag att allt bara är bull och att han ännu än gång sviker sitt löfte till Timrå IK!
Kommentera

Swordster: Men själv tror jag att allt bara är bull och att han ännu än gång sviker sitt löfte till Timrå IK!

Du menar hans utalande om att det bara finns en klubb i Sverige för honom?
Kommentera

Zzz: Nej löftet han gav till ledare och supportrar när han lämnade föreningen förra ggn.

Dessutom har han mycket starka känslor för Timrå, i alla fall påstår han själv det i samband med att jag pratade med homom när han spelade landskampen här förra året!
Kommentera

Swordster: "Nej löftet han gav till ledare och supportrar när han lämnade föreningen förra ggn".

Löftet han gav 1986 eller vad????
Kommentera

« · 869321 · »