Brynäs IF

723728 inlägg · 7956 ämnen

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

« · 881223 · » Till forumet


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:
Du menar alltså att jag o övriga supporters som har likaledes samma syn som mig på ordföranden i valberedningen skall gå den demokratiska vägen.
Det har både du och jag försökt göra med andra bekanta. Hur gick det?

Palle anklagade mig för att sitta o ringa runt till sponsorer med uppmaning att ej sponsra Brynäs IF med pengar, utan att vare sig kent-åke eller anders hedin var informerade.
Palle satt ju o sa att Bert Johnsson var såpass viktig för föreningen.
Detta tog jag upp vid ett möte med Kent-Åke, Anders Hedin samt bert Johnsson o du satt ju med. Ljuger jag Lasse?

Förklara för mig hur supporters i lag skall ställa sig till den demokratiska vägen om han eller hon blir utsatt för vissa saker om de som företräder ens åsikter försöker styra eller påverka ens egna beslut..
Hur hade du reagerat? kan du acceptera att man reagerar olika?

Vad Kent-Åke gjort känner du själv till o du har tagit ditt beslut vilket du har full rätt att göra.

Jag litar fullkomligt på att majoriteten av de som vill föreningen väl verkligen tar tag i saker o ting vid årsmötet.
Ser inte att jag behöver vara med på detta. Tids nog kommer jag att bli medlem igen, men det är mitt val vad jag vill göra, det är mitt val hur o på vilket sätt jag vill informera, argumentera samt debattera.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Föga förvånande så lyste Sjödda med sin frånvaro även på dagens träning.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
HF:
Förtalar?
Käre HF. För dryga två år sedan ringer en styrelsemedlem i Brynäs Stockholm till mig o berättar att deras ordförande på ett mycket fult sätt talar illa om mig GävLeLasse, Tony, Anneli samt Anders.

Jag har stort förtroende för denna person som har de värderingar som saknas från en del håll.
Att öppet o ärligt berätta när han eller hon anser att man på ett eller annat sätt gått över gränserna som förtroendevald.

Vidare gick du på ett mycket bryskt sätt emot de äldre personer som satt o röstade in person till styrelsen?
Jag vill inte att du skall säga att jag förtalar personer. Så länge du ej kan motbevisa att jag har fel, så står vi i dilemmat. Vem har rätt.

Till skillnad från dig o många andra VET jag dock att det finns en tyst majoritet som har åsikter o det är till skillnad från GävleLasse som enbart skriver här för egen skull,(som han själv skrev) som jag koncentrerar mig på att föra ut mina åsikter mm. Till skillnad från GävleLasse finns det både personer inom utom föreningen, medlemmar till respektive supporterklubb som man kan påverka.

Jag har insett o andra också att man kan påverka saker o ting utan att vara medlem. Jag har min fulla rätt liksom du att skriva vad jag vill.
Skillnaden mellan oss är att jag ej sitter som förtroendevald.
Kan därför ta mig friheten att föra mer öppen debatt, men det för jag även om jag hade suttit på förtroendevalda platser.

Jag fick själv erbjudande om att bli föreslagen som ordförande i BSKV av den grupp som ev. går med i BT nu från BSKV. Vidare fick jag förfrågan vid vårt möte på Untra Konferensgård för ex antal år sedan att arbeta i valberedningen i Brynäs IF.

Tar mig friheten att säga att det finns goda sidor i mig också om nu debatten handlar om person till person.
Om inte du tror mig så får du fråga andra.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Jag bemötte ditt snack om BSKV och deras problem med att jag endast engagerar mig för BT och INTE BSKV.

Jag är samtidigt medlem i brynäs IF och har därför lika rätt att tycka som vilken annan medlem som helst.

Jag har även talat om för dig att jag inte kommer att köra en massa namedropping här. Har jag synpunkter och förslag på folk till styrelsen så kommer jag att kontakta valberedningen. Det är ju något du aldrig kommer att göra då du klart redogjort vad du tycker om den. Det du förespråkar är inte på något sätt korrekt sett ur demokratisk synvinkel. Hur många av brynäs medlemmar sitter här på hs? Därför känns det inte angeläget att föra den debatten här utan jag väljer att föra mina synpunkter på styrelsen via de kanaler som är tillsatta av föreningen.

Köp ett hundben av gummi och gnag en stund...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:
Medlemmar i Brynäs IF!? Vilka medlemmar i Brynäs IF talar du om. De som är med i BT, Brynäs Stockholm eller BSKV?
Eftersom du skrev att du enbart engagerar dig i BT just nu så kan man ju tolka svaret hur man vill.
Bryr du dig ens om vad medlemmar tillika medlemmar i respektive supporterklubb tycker o anser?

Om du ENBART ser till BT så anser jag att du skall hålla dig ifrån debatten om Brynäs IF. Sitter du inte själv o för destruktiv kritik helt utan förankring på HS när du gnäller om saker som föreningen sköter illa? Om du skriver att marknadsavdelning sköts illa. Vad menar du då? Alla eller någon?
Man kan inte som i Sjödins fall , kräva hela styrelsen avgång efter det som skett. Vissa anser faktiskt det GävleLasse.

Vore det inte ett utmärkt tillfälle för BT att gå ut o påpeka detta o mana till lugn, o få de personer som suttit med vid förhandlingarna med Tommy Sjödin att förklara sig.

Mig veterligen har du aldrig kommit med namnförslag eller presenterat kandidater till att ta över vissa poster. Du skall dock ha heder utav att du engagerar dig som du gör. Fler borde engagera sig lika mycket.

Frågar dig återigen. Vem/vilka personer skall tillsammans lösa allting.
Att du svarar tillsammans är rent löjeväckande.
Är samtliga förtroendevalda i Brynäs IF:s organisation med i den skaran?
Förtydliga dig tack. Jag vet att det finns medlemmar till våra supporterklubbar som vill veta.

Har idag ställt samma fråga till person/personer i Brynäs IF.
Skall bli intressant att få se svaren.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Håller för en gångs skull med dig!

Sen undrar man ju hur Pucken fick ihop tankarna när han så övertygande förklarade varför Sjödin passade så bra som Sportchef.
Han skulle inte sitta framför en dator utan röra sig i omklädningsrummen. Vad har det med jobbet som sportchef att göra?

Lika dumt är ju att kalla Janne Larsson en marknadskille.

Ännu dummare att Pucko får skriva i tidnigen överhuvudtaget!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
HF: Brilliant minds think alike.... ;-))

Jag skrev exakt samma sak i går kväll, och det ska bli intressant att se hur alla som tidigare reagerat med ryggmärgen gör, efter att nu ha tänkt efter en aning, fått lite mer distans till det hela och framförallt läst den andra sidans syn på saken när den nu framkommit.

Pucken är ju också en stor förlorare i det här, i den mån han nu sen tidigare haft ngt rykte att förlora.
En kritisk journalist med gott omdöme befattar sig i initialskedet inte med en historia som är så ensidig och tendensiös. Pucken har helt enkelt fallit för frestelsen att än en gång ge Brynäs IF en känga, och här dök en utmärkt chans upp.
Inte en tillstymmelse till egna motkommentarer till artikeln, utan enbart en blixtsnabb publicering utan eftertanke.
Men man är som sagt inte förvånad...

Jag har dock en liten invändning vad gäller Sjöddas framtid i Brynäs.
Iom att man nu skjutit upp det hela ytterligare så måste det vara ett tecken på att båda parter verkligen är måna om att lösa det hela.
Och jag tror även att det kommer att ordna sig så småningom.
I nuläget ser väl en tänkbar lösning ut som följer:
Sjödda spelare vidare sitt sista år, vilket han hela tiden själv velat och under tiden försöker man vaska fram ngt till nästa år.
Alternativt att Sjödda parallellt med att han spelar sitt sista år, även går som elev hos Sundlöv och succesivt lär sig eller iaf får lite mer insyn i sitt blivande jobb som Sportchef.

Tulipanaros!!
Alla är glada och nöjda.
Kanske tom Tina och Pucken...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Med tillsammans menar jag medlemmarna i Brynäs IF, ingenting annat. Om detta även innefattar dig vet jag inte, för du sa väl upp ditt medlemsskap i brynäs IF.

Vad HF skriver och hur han som person reagerar på det som hände på årsmötet påverkar inte på något sätt hans engagemang och det arbete han lagt ner för BT under den tid ha varit ordförande i BT.

åter igen är du inne och kladdar med ditt BSKV. Sa jag att jag brydde mig?

Vad tror du jag som vice ordförande i BT skall tycka om att medlemmar i BSKV säger att de skall gå med i BT istället för att fortsätta i BSKV? Jag vore ju en stor lögnare om jag sade att jag satte mig emot det. Vi behöver medlemmar i BT, ju fler vi är desto bättre. Så jag kommer inte att jobba aktivt för att förhindra dessa själar.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
stefan: Vad har jag sagt om att fara med osanna uppgifter om mig och om vad jag egentligen sagt? Hur jävla långt får du gå egentligen utan att represalier sätts in?

Du förtalar, godtyckligt på löpande band olika personer lite överallt på Internet och sen flyr du med svansen mellan benen när du får lite mothugg. Jag skiter högaktningsfullt i vad du tycker om mig, men du ska fan inte påstå att jag sagt/skrivit saker jag inte har gjort. Vidare får du ha vilka åsikter du vill, till och med tycka om timrå. Men så fort du publicerar dina får du fanimej hålla dig till sanningen och undvika insuinationer.

Jag utmanar dig att betala in medlemsavgiften för denna säsong och dyka upp på Brynäs årsmöte och stå för dina åsikter om att det skall bort personer lite här och var och allt annat du orerat om i ett antal år nu.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:
Jag har en mycket enkel fråga till dig som du kan besvara.
Jag känner inte dig personligen men har mött dig ett par gånger vid möten etc.
HF deklarerade i debattinlägg för något år sedan att alla äldre personer var idioter, särskilt de som hade röstat på årsmötet.

Förstår du att det finns supporters/medlemmar som tycker mycket är illa skött från flertalet händer, däribland våra representanter från respektive supporterklubb.?
Förstår du att det finns personer som ifrågasätter ditt synsätt med att "VI TILLSAMMANS" skall lösa detta.

Frågar återigen. Vilka är vi eller dom?

Om inte du förstår att "VI TILLSAMMANS" oavsett vilket ansvar man har eller i vilken supporterklubb man är med i, så måste vi hjälpa samt stödja varandra.

Varför tror du att det förekommer grupperingar exempelvis i BSKV, där en grupp ej vill vara medlem i BSKV bara därför att en person sitter kvar i den nuvarande styrelsen.
Denna grupp har klart och tydligt sagt att de skall gå med i BT, pga av en person o vad jag ej har förstått, helt baserat på personliga saker.

I BT satt ju HF o idiotförklarade alla äldre personer för ett år sedan, men detta har du tydligen glömt.
Är det med sådana uttalanden på debatterna som du vill engagera dig i frågor som berör gammal och ung i BT?

Jag ifrågasätter ej HF:s kunskaper eller så. Konstaterar bara vad som står samt sägs i debatter.

Förstår du att medlemmar samt supporters tröttnar på allt, o ej ens orkar engagera sig att åka till årsmötet mm.
Ser du dessa problem?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
OLZ UB06: Har inte de flesta kommit överens om att det handlade om sveket kring sportchefsjobbet som anledning till att han tvekar.

Ultras, har bif skaffat sig ett gäng idioter som tror sig vara så mkt bättre än alla andra nu?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
OLZ UB06: Ultras shall somehow respond.

Skall alla gävlebor bli rädda nu eller?!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Fy fan va plåttrigt, kan ingen acceptera den andre partens beslut?
Folk har snackat så mkt att det finns en skitlukt i hela stan av allt skitsnack, tacka Pucko Persson för den, som gav dom fritt rum i blaskan.
jag tror jag har hört uppemot 20 pers som sagt att dom skäms över att vara brynäsare, att dom aldrig sätter sin fot i Läkerolen igen. Och?

Det är fortfarande medvind för oss, lägg ner allt bullshit angående det här, och visst fan kan nog Sundlöv tänka sig nån Gustav Vasa extra i Sjöddas lönefack?

Vad fan gör folk?
Ultras shall somehow respond
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Stackars Spets, tajmingen är inte den bästa. Nu får väl han bära hund för att ha tagit Sjöddas löneförhöjning också :)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Herregud!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Gusten: Du har väl läst at Gud har hört din bön eller är det jag som har missat att det har skrivits om detta redan. D v s att Spets kommer att få förlängt.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
sylf: Nej, biljettluckan öppnar väl två timmar före match, så han var väl tidig. Han kanske kan sälja lunchkuponger till restaurangen så länge.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
sylf: Enligt säkra källor så har Tina skurit sönder däckena på Tommys bil därav hans frånfälle. Enligt samma källa så har D.J setts hjula runt Sätraåsen och hela tiden upprepat mantrat "40 minuters speltid tjalalala"
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
HF: Bra inlägg.

Nu nås Ove Mylings redaktion av nyheten att Gefle IF:s spelarfruar gör gemensam sak och gråter ut i tidnigen.

Enligt ett "säkert tips" undrar det varför deras män måste jobba 50 % trots att de flesta spelarna varit klubben trogen i 150 år, när en gubbe i brynäs blir lite sur för att han inte får löneförhöjning när han ska vrida ur det sista svettdropparna i karriären och sedan ta en framträdande roll som sportchef utan några egentliga meriter.

"GIF leder ju allsvenskan nu och vi kräver att våra män får betalt efter den prestationen" säger en av gif-fruarna.

"Skämmes gefle if" säger Pucken Persson, eller var det Svenska fans-redaktionen?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
sylf: Jag kan ta jobbet istället, fast inte att kränga biljetter ;-)
Får väl snart läsa om han var ombytt på träningen eller inte.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
sylf: Nu lägger väl GD lite väl mycket värderingar i sina artiklar:

"Men mötet MOT Brynässtjärnas framtid är uppskjutet." ;-) Nog tror jag att Brynäs unnar Tommy en framtid vad den än må innehålla.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Gusten: TS skulle för en halvtimme sedan satt sig i biljettluckan i LA.Han dök inte upp och allt är avblåst tillsvidare.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
HF: Vettigaste inlägget hittills!
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
HF: "Undrar hur mycket av dessa ord jag får äta upp om några timmar när mer fakta framkommit?"

Skit i det, i nuläget är det iaf klockrent ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jag hade inte tänkt lägga mig i denna debatt då den bygger på aldeles för många antaganden och rena gissningar och dessutom så verkar bakgrundsfakta i stort baseras på ett partiskt brev till Gävletidningarnas sportredaktion. Men vafan jag kan inte hålla mig.
Hur kan någon med lite hjärnsubstans mellan hörselgångarna bara svälja allt i Tinas brev? Jag påstår inte att hon på något sätt ljuger, men det är ett mycket partiskt brev från en bitter person och i dessa fall är det inte svårt för skribenten att hårdra och generalisera. Jag syftar mest på de inskränkta personerna som kommenterat GD/ABs artiklar på respektive tidnings hemsida. Givetvis, som några har konstaterat, så är det inte nån tjänst att stå och kränga biljetter i en lucka Herr Sjödin är erbjuden. Utan en tjänst där han via olika kontaktytor får ett hum av hur föreningen sköts uppe på kansliet, däribland biljettförsäljningen. För att granska det hela med lite kritiska ögon: Vad har egentligen hänt under de senaste åren? Det hela började helt enkelt med att Sjödin utsågs till sportchef i Brynäs för runt tre år sedan. Han valde då att fortsätta med hockeyn och var således tvungen att ta tjänstledigt från sportchefsrollen, som i stället Sundlöv tog. Tjänstledigheten beviljades för en säsong och alla var nöjda och glada. Sommaren kom åter och Tommy ville fortfarande lira hockey och det är här saker borde ha skett i stället för nu. Sundlöv var nu varm i kläderna och hanterade sportchefsrollen, i alla fall på godkänt sätt. Brynäs insåg att Sundlöv skulle bli kvar ett tag och meddelade då Tommy att det nog skulle bli aktuellt med en annan tjänst inom föreningen. Tommy verkade inte motsätta sig detta då, men det har jag ju ingen aning om. Det enda jag vet är att det inom föreningen stod mycket klart att Tommy inte längre var garanterad Sportchefstjänsten. Så här fortsatte det fram till förhandlingen inför kommande säsong när något händer. Sjödin vill ha mer pengar, Brynäs anser sig inte vilja ge honom det. Sjödin surnar till, frugan surnar till ännu mer och här är vi nu med skandalen i full gång. Vad har då begåtts för misstag? Vad har föreningen gjort fel? Enligt mig så är det inte mycket mer än kanske hanterat informationsvägarna på ett vackrare sätt (Alltid ett problem inom Brynäs verkar det som). De har fullt ut hållit vad de lovat, Tommy erbjuds en tjänst inom föreningen och DESSUTOM kommer han att få sitt efterlängtade(?) sportchefsjobb om tre år då Sundlövs kontrakt går ut. Detta ser jag inte som något löftesbrott, utan tvärt emot som ett gott fullföljande av vad som utlovats. Att det rör sig om mindre pengar i lönekuvertet för Tommy när han får en kanslitjänst, kommer inte som en direkt chock för min del men det verkar det göra hos familjen Sjödin. Hockeyspelare tjärnar brutalt mycket pengar och dessa löner går ju självklart inte att jämföras med tjänstemännens dito. Det har ju uppenbarligen att göra med att det finns fler som kan utföra samma jobb som Sjödin på kansliet än vad det finns de som kan göra hans jobb på isen, enkelt.
Det andra snacket om budget som redan är överskriden är ju bara andra ord för att säga att ”vi vill inte betala mer än det vi erbjudit för dina tjänster”. Frågan är ju hur mycket Tommy begärde mer? Om jag ska läsa mellan raderna på Tinas brev så verkade det ju som om han ville ha bäst betalt i Brynäs. Jag tror säkerligen Brynäs kunde ha gått med på en mindre höjning på nån procent, men någonstans måste ju en gräns sättas. Det vore otroligt intressant att veta vad som hände mellan fredagens: ”Det blir nog klart under fredagen” och ”Jag kanske skiter i alltihopa”. Hade parterna vidare kontakt under lördagen eller sjönk det hela mer in i Tommys medvetande ett dygn senare?
Som jag ser det så har Sjödin, med hjälp av sin fru, straffat ut sig från Brynäs. Jag ser det inte längre som en möjlighet att han kan spela kvar i föreningen. Visst är det tråkigt men det är den bistra sanningen. För hur kan han med stolthet gå ”tillbaka” till Brynäs? Hans frus brev brände ju alla broar. De har frångått de moraliska reglerna i en förhandling och försökt, och även lyckats, få den stora pöbeln att påverka Brynäs att ge Tommy några kronor till i lönekuvertet och även få enorm sympati och samtidigt skapa ett stort agg mot ”föreningen”. Om man ska använda den patetiske Bengt Perssons ord, så borde de skämmas. En förhandling går ju ut på att båda parter kommer med förslag och antingen kommer de överrens eller så går de skilda vägar. Att blanda in tredje part, via offentligt gråtande i lokalpress är under all värdighet enligt mig. Sjödin är på långa vägar oersättlig och det finns andra backar i världen som kan göra hans jobb minst lika bra.
Slutligen är det bara att konstatera att det bara finns förlorare i denna soppa och den stora förloraren är Brynäs Idrottsförening. Detta svider något otroligt i mitt hjärta och jag skulle egentligen vilja skälla på ett antal personer men undviker detta då det inte förbättrar föreningens situation. Ingen, inte ens Thure Wickberg där dock målfoto avgör, är större än föreningen. Så är det bara och så kommer det alltid att vara.

Undrar hur mycket av dessa ord jag får äta upp om några timmar när mer fakta framkommit?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Och varför skall jag sitta och försöka vara involverad och engagerad i vad som händer i BSKV? Jag är med i BT...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:
Du talade ikväll om att vi "TILLSAMMANS" skall åstadkomma saker o ting GävleLasse.
Vi har förtroendevalda personer både i våra supporterklubbar samt förening som du anser TILLSAMMAN skall lösa vissa saker, vilka de nu är?

Namnge de personer du har så stort förtroende för att du anser dig kunna säga att de tillsammans skall kunna löse de problem som finns/kan komma att dyka upp.

Jag skall försöka förklara för dig varför det är en omöjlighet just nu bland några namn som företräder oss supporters på en del håll
Blir en intressant debatt hoppas jag.

Vi kan redan ikväll börja med en skribent i Brynäs IF, Pelle Boersma.
I BSKV gästbok stod det för ett ex antal månader sedan att han hyllade HELA STYRELSEN i BSKV för deras sätt att leda sitt arbete samt bemöta oss dysterkvistar.

Igår fick medlemmarna reda på att BSKV har skulder upp över öronen opch jag har länge ifrågasatt på det sätt BSKV styrs o den information som ej övriga styrelse medlemmar får.
Kan du tala med Pelle Boersma o be honom förklara för mig och övriga dysterkvistar vem i BSKV man TILLSAMMANS MED skall reda ut saker o ting med eller försöka sig på att samtala med för att förändringar skall till?

Där fungerar allt så bra o styrelsen gör enligt honom ett bra arbete.
Jag anser att det är vilseledande debatt inlägg,helt taget utan konkreta o sanningsenliga grunder.

Kan du förstå varför jag ifrågasätter en del personer samt debattörer?
Jag respekterar pelle som supporters men när han som debattör skriver om saker som ej stämmer överrens med verkligheten, då undrar man verkligen hur detb är ställt med information samt upplysning från en del håll på vad som sker.

Det är sanningen man vill höra o ärlighet prioriteras högt av alla människor.
Alla har rätt till en andra chans o man kan ändra sin synpunkt på saker o ting utan att bli idiotförklarad.

Denna debatt kommer jag dock att föra internt med dig, men är det så att någon är intresserad att följa upp detta så kan vi starta ett Nätverk där de som vill kan få reda på de saker vi diskuterat.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Tänk om vi inte hade signat så många saftblandare som inte får speltid, då hade det funnits en del stålar...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja:
Mitt förslag till dig Peja är följande. Vet ej vem du är.
Det finns ett kontrakt mellan Brynäs IF och Tommy Sjödin.
Be någon i Brynäs IF, får bli den ytterst ansvarig i så fall,Anders Hedin om att kontraktet vid förhandlingarna mellan någon o Tommy
visas upp,eller delges i någon lokal tidning i Gävle under morgondagen.
Finns massvis med supporters till föreningen landet runt som vill ha besked o det snabbt, innan rykten florerar.

Varför skriver eller berättar inte Kent-Åke att det finns ett skrivet kontrakt mellan föreningen o Tommy Sjödin?
Förstår verkligen alla vad som sker bakom vissa dörrar?
Personligen är jag mycket bekymrad, men ej förvånad.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Vad sägs om att skita i att ge Spets förlängt och på så sätt frigöra pengar att lägga på Sjöddas lön?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
pastorn: Ja vad ska de yngre spelarna tro? Att man kan lita på att Brynäs fullföljer de löften som ges?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Dags för familjen Sjödin att komma ner på jorden. Otroligt vilket divapar. Gå ut och gråta i pressen för att gubben inte får höjd lön. Knappt jag vill ha Sjödin kvar i laget, inte en sådan kapten jag vill ha i Brynäs. Vad ska dom yngre spelarna tro egentligen. Frun verkar rastlös, ge henne ett jobb som städare på arenan, rätt skitigt efter matcherna där uppe...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Brynäs svarar på kritiken.

Moderator kan deleta inlägget om det redan har blivit postat.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Från dina hemtrakter? :D Vart kommer du ifrån då?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Okej han har tjänat bra tidigare så han kan jobba nästan gratis,,va tjäna han in de pengarna på tro för inte kan det varit på hockey eller var han extremt överbetald ;)
Du tog det fel ,jag mena att det verkar som ett vettigare jobb än sälja biljetter och att sjödin skulle göra sig bättre att jobba mot sponsorer än sälja biljetter..inget mot Sulku och enligt det jag läst och hört är han uppskattad..
Det med tjock var för att han under ett snack före match i en loge till några jag känner stog så att magen puta ut och var ivägen så någon/några inte såg TVn :)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Robban74:
Ravenlord ställde en fråga och jag svarade...
glömde att jag måste fråga dig om lov
!!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
TIKbiff: men lägg ner det där Timråsnacket nu !!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord: Jag kan tala om för dig att Sebastian Sulku hade en praktikplats hos Brynäs IF och jobbar långa timmar och är i princip gratis.

Heder till honom för det...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord:
Sjödda spelade tre säsonger i TIK.

Huss spelade två säsonger, är nu "team manager" i Timrå.du ser att det finns en framtid för f.d Brynäs spelare i Timrå.

Viktor Huss (anders son) spelade TV pucken för medelpad och är med i Timrås J18 lag
(viktor är för övrigt kusin med bäckis, men det borde ju du veta ;-)

Vore kul med Sjödda till Timrå, då får ju en av våra juniorer som skall träna med A-laget i sommar kanske spela backpar med sin Farbror Tommy,,hm eller var det Morbror?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Ja jag kom på det efter jag sänt :)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord:Sebastian Sulku tänker du nog på.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Pekkkkaaallla eller va finnen heter som går omkring i logerna före matcherna och snackar med sponsorer och äter gott så han snart rullar fram vad jag har hört...Ja t.o.m han var värd en bättre tjänst (spela hur länge för BIF??)än Sjödda som ska sälja biljetter ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Lite konstigt att inte Sjödin och Brynäs har planerat detta på ett tidigare stadium, typ när Sundlöf skrev på för 3 år.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord: Ja jag ser då inte Timrå med i Sjöddas resonemang...


Så utan att egentligen ha enats om någonting måste Sjödin lämna ett besked till Brynäs senast klockan 08.00 på måndag.
- Som läget är nu har jag tre alternativ. Antingen säger jag ja till Brynäs bud och spelar vidare ett år till. Eller så börjar jag jobba på måndag, eller så skiter jag i alltihop, säger Brynäs lagkapten.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jensen_12:
Härligt med en debattör från mina hemtrakter:-)
Ja, det verkar falla sig så att Timrå blir ett alternativ OM
Brynäs o Sjödin ej kommer överrens.
Eftersom Nubben o Tommy är gamla vänner så är det mest troliga att han väljer Timrå, men vi får hoppas att det löser sig.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Kul att se sån urTimråit Sjödin plötsligt blivit i Timråögon...Hur länge spela han för TIK ?
De verkar även ooootroligt insatta i BIF ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Nu skulle det förvåna mig mycket om TS återvänder till BIF med mössan i näven efter att det gått så långt att till och med HSB (hon som bestämmer) gått ut i media under fria ord där inlägget avslutas med "För i dag skäms jag över att vara brynäsare"

Men, större lappkast har väl hänt.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Robban74: Hur skulle det gå till? Han är ju anställd och kan således inte sparkas på ett årsmöte.

Det råder en enorm flathet bland Brynäs medlemmar och det är detta som ligger till grund för det mesta skiten som pågår uppe på åsen.

Mer engagemang från medlemmar och vi skulle undvika mycket.

Visst en misstroendeomröstning på årsmötet kanske skulle kunna fungera som en vägvisare. Men det är i slutändan styrelsens beslut.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jensen_12: Om Sjödin kommer att fortsätta inom Brynäs så kommer klubbdirektörsjobbet att bli ledigt efter årsmötet. Kent-Åke har nämligen skitit i det blå skåpet nu...
Kommentera

« · 881223 · »