Brynäs IF

723584 inlägg · 7956 ämnen

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

« · 881875 · » Till forumet


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Tommy Sjödin och Brynäs träffades igen på tisdagskvällen.
Men ingen lösning är i sikte.
En trött Sjödin ville inte svara på några frågor efteråt.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jonte321: Jo, härlig +/- ....
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Så jävla tyyyypiskt Brynäs!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Det kanske är hon som är svartjobbaren.. ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Är hon anställd av Brynäs? Inga?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Jag var ju där å kollade jämt å ständigt...

Jag såg inga.. ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Och så det här (ur dagens Arbetarblad):

Vid bygget av Läkerol Arena anlitade Skanska bemanningsföretaget som nu misstänks använda svart arbetskraft i stor skala. Som mest hade bemanningsföretaget tiotalet personer på plats.
– Vi kontrollerade med både Skatteverket och referenter. Men vi fick inga signaler om att det var några konstigheter, säger projektchefen Tomas Moström.

Jävla Sundlöv! Och Kent Åke!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:

Konstigt..Det flesta härinne på HS svarar på de flesta inlägg vare sig det är riktad mot dom själva eller inte....Även du och 70 gör det..

Skitsamma..Nu har säkert kapaciteten tagit slut för den det berör..

Heja Sjödin..
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: "Även om man kan tycka att det är orättvisa löneskillnader, så måste man ju
inse att det handlar om två olika debatter. Personalen konkurrerar i sin grupp sas, och deras löner ska väl isf jämföras med personallönerna i andra klubbar, och inte med spelarlönerna."

Och det är precis därför jag tycker att det inlägg som du klistrade in här för ett tag sedan var totalt befängt. Det byggde ju på att man jämförde Sjöddas roll i Brynäs som vilken arbetare som helst.

När det gäller spelarlönerna så vet jag att det finns spelare som har fått förlängt med bibehållen lön. Skillnaden har varit att de lyfter ca 100 K och året mer än Sjödda. Och dessa har säkert försäkringar, bonusar och det andra som sjödda har.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
gud: Jag hade en diskussion mned Huge inte med dig. Huge är fullt kapabel att själv svara på inlägg.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Sjödda har blivit lovad en anställning, Nu löneförhandlar han.

Både Brynäs och Sjödda vill se Sjödda i Brynäsdress på planen nästa säsong"

Så långt är jag med på noterna.

"Problemet är att man kallt räknat med att Sjödda skall ta den lön han erbjöds, hade man inte det så hade en buffert i lönebudgeten lämnats."

Ja, det stämmer nog rätt bra.
Men det kan ju också vara så att man erbjudit samma sak till övriga spelare som man vill FÖRLÄNGA med, eller tom erbjudit dessa en sänkning av lönen, pga att nyförvärven blivit lite dyrare än vad man kanske från början tänkt sig.
Brendl ex, lär ju inte ha kostat jordnötter direkt...

Sen blir det ju bara fånigt när du börjar jämföra spelarlönerna med personallönerna.
Även om man kan tycka att det är orättvisa löneskillnader, så måste man ju
inse att det handlar om två olika debatter. Personalen konkurrerar i sin grupp sas, och deras löner ska väl isf jämföras med personallönerna i andra klubbar, och inte med spelarlönerna.

Dessutom: går det att i exakta pengar värdera det som ex en klubbdirktör gör för föreningen, med det som en spelare i ett lag tillsammans med andra spelare gör?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
gud: Det finns inget att diskutera. Vad Rodrigues skrivit till dig har jag inte läst, var det i den här GBn?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Lunkan:

Mmm...

Det verkligt klockrena i det här läget vore att Brynäs (Mormor/KÅE) och Sjödin (med eller utan fru) hittar en vinna-vinna lösning.

Sjödin är landslagsmässig. Ge honom en landslagsmässig lön.
Föreningen behöver en scout. Det är en investering i framtiden.
Anställ Sjödin from 080501 som scout (och kanske) med sidouppdrag att tex stötta spelarutveckling i Brynäs ungdom, Brynäs juniorer, hockeygymnasiet och kanske tom i samarbetande klubbar (läs Valbo m fl).

Vinna-vinna!

Den här löjliga loose-loose situationen är bara tragiskt och onödig.

FIXA!
NU!


GRRRRR!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:

Då innebär det att 70 alltid muckar då??

Iom att jag bara svarade på samma sätt han gör allt för ofta...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Den där Hans Carstensen är ju en sopa som inte vet någonting om hockey. Man KAN inte bortse från att Sjödda har blivit lovad att bli sportchef.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
gud: Nu var det jag som tog bort ditt inlägg då jag anser att det enda du ville var att mucka gräl med Rodrigues. Sånt vill vi inte ha här.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: "Under samma sten som dig vad det verkar!"

Ja, välkommen då i klubben som anser att man bör avvakta med domen och att Brynäs mkt väl kan ha agerat felaktigt i vissa delar.
Att i det läget komma och påstå att jag velat påskina att Brynäs minsann inte har gjort ngt fel, känns ju minst sagt ologiskt.
Eller vad tycker du själv?

Av det som hittills framkommit finns det dock inget som pekar på att Brynäs på ngt anmärkninsvärt sätt skulle ha agerat dumt mot Sjödda.
Ser man till det som sagts från båda parter, så är det väl snarare så att det är Brynäs som oförtjänt fått ta mkt skit.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues:

Haha..Grattis
Du valde alltså att ta bort mitt inlägg där jag kommenterade ditt betende mot andra härinne på HS..Och ditt inlägg mot mig får vara kvar..

Moget lillen..

Där ser man vad kapacitet är för något och du verkar inte ha någon alls..Fortsätt du så..

Heja Sjödin..
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
rackham: Klockrent!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19:

Nopp..Timrå IK är mitt lag..

Kanske läge att förtydliga lite för dig....

Dom flesta supportrar brukar säga sitt lag när det gäller just sitt lag...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Jag tror alldeles säkert att det är fler klubbar i ES än Brynäs som skulle kunna tänka att ha Tommy Sjödin i backlinjen. Så vilket lag som nu åsyftas med "mitt lag" är väl egentligen oväsentligt?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues:

Om man nu skall se något som kunde gjorts bättre i det här fallet så är det att det är en förhandling och se nu vad som händer när en part (en spelarfru) lägger in en känslomässig förhandlingsinlaga.
Vad blir bättre av det...?
Skullel Brynäs snaska tillbaka vad man tycker och tänker om en viss spelarfru...?
Knäppt.

1. Använd en agent för guds skull, eller kanske en agent för spelarfrun...
2. Besparar oss de snaskiga förhandlingsdetaljerna, det räcker bra med resultatet: Vi är glada tillkännage att X... eller Vi vill meddela att X lämnar föreningen...

Snaskiga detaljer från ena, andra eller båda sidor hör hemma i Hänt & Sett...

Ett annat alternativ är att göra en regelbundet återkommande såpa av det.

Välkommen till Silly Season säsong 1... följ förhandlingarna från den osminkade insidan. Vem vinner, vem försvinner!?

Jag är rädd för att många agenter alt spelare skulle stå där med ett antal frågetecken kring sig när det gäller den egentliga viljan att dra på sig en viss klubbs tröja, förmåga i största allmänhet, girighet m.m.

Ett sorts lönetak så gott som något...?

Men ok, det kanske skulle kunna ge lite pengar till klubbkassan att köpa spelare för...
Och employment-opportunity för någon mediasugen spelarfru som vill jobba inom branschen kanske...?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Och inlägget du klistrade in. Det är baserat på fakta då menar du? Han gör en del jämförelser med hockeyspelare vs. vanliga arbetare. Han bygger dessutom upp sin tes runt att Brynäs skulle vilja byta ut honom mot en yngre back. Brynäs har ju redogjort att de gärna ser honom spela kvar i Brynäs. Hur kan då skribenten utgå från den tesen?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Under samma sten som dig vad det verkar!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
gud: "Sjödin är välkommen till mitt lag alla dar i veckan.."

O ditt lag är BK Brallan va?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
gud: Klart att du skulle kommentera just det inlägget. Säger väl allt om din kapacitet!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Vilken sten har du legat under de senaste dagarna?

Är det ngn som från första början propagerat för att man bör avvakta med domen, tills korten ligger på bordet, så är det väl jag?
Du får gärna tycka att de som vill höra båda parters synpunkter, redan har bestämt sig för att Brynäs inte gjort ngt fel.
Men hur logiskt resonerat är då det på en skala?

Det jag lägger över på Sjödins fru och media är ju att dom bidragit till just en onyanserad och snedvriden debatt.
Inget annat.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues:

"Huge: Tycker du ja!"

Ännu en gång i en debatt så tillför du otroligt mycket..
Stammar du verklig livet också??

Sjödin är välkommen till mitt lag alla dar i veckan..
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Det roliga är ju att du redan har bestämt att Brynäs inte har gjort något fel utan lägger över allting på Sjödins fru och media. Du som alltid tjatar om "two sides of a story". Verkar som att du redan bestämt dig innan förhandlingarna ens är klara. Jävligt nyanserat!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Sjödda har blivit lovad en anställning, Nu löneförhandlar han.

Både Brynäs och Sjödda vill se Sjödda i Brynäsdress på planen nästa säsong.

Problemet är att man kallt räknat med att Sjödda skall ta den lön han erbjöds, hade man inte det så hade en buffert i lönebudgeten lämnats.

Vad skall man jämföra med egentligen? KÅE lyfter en lön på ca 500-600K om året. Vad gör han som är värt så mycket pengar? Skall vi även jämföra hans lön med de som får knalla till förmedlingen.

Vad har resten av de anställda som kutar runt i det nya på tok för stora kansliet?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Ja, om jag INTE hade tyckt att den var klockren, så hade jag väl heller inte sagt det...
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Klockrena ord ur en krönkika i Arbetarbladet, signerad Hans Carstensen..


"Den känslomässiga reaktionen från supportrarna i fallet Sjödin må vara förlåten. Men att sportjournalister tappar analysförmåga och börjar skriva med magen är tveksamt.

Jag måste ställa mig frågan: Vilket är problemet?

I mina ögon tycks debatten röra sig med dubbel bokföring.

Brynäs hockey är ett företag som agerar på marknaden och därför måste röra sig med marknadsmässiga strategier. Denna marknad har Tommy Sjödin och andra spelare använt sig av i tio-femton år, man har håvat in löner som ligger mångdubbelt över medelinkomsten för svenska löntagare. Och tyvärr är det så att marknaden är åldersdiskriminerande. Det kan inte komma som en överraskning för någon. Inte heller är det ovanligt att nya styrelser tvingas riva upp beslut som gamla styrelser har tagit. Vill man ha en annan ordning får man ropa efter planekonomi à la DDR.

Tommy Sjödin har alltså hamnat i en konkurrenssituation. Precis som alla 50- och 60-talister i dagens Sverige får han bevis på att han inte är oersättlig, och att pensionssystemet av i dag inte erbjuder någon egentlig fallskärm. De spelare som Sjödin har konkurrerat ut i laggallringar förr om åren – vad gjorde de i liknande situationer?

Visst är det synd om Sjödin om han känner sig trampad på tårna. Men är det inte något som vi alla blir när vi går in och för lönesamtal med chefen en gång om året?

Eller när vi släpar oss till arbetsförmedlingen för att söka arbeten som ligger mil från det vi egentligen vill jobba med.

Känner vi inte alla igen oss i den här karusellen? Kanske är det därför vi identifierar oss så starkt?

Men tycker vi synd om Tommy ska vi inte klandra Brynäs, utan det ekonomiska marknadssystem som vi alla är en del av, som vi alla har varit med och byggt upp. Det är där korrigeringar måste ske.

Välkommen till verkligheten."

Ja, vad säger man?
Orden kanske talar för sig själva...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Metal Guru:

* asg *
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19:
Jag tror att ni har en ny sportchef i kommande, tror Jonte123 slår ut både mormor och Sjödda på den posten...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Sundlöv hittar bra nyförvärv ingen snack om saken. Men alldeles för feg med att göra sig av med spelare som egentligen inte har i klubben att göra. Den ända gången han gör sig av med spelare är när Boork säger åt honom att göra det. Spets, en skön kille, kämpe, men vad tusan ska han tillföra.. D.Johansson, visserligen kontrakt, men har inte han gjort tillräckligt många snesteg i Brynäströjan.. Sjödin är en kille med pondus och egen vilja till skillnad från Sundlöv, där är den stora skillnaden dem emellan. För övrigt, avgå Kent-Åke....
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Poppe då?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jonte321: Javisst,ersätt våran bäste back med en Junior,det låter ju jävligt logiskt;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Om nu Sjödin inte fortsätter spela i Brynäs, och om man ska ersätta honom med ett nyförvärv... så vill jag iaf inte se en ny utländsk spelare i laget, för nu får det räcka... ta in en svensk etablerad back... eller satsa på våra duktiga juniorer.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
FM: Alla som inte klagar får förlängt, oavsett hur dåliga de är :)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
De är ju klart att man inte har råd att betala Sjödda då man har typ 10 backar och 15 forwards på lönelistan. Nån som kan förklara detta för mig ?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Varför inte, alla vill väl spela i Brynäs :-) Notera smileyn!!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Tror det blir en allsvensk spelare eller en halvfigur från SM-Liiga som ersätter Sjödda, om han nu lämnar. Bara det inte blir Nevalainen.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Han lär ju inte finnas tillgänglig för 100 i månaden? :s
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Här har vi en ev ersättare till Sjödin :-) Se Länk!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: " Då har man förstärkt försvaret ytterligare och kan samtidigt utvärdera den nya spelaren om han håller måttet"

D.v.s om han kan suga en golfboll genom 6 m trädgårdsslang :-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: visst men vad får man för de pengarna? och vart skall man hämta en sån back. En back av Sjöddas kaliber hittar man inte i brådrasket.
Nej det bästa vore att lösa detta med Sjödda och få så många som möjligt nöjda, eller i alla fall inte missnöjda. Och sedan får Sundlöv scouta fram en ersättare under säsongen. Denne skall man helst signa på ett "Säsongen ut" kontrakt precis innan fönstret stänger. Då har man förstärkt försvaret ytterligare och kan samtidigt utvärdera den nya spelaren om han håller måttet.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Dom får väl ge en ev ersättare samma eller lägre lön än Sjödin.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Den enklaste lösningen vore att dra in semestern för marknadsavdelningen så får de jobba in några miljoner extra under sommaren. Då har vi pengar till Sjöddas löneförhöjning OCH en extraback...
Kommentera

« · 881875 · »