Brynäs IF

724793 inlägg · 7958 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

« · 1311818 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lyck: fast jag menar förstås 3-0 målet. Surt att det dessutom var målskytten Yagos som gick offside.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Förbannat synd att offsidemålet godkändes. 3-1 målet avgjorde. Förutom att Brynäs fortfarande inte kan sortera upp markeringarna i egen zon. 2-3 man vänder upp på samma gubbe, 4 av 5 som tittar på puck och glömmer gubbe, och ALLTID ALLTID den på bortre stolpen. Men ändå. AIK hade inte behövt få offsidemålet till 3-1.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
mk: ;)

Får inte vi tycka till om CZ idiotgrejer så ska väl inte heller Huge beklaga sig över domarinsatsen.. Samma sak där, han har nog mer utbildning och erfarenhet att göra en korrekt bedömning än vad huge har genom text-tv:n
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Jag tycker inte att Lindströms 4-1-mål var ett flytmål. Det var ju en konsekvens av att Dackell och Hansen stod och sov i det defensiva arbetet. Dackell som lät backen skjuta helt ostört och Hansen som låg alldeles för långt ifrån Lindström och heller inte försökte störa honom när returen kom. Men det är väl inte särskilt överraskande att du väljer att kalla det målet flyt och såga Brynässpelare vid resten av deras mål. Veteranerna är ju immuna, eller hur? Och de ledde verkligen Brynäs ikväll, väl?

Ja, det var kul att se juniorerna och ikväll såg man åter igen med all tydlighet att det inte är Dackell och Hansen som styr skutan. De är snarare extralasten som går minus när de andra går plus alternativ +/- 0.

Jag tycker att Greiss var bäst i Brynäs, tätt följd av ett antal 90-talister. Johan Larsson fortsätter att visa att han platsar och Rensfeldt gjorde en klart godkänd debut. Tycker även att t.ex Jonte Carlsson gjorde det bra och visade god karaktär när han kom in.

Minus till Dackell, Hansen, Sundqvist, Andersén samt coachen vars taktik gjorde att laget var slaget på förhand. Om man ger bort taktpinnen tackar inte motståndarlaget nej.

För övrigt brutal klasskillnad på Skellefteås och Brynäs sportchefer samt tränare. Skellefteå tar steg för steg varje säsong, blir bättre och bättre, medan Brynäs står kvar och stampar kring strecken år efter år.

Och till sist, det var väl bara 4300 personer där? Varför ropar ni inte efter att Skellefteå AIK bör flyttas till Göteborg,? Att stan inte förtjänar sitt lag osv osv osv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Czarnecki sa följande på presskonferensen efter matchen, som du ser så håller han inte med dig:

– Jag vet inte varför vi inte gör en bättre första period. Vi gör helt enkelt ingen bra match.

Den gästande tränaren var inte glad över sitt lags insats.

– Vi utmanade inte och var egentligen inte nära att vinna den här matchen.

Nu skenade inte siffrorna i väg och på slutet var det ändå "bara" två mål upp, men det var ändå ett stort försprång i sammanhanget.

-Skellefteå var det bättre laget.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Gurra88: Klockrent;)

Den har du väntat på länge väl!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Morgan har nog något mer koll än en läktardomare som du.. Onyanserat och okunnigt av dig..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: En enkel summering av första perioden är att Brynäs nog aldrig nånsin varit så totalt utspelade.. Dom gjorde alla möjliga fel medans SAIK gjorde allt rätt. Andra perioden jämn spelmässigt men bara inse att Brynäs är rätt långt efter topplagen vad gäller modern hockey. Brynäs har knappt en enda snabb spelare. Vi MÅSTE ha in spelare som har fart och driver på mål. Eero tex, vad fan har Dacke gjort med honom? För å inte tala om Dacke själv, när delade han ut en tackling senast? 1798?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
(först vill jag säga att ajg inte såg matchen idag)

laget börjar bli intressant nu tycker jag.. Visst vi torskade idag men Greiss skötte sig väl ändå bra vad jag förstått?

Kedjan Wännström-Sundström-Rensfeldt verkade också riktigt pigga och där vart det till och med ett mål! Wännström har inponerat på mig de matcher jag sätt med honom och om nu Rensfeldt får komma upp och ta chansen kan detta bli en intressant kedja.. dock kanske Larsson istl för Söndström??

Nordquist/Lauritzen har börjt producera, Silferberg/Järnkrok/Eeor gör poäng nästa varje match..

enda felet idag tycks vara Första linan?
Rödin passa verklgien inte in med gubbarna och Dacke/Hansen verkar inte riktigt komma till. Detta är ett problem som CZ måste ta tag i... Förstår dock att han itne vill bänka /Kicka spelare innan JVM.. men efter Nyår kommer nått hända (om vi fortsätter gå dåligt vill säga)..



I övrigt vill jag gärna ha en analys om de "ny" killarna av er som sätt matchen.
Wännström / Larsson / Rensfeldt.
Hur skötte sig dessa? hade W speed under grillorna, har han börjat våga utmana som han ska? hur gick det för Rensfeldt? fanns självförtroendet? Larsson, börjar han komma igång ?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Jag tycker att alla dom bedömningar du talar om var klockrena. Domaren är som bekant expert på det där, och jag är säker på att han hade på fötterna när han fattade dessa beslut.
Det är alltför lätt att sitta hemma och tycka till på ett onyanserat sätt, sas.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Jag är verkligen missnöjd med Domarna i år. Känns som att dom bara blivit sämre. Har inte sett en enda match där jag tycker att dom har hållit måttet. Skärpning!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf:

Det finns personer vars livsluft utgörs av att provocera omgivningen, och jag tror den du syftar på är ett klassiskt fall.

Knepet är att inte ge dom luft, på så sätt självdör dom.
Allt annat blir nåt slags ordtennis utan slut, en debatt med en dåre.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf: Glömde kommentera det som bara du tycks ha uppfattat:

Varför blir det inte straff när Järnkrok åker sig fri från röda linjen och sen blir krokad(!) bakifrån när han ska avsluta?
Hur kan domaren ge Söderström en tvåa för hakning i det läget?

Övrigt i domarväg: Bertilsson tacklar deras kille axel mot axel, publiken skriker men domaren tycker att tacklingen är sjysst.
När Bertilsson sen blir överfallen så händer ingenting.

Men värst av allt var nog tvåan på Nordan i slutet.
Kan förstå att Lauritz blir förbannad och drar på sig en tvåa för missconduct.
Nordan och deras kille möts på kollisionskurs i mittzon.
Nordan stannar till för att undvika sammanstötning men motståndaren fortsätter rakt fram och kör rakt in i Nordan.
Som åker på en tvåa för..........charging.

Snyggt jobbat, Morgan....     :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: inte bara botten skilljer bara 8P mellan 4:an och 12:an......
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf: Tveksamt....   :-)

Jag menar förstås att vi gör en bra match bortsett från första 20.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: "Summering: vi gör en bra match men slarvar bort den i första."

Kan 40 minuters hockey klassas som en bra match?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Kort sammanfattning:

Bortsett från första tycker jag att vi är det ngt bättre laget.
Är inte övedrivet imponerad av Skellefteå. Vi gör dom bra genom att sitta kvar på planet. När vi väl fick stopp på dom efter ett turligt 1-0 och en markeringsmiss på Sunken vid 2-0 så jämnar vi ut det hela.
Jobbigt att åka på 3-0 när vi kommer 4 mot 2 och Andersén missar sitt droppass. Istället vänder dom och får en 3 mot 1:a och målar snyggt.
Ser ändå bra ut efter den smällen och överlag har vi bra fart under rören idag, men är alldeles för ineffektiva.
Det håller inte att ex bränna 3 jättelägen i BP(!) när man får såna chanser.
Den avgörande smällen kommer efter att Sundström jobbat in 3-1 och vi är på gång att reducera till 3-2.
Men istället får dom förstås ett riktigt flytmål: Lindström slår till på tennis och halvträffar så att pucken elegant dalar in bakom Greiss.
Hade han istället träffat pucken rent så hade den hamnat över skyddsnätet, typ.
Små marginaler och sånt man ofta får med sig när man ligger högt upp i tabellen, spelar bra och har självförtroende.
Där avgörs det definitivt även om vi in i det sista jobbar hårt.
Och just den biten tycker jag är glädjande att se inför lördagsmatchen.
Juniorerna skapar ju hur mkt som helst men får inte dit pucken idag.

Summering: vi gör en bra match men slarvar bort den i första.
Håller inte mot ett så pass bra lag som SAIK, särskilt inte däruppe.
Tyvärr så spelar vi bara i 40 minuter idag och det kostade.
Kan vi förlänga det spelet till 60 minuter så vinner vi på lördag.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
foppa78: Ödesmatcher kommer det att bli fram till jul typ, sen kommer resultaten inte längre spela nån roll. Sunklöv kommer inte att göra nånting, CZ sitter säkert och laget har absolut noll förmåga att lyfta sig och komma in på ett vinnande spår.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Veiron: Det är sant, fråga HS egen självutnämde orakel får du höra. Allt annat är okunnigt, onyanserat och du saknar dessutom läsförståelse, plus att du blir häcklad!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
StoltBrynäsare: Ny ödesmatch att vänta på Lördag på Djurgården hemma.


Och AIK borta
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Nä nu är det fan Sunklövs förbannade uppgift att göra någonting VÄRVA OCH SPARKA UT DIG SJÄLV OCH TA NC MED DIG!!!
Också fick frölundarövarna 2poäng HELVETE!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf:
Inte skoja nu. så här direkt på en förlust.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Men satans vad jämnt det är i bottenträsket.

R F Lagnamn M 3p 2p 1p 0p Mål P
1 Skellefteå AIK 24 14 2 1 7 77 : 51 47
2 Luleå HF 23 14 1 2 6 59 : 47 46
3 Färjestads BK 23 13 1 1 8 59 : 47 42
4 Linköpings HC 23 9 2 4 8 58 : 48 35
5 AIK 23 10 1 3 9 60 : 56 35
6 HV71 23 9 4 0 10 59 : 57 35
7 Timrå IK 23 8 4 2 9 65 : 69 34
8 Djurgården Hockey 23 9 1 3 10 57 : 66 32
9 Brynäs IF 23 7 2 4 10 64 : 76 29
10 MoDo Hockey 23 6 4 2 11 55 : 63 28
11 Södertälje SK 23 7 2 2 12 60 : 70 27
12 Frölunda Indians 24 6 3 3 12 50 : 73 27

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf: Jag hade inte velat jobba för en chef som favoriserade några arbetskamrater för vad dom gjorde för 3-4 år sedan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Veiron: Vaddå, vi har ju viktiga ledarpjäser i Dacke och Hansen mfl. Dom går inte av för hackor.

Annars har du helt rätt i det du skriver.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Årets säsong består av missbedömningar, besvikelser och fortsatt isande tystnad från föreningen(man kan inte annat än sakna Boorks kvartalsrapporter på hemsidan).

Man har, kort sagt, inte lärt sig ett jävla dugg genom åren.

Först nu är jag ett hundra procent säker på att jag INTE vill se Michael Sundlöv i föreningen nåt mer.

Lars Jonsson är Brynäs bäst betalde spelare, bär ett "A" på bröstet och är värvad som ledargestalt. Han ligger på 85:e plats i +/- statistiken bland backar. Och spelar som om han vore gjord av glas.
Det är för dåligt!
Vi har ingen ledarkaraktär i laget, och det ger negativ effekt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
70 Rodrigues: Det är det i alla matcher... ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Är ju ett understatement och kalla lördagens match mot Djurgården för jävligt viktig, det enda som räknas är 3 p...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Ny ödesmatch att vänta på Lördag på Djurgården hemma.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Det är verkligen nya tider, när "varmkorv med bröd"-föreningen Skellefteå AIK gått om klassiska Brynäs IF. Norrbottningarna är så mycket skickligare, så mycket snabbare, och uträttar så mycket mer på isen.
Man blir förbannad. Snacka om att varumärket Brynäs blivit misskött, men det är ju old news...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
henke1:

Den inställningen hoppas jag inte spelarna har.
Postivt idag:Johan Larsson och Sundströms lina,att Calle fick göra mål och att vi inte fick några skador.
Negativt:Resten.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
GävleLasse: Men han är en jävligt viktig spelare!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf: För att inte tala om rökaren han fick till på kontringen. Han hade åkt 60 meter med pucken så han behövde väl syrgas där...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
henke1: Inte? Fick vi poäng alltså????? Jag trodde i min enfald att det var det hockey går ut på??!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
jaja 4-2 är inte fy ksam
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lindström: Dacke direktsköt i PP, träffade långsidan!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lindström: Friläge för Calle, hakad, borde inte det bli straff?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Anders Berg: Ja, nu skrattar folk åt helt andra lag..........
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf: Lauritzen visar puls. IMPONERAD av detta, matchens behållning så långt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
När jag var ung var Skellefteå och Hv71 lag man skrattade åt. Linköping tror jag spelade i division 6. Det är andra tider nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
70 Rodrigues: Herregud, är det där en utvisning???????????????

Han åker ju för fan rakt in i honom!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf:

Inte så smart av Nordqvist.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
70 Rodrigues: Bra!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Bra domarn!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Sylf: Och DIF har nu vänt mot Frölunda!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Härlig tackling, som belönas med vad??

3 ufon har polsk riksdag i ämnet!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf:

Klockrent av Bertilsson!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Sundlövs tvillingbrorsa?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
henke1: jo.
Kommentera


« · 1311818 · »