Brynäs IF

724791 inlägg · 7958 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

1312174 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Feeel...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
GävleLasse: Hm, Stevie W hade tydligen fullt upp igår...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Otroligt att linjedomaren missade den. Var det Marty Feldman månntro?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Nej för fan! ....2-4 är rätt ok....:-D
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Spelaren som har pucken på linjen har redan rundat målet en gång och kommit till baka till linjen så det är inte någon offside. Haha!!

Håller med dig att omspel är det enda alternativet.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Det verkar som om flera domare tillämpar straffregeln så här.
1 Det är bara straff om man är helt fri.
2: Om det finns någon motståndare i tillräcklig närhet för att nå fram att haka eller slasha, är man inte fri, och ingen straff.

Joseph Heller skulle vara stolt. Jag tror det är moment nr 22 i SIF's regelbok som reglerar detta.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf: Håller med. Hade varit ärligare om han friat helt och hållet, det hade känts bättre.
Nu blir det ju varken hackat eller malet och ingen begriper egentligen VARFÖR han öht blåser för hakning.
Om det nu inte är så att han bedömer att Järnkrok hinner få iväg skottet innan hakningen kommer och att hakningen därför ska ge en tvåa eftersom pucken fortfarande inte anses vara blockerad av målvakten när Söderström utför hakningen?
Isf den enda vettiga förklaringen, som jag ser det.
Även om jag efter att ha sett bilderna fortfarande anser att Järnkrok hindras från att ta ett bra avslut pga hakningen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: SM final 1995, Femte och avgörande mellan Brynäs-HV och vi är i förlängning vid ställningen 4-4 (eller var det 3-3?) Ove Molin fri från blålinjen och dras ner, hur klockrent som helst. Straff kan man tycka, men inte domaren. Han dömde utvisning för hakning, nåt som senare domarbasen, tror det var Dag Olsson....gick ut och fördömde. Antingen är det straff eller fria som gäller i det läget enligt regelboken.

Morgan gjorde fel, inte tu tal om annat. hade han friat hade jag köpt det!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Peja: Hela laget bidrar till defensiven och jag ser inte Dackell som nån slags ledare i det fallet.
Och när hela laget uppträtt svajigt bakåt fram till uppehållet så kan han ju knappast ha varit ensam ansvarig.
Det finns många spelare i andra lag som har usla stats men ändå är ngt av bärande spelare i sina resp lag.
Allt handlar inte enbart om siffror utan om saker som inte går att mäta på ett konkret sätt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Javisst kan motståndarna vara bra. Men det finns ju ett väldigt tydligt mönster över vilka spelare som är inne på baklängesmålen. Är det en slump att en spelare har +7 och en annan -11?

Dessutom borde ju han som ska gå i bräschen - lagets ledare och själ - den viktigaste av de viktigaste - dvs Dackell, verkligen inte ha sämst +/- i hela laget.

Leder man ett lags defensiv genom att vara inne på flest baklängesmål i laget? Nja...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Nej. men låt oss då för fan kritisera Czarnecki. För han gör många stora fel..
Det va de som va min huvudpunkt.. Att det är jävligt märkligt hur du försvarar en coach, om hur bra han gör allt, för han har minsann bäst förutsättningar. Men sen när en domare kommer, med erfarenhet och utbildningar, ja då jävlar kan man kritisera..

Min åsikt är som jag skriver till Dunc. Man kan givetvis kritisera båda. Coachen är inte alltid rätt man på rätt plats, Han gör inte alltid rätt. Czarnecki är ett bra exempel på att saker kan gå jävligt fel.. MOrgan va pissdålig igår..

Du behöver inte förklara för mig hur situationerna ser ut, jag tycker de va lika uppåt väggarna som du tycker..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Peja: Inga bra siffror oavsett spelare.
Men vad det har med Dackells roll som lagets ledargestalt och själ att göra, förstår jag inte.

" Precis som Lyck skriver var det ju solklara defensiva misstag av dessa spelare som ledde till Skellefteåmål."

Dock inga redogörelser för de solklara defensiva lyckade insatser som nämnda spelare stod för vid vinsten mot HV.
Gjorde spelarna inga misstag så blev det inga mål.
Ibland möter man mkt bra motstånd som till stor del kan förklara dom egna missarna.
Igår såg jag en klar markeringsmiss vid 2-0.
Vid samtliga övriga mål var det mer tillfälligheter och i ett fall en linjedomarmiss som avgjorde.
Därmed inte sagt att Lycks redogörelse skulle vara överdriven på nåt sätt.
Den speglar väl i stort sånt som händer i de flesta matcher, oavsett lag.
Om det nu är nån tröst för vår egen del......

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Du borde lära dig av Morgan istället för att klaga på honom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Dunc: Om huges åsikt ska stämma med sin egen..Så tycker han på fullaste allvar att man inte ska kritisera Czarnecki, för han vet bäst och har bäst förutsättningar att ta ut bästa möjliga lag, m.m... Men domare däremot, de kan man kritisera? Har inte de bäst förutsättningar att göra rätt bedömningar..

Med detta sagt så kommer min åsikt.. Man kan givetvis kritisera både Coach och domare, för de är inte alltid rätt man på rätt plats..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Gurra88: " Eller varför sitter du hemma istället för att döma hockey på elitnivå om du nu tycker dig veta bättre än morgan."

Jag har dömt hockey (Obs: inte tränat...) på J20-nivå när du inte ens var påtänkt, så jag vet hur svårt det är därute på isen.
Har aldrig påstått att jag vet bättre än Morgan.
Bara att det är mkt märkligt att han inte blåser för straffslag utan tar en tvåa, när det känns som ett skolexempel ur regelboken på när man bör döma just straffslag.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: De som jag pekade ut var allra sämst. Andersén hade -3, Sundqvist -2, och Dackells kedja hade samtliga -2. I en match som Brynäs förlorade med två mål. Och det var absolut ingen slump. Precis som Lyck skriver var det ju solklara defensiva misstag av dessa spelare som ledde till Skellefteåmål. Misstag som de andra spelarna inte alls gjorde i samma utsträckning.

Och det är ju ingen slump att Dackell går minus. Det har han ju gjort hela säsongen. Det är bara Clarke som har lika dålig +/- med -11. Förskräckliga siffror för lagets ledare och själ.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Gurra88: Ironi, my ass.
Du vet ju inte ens vad ordet betyder, verkar det som.
Både domarna och CZ har bättre förutsättningar att döma resp matcha/coacha på rätt sätt än vad du, jag eller nån annan läktarcoach har.
Där gör jag ingen skillnad på min åsikt när det gäller domare och ex CZ eller nån annan tränare.

Men här tycker jag att domaren har gjort en så pass flagrant och grov miss, att jag tyckte det var värt att påpeka.
Har vevat sekvensen fram och tillbaka på Hockeyligans highlights och jag kan fan i mig inte se hur domaren tar en hakning för nåt annat än det som sker i själva skottögonblicket.
Och hur han därefter väljer att INTE blåsa för straffslag är obegripligt.
Nu är det iofs väldigt svårt att se var nånstans Söderström sätter in hakningen eller om han ens hakar upp Järnkrok.
Men den springande punkten är ju ändå att domarde facto dömer för hakning, och jag ser isf ingen skillnad på när dom får straff när vår kille trippar deras spelare i ett friläge och när Järnkrok blir hakad i ett ännu klarara friläge?

Sen kan du ju kolla på klippet när dom gör 3-0.
Det går att stoppa exakt när deras puckförare passerar blå linjen och pucken befinner sig på linjen.
I det läget är Hagos (målskytten) ca 1/2 meter in i vår zon med sin släpande skridsko.

Men du kanske inte har nån åsikt om det heller och att det inte hade så stor betydelse för matchutvecklingen i det läget?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Gurra88: Lär du dig aldrig? Du blir ju utskåpad gång efter gång......
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge:"Du har ju så otroligt många åsikter om exakt allt som rör Brynäs i övrigt men här verkar du helt plötsligt ha fått tunghäfta.
Är det för att det känns jobbigt att behöva skriva att du håller med mig i den här saken, som du på pin kiv måste tycka tvärtom?"

Är du fullkomligt ironiblind? Jag antar att du förstod att jag bara gör narr av dig. Klart man ska kunna kritisera domaren, han gjorde märkbart fel vid flertalet situationer.. Men enligt DIN syn på t ex hur en coach agerar, och att han har bäst förutsättningar för att ta ut det bästa laget och matchar rätt hur lite han än gör..OCh det ständiga ickekritiserande du riktar mot CZ, för som du säger vi är bara läktarcoacher och har ingen aning...Så borde de gälla domarna med. De har bäst förutsättningar att se om det är straff eller inte. Erfarenhet och utbildningar som de samlat på sig.. Läktardomare är vad du är!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Gurra88: Liksom alla hockeylag fullständigt ropar efter dina briljanta analyser om hur man ska coacha och träna ett lag på hög nivå.
Konstigt att man inte sett eller hört ditt namn nämnas i de sammanhangen.
Men du är väl för upptagen med att träna fotboll,misstänker jag......

Jag har inte begärt att du ska VETA nånting, bara att få höra din egen åsikt om bedömningen när Järnkrok blir hakad.
Du har ju så otroligt många åsikter om exakt allt som rör Brynäs i övrigt men här verkar du helt plötsligt ha fått tunghäfta.
Är det för att det känns jobbigt att behöva skriva att du håller med mig i den här saken, som du på pin kiv måste tycka tvärtom?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Jag vet inte. Men jag litar mer på en elitseriedomare än på dig - en läktardomare med noll erfarenhet. Eller varför sitter du hemma istället för att döma hockey på elitnivå om du nu tycker dig veta bättre än morgan. Elitserien fullständigt ropar efter dig.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
arnio: Jag håller med. På rätt väg, och bra efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lyck: Greiss har varit briljant i 4 matcher på raken nu. Markström hade knappast gjort det mycket bättre
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lyck: Det negativa i det försvar spelet tycker jag,blir som oftast att forwards blir backar framför mål ok man tränar på det men tycker det blir fel om ex.Calle hamnar där som inte ännu är så stor o stark att ta bort gubben..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
.... och man har lyckats vinna ett antal matcher trots detta försvarsspel pga offensiven. Om det varit tidigare år, med detta försvarsspel, hade man stått på noll poäng nu. Och det gör vi inte. Som det är nu är Brynäs matcher fullständigt oförutsägbara, även från period till period, och mer intressanta än på länge.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Fler exempel

Första problemet (två på samma):
Stoppe på 23 sekunder i detta klipp, Andersén går över på Bertilssons gubbe, släpper sin framför mål
svtplay.se/v/2224872/ishockey/brynas-farjestad_5-4

Andra problemet (spelare sover)
Stoppa detta på 43 sekunder. Här har man lyckats sortera upp markeringarna någorlunda men Silfverberg somnar fullständigt på bortre
svtplay.se/v/2222504/ishockey/modo-brynas_4-3

Övriga mål är av tre kategorier som synes: Puckar som går genom målvakten, dåliga avvägningar på anfallsblå som leder till 3 mot 1 lägen, och överlastning i box play där man är för ivriga och säljer sig ute vid sargen och tappar fri gubbe på sovande sida. Ofta med avslut som sen går genom målvakten.
Så går man från att släppa in minst mål till att släppa in överlägset flest på sex månader.

Jag skulle vilja påstå att det inte är anfallsspelet som är problemet. Samt att det är allt flr enkelt att bara skylla på målvaktsspelet och längta efter Markström.

MEN. De senaste matcherna har ändå varit mycket bättre på dessa punkter än före uppehållet (målvaktsspel, BP spel, och markering i egen zon), och på rätt väg trots dessa exempel. Nu kommer man faktisk rätt i vissa byten i alla fall, och det verkar som det jobbas med detta. Jag har inte gett upp hoppet. Och målrika matcher blir det, mycket mer intressanta än tidigare år där man spelar 2-0, 0-2 eller 1-1.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lyck: Ett par matchsekvenser som väl rätt så tydligt visar att vi idag av naturliga skäl är lite mer svajiga i defensiven, men som fördenskull inte behöver betyda att allt är pest och pina.
Vi möter dessutom ett djävligt bra Skellefteå som har fart och självförtroende just nu.
Vi kommer snett in i matchen och hinner väl aldrig riktigt hitta rytmen från start, som är så viktig för matchens fortsättning.
När dom dessutom får 2-0 så måste vi förstås försöka kliva framåt och åker på ett par jobbiga smällar.
Det är ju bara att titta på matchen mot HV och jämföra.
Där börjar vi ungefär likadant och dom har mkt puck men kan inte förvalta övertaget. Istället så gör vi 1-0 och kan därifrån styra matchen med bra defensiv och offensiv.
Mao: två i stort ett likadana scenarier inledningsvis men med olika förlopp därefter.

I dagens tuffa och jämna serie där alla lag kan slå alla så avgör ofta konkreta saker som ex första målet, en ev reducering till 2-1 när vi var lite på G istf att dom gör 3-0 (dessutom föregånget av offside).

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lyck: Du har så rätt i ditt inlägg,klockrent,,så här har det sett ut i stort hela säsongen.allt för ofta hamnar vi på fel sida i markeringen som då gör att vi tappar gubben,ser otroligt lojt ut,tycker att han NC skall prova ngt nytt när det här inte funkar,gammal traditionellt försvar där ena backen alltid står framför mål mens den andra backe ex.vis jobbar ut i hörnet,forwards tar sina gubbar uppe i slottet jobbar på deras backar,ta exempel 2-0 målet igår Andersen försöker markera/störa puckförare bakom mål,skit i honom in o markera framför mållinjen man gör inga mål bakom,i det läge är vi då 5 mot 4 framför mål,,
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lyck: Mycket bra inlägg, som väl belyser Brynäs stora problem.

Det absolut enda positiva med matchen igår är 4:e linen och Johan Larssons insats. Det visar att Hansen/Dacke inte längre tillför särskilt mycket, tvärtom. De är de som förstör och inte följer gameplan (om han nu har nån).
Sen kan jag tycka att det är både dåligt och taskigt av CZ att låta Ludde debutera och göra det i en s.k avlastningskedja. Låt honom spela med t.e.x Nordan och Lauritz istället så han får en ärlig chans, att åka runt och brunka kan alla göra och det är inte riktigt hans grej, även om han gjorde det bra igår.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Avalanche: Ja, där ser man.
Var inte helt fel ute iaf.
Tack för infon.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Jo, du är ute och cyklar, men har iallafall hjälmen på... Regeln om att man får välja tvåminutare istället för straff har funnits till ganska nyligt men togs bort. Det kan ha varit till den här säsongen eller förra som den möjligheten togs bort.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge:
Det kommer att gå bra för HV. Motståndarlagen har respekt för laget o framförallt spelarna, o vet att de har mer att ge i ett ev. slutspel.
Övriga elitserielag har inte samma respekt för Brynäs o i många fall har det varit Brynäs räddning.
Man tar inte i till 100% vid möten mot våra tigrar...

Mycket enkel ekvation:)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Kolla detta klipp, och Brynäs stora grundproblem. Brynäs försvarar sig man-man utan att spela man-man. Det här är inte det värsta exemplet, men var lätt att hitta. Så här ser det ut 2 av 3 byten.

Första problemet:
Stoppa klippet mellan 2-3 sekunder: Sunkens markering är bakom mål, men han vänder upp på puck mot Dackells kille, två på samma vänd mot puck, pass på fri gubbe, sen är hela laget i svajning. Brynäs problem i försvarszon börjar alltid på det sättet, sen blir det hela havet stormar när alla försöker täcka varann, tills en motståndare är fri framför mål. Många gånger vänder man upp till och med tre puckföljande spelare mot samma spelare istället för att fokusera på sitt jobb. De senaste 2.5 åren har man varit klockrena i detta, men nu blir man gråhårig. Klarar man/vill man inte spela man-man, är det ett livsfarligt system. Och årets Brynäs klarar det inte. Inställning, inte smarta/snabba nog, eller litar man inte på varann? Man gör fel jobb helt enkelt. Kolla på hela matchen, och du kommer att hitta 20 såna här exempel

Andra problemet:
Man är inte riktigt på tårna även när man har lyckats sortera gubbarna och alla försöker göra sitt. Stoppa på 22 sekunder, och se Sunken inte vara riktigt vaken för att ligga innanför sin gubbe på första stolpen. 2-0 (Se även Rödins fokusering/markering på vänsterback vid 1-0...)

För att göra det riktigt surt kan man också stoppa på exakt 33 sekunder och se Yagos åka offside innan 3-0.

Första problemet igen
Stoppa klippet på 1:06. Clarke markerar spelare (syns inte i bild) framför mål, Ekholm har sin kille vid sargen, Hansen ska följa den tredje forwarden, men vänder upp tillsammans med Dackell mot blå (pucktittar, vänder upp mot puckförare, två på samma spelare igen...); Hansen får aldrig ordning på sin markering, två mot en framför mål, Clarke tar en gubbe, den andre styr in 4-1 innan Hansen hinner in på sitt jobb.

Detta är inte de tydligaste och värsta exemplen, men de som ledde till mål och därmed kan ses på highlights. Det fanns tillfällen när Sunken markerade tre olika spelare inom tre sekunder, och TRE spelare samtidigt vände upp mot AIK's vänsterback (tre på samma gubbe; soprent på bortre men missade lägga in i tom kasse)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge:
SAIK gör en dålig match o gör inte mer än nödvändigt för att slå Brynäs.
Om SAIK gick på 100% kan jag köpa att Brynäs gör en godkänd insats.
Så var dock icke fallet...

Lite svårbedömda för tillfället...!?
- Det har Brynäs varit i flera års tid nu...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Anders Berg: Min "grej" var heller inte att försöka visa att vi fick noll poäng med oss eller att det skulle utdelas stilpoäng.
Missade du det?

Hur går det för HV förresten?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Tror du missade en viktig grej - Brynäs fick noll poäng. Stilpoäng delades inte ut i den här matchen heller.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
arnio: Absolut ingen katastrof, bortsett från första.
Vi är inte med från start och strulet vid uppresan påverkar självfallet till viss del insatsen i första.
Därefter är vi minst lika bra som SAIK, i stora delar t.o.m bättre.
Dom är ett lag i medflyt just nu, som dessutom är mkt svårslagna på sin hemmais. Ingen skam att torska mot dom. Man måste vara med från början för att han en chans och trots 2-0 så är vi ändå inte avsågade.
Känns lite snopet att vi mer eller mindre slarvar bort en bra chans att ta poäng däruppe, eftersom jag tycker att vi har mkt bra energi och fart i laget överlag.
Vi skapar ju massor av chanser och med lite bättre effektivitet hade vi mkt väl kunnat sno åt oss en pinne.

Kul att Järnkrok börjar varva uppigen, som det ser ut, efter att ha gått lite på tomgång ett tag.
Även Rensfelt och Wännström gör ju en bra match, fint uppbackade av våra veteraner.
Blir en tuff historia imorrn mellan två lag som är lite svårbedömda för tillfället.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Den här matchen har jag redan glömt. Dålig match av Brynäs men ingen katastrof. Djurgårn måste vi bara ta
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Men varför skulle Brynäs isf ha valt en tvåa istf straffslag i slutet av en match?
Kan iofs bero på vårt usla straffslagsfacit i förlängningar....   :-)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Gusten: Nånstans i mitt bakhuvud ringer en liten klocka som säger att man i vissa lägen kan få välja mellan straffslag och utvisning.
Kan gälla nån annan sport men nån annan kanske kan bringa klarhet?
Eller är jag ute och cyklar här?   :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Gusten: Som jag ser det så hindras ju Järnkrok från att få iväg ett avslut pga att han blir hakad i samma ögonblick, oavsett om skottet sen blir hyfsat eller inte.
En tänkbar teori är väl isf att domaren bedömt det som att hakningen kommit EFTER skottet och då ska det självfallet vara en tvåa, om inget regelbrott begåtts vid eller innan skottet avlossades.
Men nog tycker jag som sagt att han blir upphakad och pga det störs i avslutet.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Gurra88: "Samma sak där, han har nog mer utbildning och erfarenhet att göra en korrekt bedömning än vad huge har"

Kan du isf motivera varför du anser att domaren gör en korrekt bedömning när han ger Söderström en tvåa för hakning istf att blåsa för straffslag?

Sen kan man även ifrågasätta (icke)domslutet när Bertilssons tackling anses vara korrekt och en av deras killar sen hoppar på Bertilsson efter avblåsning och det inte händer nånting.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Brukar inte det enbart bli straff när den fria spelaren inte får i väg ett avslut? Nu fick Järnkrok iväg ett hyfsat skott och jag tror att det är därför ... hade han däremot ramlat eller missat pucken pga hakningen så hade förmodligen domaren blåst straff. Det är vad jag tror iaf :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Peja: "Jag tycker inte att Lindströms 4-1-mål var ett flytmål."

Du får tycka vad du vill.
Jag tycker iaf att det är flyt om man försöker slå in en puck på tennis och får halvträff, så att den får både perfekt fart och bana i luften för att gå i mål. Jag tror nämligen ärligt talat att Lindström medvetet försökte få till en halvträff, och därför måste målet till stor del betecknas som turligt.

"Minus till Dackell, Hansen, Sundqvist, Andersén samt coachen vars taktik gjorde att laget var slaget på förhand. Om man ger bort taktpinnen tackar inte motståndarlaget nej."

Ja, dåligt coachat av CZ där. Han borde ha coachat snöröjarna lite bättre så att flyget/bussen kunde hinna fram i tid till arenan.
Och det var ju bara Dackell/Hansen/Sunken/Andersén som var dåliga i första?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Bragd-Birger: "Jag tycker att alla dom bedömningar du talar om var klockrena. Domaren är som bekant expert på det där, och jag är säker på att han hade på fötterna när han fattade dessa beslut.
Det är alltför lätt att sitta hemma och tycka till på ett onyanserat sätt, sas."

Nordans tvåa kan möjligtvis diskuteras men är väldigt hårt dömd liksom "överfallet" på Bertilsson efter avblåsning där det kanske såg värre ut än det var.
Men kan du isf motivera varför Järnkrok inte ska ha ett straffslag med sig, när han är sopren från röd och blir upphakad bakifrån i skottögonblicket, med en tvåa för hakning som påföljd istf ett solklart straffslag?
Gör det öht att hitta ett mer klockrent exempel på när ett straffslag ska utdömas?
Eller har jag missat nån regel som säger att man inte kan tilldömas straffslag när det återstår mindre än 2 minuter av matchen?

Det är ju speciellt vid straffsituationen som man undrar hur domaren resonerat.
Men du kanske kan ge mig en vettig och bra teori i all din nyansering, på varför det INTE ska vara straffslag.
Jämför med den straff som SAIK fick med sig och förklara gärna den enorma skillnaden.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Veiron: "Det är verkligen nya tider, när "varmkorv med bröd"-föreningen Skellefteå AIK gått om klassiska Brynäs IF. Norrbottningarna är så mycket skickligare, så mycket snabbare, och uträttar så mycket mer på isen."

Ja, man kan inte annat än imponeras av Skellefteå. Dom har verkligen tagit ett kliv varje säsong och är nu etablerade på övrehalvan.
Gå in på EP och kolla på Skellefteås trupp, den kostar i princip lika mycket som Brynäs trupp. Vart tar våra pengar vägen? Borde inte junisarnas framfart göra att vi har mer pengar till "stjärnspelare"?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Ja, i det läge Calle kommer i så är det antingen straff eller fria, Morgan väljer utvisning. Fel!!

Bertilssons tackling är helt schysst, men han skulle tagit en 2:a när dom sen idkar vedergällning på nåt som inte fanns..

Nordan/Lauritz orkar jag inte ens kommentera, konstaterar bara att min teori ang domarna stämmer. De är alla idioter.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lägg krutet på en RIKTIG förstafemma, nu är det bara sorgligt.
Ge Nordan och Kahna mfl en rejäl chans.
Kommentera

1312174 · »