Brynäs IF

724882 inlägg · 7959 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF

641498 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
74050: "Nyhetstorka? Intresseklubben antecknar!"

Ja, man kan ju undra vad Sportifs blogg ville ha sagt med sin skåpmat?
Har man inget vettigt att skriva om så kan man ju alltid få till något som är avsett att dissa laget eller föreningen på något sätt.
Att förlusten till 95% säkerhet berodde på taskig motivation är ju inte intressant, då det bara är torra fakta.
Bättre då att börja yra om att ngn käkat pizza och spelat lite på nån JackVegas-automat.
Kan inte Frank nästa gång ta och göra en research på Frölundas vinst tidigare i höst mot SSK?
Där blev det visst 1-11 om jag inte missminner mig.
Undrar hur han isf ska förklara SSK:s genomklappning?
Dom har ju inte ens brist på motivation att skylla på.
För mkt kebab och nätpoker?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Westergren:
Hockeyspelare är som en essens av "Svenssons":
Pizza, öl, Tomas Ledin, 80-talsmusik, kebabrulle, Max, radhus...osv
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Westergren: Nyhetstorka? Intresseklubben antecknar!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Westergren: Pizza är bra mat! INget snack om annat för då blir jag ond!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
claesw: Nej, men väl ganska framfulla av pizza ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Westergren: De var ju inte bakfulla iallfall, eller?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Så här i halvtid av säsongen 2005/06 kan det vara trevligt att gå tillbaka och se på säsongen som varit hittills. Eller kanske gå tillbaka ytterligare en tid... Sportifs brynäsblogg har lagt ut en intressant artikeln om bakgrunden till 11-2 förlusten mot Skellefteå 2003. Vad sägs? Inte allt för proffesionellt agerande om det stämmer...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Du hade visst rätt! Fast nu kommer väl Tony protestera igen...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
TV4 Sporten är väck i det messta ex när de skulle disskutera Bandy och Murrens nobb till Rysska Vodnik

"Bandyn är nog ej så etablerad där" (Bandy i Ryssland är stor och lönerna enorma och publikmässigt mycket störe än i Sverige)

"Hans kontrakt gick ut med SAIK" (Han hade 2år kvar på sitt 5års kontrakt men rätt att förhandla om)

"Han får nog mer betalt i SAIK" (Haha jomen Tjena)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Tv 4 är en pajaskanal.Vad dom säger eller inte säger saknar helt betydelse.Dom framstår ju inte ens som seriösa.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: No comments...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Instämmer Huge.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Clarence: Jag tycker det är allvarligare att man har journalister på sporten som inte begriper det mest elementära gällande hur spelare vanligtvis reagerar inför en match som den vi hade i Skellefteå.
Det jag sade direkt efter matchen här på HS, säger Janne Larsson idag i Arbetarbladet.
Det hela är en storm i ett vattenglas, enligt min mening.
Kalkonerna sitter på TV4, ingen annanstans....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Makkan:Ja visst ja!Några anhängare hade ju misshandlat en 20 åring bland annat.Också höll dom ju på att kasta snöbollar å skit.
Plus att dom var när Giffarnas spelare skulle ha signiring där och förstörde.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Nike89: Men Black Army är från Stockholm. Så då räknas det inte.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Det ä r allvarligt att förlora med 2-11...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Clarence: TV 4-sporten får för det mesta tummen ned av mig, så jag tar det inte så allvarligt....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Clarence:Den borde varit Blak armys vistelse uppe i Sundsvall.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Som väntat fick Brynäs veckans tummen ned i TV 4-sporten. Den var given!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Kessler: Exakt håller med men jag tror nog att laget är väl medvetna om att de var kassa igår och kommer att rycka upp sig i sista matchen på lördag. Annars j-vlar...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Magoo70: Visst, men det behövde väl inte rinna iväg till 2-11. Hadevi torskat med 2-6, 2-7 hade det ändå varit en liten annan sak. Man har ett ansvar till andra föreningar också även om man inte har något eget intresse av matchen. Man måste visa lite stake och inte vika ned sig totalt även om målen börjar rulla in.
Som någon skrev så är det ju inte någon perfect tajming att vara så värdelösa mitt i värvartider.
Jag räknar med ett taggat BIF på lördag som tar revansch på sig själva och tar tillbaka lite av den förlorade hedern.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
andersp: Tycker ju att detta har blivit för uppförstrorat. Finns ju en perfekt klyscha att ta till i detta sammanhang"-Motivation slår klass"
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Magoo70: För Brynäs del så var det tur att Linköping vann. Annars hade det blivit en hel del snack...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
OKej BIF kanske inte var så värst laddade igår men jag tycker ju att SAIK var grymt effektiva i PP. SAIK är ett bra lag.
Sen om man ligger under med 4 baljor och ger upp eftersom laget är klart för ES nästa säsong det är väl skit det samma. Synd att LHC vann igår bara.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
65 Selander: Jag förstår att Ni är besvikna...MEN vilken klack Ni har!!!Underbara killar,trevliga Gävlar...Men ack så kul att vi fick spöa skiten ur Er.*hahaha*Synd bara att det var förgäves! Ni tar ALLT nästa år och DÅ ska vi vara med...inte LHC!
Ha det!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Jaha då har Brynäs lyckats förbättra sitt fina rykte igen i Hockey Sverige. Undrar om Brynäs hade satsat hela kassan på Expekt att Skellefteå skulle vinna ;)

Jag tycker själv att det är skandal! Tänk er själv om ni tar ledigt från jobbet och betalar en ca 400 kr för resa och biljett och förväntar dig en bra match, och vad får du..

Hoppas på en bättre match på lördag där dom skall be om ursäkt före matchen (min åsikt)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Tja, vad säger man? Förståligt, kanske. Vi spelar första matchen på hur länge som helst utan att ha kniven mot strupen. Lahti, vars lägstanivå är fruktansvärt låg, har en skandalöst dålig dag. Skellefteå har en teoretisk chans att gå upp om de slår oss stort. Vi ställer ett reservbetonat lag på isen. Ursäkterna är många. Ingen håller.

Det handlar om respekt. Folk som betalar för att titta på hockey har rätt att förvänta sig mer av ett elitserielag. Det handlar om att respektera sig själv; ett bra lag torskar inte mot ett AS-lag med de siffrorna. Hur ska vi kunna stå upp mot elitserielagen i höst om vi minns plattmatchen mot Skellefteå?

Håhå jaja. Bara att bryta ihop och gå vidare, som Elofsson brukar säga. Enda sättet att rehabilitera detta är att spela ut Rögle på lördag. Som marknadsföring inför den matchen fungerade väl inte Skellefte-matchen särskilt bra, försiktigt uttryckt.

Klart pinsamt. Visa att ni är bättre.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Pinsamt, Brynäs, tyvärr... :/
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Nej, jag har inte snackat med ngn av dom.

Men som man säger: "Brilliant minds think alike", alternativt
"Fools tend to agree" :-))_
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
boldten: Och tjejer!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
svedas: Jag skulle vara skitförbannad på mig själv efter en sån insatts - så jag tror nog på en bättre inställning på lördag och vinst!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Ford Prefect: Stackars Rögle på lördag. Jag säger då bara det. Brynäs kommer att spöa Rögle med minst .......2-1
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Har du snackat med dom ikväll?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Bendelin och Melin håller med mig till 99% i sakfrågan, nämligen förklaringen till varför det blev som det blev.
Det kan man dock inte stå och säga, det vore tjänstefel.
Att det ser djävligt illa ut och att man borde skämmas är helt rätt, men en annan femma....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
svedas: Ja så är det nog. Det är nåt som media kokat ihop igen, som vanligt. Matchen har nog aldrig ägt rum. Det finns folk som hävdar att större saker än så aldrig egentligen ägt rum så...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Om man överhuvudtaget har någon respekt för sig själv o som hockeyspelare så uppträder man inte på det sätt som man gjorde ikväll! Tillskillnad från "Bäckis" så anser jag att om det går bra för laget så är det ett bevis på att det sitter kunnigt folk i ledningen, som har lyckats värva rätt killar inkl tränare till laget o till det krävs fingertoppskänsla, vilket jag anses saknas för tillfället men hoppas givetvis att det blir ändring på det efter kommande mådags presskonferens och nästa årsmöte veckan före midsommar.Nu måste Brynäs IF visa sina supportrar att man vill tillhöra toppen inom svensk hockey.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Ford Prefect: Jag tror inte att Brynäs förlorade i kväll det är en sammansvärjning mot oss igen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Hen-rink: Man kan också se det så här: Genom att dänga till alla andra lag INNAN dagens sorgliga historia (iofs väntad, kanske bara inte de siffrorna) har vi ju banat väg för er. Dessutom skänkte vi ju 3p i Stångebro (bilateral hjälp) ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: På tal om hockeykultur så finns en matchrapport att läsa på just hockeykultur. Ja, om ni nu vill bli påminda om matchen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Roger Melin ska inte uttala sig för då kan man ju tycka att det verkar skumt att hans Rögle förlorar mot hans Linköping också. Förresten är han avlönad av Brynäs och borde visa lojalitet mot sin handen som föder honom. ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Nu kommer reaktionerna från debaclet i Skellefteå, Torgny Bendelin säger följande: -En stor skandal av en fin förening med hockeykultur, en vanära för ishockeyn att förlora så stort. Om vi hade förlorat mot Rögle så hade vi tappat den målskillnad vi jobbat fram gentemot Skellefteå.

Roger Melin tyckte också resultatet var skumt -Det är svårt att tro att Brynäs gjorde sitt bästa. Men vad fan vet dom hur hockeyspelares hjärnor fungerar!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Huge: Brynäs styrlese skulle ta hjälp av något annat företag. som går bra. Nokia eller varför inte ManUnited?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: För att förstå vad dagens resultat till största delen beror på behöver man inte vara ngn psykolog. Det räcker med vanligt enkelt bondförnuft.
Skulle däremot vara intressant att höra vad en professionell psykolog har att säga om flera av skribenterna....

Jag är inte insatt i arbetet i föreningen och kan därför inte exakt säga vad som gjorts fel och vad som i stället borde ha gjorts.
Jag är dock övertygad om att alla som jobbar i föreningen gör sitt allra bästa. Det är väl som Bäckis sade idag:

Går det bra är det spelarnas förtjänst, går det dåligt får ledarna skulden.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Då får du nog slå något riktigt hårt i huvudet på folk i Gävle Kommun. De verkar ju fatta nadda... De hade visst gjort någon undersökning av sina turister och det de flesta kände till om Gävle innan de åkte dit var Brynäs - men inte påverkar det kommunen att göra något... Typiskt...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
KungMartin: Jag är övertygad om att kommer det rätt folk i ledningen i Brynäs så kan det gå hur bra som helst. Allt handlar om marknadsföring. Norrköpings sportchef hade klart för sig hur det ska gå till. Jag tycker man kan jämföra IFK och BIF. Två gamla storlag som lever på gamla minnen/meriter.

Behåll det som är bra.= Folkkär klubb
Ta bort det som är dåligt= Hybris
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
KungMartin: Jag hävdar att det beror på ledningen, dom måste göra Brynäs IF mer intressant, verkligen visa att den fina visionen som står bak på matchprogrammen inte bara är skitsnack. Sen tycker jag att Gävle kommun kan få tummen ur arslet o haja läget!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
Måste ironiskt med glimten i ögat tacka för att ni stod upp och återgäldade att vi fixade elitplatsen åt er senast. Känndes tryggt att veta att vi själva inte behövde vinna ikväll... usch. Lite ska ni skämmas nästan, så får man baske mig inte göra.

Hur som helst - det viktiga är att vi tog oss tillbaka båda två, nu tar vi nya tag och ser till att slippa träsket nästa år!

Ses till hösten!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Jovisst men samtidigt är väl inte Gävleföretagarna direkt kända för att vara givmilda mot Brynäs. Jag menar, det kan ju inte bara bero på ledningen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
svedas: Nja det har de nog inte, men jag tog det bara som ett exempel. Bara för att det går dåligt i en match behöver det inte betyda att allt är kört.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Diskussionen om den taskiga ekonomin har väl diskuterats förrut... Men jag tror det är en kombination av en dålig organistaion som inte klarar av att värva och behålla sina sponsorer. Samt att Gävle med omnejd inte har fattat vilket starkt varumärke Brynäs är.
Såg på Sporten ikväll ett reportage Norrköping, de hade lyckats få hela stan att ställa upp bakom laget. VARFÖR funkar inte det i Gävle? Det tycker jag är märkligt...
Fast tänker företagare på samma sätt som en del av de jag känner i Gävle så är det inte så konstigt att det inte lägger pengar på Brynäs...
Kommentera

641498 · »