Huge:Ett råd till våra krigare torde vara att undvika "slashing" vid tilltrasslade situationer framför mål. Bättre med en hård "crosschecking" där är det tydligen fritt fram enligt NHL-Hjälten""....
Redigerad kommentar
Gurra88: Absolut ska Honken stå i morgon (om han nu inte har skavanker) för det har varit världsklass på honom så här långt, Rahm tycker jag ska matchas in försiktigt även om han gjort det bra (mindre bra igår då) nä imorgon ska Timrå få fan för det domarn gjorde mot oss igår!
Tips vinst 6-1
Huge: Honken står. Om Rahm står är det "skavanker" på Honken.
70 Rodrigues: Det roliga är att han har den verklighetsuppfattningen.
Kommer svida nått djävulskt hos honom om det nu visar sig att TJ petat Rahm
Slajsarn: "Men är det inte alarmerande att matchfunktionärer sitter och försöker påverka domaren under match?"
Vad menar du med "påverka" domaren?
Det är väl bra att speakern/matchfunktionären är regelkunnig och kan påpeka för domarna när dom är på väg att göra ett potentiellt fel vad gäller straffutmätning.
Hade varit skillnad om dom försökt påverka domarna i deras bedömning av det som straffet gäller.
Sen hade väl domarna inget juridiskt stöd för att döma 2+2 eftersom det inte finns nåt sånt straff för crosschecking, vad jag förstått.
Dumt, men så är reglerna och då kan man inte gärna hänga budbäraren istf dom som instiftat regeln.
Tävlingsavdelningen | |
Mikael Lundström | +46 (0)8 449 04 39 |
Tävlingschef | |
Hans Ivar Engvall | +46 (0)70 445 04 21 |
Online, statistik, internet | |
Yvonne Kogner | +46 (0)8 449 04 17 |
Internationella transfers, föreningsregistret, tävlingsnämnd | |
Tibor Gregor | +46 (0)8 449 04 27 |
Nationella transfers, anläggning-teknik, Inline | |
Marita Eriksson | +46 (0)8 449 04 09 |
Tävlingsassistent | |
Cattis Zethelius | +46 (0)8 449 04 29 |
Turneringar, disciplinnämnd, domare | |
Peter Andersson | +46 (0)8 449 04 05 |
Domarchef | |
Redigerad kommentar
Slajsarn: Håller helt med. Det som händer Sunken i kombination med ett vad det ser ut som felaktigt bortdömt mål lämnar en bitter eftersmak.
Blir förbannad när jag tänker på hur Lill-Djoos fick 2+2 på hovet när Brock Little knappt ens blödde och sen ser situationen med Sunken.
Peja:DN agerar aldrig utan att det rapporteras.
Jag kikade på HLnyss och det bortdömda målet var hur patetiskt som helst.
1. Harju blev inknuffad i målgården.
2. Harju hann ut och störde inte målvakten som ställt sig up när skottet kom.
Alltså, Harju störde inte målvakten. Och OM han varit i målgården som måldomaren ansåg. Vart är utvisningen för interference?
Jag blir mer och mer förundrad över hur fegt vår domarkår agerar. Det var ju jävligt skoj att sitta och kika på när SPEAKERN snackade regler med domaren. Nu dömde visserligen Fingerborg rätt just DEN gången. Men är det inte alarmerande att matchfunktionärer sitter och försöker påverka domaren under match? Jag hoppas vi God att sånt inte förekommer i Läkerolen. och OM det gör det. Byt speaker. De finns för publikens skull, inget annat.
Redigerad kommentar
Huge: Ja om det blir Honken på lördag, så har du iallafall något du tror du kan skylla på - skavanker.
Nej stackars lilla Czarnecki tycker jag mest synd om. Konstigt att han inte får några nya erbjudanden, så jävla bra som du tycker han är.
Gurra88: Garderade upp dig?
Hur tänkte du nu?
Om du öht tänkte, menar jag.
Och vad ska du skylla på när vi får se Rahm mota puckarna imorron?
CZ?
Gurra88: Ja, frågan är väl vad som kom först: hönan eller ägget?
Tror knappast att uteförsvaret efter 4 matcher med Honken bakom sig, helt plötsligt skulle få stora darren och bli osäkra bara för att Rahm står i kassen?
Löjlig analys, Rahm debuterade hemma mot Modo och gjorde en bra match, räddade oss faktiskt i slutsekunderna från en förlust.
Vore jävligt osmart och opsykologiskt att byta tillbaka Honken på direkten, utan nån som helst anledning mer än att vi torskade igår.
Det sänder helt fel signaler till Rahm om att man inte riktigt litar på honom.
Enda motivet till att byta tillbaka är isf att Rahm drabbats av nån skavank, annars är det tjänstefel att byta tillbaka.
arnio: Nordans kedja är ok, samspelta och så men spelar ibland lite för svårt och omständigt. Det är nåt som inte stämmer med Lauritzen, brukar vara mycket kvickare i vändningarna och säkrare med pucken. Såg någonstans att han vilade vissa träningar för att vila höften, skulle det inte vara lika bra att även vila någon av matcherna för att sas få riktig vila. Ser nästan ut som han "håller igen"...
Redigerad kommentar
rafalski:
Skoterkedjan verkar vara på G
Nordans lina alltid bra.
Nu väntar vi på att Krokkedjan ska börja producera också och att de skadade backarna ska komma tillbaka i spel.
2 bra målisar har vi med och det känns stabilt.
I går fick vi aldrig en vettig chans att ta poäng på grund av domarna tyvärr men jag tycker att vi börjat serien helt ok trots allt.
Redigerad kommentar
Åkt på kvällsskiftet denna veckan,så har fått följa Svenska mästarna via radiosporten.
Han som kommenterade matchen påpekade att Saik borde fått minst 2+2 för Sunken-incidenten,han sa även att Brynäs bortdömda mål i 3e troligen skulle vart mål.
Så det känns väl ändå inte helt nattsvart idag ? Harju kom igång me...
Vi tar nya tag på lördag.
ÄLSKA BRYNÄS IF
Huge: Problemet är tydligen att det inte går att döma 2+2 för crosschecking. Om man som domare ska reageara för dylikt krävs matchstraff, det törs de inte ta...
Jag tycker att man ska sluta skrika efter "lockoutspelare", skrik hellre efter "Lockoutdomare"....