Brynäs IF

727697 inlägg · 7962 ämnen

Södertälje-Brynäs 8/1-2011

« · 1331128 · » Till forumet

Sv: Södertälje-Brynäs 8/1-2011
Modo spelar just nu 5-3 med alla sina nyförvärv. Skrämmande om de andra lagen fortsätter förstärka. Om topplagen i allsvenskan gör detsamma samtidigt som Brynäs får någon skada på fel spelare, då kan det mycket väl bli allsvenskan nästa säsong.
Kommentera

65selander: Han har säkert indian veckan...

Nu kan man bara hoppas att geniet NC tittat på vad varje spelare presterade idag, lägger ihop det med hur det ser ut på träningarna fram till ons och tar ut laget därefter.

INTE att han har det klart redan som han har med sin plan...
Kommentera

Gurra88: Gillar inte riktigt det däringa "vad var det jag sa" men valet av Greiss som keeper...men hallå....
Kommentera

sylf: Hansen fick bara 10min idag så det är nog en fnurra på tråden ;-)
Kommentera

Erat: Verkligen.. Ja nått skumt är det
Kommentera

Peja:

Sant, får komma med den dåliga ursäkten att jag faktiskt missade ditt ? och tände till lite för hårt.
Kommentera

Erat: Hemligt?
Kommentera

tompap71: Jag förstod det och det är ju även så att alla inklusive du och jag blir ganska taggiga när det går dåligt för Brynäs. Men du borde attackera det sakliga innehållet istället för skribenten.
Kommentera

Gurra88: Man börjar ju fundera om Czarnecki och Hansen har ett hemligt förhållande.... ;)
Kommentera

Peja:

Kan ge dig en liten poäng där, jag kan ha en åsikt grundad på min kunskap om vad som är fel, men jag kan inte påstå att jag vet vad som är rätt eller fel. Ibland tycker jag att min åsikt väger tyngre än andras just för att jag tror min kunskap är större och ibland blir jag slagen på fingrarna, så enkelt är det. För övrigt ogillar jag inte dig utan anser att du har bra koll för det mesta, men jag håller inte alltid med.
Kommentera

Erat: tidsbrist? Allmänt dålig timing? beslutsvånda? Attityd?

Redigerad kommentar

Kommentera

En blind höna hade kunnat sätta ihop laget på ett bättre sett än cz..

Larsson - kroken hade ett fantastiskt samspel i jvm - dem särar han på¨

Hansen är elitseriens sämsta center just nu. Likförbannat är det han som leder brynäs förstakedja.

Starkt czarnecki, starkt!
Kommentera

Är det ingen som har märkt att alla Brynäs skott tar på klubbor eller spelare?..
Kommentera

Macahan: ja, antagligen gör vi oss bäst framför TB:t...:-)

Ekholm skulle jag vilja spela ihop med den defensiva klippan vi aldrig värvade....:-p
Kommentera

Givetvis ingen bra match av Brynäs, men det var skönt att se Jonssons offensiva spel. Hans bössa behövs. Nu måste han bara ta Clarkes plats i ena PP-formationen. Tycker även att Svedberg gjorde en bra insats, särskilt sett till omständigheterna. Och också bra att finnen börjar näta igen.

Extra minus till Hansen. En ambitiös juniortränare skulle kunna ta klipp från hans spel i första perioden och visa någon grabb hur man INTE ska spela center. Norrbaggen var verkligen under isen och borde ha krossat sönder myten om hans höga lägsta nivå.
Kommentera

Tommy: Helt enig, ingen får misslyckas så mycket som Dackell.

Håller med om roller, det är viktigt och intressant. Tycker man tar bort mycket av Rödins styrka när han spelar med två långsamma spelare. Clarke och Ekholm är ett backpar som känns obalanserat. Mycket man skulle vilja gjort annorlunda, dock är det väl tur att man sitter vid datorn ist :-)
Kommentera

Erat:

Statistiskt sett räcker det med att vinna hemma för att nå slutspel med viss marginal.
Kommentera

tompap71: Hur kan du se fel när du inte kan se vad som är rätt och fel? Tillägg: Men jag tror ändå att roten till osämjan här är BRYNÄS pinsamma spel, inte att användare ogillar varandra egentligen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Macahan:

Håller med dig om korta byten, något som Brynäs äär dålig på och det ser jag som en svaghet. Dock kan jag förstå att köra på med Dackell i PP. han fick mycket befogat skäll tidigare på säsongen men har ryckt upp sig ordentligt och utan att ha koll på statistik skulle jag tro att han är en av de bästa i PP i Brynäs just nu.
Kommentera

tompap71: Om Brynäs ska komma till slutspelet måste dom kunna vinna bortamatcher. Rätta mig om jag har fel! Har inte Brynäs endast vunnit borta mot AIK och Luleå (efter ordinarie tid)?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror fan att du har rätt...:-)
Kommentera

Macahan: Håller med. Dackell är spelskicklig, men han är omständig. Det tar många minuters pp att hitta det där fantastiska passet som han ibland briljerar med.

Tror ändock att det är rätt ointressant att diskutera olika spelare i det stora hela. Utnyttjandet av dem är en större knäckfråga. Speltid, roll...etc.etc....
Grupptänket...
Kommentera

tompap71: Japp, men så fort det har kommit in folk utifrån med nytt o ibland ganska tufft tänk så har dom ju blivit utmobbade eller avgått pga jantelagen som råder i Gävle. Du ska vara en riktigt duktig rövslickare o ryggdunkare för att plats in uppe på Sätraåsen och just därför så gräver dom sin egen grav.
Kommentera

sylf:

Ja jävlar, det där var en bra motivering. Men jag är inte beredd att hålla med dig...än. Jag tror fortfarande på slutspel, eller åtminstone ett undvikande av KS (tror dock mer på slutspelet) och då finns 0några upplagor jag ser som sämre än årets.
Kommentera

Tommy: Ja, det håller jag med om. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är inte fel att gå ner på folk, felet är att det är samma spelare som får spela mycket, match efter match. Det måste ju slita på manskapet. Granström är jävligt bra i BP, men varför ska han vara med i PP? Jag tycker det är fel att spela samma spelare i PP och BP.
En sådan som Kahnberg ska spela i PP om han är tillgänglig, tyvärr har det gått dåligt för honom i år, men han är en målskytt.

Magnus Nyström skrev något om vikten med att ha korta byten, det är något som inte Brynäs strävar efter, inte alla femmor iaf. Något som jag retat upp mig på är PP, Dackells PP hade spelat i 1.20, men bytte dom? Nej, dom fortsatte och spelade hela power playet, på slutet såg dom trötta ut? Idag gjorde dom likadant, varför byter dom inte när dom lirat i en minut?
Detta är bara mina tankar.
Kommentera

Qvarre: Jag tror på Robert Lind från Kramfors, eller vad det nu var han sa...Baserat på Hasse Alfredsson...:-)

Men jag hoppas du har rätt. Allt är inte kört än...
Kommentera

70 Rodrigues:

Det stora problemet är ju inte Cz eller den, enligt Jajjen, allsvenska truppen vi har utan just de orden du nyss skrev.
Det måste in nytt tänk helt enkelt.
Kommentera

Tommy:

jag tror vi tar både Modo & Timrå...
Baserat på vad? Ingen aning men jag tror det...
Kommentera

tompap71: Ja, jag har varit med länge, kanske allt för länge. Jag hade säsongsplåtar mellan 77 och 96 och missade EN match under den tiden. Jag tycker faktiskt den här upplagan är en av de sämsta på fruktansvärt många år. Varför? Jo, jag tycker det helt saknas struktur, klara spellinjer och INGEN sticker ut, ingen vågar sticka ut. Vi har en SC som värvat som ett stort skitigt arsel, ingen målvakt, Clarke är vär inköpte dyre back som ska leverera, LJ är en flopp. Bland fwds är det ok, men fortfarande saknas spetskompetens a´la Brendl, Widing etc. Vår bästa forward är en kille som släpps iväg på J-VM (utan att ersättas) och det är inte bra. Vi har en tränare som kostat oss massvis med poäng bara i brist på coacning, korkade laguttagningar etc, dessutom stod den fan och skrattade rakt in i kameran efter kvartsfinalförlusten förra året mot DIF. En sån människa kan knappt tas på allvar. Det här laget är fullt i klass med de lag som tidigare harvat i KS, endast en stor portion jävla bonnröta kan rädda det här laget från samma sak.
Kommentera

70 Rodrigues: Japp, verkar ju så....

Bisset: Klappa honom från mig med...:-)
Kommentera

Att vi hamnar i kvalserien igen får bara inte ske.
Då är vår elitseriesaga med största säkerhet över för överskådlig framtid.

Det finns inget positivt med att vare sig hamna i kvalserien eller allsvenskan.
Att få 40-50 miljoner kronor i minskade intäkter (som sker vid spel
i allsvenskan) leder verkligen inte till någon utveckling i positiv riktning.

Möjligen för 20 år sedan kunde man ramla ur en serie och bygga upp
ett lag på lång sikt, med unga spelare. I dagens läge är en sådan
strategi helt meningslös. De bra unga spelare man får fram, får man
behålla i högst 2-3 säsonger, om ens det.

Det finns bara ett sätt att på lång sikt förbättra sin position
i dagens hockey, och det är med förbättrad ekonomi. Det kan
enbart göras med fortsatt elitseriespel. Allt annat är naiva
nostalgiska drömmar om svunna tider, där man kunde
"bygga lag" med egna spelare, på lång sikt.
Kommentera

Vi vann dom sista 58,53 med 3-1
Nu ska jag ligga sked med Huge.

Heipa
Kommentera

Tommy: Kan tänka mig i stil med, Vi kör på, vi får ju vara med.
Kommentera

tompap71: Jo, det ser säkert ungefär likadant ut i alla elitföreningar, kanske i alla idrottsföreningar. Frågan var väl ställd med lite edge; dvs hur funkar utvärderingen i Brynäs?

Och vad ger det för resultat?...

Redigerad kommentar

Kommentera

Tommy:

Vet inte hur det funkar inom Brynäs ,eller hockey i allmänhet, men på den tiden jag var ledare inom fotboll funkade det så att en sportkommité bestående av en ansvarig vardera från klubbens samtliga lag samt ordförande för fotbollssektionen och två icke inblandade i den sporsliga verksamheten utvärderarde säsongens resultat. En gissning är att det ser ungefär lika ut, men som sagt vet jag inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Macahan: Han HAR varit bra, med betoning på HAR. Tyvärr finns det fler spelare med samma kurva. Det är ett problem i sig. Det gäller att ha en konstant hög lägsta nivå. Har det med träningen att göra? Attityden?
Känns som om han slipats av med tiden i Brynäs. Sandin likaså...varför?
Kommentera

sylf: Har dom lärt sig förut NEJ kommer dom lära sig igen NEJ!!!!!!!
Kommentera

Förstår inte övertron på Granis, i mina ögon har han inte varit så bra.
Kommentera

Vi är nu uppe i tre raka nollpoängare igen på bortaplan.
Vi är seriens näst sämsta bortalag. Med samma antal treor som SSK.
Nämligen enbart tre stycken.
Ni kan ju gissa mot vilket lag, två av dessa tre treor kommit mot för SSK.

Vi behöver nog ta minst 12-15 poäng borta, på de återstående
10 bortamatcherna, om vi ska lyckas nå slutspel (om vi lyckas
ta omkring 14-16 poäng på de återstående 8 hemmamatcherna).

Hur det ska uppnås ter sig nu som en svårlöst gåta.
De närmaste två bortamatcherna är mot två huvudmotståndare.
Modo och Timrå. Borta mot Modo förlorar vi som vanligt.
Timrå borta brukar vi också allt som oftast förlora.
Inte ens i år när Timrå för en gångs skull är rätt dåliga hemma
har vi lyckats vinna där.

Så det ser mörkt ut.
Nu fattas bara att Modo och AIK tar tre poäng så ser det nattsvart ut.
Kommentera

Jag tycker Czarnecki påminner mycket om Lars Lagerbäck.
Ingen av dom är någon matchcoach.
Kommentera

Erat: Rätt uppfattat!
Kommentera

Jag undrar dock verkligen vilken tränare som kan få fart på laget framöver. Vi har ungefär samma problem som när Boorken skulle följa upp två OK år och utveckla spelet/laget.
För dåligt spelarmaterial? taskig attityd? Spelarmaffia?
Ekonomi etc etc....?
Säkert flera anledningar, men vem gör analysen för klubben räkning?
Styrelsen? Valberedningen? Sportchefen?
Kommentera

tompap71:
Förstår från dels polarn som såg bedrövelsen första minutrarna, samt från kommentarer härifrån att Übercachen fortfarande envisas med att tok-matcha Ekholm och Clark??..jaaa, dom är ju styggt heta nu:s
Kommentera

Tommy: men annars så kommer ju ingenting att hända inom brynäs? allt står ju still...
Kommentera

Tommy:

Jag tillhör dem som tycker Cz gjorde det bra efter förutsättningarna under hans två första säsonger, men sa också att han måste utvecklas för att kunna leda laget om kontraktet skulle förlängas. Han fick förlängt med två år och utvecklingen? Om den säger jag bara, jag håller med dig.
Kommentera

Erat: Varför? Tror jag inte ett dugg på. Har man inte lärt sig av hela 00-talet så kommer inte en KS till att lära dem.
Kommentera

Tommy: Det kanske gynnar för brynäs att dom hamnar i KS ändå?
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, han sitter nog resten av säsongen. Sen beror det väl på hur illa det slutar. Eller om det mot förmodan går bra...

tror dock att han kan bli löst från nästa år. men det betyder nog att Sundlöv tar avstånd från sin rekrytering...

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: Jag hoppas att så blir fallet.
Kommentera

Tommy: Czarnecki har inte koll på någonting, det är en lallare utan dess like. Det bästa som kan hända nu är att han får sparken, tyvärr så kommer det inte att ske då det skulle betyda att Sundlöv idiotförklarar sig själv ytterligare en gång.
Kommentera

« · 1331128 · »