Brynäs IF

446095 inlägg · 7961 ämnen

Södertälje SK - Brynäs IF

« · 914516 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues: Skillnaden mellan Esko och Boork är milsvid. Esko var verksam en halv säsong med katastrofresultat. Boork är inne på sin tredje säsong och under hans tid som ansvarig har Brynäs gått från att vara ett skämt till att vara ett lag alla tar på allvar. Hur stor del just han har i framgångarna är omöjligt att beräkna men det är ointressant. Det som räknas är att han faktiskt har ansvarat för laget under den här omvandlingen. Är det inte så alla ledare bedöms: genom sina resultat?
Kommentera

Tyvärr inget lag som inger respekt precis det Brynäs ställer upp med.. Tror på en 4-2 seger för SSK
Kommentera

Ahlbom: Ja dessvärre...

Det är ganska intressant det som står i Brynäsmagasinet.

"Har man en enhet som spelar mycket bra ska de självklart få spela, fortsätter Bork. Men, om det blir formsvackor eller skador ska det finnas något att sätta in istället, så att de får återhämta sig och ta ett nytt avstamp"

Lever Boork som han lär?

En annan sak som jag finner ganska intressant är hans uttalande om den dåliga defensiven. I den första perioden höll vi nollan defensivt. Alltså har defensiven funkat bra. Att det sedan var de såliga uppspelen och alla spelvändningar i mittzonen som fick oss att hamna i knät på Sperrle måste ju mer skyllas på den dåliga offensiven.
Kommentera

Jajjen:Nu torskar BIF säkert idag pga. man ställer upp med B-laget. Då blir ju vinsten mot ev. topplaget LHC plus/minus noll i matchen mot SSK.

Vilka sviker Boorken med att ställa upp med sån här uppställning? Jo dom som betalar.
Vinner BIF idag så är SSK jäkligt dåliga.
Karlsson, Alcen och Salle, vilken kanonfemma!!!!!!!!!!!
Kommentera

GävleLasse: man blir lättare av med skador än en boork ;)
Kommentera

GävleLasse: haha ni är bra roliga ni gävlebor :)
Kommentera

Uddan: om det ens blir med uddamålet. det är några rätt bra spelare som saknas. andra lag dras med skador, vi dras med boork.
Kommentera

Uddan: Klart det blir torsk, Boorken har ju drogat hela natten.
Kommentera

GävleLasse: i eftermiddag blir de förlust för er.. :) 3-2
Kommentera

70 Rodrigues: Det beror nog mer på hur illa klubben sköttes förr. Ännu ett bevis på att organisationen har blivit bättre och är således en större anledning till framgångarna än Boorken.

Vad hade hänt om an byggt Arenan 00 istället fär 06...

Nej dp hade lättjan smugit sig in...
Kommentera

GävleLasse: Sant, det ar ju inte for intet som gamla Brynasspelare valjer andra klubbar nasr dom atervander fran proffslivet.
Kommentera

70 Rodrigues: Kul att du tog upp Nokelainen. Ser man på årets säsong så är likheterna slåene. Då sopade man rent hus under försäsongen och vann några matcher i början av serien. Sen örjae problemen.

Vad är det som säger att inte samma sak gäller nu. ?

Hur lätt är det at rekrytera bra spelare till ett lag där man inte får spela när man är frisk och hel?
Kommentera

Jajjen: Vad har Boorken gjort som inte Esko Nokelainen gjorde. Skillnaden ar att Esko fick spelarna emot sig och sprang och grat hos styrelsen som gick pa spelarnas linje, det har dom inte gjort denna gang, det ar skillnaden. Men du ar kanske for ung for att komma ihag det?
Kommentera

70 Rodrigues: Du har fel. Boorken är en pajas som är ute efter rubriker OCH är bland det viktigaste som hänt föreningen. Allt är inte svart eller vitt.
Kommentera

GävleLasse: Men Lasse da, man far inte lacka ur pa denna sida, det vet du val :-)
Kommentera

Jajjen: Nej det är nog fel... INte skulle Bork bänka så många tongivande spelare. Vi dysterkvistar var ju så fel ute om man skall tro på det stora hockeyoraklet HUge
Kommentera

"Boorken är bland det viktigaste och bästa som hänt Brynäs"

Boorken ar en jala pajas som bara ar ute efter rubriker. ska jubla och festa nar fanskapet lamnar klubben.
Kommentera

Cicero: Så mina argument är inte vettiga?

Skulle herr skolpolis/ordningsman vilja ta sig tiden att förklara för mig varför jag inte får ge min bild om hur jag uppfattar publikintresset kontra marknadsföringen i gävle?

Jag har bestämda åsikter om hur jag tycker att Brynäs skall spela. Var i tråden har jag varit onyaserad och glidit ifrån ämnet?

När det gäller undersökningen så var de svarsalternativ jag gjorde inte bra nog utan han var givetvis tvungen att gnälla på det med. Jag försökte få ett väldigt åt höger ett mitt i och ett till vänster. Att han inte förstod att man får ta det som är närmast kan man inte beskylla mig för. Så jag lackade ur...
Kommentera

Boorken är bland det viktigaste och bästa som hänt Brynäs. Hindrar mej inte från att tvivla på dagens laguppställning. Vinner BIF idag så är antingen standarden på Elitserien usel eller så är årets BIF bättre än 70/71 års lag. Wikegård trodde att Boork leker mindgames med pressen men det här visar väl att han faktiskt tror på idén.

15. HAUHTONEN, Janne 28. BRENDL, Pavel
34. ERIKSSON, Rickard
--------------------------------------------------------------------------------
27. SPETS, Lars-erik 37. SUNDSTRÖM, Alexander 17. HERMANSSON, Daniel
22. SUNDQVIST, Jörgen 32. CARLSSON, Jonathan
--------------------------------------------------------------------------------
29. ALCÉN, Johan 33. KARLSSON, Sebastian 20. SALMONSSON, Johannes
18. KANKAANPERÄ, Markus 11. HIETANEN, Juuso
-------------------------------------------------------------------------------
23. DANIELSSON, Björn 36. LIND, Mikael 21. MOLIN, Ove
3. JOHANSSON, Daniel 9. ANDERSÉN, Niclas
30. SPERRLE, Daniel
1. KORHONEN, Markus
Kommentera

Stå på dig Teppo, är övertygad om att fler sympatiserar med dig när det gäller rätten att uttrycka sin åsikt.
Om jag skulle få folk att vilja sluta snacka här skulle jag skämmas!
Det är skolgårdnivå på angreppen.
Men det är ju så, där de vettiga argumenten tar slut tar glåporden vid.
Kommentera

Ove Myling: Bra inlägg och håller med. (trodde aldrig jag skulle få skriva de orden till dig...) ;-)

Visst, vi släppte bara in ett mål men i stort såg ju faktiskt försvarsspelet lite virrigt ut emellanåt. Och jag säger inte att det är enda anledningen till bänkningarna utan att det kan vara en delförklaring.
Och jag tror även som du: att det handlar om att få övriga mindre betrodda att växa och få självförtroende.

Sen är det uppenbarligen också ett led i försöket att hålla en konsekvent linje. Dom som nu vilar har de facto slitit ont och nånstans måste man som sagt börja att praktisera det som man gemensamt kommit fram till.

Ska iaf bli intressant att se laguppställningen när man kommer ner till AXA i eftermiddag...
Kommentera

Huge: JAg tror inte det handlar om något missnöje från Boorks angående försvarsspelet, hallå man släppte in ett mål.

JAg tror det handlar om att ge de spelar som är med chansen att visa att de verkligen kan och vill ta ansvar. Nu finns inte Brynäs två bästa formationer med, alltså måste några andra kliva fram och visa att de är beredda att ta ansvar.

Lite synd att de "bästa" inte är med, men tycker samtidigt att det ska bli kul att se vilka som kliver fram och tar chansen. Tänker på Hermansson-Sundström-Spets i matchen mot Luleå, de gjorde det bra då. Kan de eller Karlsson formationen kliva fram idag?
Kommentera

Peja: Att det skulle handla om underskattning tror jag inte alls på.
Håller däremot med om att det känns lite konstigt att så pass många får stanna hemma.
Ska bli intressant att se laguppställningen när man kommer ner till AXA i eftermiddag...
Kommentera

GävleLasse: " Det faktum att han intebänkade backarna som var inne på baklängesmålet bevisar ju att din tes inte håller"

Boork säger själv att han i stort inte var riktigt nöjd med försvarsspelet senast. Min uppfattning är att bänkningen idag i mkt grundar sig dels på detta samt att dom fått slita ont framförallt mot Luleå, vilket nu resulterar i att dom får vila.
Du drar som vanligt enormt förhastade slutsatser av saker och ting.
Varför skulle inte Boork kunna vara missnöjd med försvarsspelet utan att fördenskull prompt bänka en back som gör ett enstaka misstag?
Det är vore ju isf som att påstå att sommaren minsann måste räknas som regnig bara för att det regnat 1 dag?

Sen blir det ju rent komiskt när du beskyller Teppo för att vara gnällig..
Kommentera

Det är väldigt konstigt att Boork väljer att vila lagets två bästa formationer i samma match. Det känns verkligen som att han underskattar Södertälje.
Kommentera

Huge: Jag tror framförallt att taktiken idag bestäms av det Boork var lite missnöjd över senast mot LHC: försvarsspelet." Det faktum att han intebänkade backarna som var inne på baklängesmålet bevisar ju att din tes inte håller. Än värre är det ju att baklängesmålet kom efter att man misslyckats med att rensa pucken ur zonen, trots att läge fanns.
Det är klart att de är B-lirare...de utgör ju knappast stommen i Brynäs och då är man en B-lirare till Brynäs trupp sett.. Dagens uppställning ser mer ut som nåt från AS
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Du ser trött ut Selander,blev det sent igår?
Kommentera

GävleLasse: "Boork tjatar om ödmjukhet och hårt jobb. Men vilka signaler skickar han egentligen. Det känns som att han antingen underskattar tälje rejält eller att lättjan sökt sig in i hans skalle."

Tja, kanske signaler om att de som får stå åt sidan verkligen får chansen just pga sin ödmjukhet och sitt hårda jobb.
Jag tror framförallt att taktiken idag bestäms av det Boork var lite missnöjd över senast mot LHC: försvarsspelet.
Dvs att "bänkningen" av förstafemman är ett sätt att delvis markera att han var lite missnöjd med den biten.
Samtidigt som taktiken med 3 femmor i stort fortsätter och att det nu helt enkelt är förstafemmans tur att vila.
Friskt vågat och nu får våra "B-lirare" (som du enligt min mening lite felaktigt betecknar dom som) chansen att kliva fram.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Skål Bissett.
Kommentera

Huge: Nu har han fått sina rubriker i alla fall....

Men det är säkert bara fabricerat skit..
Kommentera

Huge: det värsta är att allt talar för att han kommer köra med den här uppställningen...
Kommentera

Gusten: ja det är skillnad....eller...?

Brynäs har satt upp som mål att vara topp4 den här säsongen...det blir man inte om man skickar B-laget till bortamatcherna. Varje poäng måste säkras.

Vem vet vad som händer i framtiden. Det kan komma skador eller andra fatorer somgör det enormt svårt att ens få ihop ett slagkraftigt lag.

Boork tjatar om ödmjukhet och hårt jobb. Men vilka signaler skickar han egentligen. Det känns som att han antingen underskattar tälje rejält eller att lättjan sökt sig in i hans skalle.

hybris
Kommentera

GävleLasse: "Nu är det bekräftat, du hoppas att det är en taktisk fint...
du kommer nog att bli besviken"

En taktisk fint som både sätter murvlarna på pottan och samtidigt hemlighåller den riktiga laguppställningen?
Vilken femetta.... :-))

Klart man hoppas att det är en fint för annars känns det lite väl experimentellt tom för min egen del såsom varande Boorkason.
Helt klart är iaf att om det till punkt och pricka stämmer så kommer Boork efter matchen att antingen få sina fiskar varma alternativt bli geniförklarad.
Kommentera

GävleLasse:

Boork skickar B-laget till Södertälje - Nytänkande?

Brynäs åker upp med B-laget till Skellefteå i KS - Skandal och läggmatch?
Kommentera

66Berglund: nej du var full.. ;)

nu lägger jag ner omröstningarna...
Kommentera

GävleLasse: jag såg att det var samma alternativ på alla 3 svaren!!!
Kommentera

Teppo: men allt du har gjort är ju att gnälla..är det inte publiksiffrorna så är det omröstningarna...
Kommentera

GävleLasse: Jag gör så gott jag kan Lasse men det är fan inte lätt. Tycker du beter dig som en Bully här på HS. Jag tycker inte det är så skoj längre att försöka diskutera med folk som inte klarar av motargument. Så jag lägger ner.

Heja Brynäs!
Kommentera

Teppo: och du gör ditt bästa för att förstå vad jag menade?
Kommentera

GävleLasse: Jag uppfattar dig som lite onyanserad ibland men jag utgår från att du gör ditt bästa för att förstå vad jag menade ;-)
Kommentera

GävleLasse: Jag uppfattar dig som lite onyanserad ibland men jag utgår från att du gör ditt bästa för att förstå vad jag menade ;-)
Kommentera

Huge: ja lämnade man saken till dig så blev det ju inga omröstningar alls...

Soffliggare och gnällspik är vad du är... No more no less
Kommentera

Teppo: Det kan gå fort att tappa formen, speciellt när det gäller en sån sak som målskyttet. Boork spelar ett högt spel. Det finns ett talesätt att man skall smida medans järnet är varmt...
Kommentera

Teppo: Det är förmodligen en av ärkedysterkvistarna som står bakom omröstningen så räkna inte med några nyanserade alternativ.... ;-)
Kommentera

Huge: "Att lämna alla sex hemma känns dock lite väl magstarkt, om det nu stämmer."

Nu är det bekräftat, du hoppas att det är en taktisk fint...
du kommer nog att bli besviken
Kommentera

Gusten: Frågan är väl om inte Widings toppform kommer hålla i sig längre om han får en vila en match då och då. Det är ju ändå bara två dagar till nästa match.
Kommentera

Teppo: ge fan i att rösta då. annars så går ju ditt alternativ i det första även om det inte står ordagrant.
Kommentera

Gusten: Eller så har man beslutat sig om att spela media ett litet spratt.
Efter alla skriverier om "petningar" hit och dit av våra "stjärnor" så önskar man verkligen att det handlar om ett regelrätt practical joke för att sätta mediatomtarna på pottan.

Att lämna alla sex hemma känns dock lite väl magstarkt, om det nu stämmer.
Kommentera

Huge: Ja vem ska man tro på? Kanske har man lärt sig under de tre år som varit att man i stort sett kan lita på det man ser på träningarna. Att det sedan kan li mindre förändringar på grund av sjukdomar och liknande får man ha med i beräkningarna.

Men ur skall jag tolka ditt inlägg? Jag får känslan av att du är missnöjd med uttagningen och hoppas in i det sista att det skall vara en taktisk fint. Sedan inväntar du resulltatet innan du hyllar eller bortförklarar.
Kommentera

En väldigt nyanserad omröstning måste jag säga. Jag röstar på "Jag är positiv till Boorks experiment med resultatet på längre sikt får visa om det är rätt" ;-)
Kommentera

« · 914516 · »