Brynäs IF

724256 inlägg · 7957 ämnen

Transferfönster II

« · 638429 · » Till forumet


Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues:
Det är inget skämt, vi får sända en blomma till Rydmark som tackade nej!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Clubsport: Jag hoppas att d där var årets skämt, kan inte tro på vad jag läser????
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Brynäs har tydligen försökt värva Daniel Rydmark!
Som tur är så tackade han nej till ett 5 månaderskontrakt...
Hur tänker Boorken där, karln har inte spelat hockey på hela säsongen!

Källa: Jag jobbar med hans pappa.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Westergren: Ja, Lavins absolut. Han var dåligt tränad när han kom och har utvecklats mycket under slutet. Nu är han nästan # 1 nu tycker jag. Danne Johansson (har ju varit bra, kul), Sunken (stabil ES-back tycker jag) o Casselståhl blir väl kvar.

Hoppas Niklas Andersson tar sig. Då är ju han också en ES-back. Har stått lite stilla i utvecklingen under hösten tycker jag.

Sjödda slutar väl, Kuparinen?, ojämn i år och, tveksam på slutet. Lider han av att det inte finns så många finländare kvar? Örat måste visa mer. Men han kanske kommer. Finns nån mer?

Tror nog att Boorken funderar på backbesättningen för framtiden. Är det ngn som har koll på om det kommer ngn från J20? Är Morin o Marcus Götz på gång att ta steget?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Trevligt att vara överens... Dock tycker jag att det verkar som om Lavis är på väg åt rätt håll, och där finns ju i alla fall en gedigen rutin att falla tillbaka på. Har tyvärr inte kunnat se några matcher på ett tag nu, men vad man kunnat uttolka av andras kommentarer och webbradiosändningar verkar positivt. Du (och en del andra) ser ju de flesta av Brynäs hemmamatcher.

Vad tror du/ni? Är Lavins (visserligen 31 år) någonting att jobba vidare med ett par år? Jag tror nämligen att det är bra om vi inte möblerar om allt för mycket i försvaret. 4 mer eller mindre rutinerade bort kan nog skapa en del osäkerhet och oreda i försvaret.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Westergren: Precis min mening. Plus att vi behöver backar som kan leverera ett bra förstapass utan att ställa sig i burskydd och koncentrera sig.

Det är detta som har felat när vi möter topp 4 lagen. Vi klarar inte av att utnyttja motståndarnas misstag med en blixtsnabb kontring...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: GävleLasse: Jag håller med dig om att det är bra att se sig om efter nya backar redan nu, med tanke på att framförallt Sjödin och Sulku, men också Kuparinen - troligtvis inte kommer att finnas med. Fler spelare på 30+ är inget som håller i längden; vi behöver bygga på längre sikt.

Vad som däremot är mycket viktigt är att det inte bara är lovande, utvecklingsbara backar som kommer in. Det behövs ett par etablerade backar som kan lära upp de nya förmågorna (läs:Timmonens inflytande på Kuparinen under förra säsongen - även om exemplet haltar lite). Dessutom behövs dessa spelare för stadga i pressade perioder, vilka Brynäs ofta haft en tendens att hamna i. Där är rutinen av avgörande vikt. Brynäs utan Sjödda och Sulku har inte mycket av det varan...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
sylf: 3 målvakter, 8 spelklara backar och 12 forwards "gellerstedt ej inräknad" detta är 23 spelare Vi har utrymme för EN spelare till om vi räknar bort 3:e keepern. Så full trupp har vi...

Det är kompetensen som måste höjas...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Vi har ju inte ens truppen full,klart den måste fyllas,med BRA spelare.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
sylf: Bredda med? Vi har ju många breddspelare i truppen. Vad vi saknar är spelare som kan föra spelet framåt ett par snäpp...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Det MÅSTE värvas,vi behöver bredda OCH spetsa truppen för att klara oss ur det här.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Ja säg det...Kanske det går bra, kanske inte. Men gör de ett par värvningar till som förstärker laget så ökar ju givetvis oddsen för att det skall gå bra.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Frågan är väl hur fan det ska gå om det inte blir fler värvningar detta transferfönster??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
bif 90: Vi har redan många gamla rutinerade spelare, vi har även en hel del unga spelare. Vad som saknas är spelare som är i början på sin "prime" stommen i laget som gör det möjligt för de yngre att växa i uppgiften. Som det är nu så blir det för mycket press på spelare som t ex Bäckström.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: ne jag tycker att det skall finnas med både gamla rutinerade och yngre hungriga spelare det e så jag ser det
Kommentera

Sv: Transferfönster II
88Lindkvist: I mitt tycke så ska vi satsa på en något yngre back, gärna i 26-28 års åldern. Det får vara slut på kortsiktiga nödlösningar. Nu har Boork satt en ny ton i laget och detta får gälla som fundament, det är NU lagbygget skall grundläggas. Detta kan inte göras med gamla spelare.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Hur är det med johan åkerman från skellefteå aik?
Visseligen gammal men han klarar nog nått år till! såg reprismatch idag mellan Saik-björklöven och han såg bra ut för att vara så gammal som han är..
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Jari Korhonen blev igår klar för Espoo Blues, enligt eurohockey.net. Nielikäinen verkar däremot leta ny klubb (i och för sig status "rumoured").
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Ja vi väntar ju fortfarande på ersättaren för Sulku som inte lär spela nåt den här säsongen. Sulkus kontrakt går ju ut nu och jag tror inte att det är aktuellt att förlänga då det är osäkert om han kommer att spela mer hockey.

Visserligen så har vi tagit in Lavins men det gäller att tänka lite framåt med då jag inte tycker att det är värt att förlänga med Kupan. På det så lär inte sjödda spela mer efter den här säsongen...Så vi kommer att behöva backar i framtiden. Lika bra att börja kolla runt redan nu, pengar finns ju.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Klubblösa spelare:
backen Jari Korhonen, 30
forwarden Pasi Nielikäinen, 31

Den förstnämnde gjorde 15 mål för Jyp den förra säsongen, för att i vinter tvingas lämna schweiziska Ambri-Piotta. Fysiskt tuffe Nielikäinen har själv valt att lämna Ässät.

15 mål av en back, han lär ju fanimej ha krut i bössan. Kanske nåt för BIF?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Huge: Han har ju inte öst in poäng i Arboga direkt,så vi kanske inte ska hoppas på för mycket!!

Som Tony skrev,"En breddspelare"..........
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Inte bara skåpet... :-)


Vem vet, han kanske kan bidra nå´t i stil med vad Månsson gjort?
Som också var rätt okänd när han skrev på i våras.
Mao: man ska inter alltid döma hunden efter håren.
Presterar han dock hälften av vad Månsson gjort, då är iaf jag nöjd....
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Huge: Går det??.......:-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Huge: Hermansson ÄR en breddning av truppen... Men han kanske kan bidra med nåt..en varm bänkplats åt de andra kanske.

Men visst kan man hoppas som Huge att alla som kommer blir förstärkningar... Jag vet att du bara märkte ord där, Rodrigues har lite svårt med det svenska skåpet ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
aphac: "Hade vi förlorat sista matchen mot LIF så hade det säkert hänt mer"

Ja, det hade gnällts mer....
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: " Hermansson hoppas jag bara blir en breddning av truppen!!"

Och jag hoppas att han blir en förstärkning... :-/
Kommentera

Sv: Transferfönster II
aphac: För att nyansera något, ja det är milsvid skillnad mellan Nikolishin och Daniel Karlsson. Vad är man ute efter egentligen?
Har också svårt att se några allsvenska forwards som skulle tillföra mycket (eller något)i Brynäs. För framtiden finns ett gäng intressanta backar som Sondell, Grillfors och några till. Bland forwards..tja, Falk och Paulsson i SAIK
samt Mathiasson i Malmö. Jens Svensson och Johan Ryno kanske.
Men att de skulle vara skillnaden mellan slutspel och kvalspel. Tveksamt.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: "Visst är det tråkigt att vi får klara oss utan Bäckström under fem matcher men jag tror inte att det gör så mycket, i alla fall inte i de tre första matcherna. Bäckström har varit bra i matcher där Brynäs har fört spelet, i de tre kommande är inte det att tänka på."

Håller med dig till 100 %. Tror ej att detta blir ngt avgörande för om Brynäs framtid. Visst är det lite klent på centerpositionerna. Blir Lind skadad tex så känns det lite skakigt. Även om Sjödda eller Sunken skulle bli skadade på backplats.

På sikt är jag dock av den åsikten att det är bättre att försöka skapa ett lag för framtiden, precis som Boorken gör nu. Om 50 % av värvningarna från allsvenskan, juniorleden etc blir etablerade ES-spelare så är jag nöjd. Viktigt dock att skriva try-out kontrakt eller korta kontrakt med dessa, precis som Sundlöv gör nu.

Tror att t.ex lag som S-tälje kommer att få stora problem i framtiden. Leksand o Mora måste också bygga ngt eget. Det går inte att år efter år bara värva nyckelspelare. De måste också formas i klubben.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues:Dessa är bara skitförvärv som inte skulle hjälpa BIF. Fan vad snett det har blivit i BIF:s värvarkarusell.Det är bara muppar eller utopier som ryktas hit.
Stäng värvarfönstret, det ända som händer är väl att föreningen blir förkyld.
Hade vi förlorat sista matchen mot LIF så hade det säkert hänt mer.Nu kommer man med all sannorlikhet fortsätta att ge detta lag förtroende och hoppas på att det räcker.Kanske kan det göra det i denna för året skitdåliga ES.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Frågan är om det finns nån som kan förstärka laget. Svaret är givet, visst finns de det, kruxet är att leta reda på honom. Jag tror inte att Brynäs har haft resurser nog att scouta spelare mer än det som gjorts. Sundlövs resor till Finland och Norge, Boorkens besök på diverse allsvenska matcher etc...Men det kan ju vara ett tillfälle att vara lite kylig och ta hit en allsvensk spelare och se lite framåt med lagbygget. Men jag är lite skeptisk till att värva en center, det krävs ju mer av en center än av en ytterforward, en "grinder".

Visst är det tråkigt att vi får klara oss utan Bäckström under fem matcher men jag tror inte att det gör så mycket, i alla fall inte i de tre första matcherna. Bäckström har varit bra i matcher där Brynäs har fört spelet, i de tre kommande är inte det att tänka på. Då är det att spela smart och att utnyttja de tillfällen som bjuds, inget annat. Det är inte Bäckströms typ av matcher helt enkelt. Visst har vi centerbrist som det ser ut nu, men vi får ju in en center i Felsner och även om Boork hellre vill använda honom som ytterforward så finns ju i alla fall den valmöjligheten. Att "panikvärva" bara för att täcka upp hans plats under fem matcher tror jag bara rör till det.

Men det säger en del om Brynäs centerbesättning när man är orolig för att en spelare skall åka iväg och spela JVM, som i normala fall skulle ha varit en tredje eller fjärdecenter i ett elitserielag. Nej, jag hoppas givetvis på en kanonförstärkning men kommer inte att gnälla ihjäl mig om det inte presenteras något toppnamn.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Varför?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
prosten: Om nu D Karlsson är ett alternativ så väljer jag honom alla dagar i veckan framför Wessner.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Behövs och behövs, det beror väl på alternativen.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: D Karlsson har gjort 4 mål o 11 ass samt 73 utv min såhär långt denna säsong!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
prosten: Alltså så behövs han inte i Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Wessner var 2:a center bakom Almtorp i AIS förra säsongen, man kan väl säga att det speglar hans kapacitet ganska bra.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Svenska fans.com
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Var kommer ryktet Daniel Karlsson ifrån??har du nån länk??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Nyköpings Karlsson kan nog kanske tillföra något. Tror ändå att varje match efter uppehållet kommer att betyda oerhört mycket. Om vi mot förmodan skulle lyckas med bedriften att ta 3 poäng i dom 1:a 3 matcherna mot LHC, Frölunda och HV 71 så har dom gjort d bra!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Måstematcher????

31 Linköpings HC (b) -
32 Frölunda HC (h) -
33 HV 71 (b) -
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Men som Bäckis spelade mot Leksand så kommer han inte vara lika saknad,men sen var han ju rent lysande mot SSK matchen innan,men så är det med unga spelare,dem blandar rätt bra!!

Rodrigues:Vi lär inte få nån spektakulär värvning,det är jag tvärsäker på,läs bara ett uttalande av Gunnar S:

"Erfarne svenske agenten Gunnar Svensson tror förresten inte att elitserielagen kommer att värva mer än ett par spelare kommande vecka.
- Jag tror att det handlar om två till tre spelare. Kanske nån slovak eller kanadensare som tröttnat på farmarligan. Men det är fortfarande ganska tomt på marknaden när det gäller lediga bra spelare, säger Svensson."

Blir det nån mer värvning,så blir det nån allsvensk kille........
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Kalla dom inte måstematcher, känns bara stressigt då :)
Den där D.Karlsson kanske vore nåt? Skulle åtminstone tillföra fysik.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Ja, hua! Omstarten lär bli en riktig rysare, varenda match från då och framåt lär bli "måste matcher"!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Håller med, det vore bra med en riktigt bra center. Och kanske också nödvändigt med tanke på Bäckströms JVM. Fast med eller utan Bäckis väntar ju extremt svåra matcher direkt efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja: Också en utfyllnadsspelare isf!! Nä, nu hoppas jag att Sundlöv för en gångs skull kan överaska oss riktigt jävla positivt, stålar lär ju finnas då ryssen fick ett jättebud!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Hermansson hoppas jag bara blir en breddning av truppen!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
En fågel viskade i mitt öra att Daniel Wessner i Bofors kan bli aktuell. Fågeln är dock inte en bergsäker källa, men han hade rätt om Jörgen Sundqvist isomras.

Angående Gellerstedt se länktips.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Inte så otippat,hade ju varit megavärvning isf...........men vi får nöja oss med Allsvenska lirare tydligen,o Felsner förstås!!!

Men Daniel Hermansson är man ju lite orolig för,karln har ju inte tagit ett poäng sen han signade för Brynäs,o ändå lirar han i Arbogas förstakedja med b la Semjonovs...........
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Nope, ingen ryss blev det :-(
Kommentera

Sv: Transferfönster II
70 Rodrigues: Kanske vore nåt,det bidde väl ingen Nikolishin eller??
Kommentera

« · 638429 · »