1150x200-brynasbanner.jpg

Välkomna

« · 2451253 · » Till forumet

Sv: Välkomna
Jag föreslår att ni även tar bort avstängningen på Axle.
Kommentera

JawKee:
Vaddå, har han blivit avstängd?
Ingen kan väl trott att han gjort det med flit?
Kommentera

Horace76c: På vilka grunder? Att han delar en länk från AB som inte fungerade? Eller för att människor med 0 kunskap om IT anklagar honom?
Kommentera

Horace76c: Vi håller på att göra en teknisk utredning. En gång kan vara ett misstag, men nu har användaren i fråga postat inlägget kraschar sidan TVÅ gånger. Rimligtvis postades andra gången med någon slags insikt om vad som hände första. Saknar även en förklaring till detta beteende.

Som ni säkert vet diskuterar vi inte avstängningar i boken, ni kan skicka PM till mig eller andra moderatorer om ni har åsikter.

Diskutera hockey istället i forumet.

Mvh Peja
Kommentera

JawKee: Menyer påverkas dock. Nåväl, spännande att se om BIF kan nå play in.m
Kommentera

Peja: Om jag försöker posta en länk och det inte fungerar första gången så skulle jag troligtvis att försöka igen. Inget konstigt beteende. Men nog om det. Hoppas att utredningen går bra.
Kommentera

JawKee: Använd inte A proposito de nada. Svara på mitt inlägg istället och skriv i "Välkomna" Till vidare. Här fungerar det som det ska.
Kommentera

Nick Halloran i Timrå är på glid. 15P på 27 matcher. Vore väl något för resten av säsongen?
Kommentera

TheSickSwede: och där kan Alcen fråga Jacke hur Halloran är som person och arbetsmoral osv.
Tror att Halloran är en bra förstärkning med tanke på hur spelarmarknaden ser ut.
Och om Ölund blir borta ett tag pga sin skada kan man stoppa in Scott som center i 3e och Halloran i 1a eller 2a.
Kommentera

7981: Ja men precis. Där måste ju Jacke ha referenser om någon.
Kommentera

7981: Ja men precis. Där borde Jacke kunna ge referenser om hur Nick är som person osv och dessutom ges det lite konkurrens och han har ju producerat en del. Nu blev det dubbel post för man kunde inte redigera sin kommentar. Shit happens.
Kommentera

7981: Svårt att säga hur han skulle ta det, ett nytt lag och en annan omgivning så kanske att det är en bra värvning.
Kommentera

JawKee: Det går fortfarande inte att gilla inlägg , Utan man får gå in på kommentera,
Sen därifrån får man gilla inlägget,
😓😕
Kommentera

J-S: Detsamma gäller redigera inlägg eller anmäla inlägg fungerar ej på huvudsidan,
Men går man in på kommentera så fungerar det.
🙏🏻😕🤔
Kommentera

J-S: Du måste trycka på diskussionen över namnet. "SV: Välkommen". Då fungerar det
Kommentera

9566: vad är din åsikt om Halloran? Varför är han petad, presterar för dåligt, dålig arbetsinsats?
Kommentera

JawKee: Allt verkar funka som vanligt nu.
Kommentera

JawKee: Ok nu fungerar det, tack för hjälpen,
🙏🏻👍🏻
Kommentera

7981: Han gör sina poäng, lite svårt att kämpa i 60 min. Han har lite problem med spel utan puck. Bra fart under grillerna, som sagt: Han kan säkert växa i en annan förening. Hoppas och tror det.
Kommentera

9566: Rätta mig om jag har fel.
Men Halloran känns spontant som en riktig "injektionsspelare". En spelare som kan komma in och skillnad genom att vara en avig mönsterbrytare på kort sikt, men har svårt att hålla en jämn nivå över en hel säsong?
Kommentera

Tigerhjärta: Visst är det så. Han älskar att föra upp pucken och göra sina grejer. Men det räcker inte med det.
Kommentera

Charliejfz:
Var nog för att det där inlägget låg på förstasidan...
Gissar att sida 2 inte funkar nu...
Kommentera

Finns någon möjlighet att Silferberg spelar i Bif nästa säsong?
Kommentera

Charliejfz: känns inte det lite väl långsökt??

Men visst: jag skulle tacka JA till det💪
Kommentera

BIF Kungen: Ju mer jag tänker på det, desto mer logiskt är det att Silfverberg spelar i Brynäs nästa säsong. Det är inte troligt att Anaheim låter han spela av sitt dyra kontrakt i nuvarande roll samtidigt som dom är i en rebuild.

Att något annat lag väljer att ta över det dyra sista året på kontraktet ser jag som osannolikt. Sista alternativet är att Anaheim försöker trade’a honom till en contender i år som gör en push mot Lord Stanley’s pokal. Problemet med det är att dessa klubbar brukar inte ha så mycket utrymme kvar under lönetaket.

Den som lever får se 🙂
Kommentera

Jugge: Ärligt talat, varför skulle en klubb som pushar för Stanley Cup försöka trejda till sig Silfverberg? Skulle vara underbart att se honom i Brynäströjan igen, men han är ju inte samma spelare som för 10 år sedan. Förhoppningsvis ser Brynäs hans eventuella återkomst som en bonus snarare än något som man bygger nästa års lag kring, det är trots allt osäkert om han komma spela ut kontraktet eller inte.

Jag hoppas att Brynäs kan värva något vass rightare från Allsvenskan som eventuellt kan blomma ut lika Karlkvist, Björklund eller för den delen Stål Lyrenäs. Det verkar vara väldigt svårt att hitta den spelartypen, så att ta någon från allsvenskan vore inget dåligt drag. Det är ändå en ganska liten utgift i det stora hela.
Kommentera

Jugge: Enig!
Finns nästan mer som talar för att han vänder hem, än att han stannar. Trots att han sitter på kontrakt!
Kommentera

Tigerhjärta:

Frågan är vad Anaheim skall ersätta honom med om de väljer att inte ha honom kvar, han har en Cap hit på över 5 miljoner dollar tror jag
Kommentera

Peja: Silfverberg kan fortfarande göra nytta i NHL i rätt roll. Gör ett bra jobb i BP och kan fortfarande stå och bomba i PP. Sen är det vanligt där borta att man uppskattar erfarenhet.

Titta exempelvis på Toronto som tog in Mark Giordano från Seattle förra säsongen för att få in mer erfarenhet i laget. Han har ju sina bästa år bakom sig.

Men som sagt, jag tror inte det kommer att hända pga prislappen.
Kommentera

mattias - 74: Nu har jag dålig koll på hur Anaheims löneutrymme ser ut. Rätt dålig allmän koll på NHL men har inte han Trevor Zegras i Anaheim ett utgående kontrakt? För då kanske dom behöver få loss en peng för att ge honom ett marknadsmässigt kontrakt? Och då kanske Silfverbergs caphit på 5 mille vore fint o få loss till Zegras kontrakt för dom. (Om det nu är så det fungerar att dom kan köpa ut Silfverberg o frigöra alla 5 miljoner i löneutrymme mot taket)
Kommentera

Jugge: tror inget lag vill tradea till sig Silfverberg just pga av lönen och hans kontrakt sträcker sig över nästa säsong. Hade det tagit slut efter denna säsong hade det varit möjligt. Antingen blir han kvar i Ducks men jag tror det mest rimliga är att han blir utköpt för de behöver löneutrymmet till framtida toppspelare
Kommentera

Jugge: ”Den som lever får se”, hoppas du får rätt.

Men utan att kunna S:s kontrakt så känns väl en annan NHL-klubb när säsongen är slut eller Schweiz som troligare än Brynäs.
Kommentera

mattias - 74:
Hur skulle det gå till i praktiken?
Anaheim vill väl lösa kontraktet förmodar jag, men brynäs kan väl inte matcha Silvers NHL lön.
Då är det upp till Jacob då om han vill gå ner i lön o spela i Brynäs?.. Eller?
Kommentera

Horace76c: Väljer Anaheim att köpa ut honom är de fortfarande skyldig honom pengarna han har kvar på kontraktet men de kan betala ut det under en längre tid. Alltså istället för att betala honom 5 miljoner för ett år kan de betala honom 2,5 miljoner på två år. På så sätt frigör de lite utrymme i lönetaket också. Och Silfverberg blir betald även om han inte spelar för Anaheim längre.
Kommentera

Silfverkroken: Kan ett annat alternativ vara att kontraktet bryts och de båda parterna kommer överens om en klumpsumma? Låt säga att Anaheim endast behöver betala 50% av lönen det sista året, och Jakob är fri att lämna?
Kommentera

Tigerhjärta: Jag vet inte exakt hur det fungerar. Tror inte det går att trolla bort hans pengar från lönetaket men hur mycket de faktiskt behöver betala Silfverberg är nog en annan femma. Går säkert att trixa och fixa en del där.
Kommentera

Silfverkroken: Här kan du läsa lite om utköp av kontrakt. Känns som att de har väldigt många regler och bestämmelser i NHL jämfört med i SHL.
Kommentera

Silfverkroken: Om jag har förstått NHLs lönetak rätt så om en spelare blir utköpt så tas den löneposten bort ifrån lönetaket,
Därför om Silfverberg blir utköpt så frigör dom en ansenlig summa och kan värva en ny spelare,
Samma gäller skadade spelare,
Dom räknas bort i från lönetaket och laget kan värva en ny spelare och om spelaren blir frisk till slutspelet
Så kan han spela igen även om laget överstiger lönetaket ,
För då gäller inte lönetaket,
🤔😕😇
Kommentera

Silfverkroken: utköp av Silfver är 2/3 av det som återstår dvs 1 årslön fördelat på 2 år.
Detta är från Caphit.

A Jakob Silfverberg buyout spans 2 years, has a cost of $3,500,000 and savings of $1,750,000. Silfverberg is 32 years of age at the time of the buyout; therefore, the buyout ratio is 2/3. With $5,250,000 in salary remaining, the cost is $3,500,000, and the savings are $1,750,000. Buyouts span twice the length of the remaining years and because there is 1 year remaining in the contract, the buyout length is 2 years. The buyout cap hit is displayed in the Cap Hit Calculations table below.
Uppladdat:

0x600-447c4cde-e413-4451-a399-a4921c1aa1e8.jpeg

Kommentera

Som jag förstår det får Ducks 1.750M i Cap hit under två år.

Teams are permitted to buyout a players contract to obtain a reduced salary cap hit over a period of twice the remaining length of the contract. The buyout amount is a function of the players age at the time of the buyout, and are as follows:
1/3 of the remaining contract value, if the player is younger than 26 at the time of the buyout
2/3 of the remaining contract value, if the player is 26 or older at the time of the buyout
Kommentera

J-S: Nja löneposten försvinner inte direkt men det frigör lite utrymme. Se Carlos eller Pejas inlägg för en mer detaljerad förklaring.
Kommentera

7981: Tack! Ja alla detaljer och siffror blir man rätt snurrig av men tror jag greppat principen ungefär.
Kommentera

Silfverkroken: Det frigör en ansenlig summa som räcker till mer än väl för att ta in en yngre lovande spelare,
Och när nu Ducks bygger ett nytt lag så tror jag det lockar mer än att betala för Silfvers tjänster,
🙄🤔😓
Kommentera

J-S: hittade denna NA artikel från 20 dec 2022 om Silfverberg där de resonerar om framtiden
Kommentera

7981: Intressant artikel, om nu Silfver blir utköpt vilket ligger nära till hands ,
Corey Perry var i en liknande situation där Ducks inte tvekade trots han vunnit the cup med dom och var en publik favorit, sen är frågan kommer något annat NHL lag plocka upp honom med tanke på hans höft problem och lack of speed som det står i artikeln men fortfarande har hockey smartness men lever inte längre upp till smeknamnet silfver bullet,
Sen klarar han av stor is om han kommer hem till oss eller kommer det gå för långsamt?
😕🤔🙄
Kommentera

J-S:
Stor varningsflagg.
Kommentera

J-S: Hamnar Silfverberg i Brynäströjan är det oerhört viktigt att han omges med rätt kedjekamrater. Kvicka forwards som gör att Jakob kan utnyttja sin finess och sitt skott, iom att hans skridskoåkning tyvärr tagit stryk efter alla skador.
Kommentera

Ingen som har hört nåt nytt om Ölund? Mer specifikt vad det rör sig om för skada och hur länge han blir borta?
Kommentera

Auchinleck: Om Rödin och Larsson följer projected goals den här säsongen så landar de på 14 st tillsammans. Släng på typ 10 för Silfver nästa säsong så har vi 24 mål sammanlagt för en trio som plockar ut 900 000 i månaden. Jag räknar då med 300 i månaden för Silfver.
Hörde jag någon säga Bang for the buck??

Visst karaktär och hjärta i all ära men vart fan har det tagit oss. Om man har 300 000 i månaden räcker det inte att göra små bra saker på isen som någon kanske lägger märke till. För 300 ska du göra poäng och vinna matcher åt laget. Du ska vara bland de bästa på isen varenda jävla träning och match.
Vi kan för fasen inte slänga kopiösa mängder pengar på en förstafemma som producerar som Saiks fjärdefemma.
Helvete!
Kommentera

munkas: Helt enig. Bör vi inte kunna förvänta oss fler mål av Silfver dock? Jag är inte så insatt men vad exakt har varit hans roll i nordamerika?
Kommentera

« · 2451253 · »