Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1675237 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Darren Haydar har lämnat Villacher, (Rödin och Sweatts gamla omtycka lagkapten från Chicago Wolves, har ryktats till Sverige tidigare.

kanske haft sina bästa år dock 
Kommentera

Chris11: Känner personligen att det inte behöver vara fel med Kilström och Eklund, såklart lite beroende på lönekostnader etc. Båda spelarna har rätt ålder och har ganska mycket erfarenhet av SHL vid detta laget, de har dessutom båda kapacitet att vara topp 4 backar i ett hyffsat SHL- lag om saker och ting klaffar, sen håller jag med om att det varit mycket slarv och misstag denna säsong tyvärr.

Men man måste kolla på alternativen också? vad kan vi värva istället och hur mycket pengar har Brynäs att spendera? Hushållning med begränsade resurser...

Om alternativet är att plocka in någon allsvensk back utan SHL- erfarenhet etc så väljer jag Kilström/ Eklund 9/10 eftersom jag vet deras kapacitet kontra en färsk back på SHL- nivå sen går det såklart att hitta guldkorn, återigen vad är alternativen? det är lätt att såga.

Kommentera

Skrubben: hmmmm, hela andrakedjan är borta nu. Vad ska bengtzén plocka in? 2 från hudik hockey och en från almtuna?? känns som så efter att han förlänger med kilström
Kommentera

Skrubben: Eller så gör han det o blir förbannad och bevisar motsatsen😃
Kommentera

Jag hoppas för guds skull att Kilström inte kikar in i detta forum. Snacka om att inte känna sig omtyckt av fansen (något som borde påverka hans prestation på isen).
Kommentera

Zappaholic: Ytterst tveksamt😂😂😂
Kommentera

Bratwursten: ja precis, det såg vi den här säsongen :D riktigt bra spelare som aldrig slarvar!!
Kommentera

Zappaholic: Rimligtvis bör vi inte ha några större förväntningar. Publikbortfall, mindre TV-pengar, färre toppspelare i Sverige. Våra bästa förstärkningar blir Ollas och Enterfeldt.
Kommentera

Ingen kan väl tro att Bengan väljer Kilström före Slovak, för att han skulle vara bättre? Uppenbart att det inte gick att ha kvar honom. Även om det såklart är synd.

Kilström är en fullgod 5-6-7-back. Eklund däremot, honom får gärna vem som helst köpa loss.

Tycker i övrigt tvärtemot många andra att det var rätt befriande nyheter idag. Bengan städar. Nordans ganska saftiga lön får vi något mycket bättre för.

Det här var som sagt första grovstädet, nu börjar det roliga.
Kommentera

70 Rodrigues: Nu vet vi ju inte vad det blir för spetsspelare som BZ utlovat. Vi får väl se först innan vi dömer ut hans förmåga att värva. Han kanske har samma syn på spets som dig, Rodrigues😊👍
Kommentera

Jaken: Både Eklund och Kilström har bevisat tidigare att de kan hålla hög SHL- nivå och båda har tillochmed fått chansen i Tre Kronor tidigare under sina karriärer så nog finns det kapacitet i dom, hoppas nu bara Brynäs kan få ut det.
Kommentera

Jajjen: Inte bara för att, utan han har ju lovat spetsvärvningar. Sen att spetsvärvningar för Bengtzén betyder något helt annat än vad resten av Hockeysverige tycker är en helt annan sak 😂😂😂
Kommentera

Jajjen:  Var sugen på Matushkin, blev väl att han stannade eftersom KHK gick upp. Vi behöver verkligen minst en till offensivt duktig back, framförallt nu när Slovak också försvinner.

Redigerad kommentar

Kommentera

Läser att många tror på spetsvärvningar bara för att vi har en ny sportchef. BZ har samma ekonomiska utrymme som Sundlöv (i bästa fall). Lyckas nya sportchefen hitta rätt lika ofta som den gamla, har han gjort det jävligt bra. Värvningarna kommer handla om SHL-rejects/allsvenskar/okända utlänningar som förhoppningsvis passar så bra in i BZ:s modell att vi slipper fundera på kvalspel.
Kommentera

Jajjen: Bedrööövligt
Kommentera

Kilström på två nya år? Hur mycket hinner man med på en sommarträning?

Då har vi alltså Mannberg, Kilström och Rödin på nya kontrakt. Jag gissar att topp och botten har värvats. Återstår gör mellanskiktet.

Kommentera

Skrev ju tidigare idag vad vi hade att förvänta oss....
Eklund/ Kilas igen... Ambitionsnivån är satt. Blir ett kul år igen.
Blir sååååå less.
Kommentera

Jag gissar att BIF kommer göra ett ekonomiskt stålbad nästa säsong med tanke på de två senatse årens mångmiljonförluster. Man har väl snart gjort av med sitt +25 miljonerskonto och inser att skutan måste vändas innan det är för sent. Åh det kan ju vara klokt...
Kommentera

Surt att tappa Slovak. Precis som många andra tycker jag att han gjorde ett bra intryck i Brynäströjan. Det är ju dessutom svårt att hitta dugliga backar, vilket många andra Brynäsbackar är tydliga bevis på... Ja, surt. 

Nu måste verkligen de kommande backvärvningarna sitta, måste dels till en stark tvåvägsback och dels en skicklig PP-back.

Att inte förlänga med Nordan och Wallace kan jag acceptera, det är troligtvis för att frigöra pengar till nyförvärv.  
Kommentera

Carl Lejonkräk: Inte otänkbart. Hoppas på det.

Kommentera

Davey_22: Slovak = KHL kan jag tänka mig.
Kommentera

bifhjärta: tänkte mest för att göra allt roligare, skulle verkligen jubla om han gick till leksand 😂🔫
Kommentera

NEJ NU MÅSTE BENGTZÉN SPARKAS! (ironi)
Kommentera

Davey_22: Jag hade faktiskt hoppats på Slovak för han har varit klart bäst backen sen han kom ,
En klar favorit hos mig , blev djävligt besviken att dom väljer inkasso före Slovak ,
Men kilas är väl billigare ,. Så ser ett val ut från ett lag som ska leda svensk hockey ??
Ska jag skratta eller gråta.
Kommentera

Chris11: Njet..Saik😂😂😂
Kommentera

Bratwursten: nästa glädjebesked blir väl att sweatt lämnar för leksand eller fbk.
Då börjar jag knyta hängsnaran
Kommentera

Fan så jävla surt med Kilas fy fan
Kommentera

Brynäsgubbe: att kilström stannar i TVÅ ÅR är som att sticka en kniv i däcket på cykeln. riktigt surt att han ska slarva å punktera matcher i 2 år till. Ajajaj :(
Kommentera

Chris11: Tråkigt med Slovak... men har man varit i 223 klubbar varför inte klämma i med 224.
Kommentera

Davey_22: han kanske ville ha för hög lön för vad bz var beredd att betala.. ajaj surt känns det!
Kommentera

Chris11: Det har jag missat isåfall. Är det så att Slovak ville vara kvar så förstår jag inte beslutet alls.

Kommentera

För HELVETE varför förlänger man inte med typ enda backen som har + bland backarna. Det och att Kilström får förlängt lämnar en riktigt sur eftersmak just nu...
Kommentera

Davey_22: tappade allt hopp om bengtzén nu när han förlänger med kilström :( deutsch hade varit bättre.

Ang slovak, sa han inte att han gärna ville vara kvar till gd under kvartsfinalen?
Kommentera

Hockeystudion levererar igen...HUR kan vår #30 INTE vinna årets räddning...? Kolla vilken dom valde som #1...herregud.
Kommentera

Chris11: Troligen, i alla fall min teori : Slovak ville inte vara kvar/fått annat mer lockande alternativ e t c.
Kommentera

Steenm: Känns alltid trist att tappa dom spelarna som var med och vann SM-guldet. Nordan har varit lite av en favorit för mig.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: varför förlänger man inte med slovak istället för kilas?
Kan sätta fan på att eklund blir kvar i år också, sen värvar man några utfyllnadsspelare ala mannberg Å tror stenhårt på truppen man har.
Kommentera

Ett par otippade vändningar idag...

Hade (och har väl egentligen fortfarande) stora förhoppningar på Kilström när han kom till BIF. Är ju ingen nyhet att han inte presterar på den nivå man väntat sig - men killen har fått oproportionerligt mycket skit i år. Jag tror att han kan utvecklas till något fint under Bulan. Han har potentialen - och åldern.

Slovak trodde (och hoppades) jag skulle stanna i Brynäs. En stabil back som är klasser bättre än Sunken.

Har alltid gillat Wallace, och hade inte tackat nej till kontrakt. En riktig slitvarg som gör allt för laget - men målen kom tyvärr lite för sporadiskt.

Lindgren har ofta glänst när han väl varit skadefri - skulle inte alls förvåna mig om han härdanefter slipper skador och gör succé i typ Almtuna nästa säsong. Sedan norpar FBK honom.

Vill även tacka Nordan för hans år i Brynäs. En spelare med hjärta som alltid gjorde jobbet.
Kommentera

Sven Sewage:  med din Logik så är ju ni Brynäs B. Eftersom ni plockade upp Widing en spelare som Brynäs valde att inte förlänga med ..

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe: Måste vara så...annars är det under all kritik.
Kommentera

Skrubben: För helvete, blir förbannad. Slovak kan inte haft lust att vara kvar, för annars förstår jag inte det beslutet. 😠
Kommentera

munkas: kilas och sunken hur djävla illa blir inte det . Säger fan , Slovak före kilas och sunken alla dar i veckan , men va fan det är ju Brynäs vi snackar om ,

Aldrig får man vara nöjd å glad . Första nyheten inför nästa säsong var som väntat depp.
Kommentera

Jag tror nog att Bulan Bob har haft ett finger med i spelet i förlängningen med Kihlström. Sen kickar han Slovak och Wallace för att öppna upp platser för Fagerudd och Fogström.

Nu tycker ni säkert att jag är dum som säger det. Men jag tror på riktigt på ovan, det är inte att jag försöker provocera.

Varför finner ni det provocerande? Qatar kommer att släppa flera av sina gnuggare och värva in dyrare spelare för hamsterns pengar. Tur för er!

Kommentera

Typical Brynäs
Kommentera

Huss: Kilas och Sunken andra backpar nästa säsong, inte otänkbart. Hujedamig vad risigt..
Kommentera

Huss: Ja. Kilas kan ju bara bli bättre ;) var positiv.
Kommentera

Powerfade: Härligt, vi förlänger med snubbar som inte är totalt klappkassa o är villiga att gå ner i lön. Brynäs IF i ett jävla nötskal😠😠
Kommentera

Köper vi ut Eklund kan jag ändå förstå/"gå med på" att vi ger Kilas förtroendet igen.
Kommentera

70 Rodrigues: Kan tänka mig ett par skäl till varför hans kontrakt förlängs.
1) Bulan och Petter vet vad han presterade i Luleå och vill ge honom förtroendet igen.
i kombination med:
2) Flera backar försvinner, Djoos, Slovak och om det är så att Eklund köps ut av DIF.
Då blir det skakigt värre. Det kan vara så att man vill satsa på 9 backar och låna ut Westlund och/eller Nörstebö.

Men jag håller med i sak. Kilas har varit botten 3 av våra backar.

Kommentera

Förlängningen med Kilas känns spontant felaktigt. Han har backat i utveckligen sen han kom till Brynäs. Till Kilas försvar ska sägas att han spelat ihop med en väldigt underpresterande Eklund. Men nja..känns sådär.

Trist med Slovak, han hade jag hoppats på.

Att bryta med Norda och Wallace känns helt ok. De är kapabla spelare,men tror vi kan toppa den lösningen.

Lindgren vart väntat.

Kommentera

« · 1675237 · »