Chris11: Känner personligen att det inte behöver vara fel med Kilström och Eklund, såklart lite beroende på lönekostnader etc. Båda spelarna har rätt ålder och har ganska mycket erfarenhet av SHL vid detta laget, de har dessutom båda kapacitet att vara topp 4 backar i ett hyffsat SHL- lag om saker och ting klaffar, sen håller jag med om att det varit mycket slarv och misstag denna säsong tyvärr.
Men man måste kolla på alternativen också? vad kan vi värva istället och hur mycket pengar har Brynäs att spendera? Hushållning med begränsade resurser...
Om alternativet är att plocka in någon allsvensk back utan SHL- erfarenhet etc så väljer jag Kilström/ Eklund 9/10 eftersom jag vet deras kapacitet kontra en färsk back på SHL- nivå sen går det såklart att hitta guldkorn, återigen vad är alternativen? det är lätt att såga.
Redigerad kommentar
Kilström på två nya år? Hur mycket hinner man med på en sommarträning?
Då har vi alltså Mannberg, Kilström och Rödin på nya kontrakt. Jag gissar att topp och botten har värvats. Återstår gör mellanskiktet.
Chris11: Det har jag missat isåfall. Är det så att Slovak ville vara kvar så förstår jag inte beslutet alls.
Redigerad kommentar
Jag tror nog att Bulan Bob har haft ett finger med i spelet i förlängningen med Kihlström. Sen kickar han Slovak och Wallace för att öppna upp platser för Fagerudd och Fogström.
Nu tycker ni säkert att jag är dum som säger det. Men jag tror på riktigt på ovan, det är inte att jag försöker provocera.
Varför finner ni det provocerande? Qatar kommer att släppa flera av sina gnuggare och värva in dyrare spelare för hamsterns pengar. Tur för er!
70 Rodrigues: Kan tänka mig ett par skäl till varför hans kontrakt förlängs.
1) Bulan och Petter vet vad han presterade i Luleå och vill ge honom förtroendet igen.
i kombination med:
2) Flera backar försvinner, Djoos, Slovak och om det är så att Eklund köps ut av DIF.
Då blir det skakigt värre. Det kan vara så att man vill satsa på 9 backar och låna ut Westlund och/eller Nörstebö.
Men jag håller med i sak. Kilas har varit botten 3 av våra backar.
Förlängningen med Kilas känns spontant felaktigt. Han har backat i utveckligen sen han kom till Brynäs. Till Kilas försvar ska sägas att han spelat ihop med en väldigt underpresterande Eklund. Men nja..känns sådär.
Trist med Slovak, han hade jag hoppats på.
Att bryta med Norda och Wallace känns helt ok. De är kapabla spelare,men tror vi kan toppa den lösningen.
Lindgren vart väntat.
kanske haft sina bästa år dock