Brynäs IF

730633 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1675237 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Darren Haydar har lämnat Villacher, (Rödin och Sweatts gamla omtycka lagkapten från Chicago Wolves, har ryktats till Sverige tidigare.

kanske haft sina bästa år dock 
Kommentera

Bratwursten: jag själv blev besviken då kilström fick förlängt. Han har tilsammans med eklund en troligtvis hög lön för det de gör - inte ett enda rätt. Finns många man kan plocka upp istället för dedär lörvpösarna.
Kommentera

Vilken bomb, hoppas att han kompletterar med en jävla toppback, annars lär nästa säsong inte bli en rolig historia!!
Kommentera

Chris11: Kan ju faktiskt vara så att han fick gå ner i Lön tror också tyvärr han satt på en rätt fet lön under sitt tidigare kontrakt, men Brynäs organisation måste ju ha sett samma som vi sett under denna säsong, han har inte motsvarat förväntningarna, med det sagt så tycker jag personligen inte han varit riktig så dålig som vissa härinne tycks anse, kanske är för att han förväntades vara en stabil topp 4 back hos många när han anlände och den nivån har han inte hållit.

Redigerad kommentar

Kommentera

– Det känns jättebra att vi har kommit överens med Lukas om en förlängning. Lukas har under säsongen växt som spelare och framför allt när Bulan och Petter kom in i laget, då de känner varandra sedan tidigare. Det känns skönt att han vill stanna i Brynäs ytterligare två år, säger sportchefen Stefan Bengtzén till klubbens hemsida.

Vilket jävla skämt!!!
Kommentera

Otroligt synd att Slovak inte blir kvar men antagligen är det lönebiten som ställer till det. Han är ju ändå en i grunden defensiv back och med Bertil frisk och Sunken tillbaka så har vi ju fyra defensiva backar med Andersen och Kilas (måste ju vara defensiv eftersom han aldrig gör poäng) så jag tycker det är bättre att pengarna läggs på en eller två offensiva backar

Angående Kilas förlängning så gjorde han väl det jättebra i Luleå och spelandes det spelet vi ska spela. Kan ju vara så att TJ-spelet har haft inverkan på hans spel?? Var det under Luleåtiden han var landslagsman? (har ingen koll på det)
Kommentera

Bratwursten: det återstår att se hur han spelar nästa säsong då, jag tycker att det är århundradets skämt att förlänga med honom
Kommentera

En sak bara: Sweatt kom till Sverige å Brynäs på grund av Rödin. Hoppas han kan hålla kvar honom också.
Kommentera

dreamland:

Man bör även ha i åtanke att Kihlström brottats med skador under sin tid i Brynäs. Får han vara skadefri är jag övertygad om att han kommer visa sig från en bättre sida.
Kommentera

Chris11: Hade inte gråtit om han lämnat heller, men nu är det som det är.
Kommentera

Bratwursten: få se nu.. vad har vi att värva?
spelare ut:

Djoos
Slovak

Lindgren
Brodin
Nordqvist
Wallace

Oklart:
Holmqvist
Sweatt

Så alltså, 6 spelare som ska ersättas. Inte mycket kan tyckas.
Kommentera

Känns ändå som rätt läge att släppa både Nordquist och Lindgren, Wallace hade gärna fått varit kvar dock.
Kommentera

Får väl se hur det blir med Djoos risken/chansen (beroende på vad man tycker om djoos) är väl dock rätt stor att de plockar över honom till AHL nästa säsong då utvecklingen inte varit den man trott denna säsongen.
Kommentera

Fan känns dock som att det skulle kunna släppa närsomhelst för Djoos, man ser ju potentialen... 

Skulle inte bli jätteförvånad om han skulle göra kring 30 poäng nästa säsong.. kanske låter som en glädjekalkyl för vissa men.

Såklart beroende på roll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jahapp, då var första riktiga sillydagen till ända, vilken mynnade ut i 90% skit och 10% piss. Nu hoppas jag vi får höra sanningen på nästa upptaktsträff istället för "Vi går för guld", det blir liksom bara patetiskt. Säg som det är, -Vi är helt blacka och har råd med max 3-4 riktigt bra spelare i laget. Resten blir utfyllnad och förlängningar med spelare som egentligen hör hemma i lägre divisioner.
Jag hoppas verkligen att Slovak vantrivdes i Gävle och krävde 600k i månaden. Hade hellre haft 1 Slovak än Kilas, Sunken och Eklund. Igår hoppades man att silly skulle börja, nu hoppas man bara på ett snabbt slut.
Kommentera

munkas: mm.. Var definitivt tråkiga nyheter med Slovak iallafall.
Kommentera

😂😂😂😂😂😂😂😂, Slovak har inte presterat. Det lallas på precis som förut😢😢😢
Kommentera

" Kilström har en hög lägstanivå" 😂😂😂😂😂😂😂
Kommentera

Mycket skumma uttalanden om Slovak från sportchefen. Har vi sett samma spelare !?
Jag blir tveksam till Bengtzen !
Kommentera

70 Rodrigues: Nja, han uttryckte sig väl lite mer detaljerat.
"– Slovak har fått många ögon på sig, men han saknar rätt mycket tempo och vi behöver en spelare som har bättre rörelsemönster och skridskåkning än Slovak."
Kommentera

70 Rodrigues: Men samtidigt så har han varit rejäl och spelat bra men inte producerat efter hans förmåga. Kihlström kommer defensivt få ett större ansvar nästa säsong och det tror jag han kommer växa av.
Kommentera

70 Rodrigues: bra att de gör allt för att behålla bill. Andra kedjan ska förstärkas alltså, Med vilka? Intressant😏😏
Att man ska kolla på "nån back" till låter inte så lovande, inte direkt första prioritet att värva en pp back verkar det som. - Besviken på det
Släpp honken, han blir för gammal nu helt enkelt!
Kommentera

När det gäller backarna så tror jag inte vi endast kan prata individnivå utan vi måste utvärdera hur de spelar kollektivt, hur ser systemet ut?

Kollar vi på våra senaste backförvärv Kilström, Eklund och Andersén så har alla tre varit sämre än i sina tidigare klubbar. Slovak har gjort det bra har dock dålig koll på hur han spelat i sina tidigare klubbar.

Sen har vi haft skadebekymmer såklart som påverkar men... Backsidan kändes ändå riktigt stabil på pappret inför säsongen utfallet blev ett annat.

Slovak har gjort det bra men tror också han också har fördelen att ingen visste något om honom sedan tidigare och därför är det svårt att sätta höga förväntningar..

Andersén är en spelare som inte kritiseras särskilt ofta härinne med all rätt också såklart, han är vår kapten och står upp för laget med den äran.

Men nog hade vi förväntat oss mer av honom också? om vi kollar rent krasst på förväntningarna inför säsongen. Andersén har varit medioker med Andersén mått mätt. 

Kommentera

70 Rodrigues: Det känns som att Bengtzén är rak och ärlig, han säger vad han tycker. På något sätt befriande även om jag inte håller med i allt han säger.
Kommentera

70 Rodrigues: Är BZ full? Jag fattar ingenting???

Redigerad kommentar

Kommentera

Bratwursten: Jag tycker att Brynäs har lite väl många backar som inte är bra på något särskilt. Man önskar ju att backar antingen är riktigt vassa defensivt, eller duktiga med pucken (i uppspelen), eller vass offensivt, eller gedigen tvåvägsback osv... Lite för många medelmåttor i Brynäs backuppsättning.
Kommentera

Grymt o se hur ni greppar efter halmstrån gubbar😃. Det kan ju gå, eller så kan det mer troligt gå åt helvete😂😂😂
Kommentera

Peja: Instämmer till 100% !
Kommentera

70 Rodrigues: hur skulle du vilja att det sett ut då?
Förutom att skrota kilström å behålla slovak
Kommentera

Det är alltid lite så med Brynäs när man sitter och grunnar på förväntningarna inför säsongen sådär någon vecka innan seriestart. Om de unga kan utvecklas kan det bli bra! om de spelarna som haft lite motigt i andra klubbar kan lyfta sig i Brynäs så kan det bli jävligt bra! Om vi får vara skadefria då jävlar! Om starkbaum kan spela på en riktigt hög nivå hela säsongen, så har vi chansen. Om TJ kan sluta vara så envis, kan det bli guld!?

jaja ni fattar det blir oftast lite för många om helt enkelt.

Kommentera

Chris11: Just nu så räcker det😢. Nu vill jag se ett par riktiga jävla bomber😃
Kommentera

Peja: Möjligt Peja, men samtidigt sågs Brynäs backsida som den starkaste lagdelen av många inför säsongen, och backuppsättningen rankades i media av flertalet journalister som en topp 4 backuppsättning i SHL utan att lägga allt för stor värdering i det.
Kommentera

70 Rodrigues: yes, nu börjar vi med alex radulov med lön på 1mille/mån 😉😉
Kommentera

Chris11: hehe Radulov skulle aldrig passa in i sossementaliteten i Brynäs.
Kommentera

Vi kommer ha en andrakedja med:

Ollas - Ny - Ny

En tredje med:

Lindblom - Enterfeldt - Brodecki

Och en fjärde med:

Westerholm - Westerholm - Lööke/Blomqvist/Olden 

Är det bara jag som tycker att det ser sjukt intressant ut. Westerholmarna bör kunna producera en bit över 20 poäng. Brodecki och Lindblom kan det bli hur mycket som helst av. Lindblom kan om allt vill sig väl komma upp i 40 poäng, lätt.

Ollas, kommentar överflödig. Och sen två nya SPETSvärvningar. Längtar till säsongen!

Deutsch bör få ett A-lagskontrakt. Fantastisk spelare. 

Kommentera

Vore iochförsig kul att se världens lataste hockeyspelare under Bulan ;) skulle nog spårat ur ganska snabbt.
Kommentera

Bratwursten: Jo, men det var ju med antagandet att Eklund var nära landslagsmässig och Djoos en kapabel PP-back under utveckling.
Kommentera

Peja: Mm men de antagandena var ändå rimliga inför säsongen.
Kommentera

Peja: Håller med. Skönt att få förklaringar av våran sportchef. Slovak håller jag inte med om,men anser Bz att vi ändå får för lite för pengarna så kan jag köpa det. Så är det upp till Bz att leverera sen.

Kommentera

SWEATT: wooow 40p på lindblom var väl lite att ta i
Kommentera

SWEATT: Ja, det var en fröjd att se hur tysken spelade sig ur pressade situationer. Men några 40 poäng blir det knappast för Lindblom om han spelar i en tredjekedja med begränsad speltid i både 5mot5 och PP. 

Bengtzén försökte bygga en spetsig andrakedja med Wallace och Niinimäki, förhoppningsvis lyckas han bättre nu när marknaden inte är lika begränsad som mitt under pågående säsong. 
Kommentera

SWEATT: Kul att se en positiv kommentar, och ja jag håller med att det till stor del ser spännande ut på många sätt.

Ge oss Sweatt nu bara.

Backsidan däremot.... Men jag är mer av den uppfattningen att den individuella kapaciteten finns för att klara sig bra på SHL- nivå bara det att vi måste få backarna att fungera bättre ihop.

Med det sagt måste vi förstås förstärka backsidan inför nästa säsong.

Kommentera

SWEATT: Ollas har missat en hel säsong med en monsterskada. Risken är överhängande att vi i november får beskedet att det blir operation el dylikt. Ut på marknaden och värva en ersättare till Ollas på en alltid skral marknad, igen...
Kommentera

Det är ju solklart att det är i samråd med Bulan angående Slovak. Slovak kräver förmodligen väldigt hög lön, och kanske inte passar in i Bulans hockey till 100%. Därav inte värt att förlänga med honom, tycker Bengtzén. 
Kommentera

Skulle ju faktiskt kunna bli så att om Sweatt drar så kanske det stora genombrottet skyndas på för antingen Lindblom eller Brodecki, med speltid i förstakedjan.

Tror dock dom flesta är överens om att Lindblom är den med högst potential.

Kommentera

Bratwursten: Som det ser ut nu har vi två bra, stabila backar i Bertil och Andersen. Resten är skräp. Vi får hoppas att Markan och Lindbäck vaktar kassen nästa säsong.
Kommentera

Skrubben: Det är så alltså, eller är det snålheten som bedrar visheten?😃
Kommentera

munkas: Skräp i jämförelse med vad? kolla på de andra lagens backuppsättningar, få lags backsidor man blir imponerad av eller får skrämselhicka över.

Kommentera

Bratwursten: Bästa backarna är ju bertilsson å andersén. En till som är 10/10 pp back back skulle göra backfrågan riktigt bra. Då har vi tre riktigt bra backar + lovande forwardssida.
Kommentera

Bratwursten:Sant. Jag förstår inte varför vi behöver spetsvärva på forwardssidan. Tycker den ser riktigt bra ut när även Ollas och Enterfeldt kommer tillbaka. Backsidan borde vara vår prioritering. 
Kommentera

« · 1675237 · »