Redigerad kommentar
Fan känns dock som att det skulle kunna släppa närsomhelst för Djoos, man ser ju potentialen...
Skulle inte bli jätteförvånad om han skulle göra kring 30 poäng nästa säsong.. kanske låter som en glädjekalkyl för vissa men.
Såklart beroende på roll.
Redigerad kommentar
När det gäller backarna så tror jag inte vi endast kan prata individnivå utan vi måste utvärdera hur de spelar kollektivt, hur ser systemet ut?
Kollar vi på våra senaste backförvärv Kilström, Eklund och Andersén så har alla tre varit sämre än i sina tidigare klubbar. Slovak har gjort det bra har dock dålig koll på hur han spelat i sina tidigare klubbar.
Sen har vi haft skadebekymmer såklart som påverkar men... Backsidan kändes ändå riktigt stabil på pappret inför säsongen utfallet blev ett annat.
Slovak har gjort det bra men tror också han också har fördelen att ingen visste något om honom sedan tidigare och därför är det svårt att sätta höga förväntningar..
Andersén är en spelare som inte kritiseras särskilt ofta härinne med all rätt också såklart, han är vår kapten och står upp för laget med den äran.
Men nog hade vi förväntat oss mer av honom också? om vi kollar rent krasst på förväntningarna inför säsongen. Andersén har varit medioker med Andersén mått mätt.
Redigerad kommentar
Det är alltid lite så med Brynäs när man sitter och grunnar på förväntningarna inför säsongen sådär någon vecka innan seriestart. Om de unga kan utvecklas kan det bli bra! om de spelarna som haft lite motigt i andra klubbar kan lyfta sig i Brynäs så kan det bli jävligt bra! Om vi får vara skadefria då jävlar! Om starkbaum kan spela på en riktigt hög nivå hela säsongen, så har vi chansen. Om TJ kan sluta vara så envis, kan det bli guld!?
jaja ni fattar det blir oftast lite för många om helt enkelt.
Vi kommer ha en andrakedja med:
Ollas - Ny - Ny
En tredje med:
Lindblom - Enterfeldt - Brodecki
Och en fjärde med:
Westerholm - Westerholm - Lööke/Blomqvist/Olden
Är det bara jag som tycker att det ser sjukt intressant ut. Westerholmarna bör kunna producera en bit över 20 poäng. Brodecki och Lindblom kan det bli hur mycket som helst av. Lindblom kan om allt vill sig väl komma upp i 40 poäng, lätt.
Ollas, kommentar överflödig. Och sen två nya SPETSvärvningar. Längtar till säsongen!
Deutsch bör få ett A-lagskontrakt. Fantastisk spelare.
Peja: Håller med. Skönt att få förklaringar av våran sportchef. Slovak håller jag inte med om,men anser Bz att vi ändå får för lite för pengarna så kan jag köpa det. Så är det upp till Bz att leverera sen.
SWEATT: Kul att se en positiv kommentar, och ja jag håller med att det till stor del ser spännande ut på många sätt.
Ge oss Sweatt nu bara.
Backsidan däremot.... Men jag är mer av den uppfattningen att den individuella kapaciteten finns för att klara sig bra på SHL- nivå bara det att vi måste få backarna att fungera bättre ihop.
Med det sagt måste vi förstås förstärka backsidan inför nästa säsong.
Skulle ju faktiskt kunna bli så att om Sweatt drar så kanske det stora genombrottet skyndas på för antingen Lindblom eller Brodecki, med speltid i förstakedjan.
Tror dock dom flesta är överens om att Lindblom är den med högst potential.
munkas: Skräp i jämförelse med vad? kolla på de andra lagens backuppsättningar, få lags backsidor man blir imponerad av eller får skrämselhicka över.
kanske haft sina bästa år dock