1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1678911 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Pettisbif: Förra gången Brynäs var intresserade av Holös va han för dyr. Då gick han till Växjö har jag för mig.
Kommentera

Pettisbif: Om jag fick värva:

Bernhard Starkbaum (Johan Holmqvist)

Bohumil Jank - Jörgen Sundqvist

Niklas Aderse'n - Lukas Kilström

Simon Bertilsson - Jonathan Pudas

Mattias Nörstebö - Adam Deutch

Anton Rödin - Greg Scott - Adam Brodecki

Jesper Ollas - Rocco Grimaldi - Jens Lööke

Osar Lindblom - Sebastian Enterfelt - Jacob Blomqvist

Pontus Westerholm - Pathrik Westerholm - Sondre Olden

Extra: Danie Mannberg

Kommentera

Brynäsgubbe: En till podd med Bengtzén vill jag ha. Det mest intressanta jag lyssnat på på länge, sitter just nu och lyssnar på senaste för tredje gången. 

Jag skulle även gärna vilja se presskonferenser när Brynäs värvar spelare, ta efter Luleås #lhflive

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tror nästa nyförvörv blir John Henrion.

Sen tror jag att Byron Ritchie skulle passa bra in som 2a center. Sen tänkte jag på Sweatt's ersättare. Vore Anti Pihlström något eller är han också för dyr? Nån nämnde Holös.. kanske blir vår sista back?

Laget om jag får värva:

Bernhard Starkbaum (Felix Sandström)

Jonas Holös - Mattias Nörstebö
Niclas Andersén - Jonathan Pudas
Simon Bertilsson - Lukas Kilström
Jörgen Sundqvist - David Westlund

Anton Rödin - Greg Scott - Anti Pihlström
Jesper Ollas - Byron Ritchie - John Henrion
Adam Brodecki - Sebastian Enterfeldt - Oskar Lindblom
Ponthus Westerholm - Pathrik Westerholm - Jacob Blomqvist
Extra:Daniel Mannberg, Sondre Olden, Jens Lööke

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe:Håller med. Skulle även vilja höra någon intervju med Johan Cahling. Att få höra hans utvärdering om den reklamfria dräkten och "En bra start" vore mycket intressant. Inför säsongen räknade dom med högre intäkter tack vare detta (bland annat). Blev det som dom hade tänkt sig? Hur mycket minusresultat räknar man med? Vilken spelarbudget vill man ha till nästa år? Hur många extra miljoner gav slutspelsmatcherna? etc. Jag skulle kunna komma på tusentals frågor som vore intressanta att ställa. Tyvärr har ingen journalist (eller Brynäs själva) tagit sig tiden att göra detta. 

Tråkigt för oss fans. Vill dom skapa ett större intresse kring laget, och kunna locka mer publik, är en större närhet till laget och ledningen väldigt viktigt. 

Kommentera

Jäklar vad jag avskyr off-season... Kan inte GD göra några reportage, intervjuer osv? Kan inte Brynäs summera säsongen som de gjort förr? Kan något bara hända?? Blir galen på tystnaden kring laget. Där har vi definitivt en sak som kan förbättras...
Kommentera

Chris11: säger inte att inte Växjö kan ta guldet men Skellefteå är jättefavoriter och det vore dumt rent logiskt att tro på Växjö inför matchserien !
Kommentera

Bratwursten: då syns vi här den 25:e då Växjö plockat guldet ;)
Kommentera

Ursäkta om det är oläsligt , mobilens fel !!
Kommentera

Zappaholic:  det ska väl spelas om det innan du delar ut finalplatsen till Växjö ?:) menar Växjö- Frölunda var mycket mer oviss på pappret inför än vad Skellefteå - Växjö skulle vara .. Skellefteå är jättestora favoriter och kommer med största sannolikhet ta guldet , allt annat är media som försöker skapa spänning i det ... Visst finns chansen men skulle säga att den är väldigt liten .

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe: leksand kanske?
Kommentera

Brynäsgubbe: Tror Växjö har en bra chans. De kan väl få spela om det innan du delar ut guldet.
Kommentera

Zappaholic: Känns som lönlöst att hålla på sådär. Vilket lag slår SAIK i 4 matcher? Inget. 
Kommentera

Zappaholic: oh shit vad jag hade jublat om Växjö sprängde SAIK med 4-0 i matcher!
Kommentera

Brynäsgubbe: Han ska inte ha något mer guld.
Kommentera

Brynäsgubbe:  Guldet med Brynäs tror jag! LAS vegas resan och allt glöms nog inte, i Saik är det ju vardagsmat nu mera!
Kommentera

Undra vilket guld som kommer väga tyngst för Widing, det med Brynäs eller SAIK.
Kommentera

Peja: vår pudas år bättre!!
Kommentera

Men herregud så man spelar försvar i LHC. Ser värre ut än Brynäs under TJ.
Kommentera

Peja: De tolvfingrade cykloperna i SAIK-publiken tycker inte ens man ska få tackla hemmaspelarna.
Kommentera

DIF plockar Robin Press från SSK, bra värvning. 
Kommentera

Zappaholic: Han hade nog passat in väldigt bra. Dock är han väl klar för Köln?
Kommentera

Snulle gärna se Salmonsson i Brynäs. Tror han skulle passa in fint hos oss.
Kommentera

Lindström: En vit Dacia Duster. Då är det nog Alce'n.
Kommentera

Carl Lejonkräk:jovars. Leksand rycker i Henrion. Skadat gods med andra ord :)

Redigerad kommentar

Kommentera

h4llon: Kanske bäst att värva från annat håll än Leksand.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ryno skulle jag gärna se i en andrakedja; han har definitivt potentialen men arbetsinsatsen som erfordras i Bulans hockey kan jag inte svara på om han har. Ritola är en "loser has-been", likt Brunnström har det gått utför länge. Från lovande ung spelare med NHL-potential till att släppas från Modo till lolsand. Ingen spelare vi behöver.
Kommentera

h4llon: Sen känns ju både Ryno och Ritola som glidare, de älskar nog inte bulanhockey direkt.
Kommentera

Pettisbif: Kurt Russel?
Kommentera

Brynäsgubbe: Nordqvist hade rätt hög lön, sweatts presumtiva lön om han varit kvar. finns en del pengar att lägga på te.x. Bergfors. 
Kommentera

Tror knappast vi har råd med hemvändande KHL-spelare som t ex Bergfors. Allsvenskan/AHL känns mer realistiskt.
Kommentera

Angell? Varför inte Tommy Sjödin? Angell.. really?! haha.

Bergfors, ja tack. Ryno går till Hv och Ritola eller Rögle eller KHK skulle jag tro. Ritola kanske stannar kvar rent av? Nja.

Kommentera

Pettisbif: Bergfors, Angell, Ryno, Ritola, Russel jo jag tackar.
Kommentera

Starkbaum (Sandström/Johansson)

Andersén - Pudas
Nörstebö - Bertilsson
Kilström - Angell
7e:Sundqvist
(Westlund)

Rödin - Scott - Bergfors
Ollas - Ryno - Ritola
Brodecki - Enterfeldt - Lindblom
Westerholm - Westerholm - Russell
13e:Blomqvist
(Lööke, Mannberg, Olden)

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry:
"Å herregud!!! Du var mig en sann visionär du.."

Nu skrev jag inte att jag personligen vill att vi värvar Alce'n utan jag spekulerade bara i vem som kan ha setts nära Gavlerinken.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg:Var det en vit suv typ (ev. en hyundai) Isf såg jag den tidigare i vecka.

Fick för mig att det var Alcén som var hemma.

Kommentera

Carl Lejonkräk: "Alcen som värvning kanske? Kanske han är mogen för uppgiften nu?"
Kommentera

h4llon: Lööke kan göra det Alcén kan, fast redan mycket bättre.
Kommentera

h4llon: Det var bara Lejonkräk som återigen visade prov på vilka visioner han har med sitt Brynäs. Alcen....
Kommentera

haha johan alcén? som vadå? Vattenpojke? Folk klagar på att det värvas för mediokert och så snackas det om Mr Medioker himself; Johan Alcén som misslyckats i tre SHL-klubbar redan. Nog kan han spela i fjärdelinan 4 minuter per match men varför ska han ta upp en juniors plats? Lööke kan göra det Alcén gör.
Kommentera

Peja: Alsenfelt har kopplats samman (sanningshalten okänd) med KHK. Vore ju något. Malmö borde gå all in på Monstret som antagligen inte får något nytt NHL-kontrakt.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Nä tack får hoppas han bara var där och målade påskägg!
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Alce'n som värvning kanske? Kanske han är mogen för uppgiften nu?
Kommentera

Det ska bli intressant att se var Leksands spelare hamnar. Visst var de ett blåbär i SHL men de hade ändå en del bra spelare. Om jag ska spekulera lite:

Hultström & Sallinen - Uppges vara klara för Djurgården. 

Alsenfelt - Borde vara het för många, kanske framförallt Malmö.

Kapstad - Ingen bra säsong men en spelare som skulle kunna passa in i t.ex Brynäs spel.

Cehlin - Tycker han är överskattad men han vill nog inte spela allsvensk hockey, kan tänka mig att han hamnar i någon av nykomlingarna.

Kähkönen - Hyggligt meriterad finne som knappast vill spela allsvenskt som 28-åring.

Ritola - Också lite för bra för allsvenskan i den här åldern. Flera SHL-klubbar är antagligen intresserade.

Ryno - Kanske inte har psyket att leda ett lag, men en väldigt bra spelare för vilken andrakedja som helst i SHL.

Russell - Grymt bra defensivt och i BP, en spelare som många lag inklusive Brynäs skulle ha stor nytta av. 
Kommentera

Peja: Skulle kunna vara en förklaring. Känner igen honom men inte på det avståndet. Trodde inte de skulle värva fler backar så Alce'n kanske är troligast men hoppas kan man göra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Hoppas verkligen på Mitchell, men den mest naturliga förklaringen är väl att det är Johan Alcén som är hemma och tränar, men du kanske hade känt igen honom?
Kommentera

Johan Norrström: Japp, 10-15 min sedan.
Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

Nu? Man kanske skulle cykla dit och snoka lite.
Kommentera

En bil prydd med Mora Hockey-loggan på travets parkering i kombination med en lång, välbyggd, mörkhårig herre löpandes i skogen vid arenan iklädd någon form av syremask får mig att tro att denna man är,på besök.
www.eliteprospects.com/player.php?player=14644
Kommentera

Chris11: Riktigt kul för grabbarna att de lyckades vinna för Noppa! Nu hoppas jag att Brynäs skaffar en riktig J20-coach som kan vidareutveckla de här J18-grabbarna.
Kommentera

« · 1678911 · »