1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1679404 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Auchinleck: Ha! Kul! det roliga är att jag tänkte på det när jag skrev det. Sen tänkte jag ÄH VA FAN! Vi har bara en magister här inne. Jag är från Gävle!💪 Det ska märkas!!!!#sverigesframsida
Kommentera

bradberry:
Frun blir gaalen när gästrikar säger han istället för honom. Wikegård ligger inte bra till kan jag säga...
Så skärp da, Brad! 😃
Kommentera

Huss:
Ang C... och extrovert... tänker du på Jan-E...? En av Brynäs bästa centrar genom tiderna. Med rivjärnet och passningsgeniet 4 som A.
Tänk C + A + A... då får du helheten. Alla hade inte Tigerns hakas naturliga pondus... 😆
Kommentera

bradberry: mailbomb å mailbomb vet jag vet inte 😉 har skickat 2 mail sammanlagt😂 Ingen som tvingar honom att svara, det gör han för kul bara! Kan vara kul för honom med lite omväxling också istället för att mata igenom EP och telefonen efter spelare 😄
Kommentera

Ryno är klar? Strömsten (säljare inom Brynäs, och borde således ha en del insyn), verkar påstå det.
Kommentera

bradberry: word
Kommentera

Chris11: Vafan! Mailbombar ni BZ? Tror ni på allvar han berättar i ett mailsvar vem han har på gång?😂 Lämna han ifred så får han lägga tiden på att bygga lag istället för att svara desperata fans!😉
Kommentera

Powerfade: Det vore något för marknadsavdelningen att börja jobba med, se nr 70 kuta naken och få två för en i baren 😀
Kommentera

Powerfade: Tar 2 varv nästa guld, men du får ta om det blir sängliggande i koma om 50 år😂😂
Kommentera

Lunkan: jag väntar fortfarande på att Rodrigues ska infria sitt löfte och springa runt Arenan naken.
Kommentera

Bengtzén har, som han kallar det själv några "bra namn" på gång 😊 Undra vad det kan vara för något.

Jag frågade vad det kan vara för spelare som ersätter sweatt och svaret blev att några "bra namn" är på gång! 👍
Kommentera

70 Rodrigues: Nihlstorps syn verkar god igen efter Whännas petande med klubban i ögonvitan.
Kommentera

Zappaholic: Nu håller jag på Växjö hela vägen, skulle vara så skönt att bryta 12 fingrarna😃
Kommentera

70 Rodrigues: fler saker som är kul att se/läsa:

Växjös försvarsspel är jävligt bra. Blir nåt att bita i för SAIK.
Kommentera

Äntligen har vi lite kul här i gb:n😃
Kommentera

Zappaholic: Nähä😂😂😂
Kommentera

70 Rodrigues:
Bara o ändra sig, får du rätt då också...
Kommentera

70 Rodrigues: Du hade just fel igen med det påståendet😂😂👏👏

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Illgrönt!!!! 👊😃👍
Kommentera

Lunkan: Sorry, jag har haft fel en gång😂😂😂
Kommentera

Lunkan: Det lyser grönt!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad sa du inför säsongen 2012?

Med ett jävla flax står vi högst, vilket århundrade som helst!

Kommentera

Vet att vi inte kommer att ta SM-GULD 2015/2016. Vem vet något annat😃
Kommentera

Skrubben: Tror isf mer att det var ett sätt att sätta lite press på Eklund än att det var ett uttryck för genuint missnöje med honom och att det även skulle vara en förtäckt "önskan" om att man vill bli av med honom.
Kommentera

Skrubben: Nja, instämmer med h4llon här.
Tycker du övertolkar BZ lite väl mkt.
En sak att vara lite frispråkig om andra lags spelare och speciellt när det gäller lite mer "kontroversiella" sådana och som det isf kanske är lite lättare att uttala sig om utan att det ger så stora rubriker sas, ex när det gällde Murray och som jag tror du syftar på.
Helt rätt med locket på om egna spelare, det är en helt annan sak tycker jag.
Är väl dessutom ytterst ovanligt att både tränare och SC i allmänhet uttalar sig negativt eller positivt på frågor där frågeställaren försöker pressa den intervjuade att svara på nåt som förväntas vara kontroversiellt sas.
Kommentera

h4llon: I en intervju för någon månad sedan, kom samma fråga om Eklund. Då sa han: "Vi hade förväntat oss mer av honom. Han har inte kommit upp i den nivå vi hoppats på."

Hittar dock inte intervjun nu. Den var på gd.se för någon månad sedan.
Kommentera

Chris11: Ja, precis. Och då går att att hitta riktigt bra spelare, tydligen.
Kommentera

Zappaholic: ja de som spelar i AHL för väl veta om de blir kvar eller inte under sommaren?
Kommentera

Clarence: Scott och Sweatt värvades på sommaren. Finns inget som säger att det är bättre att agera i hast och ha bråttom.

I rest my case...
Kommentera

Skrubben: nja, jag tror du ser saker som inte finns där. Viss skillnad på att "såga" spelare som inte är en del av föreningen och spelare som har kontrakt över nästa säsong; som är en del av föreningen. Om han velat sätta press på Eklund och dennes agent att intensifiera jakten på ny klubbadress hade han kunnat avfyrat en syrlig pil. det gjorde han inte; varför? han har kontrakt, finns ingen anledning till det.
Kommentera

Skrubben:"Sedan frågar dom också specifikt efter Eklunds prestation denna säsong. Han svarar:"Jag kommenterar aldrig enskilda spelare". Bengtzén brukar verkligen vara frispråkig åt alla håll och kanter, men här var det verkligen locket på."

Hade man varit nöjd så hade man väl sagt det. Men de vill inte hänga ut honom och då kommer "inte kommenterar enskilda spelare". Något man inte brukar ha problem med när det handlar om beröm.
Kommentera

Skrubben: jag frågade honom förut hur det är tänkt med backuppsättningen. Han skrev: " Vi får väl se vad som kan hända 😉 - Ha dä gött"
Så någon förändring lär det bli tror jag!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: "Tror dock att frågan är en ickedito, då Eklund till 99% säkerhet blir kvar då han har kontrakt och dessutom inte varit så dålig som det påstås".

Visst, har spelare kontrakt är det mycket sällsynt att kontraktet bryts (i alla fall inom Brynäs). I just detta fall har jag en magkänsla att Eklunds fall är ett undantag. Kolla bara intervjun som brynäsfans.se gjorde med honom igår. På frågan om det kan hända något på backsidan svarar han: "Det är bara april. Saker och ting kan hända". För bara några veckor sedan sa han till GD:"Vi ska väl ha in någon back till". Denna back visade sig vara Pudas, men på senare tid har han alltså ändrat sig och öppnar för förändringar på fler ställen inom backbesättningen.

Sedan frågar dom också specifikt efter Eklunds prestation denna säsong. Han svarar:"Jag kommenterar aldrig enskilda spelare". Bengtzén brukar verkligen vara frispråkig åt alla håll och kanter, men här var det verkligen locket på.

Nej, något kanske är på gång just nu med honom. Sen om det inte händer någonting inom en månad behöver inte det automatiskt betyda att Bengtzén aldrig var öppen för att släppa honom. Det får vi i så fall aldrig veta.
Kommentera

Huge: "Om BZ läser härinne så skulle han emellanåt tvingas göra som Sundlöv: sjukskriva sig.
Inte pga utbrändhet utan av akuta skrattattacker som slutar med sängliggande i fosterställning...."

Är du säker på detta? Kan det inte lika gärna vara av apati över att efter snart en månad inte kunnat offentliggöra mer än ett styck nyförvärv inför nästa säsong? Detta trots att sex-sju spelare redan avskrivits truppen...

Kommentera

Rumpelstiltskin: ja han är en bra kille att ha i BP. Fast tror Westerholmarna skulle må bättre av att ha en som kan göra mål vid deras sida. Kanske Henrion vore något att ha med dem?
Sen mannberg som extra - spelar bara BP
Kommentera

Chris11: Jag själv håller nog Mannberg högre än Rohdin. Härligt driv och go i killen. 
Kommentera

bifhjärta: Var väl ganska uppenbart med två överåriga gamla målskyttar som nått slutet av karriären eller hur? ;-)
Kommentera

Huge: tack för rakt svar. Jag hoppas att han kan leva upp till förväntningarna, potentialen borde finnas där.
Kommentera

Chris11: ja, känns lite sådär i efterhand.. Tror också att han inte är jättebillig då han skrev det nuvarande kontraktet med Luleå när han satt i en bra förhandlingssitts efter landslagsspel. Å andra sidan var det ju efter misshandelsdomen med som kanske drog ner marknadsvärdet en del.. Bara hoppas att han kan bli bra igen för han var riktigt bra en period i Luleå!
Kommentera

moment22: Ja, jag tror att Brynäs anser Eklund vara så bra att det inte finns nån som helst anledning att frivilligt släppa honom till Djurgården, än mindre bryta hans kontrakt.
Alternativet är att han vantrivs och vill "hem" men inget har väl hittills pekat på det, inte ens ryktesvis.
Nä, det är nog mer ett önskescenario hos vissa än nåt som känns realistiskt.
Kommentera

Huss: Ironi? Kahnberg är slut som spelare.
Kommentera

Huge: JAG vill hellre se en annan på hans plats. Inte fan har jag skrivit att jag har bättre koll än vad Bulan har, eller?

Ja du har nog rätt i din teori där. Fast synd att man skrev ett år till med honom.
Kommentera

bradberry: Om BZ läser härinne så skulle han emellanåt tvingas göra som Sundlöv: sjukskriva sig.
Inte pga utbrändhet utan av akuta skrattattacker som slutar med sängliggande i fosterställning....👊😎
Kommentera

Chris11: Ok. Motivering?
Eftersom du isf verkar ha bättre koll än Bulan när det gäller passande spelare till hans spelidé, menar jag.
Min teori: han var tillgänglig och ett passande val i ett läge där vi behövde hans spelstil och där det inte fanns nåt bättre internt alternativ, dessutom nåt vi fick till en förmodat väldigt rimlig kostnad.
Kommentera

Lunkan: Förvånad.
Därefter glad om BZ ersätter med nåt bättre.
Tror dock att frågan är en ickedito, då Eklund till 99% säkerhet blir kvar då han har kontrakt och dessutom inte varit så dålig som det påstås. Är väl isf de från början lite högre förväntningarna på honom som kommit lite på skam och besvikelsen därmed har färgat hans prestationer lite extra negativt.
Kommentera

moment22: dumt att vi värvade mannberg..
Kommentera

Carl Lejonkräk: hade faktiskt gärna sett Rhodin i laget men då känns Mannberg lätt överflödig..
Kommentera

mk: Om en spelare har valts till kapten eller assisterande och denne efter en tid tvingas kliva av pga orsaker man från början inte kunnat räkna med, är det då en felrekrytering?
Möjligtvis ur ett "facit i hand"-perspektiv, men det är isf totalt ointressant.

A) Spelare och ledare med insyn och kunskap har kommit fram till att Blomman är bäst lämpad som assisterande kapten.

B) Blomman är en hårt jobbande spelare som sannolikt har andra bra ledaregenskaper utöver detta som gjort att han blivit vald.

Med dessa "fakta" i ryggen och utan att själv ha en aning om hur lämpad Blomman verkar vara eller vilka alternativ som isf skulle vara bättre, tycker du då att det är begåvat att ifrågasätta valet och tvärsäkert fastslå att valet är obegripligt?

Snarare så att valet känns begripligt med punkterna A och B som underlag.
Om man nu inte som oinsatt läktarcoach har bättre förutsättningar än tränarna och spelarna att välja rätt, vilket jag med förlov sagt starkt betvivlar.
Kommentera

Jaken: Joachim Rhodin vore nåt för oss..
Kommentera

Fattar du väl att det inte är någon där. För dyra för oss!
Kommentera

« · 1679404 · »