1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1679301 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Om Stefan Bengtzén såg nivån här inne just nu skulle han förstå att fansens desperata hunger efter nyförvärv påverkar vår mentala hälsa relativt allvarligt. Då skulle han öka takten, garanterat!

Redigerad kommentar

Kommentera

Chris11: Tomi Kallio och Magnus Kahnberg?
Varför denna brådska? Huvudsaken är väl att det är bra spelare som passar in.

Kommentera

Zappaholic: Nu pratar du good ol' days :-)
Nu handlar sport mycket mer om marknadsföring och att du har profiler som syns och hörs på ett bra sätt. Ta Ovie som ett exempel, raka motsatsen till Sunken och kapten för Caps.
Kommentera

moment22: vi väntar till växjö eller Frölunda åkt ut. För Bengtzén sa ju i en intervju att det kunde ta en vecka eller tre veckor innan det blir klart med nästa lirare. Så vem kan det vara i Växjö eller Frölunda?
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja, har varit tyst nu ett tag, även på ryktesfronten..
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Ok Bengt Bedrup är aktuell för Brynäs och Niklas Anders'en är på väg till Mora IK"

Ja, tror du det så absolut, men jag tycker nog det börjar likna nonsens :)
Kommentera

KulaShaker: vi behöver en nyhet ! Det här håller inte.
Kommentera

bifhjärta: Jaha, vem pratar man med där för att få lite inside? ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad är konsekvensen av att Brynäs tog en tidig semester samt att inga läckor existerar på Sätraåsen? ;-)
Kommentera

KulaShaker: Källa? Järfällas Begravningsbyrå.
Kommentera

KulaShaker: Precis!
Kommentera

Zappaholic: :-D
Kommentera

Det är käbbel, bara käbbel.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Källa på det!
Kommentera

moment22: Ok Bengt Bedrup är aktuell för Brynäs och Niklas Anders'en är på väg till Mora IK.
Kommentera

Huge: förvånad och glad eller förvånad och ledsen?
Kommentera

moment22: men innan detta spårar ur mer; du tror inte att Eklund finns på marknaden, jag lutar åt att han gör det. Slut på spekulation.
Kommentera

Carl Lejonkräk: tvärtom, finns det inga "bevis" finns det ju hur mycket som helst att diskutera! Men ska vi ändå följa ditt märkliga resonemang om bevis så var det ju du själv som försökte leda i bevis att det var nonsens att Eklund finns på marknaden!
Kommentera

moment22: "Uttalar man sig tvärsäkert åt endera hållet,som du gjorde, tycker jag att det passar sig att ha på fötterna innan."

Innan det finns någon form av bevis för någonting så finns det inte, det finns liksom ingenting att diskutera. Det är ju den som påstår att någonting finns som har bevisbördan.
Kommentera

Huge: Hur kan diskussionen om Blommans A vara obegriplig?

Man får ju inte ett A utan att man är lämplig?
Om man då blir av med A eller C, så är det ju felrekryterat från början.
Så tycker jag.
Annars så finns det ju ingen anledning att byta
Kommentera

munkas: " Är du seriös? Om det hade fungerat bra hade han väl fortfarande varit kapten?"

Anderse'n kom ju in som självklar ledare och fältherre och tog över. Ingenting tyder på att inte Sunken gjorde det bra innan.
Kommentera

Huge: varför skulle du bli förvånad om Eklund skulle gå till Dif? Han är från Stockholm och har spelat länge i klubben tidigare. Menar du att Brynäs tycker att han är så bra att de inte vill släppa honom eller att Dif tycker att han inte är tillräckligt bra för att få komma tillbaks?
Kommentera

KulaShaker: Ja, och jag skulle bli mkt förvånad ifall Djurgården isf presenterar Eklund som ett nyförvärv.
Kommentera

Zappaholic: ska tilläggas att jag inte varit proffs i fotboll men när engelska och skotska lag var på träningsläger mötte vi dessa lag emellanåt och fick även provspela matcher.
Kommentera

Huss: Extrovert? Jag har spelat fotboll med och mot Terry Butcher. Han var inte speciellt utåtriktad som person. Men en för jävla bra kapten.

Inga jämförelser mellan Sunken och Butcher i övrigt, men man kan vara en duktig kapten även om man inte är så extrovert.

Jag tror som du, det tyngde Sunken påverkade hans spel.

Tycker han fått för hård kritik härinne. Tror han kan göra det bra. Han låg på noll i +/- statistiken de 20 matcher han spelade. Ingen katastrof.
Kommentera

Huge: Ang Eklund får vi kanske svar i morgon då Djurgården har presskonferens på Hovet för att presentera senaste nytt inom Djurgården hockey.
Kommentera

moment22: "Eller så är det så enkelt att Bz hört sig för med några andra sportchefer om de är sugna på Eklund, håller det inte alls för omöjligt att han ringt Dif i det ärendet."

Jag håller i stort sett ingenting för omöjligt.
Jag är bara lite allergisk mot gapande läktarcoacher som i nån sorts masspsykos lyckas elda upp varandra när det gäller omdömen om vissa spelare, som lätt blir hackkycklingar och sen får skulden för allting som man anser vara dåligt i spelet.
Både Eklund själv och ledningen är säkert lite missnöjda och hade säkert förväntat sig lite mer i prestationsväg, men det är ju inte så enkelt som att det hänger på enstaka spelare.
Har hittills inte sett några tecken som tyder på att Eklund skulle vara på väg bort eller att man varit så pass missnöjda med hans insats att man t.o.m skulle vara beredda att bryta hans kontrakt eller försöker få nåt annat lag att ta över detsamma.
Som sagt; känns mer som önsketänkande från vissa läktarcoacher som fått för sig han varit genomusel eller att han själv vill bort från klubben och hem till Stockholm. 
Kommentera

Nu med en fintrimmad Enterfeldt kommer vi stå bättre rustade än någonsin! ;-)
Kommentera

Zappaholic: Jo, men då måste det funnits något skäl till detta eller hur? Han tackade ju ja först. Kan vara så att han tyckte det påverkade hans spel eller att han kom till insikt att det fanns andra lämpligare kandidater? Ärligt talat, Sunken är inget kaptensämne, du behöver vara mer extrovert som person för att vara kapten och anförare. Sunken är mer än krigare i det tysta, sådana behövs också.
Kommentera

Ett säkert tecken på en otroligt torftig silly season är att man plötsligt inser att man sugits in i en evighetsdiskussion med Huge...
Kommentera

Jag röstar för att de skribenter som ständigt tjafsar för tjafsandets skull (ingen nämnd, ingen glömd) tar de diskussionerna via pm istället för det är sanslöst tråkigt för oss andra att läsa!
Kommentera

Zappaholic: Tänkte också det...
Sunken kanske var en bra kapten men ville inte.
Kommentera

Zappaholic: Du tog orden ur min mun, äntligen verkar dom ha fått lite självinsikt..
:-)
Kommentera

mk: "Alla diskussioner här bygger ju på en åsikt/rykte eller nått annat."

Inte alla. Den här diskussionen bygger ju på kalla fakta: spelare och ledare som borde vara bäst lämpade att avgöra vem som ska vara kapten och vice, har valt Blomman.
Då tycker nån att det är "obegripligt".
Det måste väl innebära att man samtidigt anser sig själv veta bättre än tränarna och ledarna, annars hade man väl ansett det vara ett "begripligt" val, om man nu anser att tränare och ledarna vet bättre än oinsatta och relativt okunniga läktarcoacher?
Eller?

"Ang Blommans duglighet får vi prov på till hösten, när vi ser om han har kvar A på bröstet.
Annars så hade Sunken haft kvar sitt C."

Obegripligt resonemang.
Att man hittar ett bättre alternativ betyder inte per automatik att det tidigare alternativet har varit felaktigt, dåligt eller misslyckat.
Ganska enkelt.
Men det är väl gott att sitta på läktaren utan insyn och kunskap och tycka att Sunken var ett felaktigt val, när du nu har facit i näven...
Kommentera

munkas: Både och?😂😂😂
Kommentera

Huge: Nu får du bestämma dig. Är vi blinda, okunniga och oinsatta hönor eller okunniga, oinsatta och onyanserade läktarcoacher?
Kommentera

mk: Nu kan det ju också ha varit så att Sunken inte ville behålla sitt C. Det vet vi ju inte. 
Kommentera

munkas: Haha, ett uselt och korkat resonemang om Sunken, som dessutom inte har med sakfrågan att göra.
Det är väl fullständigt ointressant om det nu visade sig att det av olika anledningar inte funkade med Sunken som kapten.
Det ändrar väl inte på faktum: tränare och spelare är likförbannat dom klart mest kompetenta att välja kaptener eller assisterande, oavsett om det nån gång ibland inte blir riktigt som man tänkt sig under resans gång.

"I det fallet visade det sig dock att de oinsatta och okunniga läktarcoacherna hade fog för sin skepsis..."

Ja, den blinda hönan råkade för en gångs skulle hitta kornet. Grattis!

Ändrar ändå inte på faktum: den blinda, okunniga och oinsatta hönan är definitivt inte bättre på att hitta kornen än en seende höna med kunskap och insikt...

Kommentera

Huge: Tjenare.
Det förstår nog både du och jag att det är helt omöjligt att vi ska veta anledningarna till beslut som fattas inom Brynäs trupp.

Alla diskussioner här bygger ju på en åsikt/rykte eller nått annat.
Varken Du eller jag satt med när set bestämdes vilka som skulle få uppdragen. Vi kan bara gå på vad som bestäms.

Så säga att man ska ta reda på fakta funkar ju inte i detta fallet.

Ang Blommans duglighet får vi prov på till hösten, när vi ser om han har kvar A på bröstet.
Annars så hade Sunken haft kvar sitt C.

Antingen så anser ledningen att man inte klarar av uppdraget, eller så avsäger man sig det.

Ganska enkelt.

Men det är väl gott att sitta och tycka nått med facit på näven.
Kommentera

Huss: Jag tror att flera spelare som gjorde en mindre bra säsong under TJ kommer lyfta sig när Bulan för köra med dom från start av nästa säsong (inkl försäsong mm mm).

Tror många kommer vara bättre tränade både fysiskt och mentalt.

Eklund kan mycket väl lyfta sig ett par snäpp.

Kommentera

mk: "Om man tycker att en person ska ha en viss position, så innebär inte det att man vet bättre än tex tränarna. Det kallas att ha en åsikt, käre Huge."

Ledsen min käre mk, men det är faktiskt att anse sig veta bättre än och ha bättre insyn än ex tränarna om man tycker att det är "obegripligt" att Blomman har ett A på bröstet. Och det tycker man utan att ha nån som helst kunskap eller insyn i hur tränarna och spelarna resonerat när man valt kapten eller assisterande.
Det enda som är obegripligt är att du inte fattar min poäng utan svamlar om "åsikter", precis som om jag har förnekat dig att ha en åsikt.
JAG tycker att man isf borde ta reda på lite fakta om hur man tänkt, INNAN man bestämmer sig för att kritisera valet eller tycker att valet känns vettigt.
OM man nu tycker att nåt är "obegripligt".
Det kallas också att ha en åsikt, käre mk.

"Detta är ett forum för att tycka saker, ha en åsikt."

Precis.
Och jag har framfört MIN åsikt om skribenter som bara slänger ur sig kritik mot tränare och ledare, utan att ha nån kunskap eller insikt i det man kritiserar eller tycker är bra.

"Det kan vara rätt skönt ibland att skriva vad man tycker."

Absolut.
Men ännu skönare vore om man ibland kunde få läsa nån motivering till varför ex Blomman är ett så uselt val, trots att både tränare och spelare är de enda som är tillräckligt kapabla att göra den bästa bedömningen, iaf klart mer kapabla än du eller jag på läktaren.

Eller hur?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Försvarade du Håkan Juholt som partiledare för S också? ;-)
Kommentera

Huge: Masspsykos kanske är att ta i, men lite fiskstimsmentalitet är det allt. Å andra sidan, det kan konstateras att Eklund inte gjorde någon bra säsong hos oss. Han var på vippen landslagsmässig för någon säsong sedan och nu har vi gjort en "Kilas" av honom. Låt oss hoppas att Petter Nilsson styr upp defensiven på ett helt annat sätt än vad TJ lyckades med.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Uttalar man sig tvärsäkert åt endera hållet,som du gjorde, tycker jag att det passar sig att ha på fötterna innan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Är du seriös? Om det hade fungerat bra hade han väl fortfarande varit kapten?
Kommentera

munkas: "I det fallet visade det sig dock att de oinsatta och okunniga läktarcoacherna hade fog för sin skepsis..."

Skitsnack, det har väl vad jag vet inte kommit några uppgifter på att spelare och ledare inte var nöjda med Sunken som kapten. Har du belägg för att det inte fungerade bra?
Kommentera

Powerfade: Alltså jag behöver bil inte ha belägg för det? Det är väl de som påstår att han är ute på marknaden som får se till att ha belägg för det annars kan man ju påstå vad fan som helst.
Kommentera

Huge: Samma "masspsykos" som uppstod härinne när sunk blev utvald till kapten? I det fallet visade det sig dock att de oinsatta och okunniga läktarcoacherna hade fog för sin skepsis...
Kommentera

Huge: Eller så är det så enkelt att Bz hört sig för med några andra sportchefer om de är sugna på Eklund, håller det inte alls för omöjligt att han ringt Dif i det ärendet.
Kommentera

moment22: Eller så är det så enkelt som att oinsatta och okunniga läktarcoacher har jagat upp varandra till den milda grad över Eklund och hans påstådda uselhet, att allt gapande till sist upphöjs till nån sorts sanning i det gäng som sitter och skriker.
Kallas i allmänt tal för "masspsykos"...
Kommentera

« · 1679301 · »