Brynäs IF

731187 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1681065 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Chris11: Jag sätter in 100 000
Kommentera

Skrubben: dröm att få thoresen i brynäs!! Men då blir det nog århundradets problem, vem ska bära nr41? Scott eller thore? :(
Kommentera

TobiasR: Jag hade varit skeptisk om jag läst detta för någon vecka sedan. Men efter att ha lyssnat på podden med HGK, betonar han verkligen att man vill satsa på A-truppen kommande säsong. Trots ekonomisk förlust, höjer man spelarbudgeten för att "spetsa till laget".

Han sa till och med att det kan dröja ett tag att få in spetsspelarna för att dom fortfarande spelar slutspel eller är med landslaget 😀
Kommentera

Chris11: sen in med gunderson så kan jag kasta in en månadslön åt honom :)
Kommentera

Zappaholic: jamen vi kan ju ta alla tre! :) sätter in 10 000 på fansens värvning om bengtzén lovar det!
Kommentera

Zappaholic: Jag med. Bägge skulle vara rejäla förstärkningar. Det är kul att vi får lite rykten nu iaf.
Kommentera

TobiasR: Jag säger JA TACK till någon av dessa herrar. Gärna två...
Kommentera

TobiasR: Härlig läsning! :)
Kommentera

TobiasR: nämen thoresen då :) Hoppas vi kan ta honom. Dif hade väl inte råd tillslut!
Kommentera

Jaken: värvar de widing så får HGK börja hugga igen, sparka bengtzén direkt då!

Redigerad kommentar

Kommentera

Forsberg 1978: Widing... Snälla nån! 16 poäng med Saik i år och då gjorde väl Saik ändå 450 mål framåt. Nä, hoppas att det är ett uselt skämt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: ja han tog utvisningar på Skellefteås spelare. Det ingick inte i överenskommelsen.
Kommentera

Zappaholic: Det värmer i mig så gött när sixfingers får stryk! 
Kommentera

Forsberg 1978: SAIK-spelarna står och bölar domarna i öronen efter matchslut. Publiken buar åt Sjöbergs insats.

Det var såklart domarnas fel detta.
Kommentera

Ååååå Skellefteå förlorar. Som vanligt BUAR "fansen" på läktaren. Komiskt
Kommentera

Jaken: Då är något riktigt fel i föreningen om det skulle vara widing!
Kommentera

skulle gärna se Widde i Brynäs men det är ju spets som ska in och i den kategorin ingår kanske inte Widing längre....
Kommentera

Börjar surras om att yttern det pratas om är Widing...
Kommentera

Ja, det skulle vara jävligt passande för de som just blivit av med sina jobb om vi presenterar ett svindyrt nyförvärv samma dag.

OM man har någon klar så tror jag man avvaktar någon dag innan man presenterar honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Det skulle vara ganska passande med en bra nyhet just nu efter 0-4 mot Saik, Sweatt klar för Luleå och därtill nyheten om att ekonomin är körd i botten.
Kommentera

Brynäs har ingen Hardt, Rahimi eller Welch.. Svårt att få in en sån typ när det endast ska in två ("spets")spelare...
Kommentera

Ahnelöv skulle va en fin värvning. Men då måste Pudas leverera i PP i SHL för det lär ju inte komma nån mer back... Om det nu ligger nån sanning i detta.
Kommentera

BIF96: Om Ahnelöv är klar så borde han väl presenteras? Eller spelar Modo fortfarande något slutspel?
Kommentera

bradberry: man får hoppas att det stämmer, men det är väldigt luddigt som det alltid brukar vara, tyvärr.
Kommentera

Auchinleck: Redovisningen av lagens spelarbudgetar är lika sällsynta som svårtolkade. Brynäs har tidgare legat i botten när media redovisat siffror ffa före senaste guldet (t.ex. 2008/09 hade man näst lägst spelarbudget). Efter 2012 har man ju höjt budgeten med följd att man går back. Så jag tvivlar på att det bara handlar om brist på vinnarkultur.

I jämförelsen med Skellefteå faller Brynäs inte väl ut. Men där är vi i gott sällskap.

Kommentera

pjåtor: Finns det ett rykte om Danielsson till Brynäs? Vad jag läst i GD så är det inte mer som skrivits än att Danielssons agent ska ha kontaktats av Brynäs. Det är nogmånga som hört sig för om Danielsson.
Kommentera

Finns det någon substans i ryktet om danielsson till brynäs ?
Kommentera

StefanMedS: kan du länka tweeten??
Kommentera

SWEATT: Tack SWEATT!
Kommentera

Jajjen:
Menar du muskler (a) eller ekonomiska muskler (b)? 😃
På A svarar jag mer gym
På B svarar jag värva smartare

Skämt åsido... jag fortsätter på den inslagna vägen och fortsätter att hävda (baserat på tidigare redovisade källor) att vi har samma ekonomiska muskler till spelare och ledare som SAIK.
Det handlar istället om höga krav och att sluta flumma på Sätraåsen.

Hänvisa till källor som säger att vi har mindre resurser att använda till spelare och ledare än SAIK!
Please!

Jag påstår baserat på de högst ojämna och blygsamma resultat Brynäs presterat under de senaste 15 åren att en vinnarkultur saknas och behöver återskapas.

Ser du någon officiell företrädare som tar täten?

Beklämmande.
Kommentera

StefanMedS: Jaså. Välkommen in i värmen på Flashback då!
Kommentera

StefanMedS: Skriv att SWEATT är klar för Brynäs
Kommentera

SWEATT: Jag som skrivit det där. Dök upp ett rykte på twitter.
Kommentera

Chris11: Dom är nog ganska lika. Skulle nog bli våran näst bäste back.
Kommentera

Ahnelöv?

https://www.flashback...sp53031143

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Överskrider man budgeten med i snitt 5 miljoner, då har man nog satsat riktigt stort om man sysslar med ishockey.
Kommentera

Jajjen: Nåja, "satsat stort". Det var inte så mycket tills med det inför 14/15, så det där är allt relativt.
Kommentera

Auchinleck: ...och vips har man tagit ett steg mot semifinal kommande säsong?

Vad är det värt om det inte finns några muskler?

Kommentera

Skrubben:
Ser ett lag på TV som vunnit 33 av de senaste 38 slutspelsmatcherna.
Vore "kul" om Brynäs NU formulerar och kommunicerar hur vi skall vinna 34 av de kommande 38 slutspelsmatcherna istället för att flumprata om slagkraftigt lag och underhållande hockey...
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Nu är du rolig igen. En hittepå-roll du har?
Kommentera

StefanMedS: har faktiskt också hört att man vill in med en till back. Ahnelöv, en till Andersén eller vad är det för kille?
Kommentera

Jajjen:Sant. Att "visa ambitioner" och "öppna upp plånboken" betyder inte automatiskt att man går förbi kvartsfinal. Precis som du säger kan det istället leda till en klubbs undergång. T.ex. Södertälje. 
Kommentera

Chris11: Det är bra att dom kan öka den lite. Enligt en tweet på twitter är Ahnelöv klar för Brynäs.
Kommentera

Lindström: Men vi har ju bytt ut Sundlöv (aka Hin håle), ordföranden och tränaren. Vilka mer menar du bör bytas ut?
Kommentera

kennys: Ska man chansa och värva dyra klasspelare med risk att det slutar i kvartsfinal och ett ännu större underskott? Och på det sättet riskera föreningens framtid. Vilken seriös ledning skulle ta den risken? Nu har man satsat stort (dvs mer än budgeten klarar) två år i rad vilket gett ett underskott på 9-11 miljoner och sportsligt är resultatet ändå ”bara” två kvartsfinaler. Om det är obligatoriskt att man blir ett topplag när man gör dyra klassvärvningar hade det varit enkelt att vara klubbdirektör.

Brynäs hade två lag efter sej i tabellen. Båda kommer från små skitorter och båda hade bättre publiksnitt än Brynäs. Om kravet är att Brynäs alltid är ett topplag för att få gävleborna att gå på hockey, då är det här bara början.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Glömde det att den krassliga ekonomin inte beror på hybris när dom byggde nya arenan och att vi haft massa hitta på tjänster åt gamla spelare.

Som sagt bara otur att Bif har dåligt i kassa kistan och alla dumma dumma Gävlebor som tröttnat på dåligt spel och lin dansandet år efter år.

Men det är klar om du tycker att Bif bjöd upp till kamp varje match i egna borgen under TJ´s ledning så visar ju det bara din kunskap och vad du har för krav på ett elitlag.

Kommentera

Lindström: Spelar laget verkligen utan passion och jävlar anamma? finns massa hitta på tjänster? Finns ett mantra att gävlefolket ska gå man ur huse varje match? Du skriver ju bara en massa dravel och påståenden tagna ur luften.
Kommentera

« · 1681065 · »