Brynäs IF

446535 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1682581 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Kapstad var usel i år. Vill absolut inte se honom i Brynäs.
Kommentera

StefanMedS: Kapstad var ju så kass att han bänkades i Liksand.

Kommentera

Peja: Ja det lutar nog utomlands för Karlsson. Kapstad skulle vara en vettig värvning.
Kommentera

StefanMedS: Jag tycker också att Karlsson är bättre än Kapstad, men han är nog även väldigt mycket dyrare och säger dessutom öppet att han vill spela utomlands.
Kommentera

Peja: Självklart skulle det behövas en offensiv och defensiv spets på backplats. Men nu finns inte den möjligheten så en offensiv spets skulle kunna vara Mattias Karlsson. Du nämner Kapstad visst han är skaplig och gör en del poäng men Mattias Karlsson är ju mer stabil och kan producera en del.
Kommentera

Bifbiffen: Ok det kan jag hålla med om👍
Kommentera

Carl Lejonkräk: amen vafan jag swishar en hundring nu, så vi får hem någon gunderson;)
Kommentera

MatteB: Mattias Karlsson gjorde en hel del poäng i år. 24 poäng eller va det va. Andersén gjorde en massa poäng så där finns det någon som kan göra ungefär lika mycket igen.
Kommentera

Rossa: istället för Brodin ja. Hävdar att man behöver 3. Men tror inte vi kan förvänta oss så mycket bättre.
Kommentera

Chris11: Jag Swishar en tia till.
Kommentera

Chanzone: haha ja kanske de 😄
Kommentera

Chris11: Jasså! Han såg inte så brun ut, däremot lite "lönnig". Kanske hade det lite för bra på semestern!😉
Kommentera

Scerban: och här ska jag va märkvärdig... Ursäkta mig 😃
Kommentera

Bellman 6,0: Precis vad jag skrev några inlägg ner... :) 
Kommentera

Ni som har jobb och får någon peng över i slutet av månaden kan väl föra över den till fansens värvning? 😊 Jag själv hade gärna gjort det om jag fått något över, men nu har jag ju inte den möjligheten.

Våga boosta fansens värvning!!
Kommentera

MatteB:

Fan helt otroligt...
Kommentera

Scerban: Nej det har dom väl inte men t ex Thoresen betalas väl av nån sponsor och räknas väl inte i budgeten... Kallas väl externa finansiärer.
Kommentera

StefanMedS: Känns som att det behövs två klassbackar; En allroundskicklig med offensiv spets, samt en me defensiv spets, men att Brynäs budget bara rymmer en klassback och då blir den offensiva prioritet. Många snackar om poänggörande spelare, men faktum är att Brynäs - särskilt under Bulan - hade ett otroligt svagt boxplay och man skulle verkligen behöva spelare som kan tillföra där. Russell i Leksand är ju en väldigt bra bp-spelare, och måste erkänna att jag tror att Kapstad skulle passa in bra i Brynäs nuvarande spel. 
Kommentera

StefanMedS: Vilka av backarna hade du tänkt skulle producera framåt då?
Kommentera

Chanzone: han har ju varit i Hawaii i 1-2 veckor. Kanske kommit hem då 😊
Kommentera

Johan Norrström: Det var många som drömde om han iallafall
Kommentera

Bifbiffen: Så du hoppas att Widing är en av BIFs 2st spetsvärvningar?? Hoppas du skämtar...
Kommentera

MatteB: Det har man ju förstått att det inte skulle hända. Gunderson vill tjäna pengar så man förstår honom. Jag hoppas verkligen att Brynäs får in Mattias Karlsson så ser backsidan bra ut.
Kommentera

bradberry: Absolut, det har stått på flera håll att DIF ökar sin budget med ca 20 procent till ca 40 milj till 15/16. Det vill säga samma nivå som Brynäs sägs ha legat runt 14/15 och jag antar även 15/16, så jag ifrågasätter fortfarande om DIF har så mycket högre spelarbudget.

Kommentera

StefanMedS: Blir nog svårt.. Haha. Vi fick iallafall ett besked om Gunderson, och vi kan nu glömma han i Brynäs. Inte förvånad egentligen över att han stannar i KHL. Han har gjort det riktigt bra där och pengar finns det ju där borta
Kommentera

Widing är varmt välkommen. En karaktär vi saknar.
Kommentera

MatteB:

Vilka alla? Fanns det verkligen någon som trodde att han skulle vara intresserad av att komma tillbaka redan efter en säsong?
Kommentera

MatteB: Då får du fixa fram lite mer information. ;)
Kommentera

Chris11: Nä, han hade inte dragit vid 16-snåret idag iaf! 😉
Kommentera

MatteB: finns ju ett rykte om Vitryssland för honom
Kommentera

Chanzone: Rödin? Han är väl utomlands med Kristin?
Kommentera

StefanMedS: Yes!;)
Kommentera

MatteB: Snackat privat med honom? ;)
Kommentera

Vi kan alla sluta drömma om Gunderson. Han blir kvar i KHL enligt Bengtzén
Kommentera

Brynäsgubbe: Jo men i den artikeln som var innan den här sa han också 2 forwards. Då vart det diskussioner här som du troligen missat.
Kommentera

Brynäsgubbe: Tror det var två faktiskt. Senaste tiden iallafall 😃
Kommentera

StefanMedS: Nu bara två forwards. Var det inte tre för några uttalanden sedan?
Kommentera

Chris11: Det tror jag också. Hittade en ny artikel.
Kommentera

Om jag inte såg helt fel så fikade Mattias Karlsson med Rödda idag. Lät som han undrade hur Brynäs tränade osv. Behöver ju inte betyda så mycket egentligen.
Kommentera

Peja: Bra intervju med BZ på Brynäs hemsida.
Kommentera

Nästa vecka kommer det presenteras en värvning! Så säger magen ;)
Kommentera

Scerban: Glöm inte att DIF har stora möjligheter att öka sin budget i år. I och med att de låg lågt förra säsongen pga fallskärm till AIK etc. och i år får utökat TV-stöd med en massa millar plus att de hade goda publiksiffror förra säsongen, så har de stora möjligheter. Vi låg redan högt med våra mått mätt och har därmed mindre utrymme än DIF...
Kommentera

Enaranger: Grejen med Thoresen är att han är en spelare av den kalibern som vanligtvis inte hamnar i SHL. Han är en toppspelare i KHL, som ju är en betydligt bättre liga. Det kan inte handla om annat än sociala skäl, dvs att han trivdes väldigt bra sist han bodde i Stockholm och kanske har eller är på väg att skaffa familj nu. Djurgården betalar säkert mycket men inte på långa vägar så mycket som han hade fått i Schweiz eller framförallt Ryssland. Jag tycker inte att Ryno är jämförbar med Thoresen. 
Kommentera

Enaranger: Fast har DIF högre spelarbudget än oss? Det har nämnts att de till kommande säsong ökat sin spelarbudget till 40 milj kr, vilket väl är någonstans där vi borde ligga? Därför var jag skeptisk till hur de skulle få plats med Thoresen och jag antar att han antingen har accepterat en lön långt under marknadsvärde eller så finansieras han av sponsorer utanför budgeten. 

Kommentera

TobiasR:

Thoresen kanske inte har den lön han är värd i Djurgården.
Men jag är rätt säker på att han är bäst betald i Djurgården
och att det är en hög lön.

Troligen högre än vad Ryno fick i Färjestad (som enligt uppgift
var 225 tkr per månad). Om vi skulle ha betalat 225 - 250 tkr
per månad för en spelare. Då hade det inte blivit mycket kvar
till det andra nyförvärvet på anfallssidan.

Många tycks tro att vi har väldigt mycket pengar att lägga på
de två anfallsnyförvärven. Det är ju ungefär vad Sweatt och
Nordquist hade, som vi har att spendera. Och de hade troligen
inte löner på den nivå spelare som Thorsen kräver (och troligen
fått i Djurgården).

Djurgården är en storstadsklubb med högre sponsorintäckter
och publikintäckter än oss, som gör att de har råd med en
högre spelarbudget än oss.

Men skulle 1000 personer till gå på varje match.
Då skulle även vi kunna vara med och tampas om en
spelare med Thoresens löneanspråk.

Skulle vi bara komma upp i samma publiksnitt som
Leksand hade så skulle vi ha råd med en toppspelare
till. 
Kommentera

Clarence:

Beror ju på vilka förväntningar man har på de spelare som värvas till klubben. Sedan brukar ju supportrar och sportchef ha lite olika syn på vad en spetsspelare är. Det visade ju om inte annat reaktionerna när exempelvis Sweatt värvades. Ifrågasatt och sågade när han värvades, och nu när han lämnar ses han som närmast oersättlig. Vilken såg Mattias Ekholm som en spetsvärvning när han värvades av Sundlöv?
Kommentera

Peja: haha okej den tackar jag väl för då.
Kommentera

TobiasR: Jag frågade en inom Brynäs, han skrattade åt ryktet. Det är desto mer troligt att de klubbarna som erbjöd högre lön huserar i andra ligor än SHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sundlöv är väl den enda person "utanför Brynäs" som verkligen
kan veta i vilken "prisklass" som de 3 återstående nyförvärven
kommer att ligga. För han bör ju ha koll på vilken lön som
Eklund, Sweatt och Nordquist hade.
Kommentera

Peja: Fast hur vet du att Brynäs INTE jagade Thoresen? Var många klubbar som ville ha han och erbjöd han högre lön än vad han får i DIF. Brynäs kan mycket väl ha varit en av dom klubbarna.
Kommentera

« · 1682581 · »