mattias - 74: Fri rörlighet på arbetsmarknaden gör att det inte går att begränsa antalet EES-medborgare i lagen. Det nyaste är ju att begränsningar av ikke EES- spelare tagits bort.
För mig kvittar det faktiskt. Det finns egna produkter och ej egna produkter. Om en spelare i Brynäs kommer från Piteå eller Montreal är likaställt för mig men roligast är förstås egna produkter.
Chris11:
Tycker inte det känss speciellt roligt att ett lah med ungefär 15 importer vinner SM guld i SHL. Den enda som jag gratulerar till guldet är Sam Hallam, en av de få tränare jag har respekt för, alltid ödmjuk och trevlig när han ställer upp på intervjuer.
Kan inte SHL införa en gräns för hur många importer man får välja, för visst var det tal om en sådan regel förut?
Redigerad kommentar
Sju Nordamerikaner i Lakers, Scott, Sweatt, Calof, Gunderson, Broc Little, Tambellini, Taffe, Ryan, Micflicier osv. Helt klart att BZ bör gå all in och leta spets i Nordamerika.
Brynäsgubbe: Lite imponerande att Lakers bildades 1999 och redan är bäst måste jag säga.
Chris11:"ge oss växjö, hela laget föfan!!"
Enklare då att du byter och hejar på dem istället.
Redigerad kommentar