Clarence: Har nån spottat på dej är det ok att spotta tillbaka. Vem?
Medlemmar och supportrar "äger" föreningen - genom att sponsra, gå på matcherna, välja ledning, sprida godwill och ge motståndarna ett helvete. Sitter du hemma och gnäller bidrar du inte med ett skit till ditt favoritlag. Alldeles för många brynäsare gör som du. Vi är en av Sveriges största och populäraste föreningar, alla kategorier, och är tillräckligt många för att vara bäst. Gör nåt!
Men kanske det finns någon Sweat eller Scott som vill hit
Du har aldrig hållt på med idrott va? Skumt skrivet av dig. Det är nog ganska många mer och viktigare parametrar som spelar in vid klubbval än om klubben är ett presumtiv bottenlag eller inte. Då skulle t ex aldrig Leksand, Asplöven, MoDo mfl. kunna värva spelare om spelarna tänker som du skrev,
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Det kan nog stämma. Svenska SHL och allsvenska spelare vet att Brynäs är ett bottenlag och inte verkar ha några större ambitioner att ändra på detta.
Men kanske det finns någon Sweat eller Scott som vill hit
Redigerad kommentar
SWEATT: "Otåliga/pessimistiska"...
Tycker du tendensen för Brynäs i SHL ser bra ut? En tiondeplats med ett kvalspöke jagande oss i hälarna in på mållinjen. Sen ett slumpartat avgörande mål i slutminuterna i play in som gjorde att många här inne förlät allt som det sett ut tidigare under säsongen och nästan yrade om succé att laget åter gick till kvarten och föll i fyra raka.
Sen nu ett enda nyförvärv klart på över en månads jobb - när sju-åtta spelare redan försvunnit ur truppen. Är nog det som är "sjukast".
Huge: Intressant. Så ishockey Bulanstyle är totalt olikt de grundläggande faktorer som varje tränare vill se? Ja i alla fall om man skall troett flertal skribenter här.
Så vad kräver Bulan? Hård jobb, hög åkfrekvens och liknande. Precis vad man kan kräva av varje hockeyspelare på elitnivå.
Skillnaden ligger i med hur många man vill checka med. Hur högt skall centrarnagå i sin defensiva rolli GRUNDSPELET. Sen beror det ju på vad det står. ligger man under med några minuter kvar så ligger man givetvis högre i banan, chansar lite. Leder man så ligger man lägre med centrarna. Samma sak gäller backar och ytterforwards.
Så om vi summerar hockey Bulanstyle med ETT ord så är det Arbetsmoral. Glidare göre sig icke besvär. Så det borde inte begränsa uvalet av spelare speciellt mycket.
Söker man däremot en högerfattad back med ett bra skott så blir givetvi urvalet mycket mer begränsat. Men jag tror BZ kan få fram ett sånt namn med.
SWEATT: Ah det kan du drömma om. Med tanke på vilka spelare de ryktas få in. Möjligt att han kan få en roll i andra PP. Är hur som helst väääldigt tacksam att han hamnade i SAIK istället för Brynäs.
Okej! Välkommen åter!
SWEATT: Ah det kan du drömma om. Med tanke på vilka spelare de ryktas få in. Möjligt att han kan få en roll i andra PP. Är hur som helst väääldigt tacksam att han hamnade i SAIK istället för Brynäs.
Okej! Välkommen åter!
Redigerad kommentar
bradberry:Hade vi varit inna i slutet på juli så hade jag varit lite orolig. Men jag har fullt förtroende för BZ.
Jag har känslan av att minst ett nyförvärv presenteras i nästa vecka. Nåt säger mig att det är en transatlant med Växjö som gammal klubbadress. Jag har inga belägg utan det är bara en känsla jag har...
Bäst att skriva det så man inte startar en massa rykten och får 14 nya laguppställningar från pettisbif. ;-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kul och glädjande att du insett detta faktum.
Då återstår den STORA frågan: varför sitter du isf dagarna i ända och gnäller dig blå över usla och mediokra värvningar, när du samtidigt vet att ekonomin styr det mesta vad gäller just värvningar?
Ledsen att behöva säga det här, men man måste också i ett sånt här forum få framföra vad man känner och tycker när du resonerar fullständigt ologiskt, när du inte sitter och gnäller över allt och alla.